Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Hoeveel geef jij uit aan kinderkleding?

<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 14 Okt 2024 10:27

Hoeveel geef jij uit aan kinderkleding?

De topictitel zegt het eigenlijk al; ik ben wel nieuwsgierig hoeveel jullie uitgeven aan kinderkleding?
Koop jij alles nieuw of tweedehands? Wordt er veel doorgeschoven van oudere kind(eren) naar jongste(n)?
Let jij op de prijzen of helemaal niet? En hoeveel schat jij dan dat je per kind uitgeeft?

Ik keek de kledingkasten van beide dochters door. Daar kan dus alweer heel veel uit omdat ze er uit groeien, terwijl het voor mijn gevoel pas net gekocht is. Oudste heeft nu echt een groeispurt, krijgt ook een ander figuur dus soms kloppen de verhoudingen nu opeens niet meer helemaal. Ook wat zij mooi vindt verandert. Merkkleding is voor haar helemaal geen ding (nog), maar in wat zij mooi en fijn vindt zitten maak ik haar toch wel echt blijer met een trui van bijv. Nobell (a €55) in plaats van een trui van de Hema. Jongste krijgt nog steeds wel regelmatig wat doorgeschoven van oudste, maar zij heeft nu vaak wel een andere smaak en vindt heel veel dingen niet fijn zitten. Iets met roezeltjes, capuchons, een col, glitters in de stof, kriebelstoffen, naden etc. is allemaal niet aan haar besteed. Dus ik ben benieuwd waar ik vanmiddag met ze mee thuis kom en hoeveel me dat dan heeft gekost :angel:
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 14 Okt 2024 11:11

Re: Hoeveel geef jij uit aan kinderkleding?

De topictitel zegt het eigenlijk al; ik ben wel nieuwsgierig hoeveel jullie uitgeven aan kinderkleding?
Dat houd ik niet bij, maar ik vermoed vrij veel. Ik heb voor alle kinderen nieuwe herfstkleren gekocht. Ik denk dat ik inclusief schoenen en een jas daar zeker 500 euro per kind voor heb uitgegeven.

Koop jij alles nieuw of tweedehands? Wordt er veel doorgeschoven van oudere kind(eren) naar jongste(n)?
Ik krijg vaak kleding van een vriendin. Ik geef haar daar een bon of cadeau voor. De kleding van mijn kinderen gaat door naar mijn nichtjes en neefje. Ik koop zelf alles nieuw en niet tweedehands.

Let jij op de prijzen of helemaal niet? En hoeveel schat jij dan dat je per kind uitgeeft?
Ik let enigszins op de prijzen. Schoenen zijn tussen de 120 en 160, dat vind ik vrij duur. De overige kleding komt van Zara, Mango en soms H&M.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Okt 2024 11:13

Afgelopen maand leeggelopen op mijn dochter qua kleding. Ze groeit zo hard en is weer uit zo goed als alles gegroeid. Ik had al onderbroeken gevonden die ze accepteert. Was een gedoe want de grootste kindermaat past ze niet meer en aanvankelijk wilde ze geen boxershorts en vond ze de rest stom pfff. Gelukkig kon ik toch boxers kopen uiteindelijk en draagt ze die nu (damesmaat). Normaal zijn broeken heel lastig voor haar en dit keer konden we daar voor het eerst supergoed voor slagen. Voor het eerst 2 passende spijkerbroeken (damesmaten) gevonden dus ze was door het dolle heen. Dan nog nieuwe truien, schoenen, jas... Ik ben wel een paar honderd euro kwijt deze maand.

En inderdaad, voorheen kon ik wegkomen met Zeeman, Primark en toen nog wel met H&M maar nu waaiert ze uit naar de Sting, Bershka enzo en dan wordt het toch wel steeds wat duurder. Merken hoeft ze gelukkig ook niet. Ik heb verder eerlijk gezegd geen idee wat ik uitgeef aan haar kleding. Ik koop dingen wanneer ze nodig zijn. Ik heb daar geen aangewezen momenten voor in het jaar.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Marit Eline

Bericht 14 Okt 2024 12:42

Leuk om te lezen! Ik denk dat ik vrij weinig uitgeef aan kinderkleding.

Dochter krijgt echt heel veel van buurmeisje. Zoveel dat ik eigenlijk niks hoef bij te kopen. Ik koop voor haar alleen ondergoed, sokken, schoenen en leggings. En ik geef af en toe een cadeaubon aan de buren als bedankje voor de kleding.

En voor de rest heb ik 3 jongens, waarbij heel veel doorgeschoven kan worden, vooral jassen en truien etc. En wat ik nieuw moet kopen (vooral broeken voor 2e en 3e zoon) koop ik veel bij de 2e hands winkel. Broeken voor oudste zoon koop ik wel nieuw, hij is erg smal en past een specifieke broek van de ter stal goed en die zijn 2 voor 35 euro in de aanbieding.
Maar dus mijn jongste van 1 draagt nu de winterjas die mijn oudste van 10 toen al tweedehands had gekregen van een buurjongen. Helemaal prima. We zijn niet zo modebewust, en bij de jongens is het meestal gewoon een spijkerbroek/trui.

Daarnaast hebben de kinderen ook allemaal niet een enorme garderobe. Ze hebben ook duidelijk hun voorkeuren en pakken vaak hetzelfde uit de kast. Ik was met 4 kinderen natuurlijk superveel, dus het is ook altijd zo weer schoon. Mijn oudste heeft nu geloof ik maar 5 broeken en 5 6 truien ofzo en dat gaat prima.

De impact van (nieuwe) kleding op het milieu is enorm, daarom probeer ik dit te beperken. Ik las laatst ergens (heb geen bron) dat er momenteel zoveel kleding op de wereld geproduceerd wordt en aanwezig is dat er voor 6 generaties genoeg is als we nu zouden stoppen met produceren. Bizar.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 14 Okt 2024 13:00

Met 3 kinderen tikt het sowieso wel aan, zeker nu er ook meer gesport wordt en ze daar ook kleding voor nodig hebben. Maar we letten wel op wat we uitgeven. Ik koop behoorlijk veel via Vinted, dit jaar voor mijn oudste daar een mooie winterjas gevonden, sloffen en een vest. En voor mijn zoon nog bijna nieuwe leren winterschoenen. Mijn jongste dochter draagt veel van de oudste en voor haar krijg ik ook nog weleens wat van een vriendin. Wel heb ik voor haar een nieuwe winterjas gekocht dit jaar, maar bij Limango dus voor een redelijk zacht prijsje. Soms vind ik het ook leuk om samen met haar wat uit te zoeken, juist omdat ze zoveel doorgeschoven krijgt.

Soms koop ik aan het eind van het seizoen dingen voor ze in de sale alvast op de groei van merken die ik leuk vind zoals Ammehoela en Tumble’n dry. Zo had PompDeLux een paar maanden geleden veel kleding met 70% korting (later bleek dat ze daarna tijdelijk failliet gingen) en daar heb ik echt supermooie broeken, truien en een tussenjas kunnen kopen voor mijn zoon en ook een paar dingen voor mijn dochters. Die kleding blijft ook gewoon mooi dus dat is goed door te geven of te verkopen nog.

Als ik tussendoor dingen tekort kom vul ik het aan met kleding van HEMA, Zara of H&M.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Okt 2024 14:34

Mooie gedachtegang Marit. Helaas past mijn dochter gewoon niet alles zomaar dus is het vaak al een hele zoektocht naar broeken en jassen bijvoorbeeld. Schoenen wil ik sowieso nieuw. Ik stuur wel alle kleding naar een vriendin en daar wordt er nogmaals gebruik van gemaakt bij 2 dochters. Wat ze niet gebruikt of wat daarna nog mee kan gaat naar het Leger des Heils. Ik vind het fijn om te weten dat mijn dochters kleding sowieso nog een ronde meegaat want veel is ook gewoon nog goed en leuk. Tegelijk zijn leggings vaak toch wel echt versleten, zoiets zie ik mezelf dan ook niet tweedehands kopen. Ik ga graag naar de kringloop en kijk altijd bij de kleding maar zie daar nooit echt iets waar ik blij van word. Ooit 1 keer een spijkerbroek op de kop getikt maar die was in no time versleten (houdt me overigens niet tegen nogmaals te kopen maar ik vind er gewoon niks).
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Max

Yipyapper

Bericht 14 Okt 2024 15:02

In het begin kreeg ik veel van m’n zus. Inmiddels is mijn zoon zo lang dat hij zijn neefje qua kleding maat heeft ingehaald.

Ik koop veel op Vinted, maar ik vind dat ook frustrerend soms. Duurt lang voordat het bezorgd wordt en wisselende kwaliteit. Veel goedkoper is het ook niet vergeleken met Zara en HEMA. Schoenen koop ik wel altijd nieuw. Ik heb eigenlijk geen idee wat ik uit geef aan kleding voor hem.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 14 Okt 2024 15:15

Ik heb geen vast bedrag maar ik kijk wanneer ze wat nodig hebben. Ik bestel eens in de zoveel tijd op Next, dat vind ik een fijne prijs kwaliteit verhouding hebben. In het buitenland koop ik ook graag wat voor ze. Afgelopen keer allebei een pyjama en een GAP trui. Ik vind het leuk om dan zoiets mee te nemen. Dure merken koop ik vrijwel niet voor ze.
Voor m'n dochter krijg ik af en toe wat van m'n zus wat haar dochter niet meer past en van m'n zoon schuif ik weer door naar vriendinnen.

Schoenen investeren we wel altijd in maar merk ook dat ze veel op kaplaarzen lopen dus daar koop ik ook graag iig goed gevoerde warme laarzen van. En voor dochter heb ik net cowboy boots meegenomen, enig.
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 14 Okt 2024 15:37

Weinig. Ik heb kledingruil tassen, Vinted en via Marktplaats of gratis op te halen kom ik aan kleding voor de meiden. Schoenen krijgen ze van mijn moeder. Ieder 2 paar per jaar.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Okt 2024 18:54

Vanuit milieu overwegingen koop ik bijna alleen maar tweedehands. Er is al zóveel kleding op de wereld dat ik het (voor mijzelf) eigenlijk niet vind kunnen om dingen nieuw te kopen.

Dochter krijgt ook heel veel kleding van een vriendinnetje en een kennis, voor haar heb ik alleen een paar maillots gekocht voor de herfst/ winter.

Naar prijzen kijk ik niet echt. Maar een trui van €50 zou ik nu nog niet snel kopen, na een aantal weken zitten er altijd wel vlekken of gaten in van knutselen en buiten spelen
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Okt 2024 19:02

Veel, meer dan aan mezelf 🙈 Hij groeit ook zo hard, iedere maand een nieuwe maat momenteel. Dus nu wel €150-200 per maand uitgegeven denk ik, misschien wel meer. Ik koop bijna alles nieuw, een paar dingen wel overgenomen van zijn neefjes.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Bericht 14 Okt 2024 19:02

De gehele kinderbijslag geef ik er aan uit. Daar is het tenslotte ook voor. En als er tussendoor dan nog wat nodig is halen we dat. Ik slaag prima bij C&A, zeeman, ter stal of takko. Vind het zonde enorm duur spul te kopen terwijl hij is zo uit is gegroeid. Heb laatst broeken maat 128 moeten halen (voor zijn lengte, blij dat je ze nog kunt aansnoeren met dat elastiek) en truien maat 134. Schoenen maat 32. En hij is pas 5,5. Ik koop dus niks heel duurs.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Okt 2024 19:03

Geen idee hoeveel ik uitgeef. De jongste krijgt heel veel van vriendinnen van me die wat oudere zonen hebben. Maar mijn dochter is over het algemeen groter dan alle oudere dochters van vriendinnen, dus dat heeft geen zin. Ik heb niks tegen tweedehands kleding, maar het kost zoveel tijd om ernaar te zoeken op internet. Dochter heeft ook echt een mening over kleding, dus pakketten tweedehands kleding hebben geen zin en specifieke items zijn zo lastig tweedehands te vinden. Dat gaat toch sneller in de H&M. We doen niet aan merkkleding, het meeste komt van H&M, zeeman, C&A en hema. De jongste is een rauwdauwer die veel buitenspeelt en de oudste knutselt en tekent veel en maakt zo ook veel vlekken in haar kleding, dus ik wil geen dure spullen.
december 2016
juli 2019
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Okt 2024 19:23

Heb tegelijk met veel vriendinnen mn kinderen gekregen en die van mij zijn het grootst, of zij kunnen het nog voor eigen andere kinderen gebruiken, dus daar net pech mee.
Zelf online vind ik tweedehands vind ik echt te veel tijd en energie kosten. Vind het wel jammer want ik ben er wel erg voor. Zou dan zelf ook graag gewoon bij tweedehands kinderkleding winkels kopen. Weet niet of dat in grotere steden in winkel hangt, maar hier in het noorden nauwelijks.
De kleding die hier te klein is gaat wel direct naar een vriendin die alles ook nog gebruikt. Dat vind ik wel heel fijn.
Maar als ik sommigen van jullie zo lees en hoe jullie het doen (mbt milieu) dan wringt het toch wel bij mij hoor.

Dat gezegd, koop ik dus vrijwel alles nieuw. Combi van merken en Hema, Zeeman, Next etc. Ik hou wel van merken omdat het vaak mooier zit en mooier blijft. Bij goedkopere merken kun je ook net pech hebben dat iets na een paar keer wassen niet meer mooi zit. Daar kan ik slecht tegen.
Voor zoon ben ik voor gehele wintergarderobe wel minimaal 500 kwijt maar daar komt nog wel wat bij. Dochter had nog wel iets, dus voor haar iets minder. Hoeveel ik precies uit geef weet ik niet, maar wel veel.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 14 Okt 2024 19:28

Niekske: ik sorteer op Vinted dingen voor, en dan mogen ze daar zelf weer uit kiezen.
Bij tweedehands pakketten laat ik het zien en als er een x aantal items bij zitten die ze wel mooi vindt, dan koop ik het. De rest geef ik door of verkoop ik dan weer.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 14 Okt 2024 20:46

Geen idee hoeveel ik uitgeef maar ik koop het meeste nieuw. Het is niet dat ik het per se nieuw wil hebben maar ik koop het wel liever gewoon in de winkel want ik heb echt een hekel aan online shoppen en vooral aan Marktplaats achtige dingen, en dan ben je toch aangewezen op nieuw (kringloop hier heb ik nog nooit wat fatsoenlijks zijn hangen).
Eerder kreeg ik nog wel eens iets van een vriendin maar haar kinderen zijn vrij klein dus tegen de tijd dat er iets doorgegeven kan worden is het maar de vraag of het hier nog past. Voor zoon krijg ik soms nog wel eens wat van een andere vriendin.
Ik koop vooral bij Zeeman, C&A, Hema en soms Prenatal, WE of Name it. Hele dure kleding is aan mijn kinderen niet besteed 🙈.
Ik geef weleens kleding van mijn dochter door aan een vriendin. Voor de kleding van zoon heb ik niet echt liefhebbers. Dat gaat dus naar een goed doel. Maar eerlijk, een hoop gaat ook gewoon in de prullenbak. Hier eindigen de broeken vaak met gaten en de jassen zien er na 1 a 2 jaar dragen vaak ook niet mooi meer uit. Schoenen kunnen ook altijd de prullenbak in want die zijn vaak volledig versleten.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 14 Okt 2024 21:23

Ik heb geen idee, teveel want ik vind kleding kopen leuk. Oudste heeft graag Shoeby en die hebben ook erg leuke dingen. Kijk daarvoor ook wel op Vinted. Soms zegt ze zelf wil je even op vinted kijken voor.

Doorgeven van oudste naar middelste soms, zijn twee verschillende meiden en als ze het niet wil draagt ze het toch niet meer. Broeken maak ik voor haar bijna allemaal zelf.

Jongste krijgt kleding van zijn neefjes en verder nieuw of Vinted. Ga ook wel eens naar sample sales en dan heb je merkkleding voor hema prijsjes.

Ik geef dingen van de middelste door aan mn nichtje of het gaat op Vinted.
⁠♡♡♡
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 14 Okt 2024 21:59

Ik heb de laatste maanden een compleet nieuwe garderobe voor de herfst en winter aangeschaft voor m'n dochter. Bijna alles komt van WE, HEMA en H&M. Heb het meeste met korting kunnen kopen, maar heb alsnog een paar honderd euro uitgegeven. Hoop wel dat ze hier de hele winter mee kan doen in elk geval.

Ik houd niet van tweedehands kleding. Ik verkoop zelf wel regelmatig iets.
❤️ 7 juni 2018
<<

Saji

Kletskop

Bericht 15 Okt 2024 00:35

Wij geven zo'n €200 per kind uit aan nieuwe kleding. Betalen dit van de kinderbijslag.
Het staat er al, nieuwe kleding. Ze dragen veel van de WE en de H&M.
1 van mijn dochters is heel smal, alleen de broeken van de WE passen en staan haar dan perfect, zonder aan te snoeren. Broeken van de H&M, HEMA en C&A staan en vallen erg ruim en lelijk bij haar. Helemaal als die ook nog eens ruim aangesnoerd moeten worden, hele model valt dan bij haar weg.
Andere dochter heeft een heel ander figuur. Bij haar staan broeken van de andere winkelketens wel goed.
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 15 Okt 2024 04:39

Ik heb geen flauw idee maar niet veel. Zoon heeft veel van takko, dat is niet duur en wordt weer doorgegeven. (Hij is de oudste in de omgeving).
Voor dochter koop ik ook weinig, zei krijgt veel en wat niet past, gaat door naar de volgende. Het enige wat ik voor koop zijn 2 broeken en 3 jurken. Er zitten nooit jurken bij de gekregen kleding en de broeken passen nooit.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 15 Okt 2024 05:57

Ik heb echt geen idee wat het totaal zou zijn. Ik koop ook nooit in 1x kleding voor een heel seizoen, dat gaat een beetje in fases. Ik mix er soms wat duurdere merken in en ik zou ze heel graag vaker van die mooie truien en broeken laten dragen van de fantastische boetiekjes hier in de stad maar 80,- voor een broek dan ofzo gaat me gewoon echt te ver.

Winterschoenen (stevige laarzen) koop ik altijd op Vinted. Gympies wel nieuw. Verder veel van Zara en HM.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 15 Okt 2024 10:39

Geen idee eigenlijk. Hij had nu allemaal nieuwe broeken nodig. Truien van vorig winter pasten nog.

Ik koop niet tweedehands. Verkoop de kleding wel altijd aan dezelfde man die heeft een zoontje wat jonger. Dan app ik hem ik heb weer een zak vol kleding. Die altijd €15,- per zak.

Ik koop de kleding bij hema, h&minnaars zara. Next. En als we naar primark gaan haal ik daar broeken
Afbeelding
<<

Noor

Major Yipyapper

Bericht 15 Okt 2024 10:56

Geen idee wat ik precies uit geef. Koop ook niet alles in 1x maar gewoon als we wat leuks zien of als ze wat nodig hebben.
Koop geregeld bij wibra, hema, zeeman etc.
Maar ook steeds vaker van raizzed/vingino/lyle & scott etc maar nooit voor de volle prijs. Ik zoek dan aanbiedingen of via de sample sale bij raizzed/vingino die is ongeveer 2x per jaar.
💙: 07-09-2012
🩷: 15-07-2014
<<

Nightingale

Noob

Bericht 15 Okt 2024 10:59

Veel te veel geef ik uit aan kleding voor de kinderen. Schandalig, maar ik kijk nergens naar. Ik koop niet echt heel dure dingen. Meeste komt van H&M, Wibra, Zeeman, Zara, Hema etc. Tegenwoordig ook veel bij WE, daar hebben ze best een leuke jongenslijn. Maar ik koop ook wel eens via Vinted, verkoop ook via Vinted en we krijgen kleding van een neefje watn aar mijn oudste kan (alleen is dat niet altijd onze smaak) en de kleding van onze oudste daarvan houd ik de mooie stukken voor de jongste.

Ik denk dat ik ongeveer gemiddeld 100 euro per maand wel uit geef voor twee kinderen.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 15 Okt 2024 11:44

Ik heb geen idee wat ik op het moment uitgeef, maar niet veel in ieder geval. Er is hier een hele leuke tweedehands kledingwinkel in de stad, daar heb ik pas wat extra broeken en een jas gekocht (totaal €30 ofzo). Ik heb ook een keer een gratis tas kleding van de weggeefhoek opgehaald, dus voor de komende maten heb ik qua winterkleding bijna genoeg. En van een paar vriendinnen krijg ik af en toe wat doorgeschoven. Vinted is alweer even geleden, omdat we wel genoeg hadden en ik anders alleen gerichte dingen nodig had.
Rompers en sokken etc koop ik vaak wel nieuw, omdat die toch vaak wel erg versleten zijn bij wat wordt doorgegeven. En ik ben gewoon fan van de Hema 😀 Daar koop ik trouwens ook wel af en toe een nieuwe trui oid, gewoon voor de leuk. Ik denk dat ik het red met nog geen €100 per kwartaal, alles bij elkaar.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen