Seksuele voorlichting kind
Mijn zoon van 10.5 jaar hebben we een paar maand geleden wat verteld (over hoe baby's gemaakt werden en op welke manier het zaadje bij het eitje komt). Hij vroeg er nooit naar ofzo, maar we dachten dat het weleens tijd werd dat hij het wist. Hij hoorde het aan, zei toen 'oh oke' en daarna begon hij over een ander onderwerp. Hij lijkt zich er niet zo voor te interesseren nog. Totaal ook nog geen pubertijd in zicht ofzo.
Mijn dochter (net 8) vroeg vanmiddag out of the blue wat 'neuken' is. Dat woord had ze ergens gehoord. Aangezien haar jongere broertjes erbij waren heb ik gezegd dat ik dat op een later moment met haar bespreek. Maar welke uitleg daarover past bij haar leeftijd? Wat wel en wat niet zeggen?
Hebben jullie nog tips voor een goed boek hierover voor de kinderen? Niet alleen over seks maar ook over lichaamsveranderingen bij puberteit. Gewoon een informatief boek. Dan kan ik die ergens neerleggen en kunnen ze 'm zelf pakken als ze iets willen weten.
Overigens zijn ze wel allemaal op de hoogte van ongesteldheid. Maar bijv niet van natte dromen bij jongens/mannen.