Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Wat doe je als kinderen naar school zijn..

<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Nov 2024 15:30

Wat doe je als kinderen naar school zijn..

..en je geen kinderen meer thuis hebt?

De jongste hier is bijna 4. Sowieso heel gek om na bijna 6 jaar ineens 2 kinderen op de basisschool te hebben. Hele leven ingericht op dat je kinderen overdag thuis hebt en dat gedeelte is nu voorbij.

Hoe hebben jullie dit ervaren? Hoe ben je de tijd gaan invullen die je over had?

Aanvullende vraag: hebben jullie dit meerdere dagen in de week?
Laatst gewijzigd door Joey op 18 Nov 2024 16:50, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marit Eline

Bericht 18 Nov 2024 15:55

Re: Wat doe je als kinderen naar school zijn..

Oh dat lijkt mij echt de ultieme heerlijkheid! Ik was bijna zover, nummer 3 was 3 jaar en 9 maanden en toen kwam nummer 4 en begon ik weer van vooraf aan.
Dus nog geen ervaring hier. Maar ik kan nu heel veel dingen bedenken die ik dan zou willen doen. Sporten sowieso. En lange wandelingen maken. Lekker lunchen met vriendinnen. Hele huis goed opruimen, spullen uitzoeken en wegdoen. Boeken lezen. Misschien mijn werkdagen anders indelen dat ik een klein beetje extra ga werken? Alhoewel, misschien ook wel niet haha. Ik kan echt genoeg dingen bedenken. Nog 2.5 jaar. Nee hoor ik geniet nu ook wel echt van de vrije dagen met jongste zoon, het gaat zo snel allemaal en ben me er van bewust dat dit de laatste keer is. Maar die nieuwe fase straks lijkt me ook best fijn.
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 18 Nov 2024 15:58

Werken. Alle uren school die erbij kwamen heb ik ingevuld met werk. In mijn geval was ik toen de kinderen nog niet naar school gingen op woensdagmiddag en vrijdag vrij. En nu werk ik vrijdag tot 15.00 uur. Ik ben van 24, naar 28, naar 32 (toen jongste in kleuterklas nog op vrijdagmiddag vrij was), naar 34 naar 36 uur gegaan. Nu ben ik woensdagmiddag vrij met de kinderen. Op maandag-, dinsdag-, donderdagmiddag gaan ze naar mijn ouders en op vrijdagmiddag werk ik thuis en ben ik er gewoon als ze uit school komen. Maar dit is waarschijnlijk niet het antwoord waar je op zat te wachten : )
<<

Marit Eline

Bericht 18 Nov 2024 15:59

Gek om te beseffen trouwens. Als mijn jongste naar school gaat heb ik gewoon 13 jaar continu kinderen thuis gehad. Dat is dan gewoon 1/3 deel van mijn leven, dan ben ik 39. Wow.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 18 Nov 2024 16:00

Ik heb drie uur per week daarvan, op de vrijdag ochtend. Afgelopen maanden helaas niet, toen moest ik zoon naar therapie rijden en daarbij aanwezig zijn, dus dat was wel veel op m'n bordje. Maar nu wordt dat sporadischer. In die drie uur kan ik niet zoveel (de kapper is al haasten, daarvoor plan ik een dag vrij) maar wel m'n heerlijke rondje dorp, langs alle winkels, koffietje drinken, boodschappen doen bij de kleine winkels. Daar geniet ik van en kijk ik naar uit voor de vrijdagochtend. Meer heb ik eigenlijk niet nodig.
Let's discover the world together.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 18 Nov 2024 16:01

Werken, sporten, afspreken met vriendinnen, shoppen, serie terugkijken, huishoudelijke taken.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 18 Nov 2024 16:06

Ik werk onder schooltijd. Op donderdag ben ik wel vaak vrij. Ik plan dan dingen als kapper, laserontharing, relaxen, lunchen, iig zo min mogelijk 'moetjes'. Daar heb ik nl geen vrije dag voor 😉
30-04-2017
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Nov 2024 16:20

Werken, sporten, afspraken en soms helemaal niks. Echt zo fijn. Ik probeer dan echt zo min mogelijke stomme dingen te doen zoals schoonmaken.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 18 Nov 2024 16:25

Ik loop dan hard en doe boodschappen. En een was als dat nodig is.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 18 Nov 2024 16:29

SoGood schreef:Werken, sporten, afspraken en soms helemaal niks. Echt zo fijn. Ik probeer dan echt zo min mogelijke stomme dingen te doen zoals schoonmaken.

Precies dit.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Nov 2024 16:47

Godsavethequeen schreef:Werken. Alle uren school die erbij kwamen heb ik ingevuld met werk. In mijn geval was ik toen de kinderen nog niet naar school gingen op woensdagmiddag en vrijdag vrij. En nu werk ik vrijdag tot 15.00 uur. Ik ben van 24, naar 28, naar 32 (toen jongste in kleuterklas nog op vrijdagmiddag vrij was), naar 34 naar 36 uur gegaan. Nu ben ik woensdagmiddag vrij met de kinderen. Op maandag-, dinsdag-, donderdagmiddag gaan ze naar mijn ouders en op vrijdagmiddag werk ik thuis en ben ik er gewoon als ze uit school komen. Maar dit is waarschijnlijk niet het antwoord waar je op zat te wachten : )

Oh jawel hoor! Alle antwoorden zijn gewenst, nieuwsgierig naar iedereen zn keuzes.
Ik had er eerst ingezet 'ben je meer gaan werken', maar heb er toch meer een open vraag van gemaakt.

Ben in de afgelopen jaren met kinderen van 32 naar 28 naar 24u werk gegaan. En nu zoekende in wat ik wil.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 18 Nov 2024 16:59

Nee ik heb er over gedacht om structureel meer te werken op die vrije ochtend maar bewust gekozen om dat niet te doen!
Let's discover the world together.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Nov 2024 17:03

Het komt bijna nooit voor maar werk nu op woensdagen thuis en in de ochtend is dochter naar de peuter en kijk ik 2 uur lang Netflix met een heerlijke koffie en koekjes. Daar knap ik gigantisch van op. Of dat mijn man en ik eens normaal kunnen praten met elkaar haha. En dan werk ik ‘s middags wat langer.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Nov 2024 17:12

Om de week ben ik op dinsdag vrij. De kinderen zijn dan (vanwege naschoolse activiteiten) pas om 15:45 uur uit.
Op die dag doe ik echt iets voor mezelf. Kan van alles zijn.

Op woensdag en vrijdag ben ik elke week vrij, maar dat betekent in de praktijk op woensdag tot 12 uur alleen en op vrijdag tot 14:30. Ik begin die dagen standaard met een wandeling van tenminste een uur. Daarna plof ik gerust even op de bank met een boek of een filmpje. Op vrijdag doe ik vaak ook nog wel wat werkdingen, al probeer ik dat tot een minimum te beperken.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 18 Nov 2024 17:27

Ik zag hier best een beetje tegenop want genoot wel van de dagen met de jongste thuis terwijl ik vrij was. Maar, ik was er snel aan gewend! Ik probeer vroeg in de ochtend alle stomme nuttige dingen te doen die er nodig zijn, en daarna ga ik de stad in, of lunchen, of wandelen, of netflixen met iets lekkers :)

Ik ben wel ook flexibeler geworden qua werk hierdoor. Ik werk 36u over 4 dagen maar kan nu makkelijker ook op woensdag wat doen als nodig. Dat gebeurt de laatste weken wel te vaak vind ik, maar fijn dat het gewoon kan en ik die vrijheid heb.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 18 Nov 2024 18:39

Het huishouden, boodschappen, soms echt helemaal niets, afspraken afgaan, op bezoek bij iemand, afspreken met iemand, naar de stad, bezig houden met mijn hobby.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 18 Nov 2024 18:48

Ik heb dit over een half jaar. Ik wil sowieso meer gaan sporten en verder kom ik de tijd vast ook wel door. Ik weet nog niet of ik meer wil werken, in eerste instantie niet denk ik. Wel kan ik dan wat flexibeler omgaan met belangrijke meetings die op mijn vrije dag vallen en eens online aansluiten als het niet anders gepland kan worden. Of met piekmomenten wat flexibeler zijn.
Laatst gewijzigd door Mizz_S op 18 Nov 2024 18:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Nov 2024 18:50

Huishouden en boodschappen. En na de lunch kijk ik nog even lekker een uurtje een serie.
Dan is het alweer tijd om naar school te fietsen.
2016
<<

Loïs

Kletskop

Bericht 18 Nov 2024 18:52

Ik heb 2 doordeweekse dagen vrij. Meestal ga ik beide dagen eerst hardlopen, direct nadat ik ze naar school heb gebracht. Eén uur tot anderhalf uur. Dan douchen, boodschappen doen, iets in het huishouden, lekker rustig lunchen, tv aan en dan is het heel snel weer 14.00
Of ik ga even rustig naar het winkelcentrum
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Nov 2024 19:42

Marit Eline, voor jou helemaal groot deel van het leven Ja! Besef ook dat het bij ons relatief kort was :). Maar het leven is in niks te vergelijken met daarvoor, echt andere fase wel!

Snap dat je er tegenop keek Zora. Ik vind het heel jammer dat ik geen peuters meer heb, vind het zo'n geweldig leuke fase. Tegelijkertijd was het afgelopen (half) jaar met die jongste thuis vaak helemaal niet relaxt of altijd leuk dus dat mis ik straks niet. Voor hem ben ik vooral ook heel blij dat hij aan school kan beginnen.

En wat meerderen doen, heerlijk om die tijd aan sporten te besteden! Lijkt me ook lekker dat vaker direct aan het begin van de dag te doen. Aan de andere kant sport ik nu ook al sinds de zomer 5x per week en heb ik daar die extra tijd niet direct voor nodig.

Mizz S, ik denk idd ook in eerste instantie niet meer uren te gaan werken, om ook even te ervaren hoe dat is en wat langer na te denken hoe ik het nou echt in wil vullen.

Marsy, ja herkenbaar! Nu vind ik het heerlijk dat ik nu ook al af en toe een ochtend niks heb.
Maar wil ik dat structureel 2 dagen tot 14u? Denk het uiteindelijk niet?
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Nov 2024 19:54

Ik heb op woensdagochtend vrij. Ik doe huishouden, boodschappen, afspraken zoals kapper/tandarts/huisarts/etc omdat ik met mijn werk niet gemakkelijk een uurtje eerder weg kan voor zulke dingen. Vaak ook wat werk. Heel af en toe heb ik een uurtje over om met een vriendin koffie te drinken of iets creatiefs te doen of een serie te kijken ofzo. Om 12.30 moet ik alweer op het schoolplein staan.
december 2016
juli 2019
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 18 Nov 2024 19:55

Toen mijn middelste naar school ging vond ik het heel fijn om de jongste nog thuis te hebben, was nog een baby toen. Maar uiteindelijk keek ik best wel uit naar het moment dat hij vier werd 🙈 ik vond het heerlijk om eindelijk twee ochtenden voor mezelf te hebben. Af en toe doe ik iets voor mijn werk als het niet anders kan, ik probeer te sporten, doe boodschappen en maak een lange wandeling. Een ochtend is helaas zo voorbij!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Nov 2024 20:00

Ik werk dan. Ik heb nog nooit structureel een vrije ochtend voor mijzelf gehad. Het lijkt me wel fijn. Ik zou dan gaan sporten. Nu sport ik 's avonds. Ook prima momentje voor mijzelf.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 18 Nov 2024 20:10

Hier over een half jaar zoon ook naar school moet er totaal niet aan denken :cry: Ik denk dat ik dan maar meer ga werken. Elke dag is hij van 8.30 tot 14.00 naar school :cry: Echt zo geen zin in
Afbeelding
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Nov 2024 20:20

Werken zonder schuldgevoel haha!
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen