Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Hoeveel werk jij? En hoeveel je partner?

<<

Marit Eline

Bericht 04 Dec 2024 13:26

Hoeveel werk jij? En hoeveel je partner?

En hoe vind je dat? Zou je meer of minder willen als dat mogelijk zou zijn? En zou je willen dat je partner meer of minder zou werken?

Ik blijf het bij vlagen toch zo'n ontzettende worsteling vinden: de werk/privé balans. Op sommige momenten als de kinderen weer doodmoe van de opvang komen denk ik: ik ga minder werken. En ook op momenten dat ik een gezellige dag thuis met de kinderen heb. En op andere momenten als ik op het werk ben en niet de continuïteit kan bieden die ik wil dan denk ik: ik ga meer werken, dan kan ik mijn werk beter doen.
Ik werk per week 22 uur overdag, 2 hele dagen en een dag tot 14 uur zodat ik de kinderen van school kan halen om 14.30 uur. En ik doe nog gemiddeld zo'n 2 bereikbaarheidsdiensten per maand (een avond/nacht of een 24 uurs dienst in een weekend, meestal kan ik het dan telefonisch af en hoef ik niet te komen).
Mijn partner werkt 40 uur in 4.5 dag, hij is de vrijdagmiddag vrij.
In mijn ideale wereld zou mijn partner iets minder werken, maargoed, dat wil hij zelf niet en kan qua functie nu ook niet zo goed.
<<

MaLou

Noob

Bericht 04 Dec 2024 13:35

Re: Hoeveel werk jij? En hoeveel je partner?

Ik heb een fulltime contract van 38 uur, en werk 36 uur per week, 4 dagen van 9 uur. Dat betekent dat ik iedere week 2 verlofuren opneem, en dus op jaarbasis minder verlof 'overhoud' voor de zomervakantie e.d. Ik kan wel weer uren bijkopen.

Mijn partner werkt 40 uur, dus de 'standaard' 5 x 8 uur.

Ik werk 36 uur vanwege mijn gezondheid, door een extra vrije dag kan ik dat allemaal iets beter handelen en plooien. Bij voorkeur zou ik wel 40 uur werken, maar dat lukt niet. Dat zou echter in mijn geval ook niks uitmaken voor mijn salaris, ik bouw dan wel 2 extra verlofuren per week op, waardoor ik juist meer zomervakantie kan opnemen. Maar op jaarbasis maakt iedereen dus evenveel uren, bij 36, 38 of 40 uur per week. Het is alleen anders verdeeld.

Wij hebben overigens geen kinderen.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Dec 2024 13:47

Ik werk 2,5 dag in het onderwijs. Dat is 23 uur op contract.
Dat is voor mij meer dan genoeg.
Ik werk al zo lang in het onderwijs dat ik hiervoor een prima salaris krijg en net zoveel als mijn collega's van begin 20 die fulltime werken.
Onze dochter is 8 en ik heb nu genoeg tijd voor haar. Ze gaat 2 middagen naar de BSO en op de 3e dag ik werk is mijn school 12 uur uit en zij om 14 uur. Dan kan ik haar gewoon ophalen.
Mijn vriend werkt 40 uur per week en heeft een leaseauto. Dan is het kostbaarder om minder te gaan werken.
Hij werkt vaak 1 of 2 dagen thuis en ziet haar dus ook genoeg. Brengt haar sowieso de dagen dat ik werk naar school.
Voor ons een prima verdeling!
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Dec 2024 13:49

Ik werk 24 uur, mijn man 32. Hij is op dinsdag thuis, ik op woensdag en vrijdag. Maandag en donderdag gaan ze naar de BSO. Qua balans BSO is het perfect voor de kinderen, 2 dagen per week die ook niet na elkaar zijn. Oudste vindt BSO geweldig, jongste wisselt een beetje, maar alle vriendjes en vriendinnetjes zijn er ook veel. Op dinsdag doet mijn man zwemles met ze, op mijn dagen kunnen ze afspreken.

Qua werk vind ik het wel een lastige. Merk dat ik beter mee zou kunnen draaien als ik er 4 dagen zou zijn. Ik probeer soms op woensdag wat te werken, maar vind het enorm lastig om me ertoe te zetten na het sporten. Ben ik om 10u thuis en 12u kinderen ophalen, dus zou dan net wat tijd hebben om uurtjes in te halen.

Thuis werkt deze regeling dus perfect. De vrijdag is een dag met sporten en me-time, die ik ook echt wel nodig heb. Toen ik op die dag nog kinderen thuis had was ik om de haverklap ziek, met name in weekenden en vakanties. Daarnaast is er ook gewoon veel op vrijdag. Studiedagen, uitjes, vakanties. Als ik daar allemaal vrij voor moest nemen zou ik de helft van de vrijdagen vrij moeten nemen.
Op mijn werk ben ik nog zoekende. Soms werken collega's tijdelijk minder, juich ik dan toe omdat ik dan niet meer de enige ben. Maar bijna allemaal gaan ze na verloop van tijd weer terug naar 32.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Dec 2024 13:50

Ik heb een contract van 27 uur, werk er 28. Ben twee middagen in de week thuis met zoon. Vriend werkt 40u in 5 dagen. Destijds kon het niet anders, al had vriend het wel gewild. En zoals het nu gaat werkt het prima.

Edit: zwemles is op ‘mijn middag’ en eventuele logopedie of ergotherapie ook. Scouting op zaterdag regelt vriend.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Dec 2024 14:08

Mijn man vaart. Hij is in principe 5 weken aan boord en dan weer 5 weken thuis.
Ik studeer, op maandag school en op donderdag stage.
Voor met name de jongste zijn die dagen eigenlijk te lang. Ik zet ze om 07.30 af bij de vso en haal ze om 17.00 weer op. Op maandag ben ik pas om 18.00 thuis, dan haalt opa ze op.

De kinderen vonden het fijner toen ik nog thuisblijfmoeder was, helaas. Ik vind het ook best onmogelijk om alle ballen in de lucht te houden, met name als man aan boord zit.

Man denk wel eens aan ander werk, maar dan zou het voor het financiële plaatje fijn zijn als ik ook werk. En aangezien ik alleen een middelbare school diploma heb een ongeschoold werk mij ook niet zo aanspreekt voor de lange termijn ploeteren we nog maar even door..
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Marit Eline

Bericht 04 Dec 2024 14:19

Blue Phone schreef:Mijn man vaart. Hij is in principe 5 weken aan boord en dan weer 5 weken thuis.
Ik studeer, op maandag school en op donderdag stage.
Voor met name de jongste zijn die dagen eigenlijk te lang. Ik zet ze om 07.30 af bij de vso en haal ze om 17.00 weer op. Op maandag ben ik pas om 18.00 thuis, dan haalt opa ze op.

De kinderen vonden het fijner toen ik nog thuisblijfmoeder was, helaas. Ik vind het ook best onmogelijk om alle ballen in de lucht te houden, met name als man aan boord zit.

Man denk wel eens aan ander werk, maar dan zou het voor het financiële plaatje fijn zijn als ik ook werk. En aangezien ik alleen een middelbare school diploma heb een ongeschoold werk mij ook niet zo aanspreekt voor de lange termijn ploeteren we nog maar even door..

Oh joh jeetje, dat lijkt mij ook echt pittig om er dan 5 weken alleen voor te staan, respect! Dan heb je daar alle energie voor nodig en dan kan ik me voorstellen dat werken erbij niet haalbaar is. Welke opleiding volg je? (Als je dat wil delen)
Ik volg op Facebook de familie Zeldenrust, waren een paar jaar geleden ook in een Huis Vol. Hij vaart ook en zij is thuis bij de kinderen.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Dec 2024 14:43

Ik werk 24 uur. Waarvan om de week een dag in het weekend. Die weekenddagen vind ik niet relaxt maar hoort helaas bij de functie. Man en kinderen vinden het veel minder erg. Het biedt hen de kans om een dag met z’n 3en iets te ondernemen.

Mijn man werkt sinds een jaar 36 uur in 4 dagen én werkt regelmatig thuis en kan daardoor veel bijspringen voor de kinderen. Ze zijn hierdoor ook van de bso af.
Bij zijn vorige baan werkte hij minstens 60 uur in de week en was minder flexibel.

Voor ons allemaal is dit nu echt fijn in balans.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 04 Dec 2024 14:50

Ik werk 24u verdeeld over 4 dagen. 2 halve dagen en 2 hele dagen waarvan ik 1 middag sowieso thuiswerk.
Mijn man werkt 40u over 5dgn.
We hebben geen BSO, alleen op vrijdag kan ik ze niet van school halen en dan haalt schoonvader haar op.

Ik vind het heerlijk deze verdeling. Zonodig wil ik best 28 of 30u gaan werken maar dan wel meer thuis.
30-04-2017
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 04 Dec 2024 15:01

Ik werk 24 uur in 3 dagen. Ik wil heel graag wat meer werken maar dat is momenteel niet mogelijk in mijn functie. Misschien in het nieuwe jaar. Mijn man werkt 36 uur, 4,5 dag maar neemt een halve dag ouderschapsverlof op.

Ik heb een middag met de oudste alleen, een dag met allebei en de maandag onder schooltijd voor mezelf! Dat bevalt me wel goed maar een ochtend extra werken zou financieel wel chill zijn.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Dec 2024 15:12

Ik werk 28 uur verdeeld over 3,5 dag & vriend werkt 36 uur verdeeld over 4 dagen.

Elke woensdag ben ik vrij en in de ochtend alleen met dochter en in de middag kunnen er vriendjes spelen en hebben we kinderfeestjes, sporten, tandarts enz. Elke vrijdagmiddag ben ik ook vrij, en hebben we zwemles.

Vriend is vrij op vrijdag, dus is dan met dochter in de ochtend als ik (thuis) werk.

Ik vind het net teveel allemaal met drukke kantoor dagen, om 8 uur bij opvang en pas om kwart voor 6 op z’n vroegst halen, 3 dagen bso voor zoon en 2 dagen KDV voor dochter (dat is wel oke qua uren).. maar in mijn rol kan minder uren sowieso niet & geld technisch is minder uren voor vriend ook niet reëel, en ook niet haalbaar in z’n functie.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 04 Dec 2024 15:16

Ik werk 24 uur verdeeld over 2,5 dag en man 40 uur verdeeld over 5 dagen. Het is allemaal wel te doen, maar voor de rust en regelmaat in huis zou ik liever thuis zijn. Aan de andere kant is het juist fijn dat mijn werk ook gewoon even mijn eigen ding is. Maar met vlagen twijfel ik wel om te stoppen.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Dec 2024 15:30

Marit Eline schreef:
Oh joh jeetje, dat lijkt mij ook echt pittig om er dan 5 weken alleen voor te staan, respect! Dan heb je daar alle energie voor nodig en dan kan ik me voorstellen dat werken erbij niet haalbaar is. Welke opleiding volg je? (Als je dat wil delen)
Ik volg op Facebook de familie Zeldenrust, waren een paar jaar geleden ook in een Huis Vol. Hij vaart ook en zij is thuis bij de kinderen.

Ik doe de Pabo, in deeltijd. Dus veel zelfstudie. Nog minstens 3,5 jaar te gaan.

Ja, ik vind het nu heel pittig. Zwaarder dan die keer in 2020 toen de jongste net 3 weken oud was, de andere 2 zomervakantie hadden en man voor 9(!) weken aan boord ging, in coronatijd..
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 04 Dec 2024 15:47

Ik werk 27 uur over 3 dagen. Op dinsdag gaan de kinderen naar de VSO (ik zet ze om 7:10 af) en de BSO (ik haal ze ca 17:30 op) en op woensdag gaan ze naar de VSO (7:10) en halen opa en oma ze uit school. Op donderdag zijn de kinderen bij hun vader. Ik begin zelf die dag wat later en werk dan de avond door.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Ginny

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 04 Dec 2024 16:05

Edit: verkeerde pijler ;)
Laatst gewijzigd door Ginny op 04 Dec 2024 19:25, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Dec 2024 16:19

Ik werk 32 uur (4 dagen) en daarnaast nog 2 uur privéles Nederlands (eindexamen) online. Man werkt om mij en de kinderen heen, ongeveer 15 uur per week en online. We hebben hierdoor geen opvang nodig. Zoon elke dag naar school van half 9 tot 14.00 en dochter gaat op woensdag en donderdag een ochtend naar de peuterspeelzaal. Ik ben er meestal 1-2 avonden niet met avondeten en 1-2 ochtenden in de week niet met ontbijt, verder gewoon thuis door mogelijkheid thuiswerken en dat mijn reistijd mag gelden als werktijd.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 04 Dec 2024 16:37

Ik werk 28 uur en m'n man werkt 40 uur. Ik ben op woensdagmiddag vrij en bij de kinderen en op vrijdag ben ik de hele dag vrij. Dan heb ik's ochtends drie uur voor mezelf (mits zoon geen therapie heeft) en s middags ben ik met de kinderen.
Nu in het hoogseizoen van m'n werk (december, januari, februari) werk ik tijdelijk 32 uur zoals elk jaar, maar dan nog twee keer twee uur in de avond. Betekent tot 10 uur of half 11 laptop open, maar ik heb dat vele malen liever dan die vrije uren van mezelf op vrijdagochtend inleveren.

We hebben een fijne splitsing die goed werkt voor ons. Ik doe de ochtendspits met naar school brengen en m'n man doet de avondspits met halen van school en koken. Ik werk ver weg, hij werkt dichterbij en is flexibeler als er acuut opgehaald moet worden, ik ben flexibeler in het thuis werken.
Het enige waar ik bang voor ben is dat dit lastig wordt als we twee verschillende scholen krijgen.

Ik ervaar absoluut geen ballast van de werk-thuis combinatie. Ik was daar zo bang voor maar het is echt niet zo, ik vind het heerlijk. Ik ben heel bewust weer gaan werken na vijf jaar thuis geweest te zijn en het doet me zo goed. Daar voel ik me niet schuldig over. Ik vind de balans ook echt prima werken. Het enige wat ik lastig vind is dat de kinderen laat slapen, pas om half 9 ga ik vaak zitten. Maar het is niet anders.
Let's discover the world together.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Dec 2024 17:15

Ik werk 30 uur, mijn man vaak wel tegen de 50 of meer. Hij heeft een eigen onderneming zonder personeel. Nu zijn onze kinderen 18 en 15 dus voor hen hoeft er geen opvang meer geregeld te worden. Toen ze klein waren werkte ik weinig. Begon met 10 uurtjes per week en breidde dat uit naarmate ze ouder werden. Sinds afgelopen zomer werk ik rond de 30 uur.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 04 Dec 2024 18:00

Sinds afgelopen zomer werk ik weer 24u ipv 32u. In combinatie met een studie is dat heel fijn. Na mijn studie zou ik wel weer 28-32 uur willen werken, maar nu is daar geen ruimte voor en ik wil er niet voor switchen. Dus eens kijken tegen die tijd. Qua druk en tijdsverdeling scheelt het dat ik schoolvakanties vrij ben. Mijn man werkt 40 uur, waarvan drie dagen thuis. Dat geeft ook veel flexibiliteit, zeker nu de kinderen ouder worden.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Dec 2024 18:09

Ik heb een contract voor 32 uur per week, maar de ene week werk ik er net iets minder en de andere week kom ik er ruim overheen.
Een partner heb ik niet.

Qua aantal uren: ik vind het prima zo, ik hoop wel dat als ik straks mijn eigen plekje heb wel iets meer de zelfde uren per week te draaien. Ik ben nu wel altijd in de oneven weken op woensdag de hele dag vrij en de andere schooldagen vanaf 13 uur.

In maart ga ik waarschijnlijk met een opleiding beginnen, dus dan komt er 1x in de 2 weken school bij en huiswerk maken.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 04 Dec 2024 18:11

Ik werk fulltime (36u) verdeeld over 4 dagen. Mijn man werkt ook fulltime maar hij moet de vrijdagochtend (de dag dat hij eigenlijk vrij is) ook nog wel regelmatig werken. Eigenlijk zou ik alleen dat weleens anders willen, dat hij op vrijdag ook wat dingen qua huishouden kan oppakken. Hij doet het wel hoor, maar dan toch weer passen en meten. Ik krijg meer gedaan op m’n vrije woe iig :)

Ik vind de vrijheid van beide 4 dagen wel echt relax! We kunnen beide makkelijk schuiven of voor elkaar opvangen als nodig. Kinderen 3 dagen BSO gaat ook prima, en onze werkgevers zijn ook flexibel als er een keer wel wat is.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 04 Dec 2024 18:14

Ik werk 32 uur en vriend werkt zo rond de 50 uur. Ik werk 2 dagen in de week thuis en dan is J ook de hele dag thuis.
2015 💙
<<

Hugo

Lady-post-a-lot

Bericht 04 Dec 2024 18:51

Ik werk er 32 op papier, maar gemiddeld gezien eerder 34 a 36. Contract gaat ook opgehoogd worden naar 34 zodat ik niet meer met zoveel overuren zit voortaan. Wellicht zelfs naar 36 maar dat wilde ik nog even niet.

Ik werk 4 x 8 uur op kantoor. Maandag, dinsdag en vrijdag gaat zoontje naar het kdv, donderdag mijn ouders. Woensdag ben ik vrij.

Ik werk regelmatig ‘s avonds thuis nog of soms in het weekend. Sowieso om de 3 weken het hele weekend storingsdienst (hoef ik de deur niet voor uit gelukkig).

De balans is hier soms ver te zoeken. Loop áltijd met mijn neus achter de feiten aan. Maar ik vind mijn werk echt heel erg leuk, ben er graag en wordt er blij van. Daarnaast vind ik mijn kind ook héél leuk en vind ik dat ik te weinig tijd met hem doorbreng. En o ja, ons sociaal leven is ook nog eens echt druk. Dat alles bij elkaar zorgt er wel echt voor dat vooral qua huishouden ik altijd het gevoel heb achter de feiten aan te lopen.
De balans kind, werk, sociaal, huishouden en me-time vind ik echt rete lastig. En toch zou ik uiteindelijk niet anders willen😅

Goed verhaal dit😂
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 04 Dec 2024 19:04

Ik werk 24 uur (nu tijdelijk 26 uur) en mijn man 32 uur. Doordat mijn man ook één dag thuiswerkt, hebben we voor de jongste maar één dag bso nodig. Dit hebben de kinderen altijd als erg fijn ervaren.

Ik heb een hele poos 16 uur gewerkt en mijn man 40 uur met storingsdiensten daarnaast. Ik wilde graag een dag meer en hij een dag minder. Hij heeft binnen het bedrijf een andere functie gekregen, zonder storingsdiensten, dat is echt erg fijn. Nu hebben we wel een betere balans denk ik en ik ervaar het niet als zwaar.
2011 2012 2017
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Dec 2024 19:10

Vriend en ik werken allebei 32 uur. Hij is op maandag vrij en ik op woensdag. De kinderen zitten allebei op school, dus mijn vriend heeft op maandag tot 14.30 tijd oor zichzelf. Vaak werkt hij wel wat. Ik heb woensdag tot 12.30 me-time, maar die gaat meestal op aan huishouden, boodschappen, regel dingen en soms ook werk.
Ik ben aan de ene kant niet flexibel met werk (onderwijs) want ik moet gewoon op vaste tijden les geven, maar al het voor- en nawerk kan ik wel flexibel indelen. Mijn vriend heeft een eigen bedrijf met enkele collega's en is een stuk flexibeler. Ik mis wel echte me-time, ik zit vaak in de avonden te werken. Ik zou daarom wel minder willen werken, maar dat is financieel niet haalbaar.
december 2016
juli 2019
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen