Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Sinterklaascadeaus topic

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 04 Okt 2024 06:12

Sinterklaascadeaus topic

Om stress bij mezelf te voorkomen ben ik al weer een tijdje bezig met het kopen van Sinterklaascadeautjes. Ik ben al een heel eind inmiddels. Alleen voor de oudste vind ik het moeilijk, hij is 15. We overwegen om een PS5 voor hem te kopen. Achterlijk duur cadeau natuurlijk maar uiteindelijk zal hij er toch een keer moeten komen dus dan is 5/12 op zich een mooi moment.

Ik heb voor de andere twee nu:

D
1. Lego auto
2. Ledlampen toren
3. Bouwlampje
4. Boek Ambu Thijs
5. Loombandjes box
6. Houten kistje, zelf maken
7. Lego fototoestel
8. Knikkerbaan

J:
1. Lego auto
2. Racebaan
3. Houten kistje zelf maken
4. Spelletje: Tik tak boem
5. Nerf lasergames
6. DHL, grote gele bus
7. Hotwheels auto’s 5-pack
8. Hotwheels Spider-Man VS Batman racebaan

Ik heb overigens een aantal dingen niet nieuw gekocht maar hier in de wijk overgenomen voor een paar euro.

Tip: De Hotwheels baan hebben ze nu online te koop bij Action en is daar echt een paar tientjes goedkoper dan elders.
Laatst gewijzigd door Lady op 04 Okt 2024 20:06, in totaal 1 keer gewijzigd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Auxo

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 04 Okt 2024 06:30

Re: Sinterklaascadeau’s topic

Dochter krijgt tot nu toe;

- Stapelstenen, goedkopere versie
- Een set om armbanden te maken
- Lichttafel
- Pyjama 2x
- Kerstsokken
- Mens erger je niet
- Een set stickers
- Nieuw servies voor in haar keuken
- Rol tekenpapier + houder
- Knutselspullen
- Aanvulling op de magnetische tegels (misschien)

Dit krijgt verdeeld bij ons en de opa’s/oma’s. Wordt nog een beetje aangevuld, maar ook dit vind ik weer zo lastig. En we willen ook weer niet té veel geven.
Laatst gewijzigd door Auxo op 04 Okt 2024 06:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Saji

Kletskop

Bericht 04 Okt 2024 06:48

Wij doen altijd pakjesavond met de familie.
Ieder kind krijgt 4 cadeautjes van rond de €25,-.
Dit keer is het voor onze meiden lastiger.
Ze weten eigenlijk alleen maar kleine cadeautjes te bedenken, veel voor weinig 😉
Ze komen hier niet verder dan opberg mandjes en knutselspullen 🤔
Ook willen ze goede stiften en creachick doeboek.
Het is gewoon lastig, ze worden in januari 10, geloven al aantal jaar niet meer en ze vinden sinterklaastijd niet veel aan. Maar zolang hun jongste nichtje van 6 gelooft, blijven we met de hele familie sinterklaas vieren.
Kerst vinden ze veel leuker en gezelliger.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 04 Okt 2024 08:09

Ik vind het heel lastig voor mijn meiden van bijna 8 en 5.
Ik heb nu alleen een blaasstiften set en sokken gekocht.

Verder nog inspiratieloos en heb ik geen zin in allemaal kleine cadeautjes weer in huis.
Misschien voor beide een trui of iets anders wat ze kunnen gebruiken om te dragen.
Laatst gewijzigd door Jip op 04 Okt 2024 08:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 04 Okt 2024 08:09

Jemig wat zijn jullie weer voortvarend bezig! Ik heb net één boek van de Zoete Zusjes op haar lijstje gezet en dat was het. 😂
❤️ 7 juni 2018
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Okt 2024 08:31

Dat is dan al meer dan ik Bliss! 😄 Scheelt misschien ook dat ik maar voor 1 kindje wat hoef te bedenken/kopen die sinds de zomer het grote geheim weet.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 04 Okt 2024 08:47

Wat goed bezig zeg! Ik snap je wel Lady, ik vind het voor onze oudste zoon van 13 ook altijd het lastigst om wat te bedenken. Hij is heel blij met zijn PS5 en vraagt dan vaak een spel daarvoor, dus dat is wel handig, maar verder weet hij het zelf ook vaak niet wat hij wil hebben. Wat hier wel een hit is, is dat vuurwerk wat je vanaf begin december bij de Action kunt krijgen. Dus daarvan stop ik ook altijd een paar pakketjes in de zak voor hem. Ik geef ze ook alledrie altijd een adventkalender. Vorig jaar heb ik die van de oudste zelfgemaakt (zo'n diy ding van de Action) en dan vullen met vuurwerk en chocolade, viel in de smaak!

Hier dus nog niets. Ik verwacht dat binnenkort de speelgoedboeken weer binnenkomen, dan maken ze zelf hun verlanglijstje. Aan de hand daarvan koop ik dan hun cadeautjes.
2011 2012 2017
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 04 Okt 2024 08:48

Ik heb voor de oudste van 14 echt nog geen idee. Ze had wel wat dingen gezien zei ze dus dat moet ze even op een lijstje zetten

Voor dochter van 8 heb ik tot nu toe:
- Harry Potter bitty pop set
- Harry Potter magic potions miniverse bal
- Lego Pegasus

Ik ben benieuwd of ze nog geloofd tegen de tijd dat de Sint komt
08-03-2010
08-02-2016
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 04 Okt 2024 10:13

PS Kan die apostrof weg uit de topictitel? 😆
❤️ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 04 Okt 2024 10:15

Bliss schreef:PS Kan die apostrof weg uit de topictitel? 😆

En de spatie ook trouwens!

M'n dochter houdt erg van Lego, dus daar wil ik sowieso wel een leuk setje van kopen, maar nog geen idee wat. 3-in-1 is altijd wel een hit in elk geval!
❤️ 7 juni 2018
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 04 Okt 2024 11:24

Ik heb ook al wat dingen gekocht

Brandweerman sam adventskalender
Knikkerbaan van magnetische tegels
Kassa die wou die laatst heel graag hebben
Dino set wou die ook heel graag

Verder nog geen idee. Laat hem zelf in de boekjes van de speelgoedwinkel kijken. Vorig jaar wees die ook de hele tijd iets aan wat die wou hebben.

Wij vieren sinterklaas hier thuis met zijn drieën en bij schoonfamilie. Daar doe ik vaak 3 cadeaus.

Bij mijn familie weet ik niet of we het echt gaan vieren dit jaar. Is toch raar allemaal dit jaar
Afbeelding
<<

Nightingale

Noob

Bericht 04 Okt 2024 11:41

Oh ik vind het ook heel lastig.
Heb nu dit:

Oudste (dan 5)
Microscoop
Nieuwe brooddoos
Knikkerbaan (voor zijn verjaardag in november)
Stretchy wolf beest

Jongste (dan bijna 3)
Verkleedsetje 'werkman'
Nieuwe brooddoos
Stretchy wolf beest

Samen:
Loep, verrekijker en potje setje voor in de tuin (misschien voor de jongste doen)
Walkie talkies

Verder weet ik het gewoon echt nog niet!
Laatst gewijzigd door Nightingale op 07 Okt 2024 10:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 04 Okt 2024 11:50

Ik heb nog niks en ben er ook nog niet mee bezig. Dat komt in november ofzo wel een keer.
Overigens wel al wat ideetjes wat er op de lijstjes gaat komen, want als de kinderen gedurende het jaar iets heel leuk vinden zeg ik altijd vraag maar aan Sinterklaas dus dat proberen we dan een beetje te onthouden (of niet als het iets stoms is 🤣).
De oudste (jongen van 6) wil graag een aanvulling op zijn mageetspeelgoed dus ik denk dat we gewoon een grote doos daarvan kopen. Gewoon alleen die blokken zodat hij lekker kan bouwen. De jongste (meisje van 3) wil graag een barbie en my little pony's. En ze heeft nog wel honderd dingen opgenoemd overigens 🤣
Oh en ik denk voor samen kaartjes voor een theatervoorstelling.
<<

Amelie123

Kwebbel

Bericht 04 Okt 2024 13:39

Goed bezig!

Ik heb tot nu toe:
Dochter (8jaar):

- Knetter badzout (80 cent ofzo bij de Action)
- badverf
- Creachick schetsboek
- kerstballen in de vorm van een lipstick, make up kwastje en nagellak

Ben ook zelf een adventkalender aan het maken (dat las ik hier van DronkenTaart en vond het zo'n leuk idee)
Daarvoor heb ik nu:
-Make up kwastje in de vorm van een donut
- kuromi schrunchie
- kuromi nagelstickertjes
- kuromi stickers
- capibara stickers
- kerstbal (met tekst over overleden opa)
- lipglossje
- bruisbal

Gelukkig hebben we nog even de tijd haha. Voor m'n neefje alleen ook die knetterbadzout en bad verf tot nu toe. Oh ja en kerstballen in de vorm van gereedschap
<<

Amelie123

Kwebbel

Bericht 04 Okt 2024 13:42

Jip schreef:Ik vind het heel lastig voor mijn meiden van bijna 8 en 5.
Ik heb nu alleen een blaasstiften set en sokken gekocht.

Verder nog inspiratieloos en heb ik geen zin in allemaal kleine cadeautjes weer in huis.
Misschien voor beide een trui of iets anders wat ze kunnen gebruiken om te dragen.

Misschien een leuke poster voor op hun kamer? Heb vorig jaar bij Temu een leuke poster gekocht met een lijst van de Action, was een grote hit, kostte geen drol en het is niet het zoveelste rondslingerende prulletje 😀
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Okt 2024 14:20

Ik heb 2 verhuisdozen vol met spullen inmiddels voor beide maar is voor zowel verjaardag als schoen als Sinterklaas vieringen en kleinigheidje voor kerstmis erbij. Houd aanbiedingen in gaten als ik toevallig iets wil, rest wacht ik op verlanglijstje voor nog erbij.

Zal straks invullen wat erin zit, weet ik zelf ook weer wat ik heb, haha.

Zoon (6,5):
- boek over menselijk lichaam
- atlas
- wall-e van Lego
- adventskalender van matchbox
- doosje Lego met aapjes maken
- Mario bros wonder (via marktplaats)
- Mario odessey (via marktplaats)

Dochter (2,5):
- Ariël Barbie
- zeemerminnenbarbie
- zeemermin pop voor in bad
- gabby’s dollhouse poppetjes
- oren van gabbys dollhouse
- Lego ariel
- adventskalender
Laatst gewijzigd door Pippa op 04 Okt 2024 17:34, in totaal 1 keer gewijzigd.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Okt 2024 15:24

Ik word altijd een beetje kriebelig van de hoeveelheden en hebberigheid rondom deze periode. Ik probeer het wederom klein te houden. Mijn dochter krijgt een zelfgemaakte magische adventkalender met goochelspullen. En dan onder de kerstboom een dinoknuffel die ze graag wil.

En ik kijk of ze dit jaar aanslaat op Sinterklaas. Tot vorig jaar nog niet dus hebben we het ook niet echt gevierd. Nu zit ze op school dus misschien is het nu anders.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 04 Okt 2024 15:31

Carra schreef:Ik word altijd een beetje kriebelig van de hoeveelheden en hebberigheid rondom deze periode. Ik probeer het wederom klein te houden. Mijn dochter krijgt een zelfgemaakte magische adventkalender met goochelspullen. En dan onder de kerstboom een dinoknuffel die ze graag wil.

En ik kijk of ze dit jaar aanslaat op Sinterklaas. Tot vorig jaar nog niet dus hebben we het ook niet echt gevierd. Nu zit ze op school dus misschien is het nu anders.

Ik dus ook en daarom wil ik het niet groots. Best lastig als papa wel enorm uitpakt en als je het ook nog eens met familie viert waarbij nichtjes bij aanwezig zijn.... Met familie zit je aan 4 cadeaus per kind. Dus ik ga maar één cadeau doen uit het Sint boek en de rest maar nuttig houden.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Okt 2024 17:39

Ik ben er zowaar ook al wat mee bezig. Oudste dochter is eerst nog jarig, dus daar moeten we ook nog wat voor kopen.

Voor nu is dit een beetje het idee:
Dochter 8:
- onesie
- spel monopolie
- oorbellen
- ???

Dochter 3:
- onesie
- stiften
- spel
- paraplu
- prinsessenschoenen

Tot zover de inspiratie.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 04 Okt 2024 18:00

Oh oorbellen vind ik ook een goed idee!
❤️ 7 juni 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 04 Okt 2024 19:09

Hier viel van de week het lobbes boek op de mat dus begon het!

Oudste heeft steeds zelf wat dingen op haar bol lijstje gezet. Middelste is helemaal rainbow high fan. Jongste krijgt een kettingzaag, een speelgoed dan voor ik maffia op mn dak krijg🤪. Verder gaan we nog maar eens even nadenken!
⁠♡♡♡
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 04 Okt 2024 19:16

Ze mogen van mij zelf iets uitzoeken. Zoon wil een playstation 5 maar dat vind ik teveel van het goede (wij doen rond de 50 euro). Daarnaast nog bij beide oma's 25 euro.
Ik weet nooit iets te geven.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 04 Okt 2024 20:08

Indigo schreef:Wat goed bezig zeg! Ik snap je wel Lady, ik vind het voor onze oudste zoon van 13 ook altijd het lastigst om wat te bedenken. Hij is heel blij met zijn PS5 en vraagt dan vaak een spel daarvoor, dus dat is wel handig, maar verder weet hij het zelf ook vaak niet wat hij wil hebben. Wat hier wel een hit is, is dat vuurwerk wat je vanaf begin december bij de Action kunt krijgen. Dus daarvan stop ik ook altijd een paar pakketjes in de zak voor hem. Ik geef ze ook alledrie altijd een adventkalender. Vorig jaar heb ik die van de oudste zelfgemaakt (zo'n diy ding van de Action) en dan vullen met vuurwerk en chocolade, viel in de smaak!

Hier dus nog niets. Ik verwacht dat binnenkort de speelgoedboeken weer binnenkomen, dan maken ze zelf hun verlanglijstje. Aan de hand daarvan koop ik dan hun cadeautjes.

Ja, vuurwerk doe ik ook altijd! Al vindt hij die pakketjes van de Action allang niet meer leuk genoeg.
Vorig jaar had ik een Jamin snoeptas voor een tientje, wat kleding, een bioscoopbon, McD bon, etc. Allemaal wel leuk maar van een PS5 wordt hij echt gelukkig. Nadeel vind ik dat hij dan maar weinig cadeaus heeft tov van de andere twee maar ik weet ook dat hij tien keer liever een PS heeft dan tien kleine cadeaus.

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 04 Okt 2024 20:08

Bliss schreef:PS Kan die apostrof weg uit de topictitel? 😆

Ik schaam me echt kapot. Ik wijt het maar aan het tijdstip.

<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 04 Okt 2024 20:19

Mijn kinderen geloven niet meer, dus de cadeaus gaan in goed overleg. Ik geloof dat mijn kinderen nog vrij weinig te wensen hebben. Tweeling is in december ook jarig, bij opa en oma vieren we ook sinterklaas en met kerst krijgen ook cadeaus, dus ik moet het dan ook nog verdelen over deze momenten:

Zoon
Stunt skeelers
Stunt step
Schans
Soort van survivalarmband met vuurstarter en kompas

Dochter
Stuntstep
Paardenspullen, borstels etc.
Haak/brei en naaispullen
Sieraden maak set
Toverdrank set

Dochter
De jongste wil waarschijnlijk inspiratie opdoen uit dat boek.

En dan samen een gezelschapsspel en spel voor de Nintendo switch.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen