18 Okt 2024 18:19 door Niekske
Poeh, ik vind dat echt heel veel! Ik heb dat zelf nooit gekregen. Misschien wel op een andere manier trouwens. Mijn ouders hebben mijn zorgverzekering betaald tot ik afstudeerde. Dat zal alles bij elkaar ook wel zo'n 10.000 euro geweest zijn. Ze hebben ook de inrichting van mijn studentenkamer betaald en ik heb gedurende mijn studie ook nog een maandelijkse bijdrage gehad. Maar ik heb ook een bijbaantje gehad naast mijn studie.
Dit heeft toch niks te maken met of ouders van een kind houden? Sowieso zal lang niet iedereen de luxe hebben om te kunnen sparen en ik snap ook dat ouders bewust kiezen om hun kind daarin sneller zelfstandig te maken. Tijdens de studie nog wat bijdragen lijkt met prima, maar zodra ze afgestudeerd en aan het werk zijn, moet je dan bijdragen aan een huis en een auto? Even voor de duidelijkheid, ik vind het allemaal prima hé, iedereen moet doen waar die zich zelf goed bij voelt, maar wat mij betreft is het niet de norm om je kind een mega bedrag mee te geven en vanalles voor je kind te betalen als die al lang volwassen is.
december 2016
juli 2019