Dochter van 14 durft steeds minder
Wat voorbeelden:
Als ik zeg wil jij even naar het dorp om wat dingen te halen? Dan durft ze dat alleen met iemand samen, alleen wil ze liever niet.
Ze wil graag een baantje maar durft helemaal niet te solliciteren. Nu hadden we bedacht om bij de supermarkt in de buurt de solliciteren en dan zou ik wel meelopen maar zelf de boodschapjes te doen als zij ging solliciteren. Maar nu was er een meisje op school die haar boos heeft aangekeken en nu durft ze niet meer omdat zij daar ook werkt.
In januari moet ze 1 dag stage lopen en nu wil ze perse samen met een vriendin omdat ze echt niet alleen durft. Ook al is dat ergens wat totaal niet aansluit bij de opleiding die ze zou willen gaan doen, als ze maar niet alleen hoeft. Dus ik gaf aan dat een vriendin van mij verpleegkundige is en dat ze misschien kan vragen of ze een dagje met haar mee kan. Dat lijkt haar heel leuk, en ligt ook in de lijn van wat ze na haar school wil gaan doen, maar ze wil dat ik dat dan vraag want zelf durft ze het niet. Ik wil juist dat ze het zelf gaat vragen.
Zo zijn er nog veel meer dingen. Ik weet gewoon even niet wat ik hiermee moet.
Als ik vraag waar ze nou ze bang voor is dan weet ze het niet. Ik gaf al aan dat het haar waarschijnlijk een goed gevoel gaat geven als ze dingen zelf doet. Dat ze dan merkt dat ze tot veel meer in staat is als wat ze nu allemaal al doet.
08-02-2016