Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Welke app voor luisterboeken

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 05 Jan 2025 14:48

Welke app voor luisterboeken

Welke app vinden jullie het beste voor luisterboeken?

Wij zijn op zoek naar een app waar én ruime keuze is én die fijn is in het gebruik. We hebben van de onderwijsbegeleidster van Bartimeus al heel vaak de tip gekregen voor F. om op school regelmatig even visueel te ontprikkelen met een luisterboek omdat alles wat visueel is hem meer moeite en energie kost.
Thuis luistert hij graag naar podcasts en hij heeft nu ook de luisterboeken ontdekt. Hoogste tijd vinden wij om dit op school nu ook echt in te gaan zetten. Maar de juffen hebben weinig tijd dus ze moeten makkelijk en snel even wat kunnen opzetten voor hem. Hij heeft een iPad met een koptelefoon die hiervoor gebruikt kan worden.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 05 Jan 2025 14:51

Re: Welke app voor luisterboeken

Ik heb een abbo op KOBO+ voor luisterboeken en e-boeken.
Luisterboeken schijnen nu ook op Spotify te staan.
30-04-2017
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Jan 2025 15:36

Mijn zoon heeft een ereader met daarop de luisterboeken. Met kobo abonnement heel veel keus.

Ik luister zelf het meest via Storytel. Moet nog even kijken of die nog van toegevoegde waarde is nu Spotify ook luisterboeken heeft
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Jan 2025 15:37

We luisteren vooral op Audible maar ook op spotify.
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 05 Jan 2025 16:22

Bij de online bibliotheek kan je ook boeken huren. Aangezien kinderen gratis lid zijn, kan je daar misschien even zoeken? Moet je dus inloggen met het account van een van de kinderen. En de app moet op de telefoon staan, het kan niet op een ander apparaat.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Jan 2025 18:00

Siesa schreef:Bij de online bibliotheek kan je ook boeken huren. Aangezien kinderen gratis lid zijn, kan je daar misschien even zoeken? Moet je dus inloggen met het account van een van de kinderen. En de app moet op de telefoon staan, het kan niet op een ander apparaat.

Ja, dit, zoveel keus!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Saga

Major Yipyapper

Bericht 05 Jan 2025 19:02

Ik lees boeken altijd op mijn telefoon via de app Nextory, die hebben ook veel luisterboeken.
10.04.17
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 05 Jan 2025 20:10

Het gaat echt om kinderboeken, kinderboeken voor een kleuter of net wat ouder. Kobo heb ik, maar omdat dat mijn eigen bol.com account is wil ik dat niet met school delen. Als we toch een ander abbo afsluiten dan wil ik wel de beste.
Audible, kobo, Storytel ken ik allemaal, kobo heb ik wel al aardig wat kinderboeken op gevonden om te luisteren, storytel heb ik op dit moment geen abonnement meer op dus ik kan niet echt zoeken in de boeken, Audible dacht ik dat alleen Engelstalig heeft? Dat gaat voor F niet werken haha.
De bibliotheek gaan we ook nog even naar kijken net als naar passend lezen, hij is al lid van de bibliotheek en passend lezen en beiden bieden inderdaad ook luisterboeken aan. Alleen tot nu toe heeft school daar nog niks mee gedaan, maar misschien als wij wat dingen uitzoeken dat zij het dan uiteindelijk wat makkelijker aanzetten.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 05 Jan 2025 20:39

Voor degenen die die bibliotheek app gebruiken, hebben jullie ook dat hij raar doet. Ik ging inloggen en toen bleef hij hangen en sindsdien flikkert het scherm steeds heen en weer of zo. In elk geval kom ik er niet in, heb ook al afgesloten en opnieuw gestart. Ik herinner me ook dat er gedoe met die app was, daarom gebruiken wij het nooit. Zou het eraan liggen dat we apple hebben?
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Jan 2025 21:13

Ik heb die app al 6 jaar op 3 verschillende apparaten en nooit problemen. Wel allemaal Apple.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 06 Jan 2025 12:22

Vreemd, wij hebben tot nu toe altijd problemen gehad. Ik snap er niets van!

De passend lezen app hebben wij ondertussen wel werkend maar die manier van voorlezen is helemaal niet fijn, je krijgt eerst een hele verhandeling over rechten en ze lezen de achterflap ook voor en zo, duurt heel lang voor het echt begint. We hebben een paar boeken vergeleken en besloten dat we denken dat die passend lezen app niet gaat bijdragen aan het luisterplezier.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 06 Jan 2025 13:05

Pompoen schreef:Voor degenen die die bibliotheek app gebruiken, hebben jullie ook dat hij raar doet. Ik ging inloggen en toen bleef hij hangen en sindsdien flikkert het scherm steeds heen en weer of zo. In elk geval kom ik er niet in, heb ook al afgesloten en opnieuw gestart. Ik herinner me ook dat er gedoe met die app was, daarom gebruiken wij het nooit. Zou het eraan liggen dat we apple hebben?

Ik heb hetzelfde gehad. Nu net weer geprobeerd en lukte weer niet. Dus toch weer de app opnieuw geïnstalleerd en nu werkt hij wel. Hopelijk blijft dit zo.
2011 2012 2017
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 07 Jan 2025 07:46

Hier 2 kinderen die luisteren met Kobo,maar die ken je al! Fijne bediening en ruime cursus
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 07 Jan 2025 09:41

Waarom moeten jullie dit regelen? School heeft toegang tot meer dingen dan jullie als particulier. Als school dit ook in gaat zetten is het ook aan school om dit te regelen. Jullie hebben volgens mij genoeg op je bordje om niet ook nog dit soort dingen erbij te moeten regelen. Dit mag je echt wel bij school neerleggen.
2015 💙
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 07 Jan 2025 18:02

Minx schreef:Waarom moeten jullie dit regelen? School heeft toegang tot meer dingen dan jullie als particulier. Als school dit ook in gaat zetten is het ook aan school om dit te regelen. Jullie hebben volgens mij genoeg op je bordje om niet ook nog dit soort dingen erbij te moeten regelen. Dit mag je echt wel bij school neerleggen.

Op zich mee eens, maar we hebben het al twee jaar over luisterboeken, de iPad is er al een jaar en er is gewoon nog niks mee gedaan. En het is in F's belang en dus hebben we besloten om er zelf mee aan de slag te gaan. Ook omdat dit iets wat wij wél kunnen regelen. En als wij een abonnement voor F nemen thuis dan kunnen de andere kinderen er ook van meeprofiteren én kan hij gewoon op school gebruik er van maken.
Wat ook niet mee helpt is dat F op dit moment wekelijks 4 verschillende juffen heeft, zijn eigen juf is aan het opbouwen, de donderdagjuf is er en dan hebben ze nog een paar middagen een andere juf. Dus het is momenteel gewoon ingewikkeld en we merken dat hij niet zo goed ondersteund wordt als hij eigenlijk nodig heeft. We kunnen niks veranderen aan het juffenprobleem, zijn vaste juf is aan het opbouwen dus hopelijk gaat dat snel zodat hij weer 4 dagen haar heeft en 1 dag een andere juf.

Terug naar Zwangerschap & kinderen