Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Vragen kinderfeestje kleuter

<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 10 Mrt 2025 09:42

Vragen kinderfeestje kleuter

Oke send help ;) Mijn kleuter wordt 5 en geeft zijn eerste kinderfeestje. We willen naar een binnenspeeltuin op woensdagmiddag maar de kinderen hebben dan nog niet gelunched. Mijn eigen zoon zou het prettig vinden om eerst thuis te eten maar ik denk dat het meestal wel zo is dat je alle kinderen meeneemt uit school? En ook weer thuisbrengt of vraag ik de ouders om te brengen en te halen? Lastige bijkomstigheid is dat wij geen groepsapp hebben en geen klassenouder. Ik heb 1 mobiel nummer van een ouder maar that's it. Ik heb dus geen adressen (vraag me ook af hoe de uitnodigingen er dan moeten komen) en ook geen nummers. Vraag je dan op de uitnodiging of ze willen appen of het kind kan, zodat je meteen een nummer hebt?

Wat zouden jullie doen? Ik heb zoveel vragen :smile:
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 10 Mrt 2025 10:05

Re: Vragen kinderfeestje kleuter

Wat een ding he zo'n eerste kinderfeestje!
Bij ons is thuisbrengen gebruikelijk na het feestje. Wij hebben nog maar 1 keer gehad dat kinderen meteen vanuit school meegingen na 12.30. De rest begon het feestje steeds rond 14.00. Dat vonden mijn meiden ook het fijnste.
Wat betreft de adressen en telefoonnrs, ik zou die gewoon vragen aan de ouders van de kinderen en dan kun je daarna een kaartje brengen. Op school uitdelen vinden de meeste scholen niet oké ivm kinderen die niet uitgenodigd zijn.
Succes ermee!
Juli 2015
Maart 2017
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Mrt 2025 10:34

Het eerste kinderfeestje was ook echt het eerste kinderfeestje onder de vriendjes/ vriendinnetjes van mijn dochter. Heel spannend was dat! Ik heb uitnodigingen meegegeven en die heeft ze uitgedeeld op school. In die tijd bracht je de kids de klas in dus de meeste kwamen op die manier wel bij de ouders terecht. Daarop telefoonnummer met de vraag of ze aan kunnen geven of hun kind erbij zal zijn.

Eten deed ik bij de binnenspeeltuin, was gewoon een onderdeel waar je voor kon kiezen. De meeste kinderfeestjes vragen om zelf te brengen en halen maar persoonlijk doe ik dat altijd liever zelf omdat ik dan zelf alles in de hand heb. Ik weet niet wanneer je het gaat doen maar als het warm is buiten, neem dan extra sokken en hemdjes mee. Sommige kids komen zonder sokken (open schoentjes) of met een shirt met lange mouwen (veel te warm). Dat was in mijn geval ook zo en was blij dat ik die spullen mee had. Ook wat kleurplaten en potloden altijd handig voor de kids die bij de tafel willen blijven hangen is altijd handig om mee te hebben.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 10 Mrt 2025 10:53

Ik schreef altijd op de kaartje mijn mobiele nummer en dan met de vraag of iedereen even wilde laten weten of hun kind zou komen, dan had ik meteen alle nummers en wist ik hoeveel kinderen er zouden komen.

Als we naar de binnenspeeltuin of iets dergelijks gingen dan aten we ook daar, ze hadden dan zo'n arrangement met entree en eten en een ijsje ofzo. Ik vond het zelf wel prettig dat ik dan thuis verder niks meer hoefde te doen. Thuis eten deden we alleen bij feestjes die we helemaal thuis vierden. Bij feestjes op locatie zorgden we zelf voor vervoer, als het thuis was dan vroegen we meestal wel de ouders om de kinderen op te halen. De tip van dronken taart vind ik ook een goede inderdaad, extra sokken en hemdjes meenemen. En pleisters, hadden we vaak ook wel nodig :palm: .
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Mrt 2025 10:59

Haha pleisters heb ik standaard op zak (onhandig) maar die hebben ze daar toch ook wel denk ik? Je zou ook als je je kind naar school brengt zelf de kaarten aan de ouders kunnen geven indien ze aanwezig zijn. Maar inderdaad, lekker daar eten, zit je zelf niet met de rommel :D.

Ik ben ook al mijn hersens aan het kraken voor het kinderfeestje van mijn dochter. Normaal weet ze echt al maaaaaaaanden wat ze wil en dit jaar niks nada noppes. Ik ga het vanmiddag weer eens aankaarten.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 10 Mrt 2025 11:02

Ja die pleisters hadden ze vast ook wel daar hoor. Maar dit ging sneller, gevallen, huilend kind, pleister erop en weer door haha.
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 10 Mrt 2025 12:40

Dank allemaal voor de tips! Ja de ouders vragen om adressen kan wel, maar we mogen twee keer in de week kort de klas in dus dat wordt even goochelen met vijf kids en geen idee wie de ouders zijn. Maar goed die zullen wel naast het kind staan haha. Ik ga morgen even beginnen bij de juf, vragen of uitnodigingen op school mogen of op het schoolplein oid. Dat zou het makkelijkst zijn.

Fijn om te horen dat eerst even zelf thuis lunchen in ieder geval niet gek wordt gevonden! Mijn kind is een moeilijke eter dus ik projecteer ook een beetje. Alles daar doen inclusief frietjes oid is daarom niet echt een optie omdat mijn eigen kind dat lastig vindt.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Mrt 2025 13:10

Wij hebben nog nooit uitnodigingen verstuurd, ik heb elke keer een groepsapp gemaakt met alle ouders. Nummers die ik niet had, vroeg ik aan andere ouders en dan had ik uiteindelijk alle ouders in één app.

Wij hebben ook vaker het feestje op woensdagmiddag gedaan, na de lunch. Dus alle kinderen gingen dan eerst thuis lunchen en waren vanaf 14.00 welkom op een locatie. Ouders die dat niet konden realiseren met halen/brengen enzo, die vroegen in die groepsapp dan wle of hun kind met iemand anders mee kon en dat loste zich steeds wel op. Thuisbrengen is hier niet gebruikelijk, bovendien hebben wij één (kleine) auto, dus dat is ook gewoon niet haalbaar.

Ik heb me nooit zoveel aangetrokken van wat andere ouders 'normaal' vinden voor een kinderfeestje, iedereen organiseert het zoals het bij hem/haar past.
december 2016
juli 2019
<<

Nightingale

Noob

Bericht 10 Mrt 2025 13:22

Hier op school is het gebruikelijk feestjes op woensdagmiddag te doen. Groot deel van de ouders kiest hier bij de jongere kinderen de binnenspeeltuin. Uitnodigingen geef je mee aan je kind en worden door de juf in de juiste rugzakjes gedaan. Ik heb er op geschreven even een appje te sturen voor een bepaalde datum of het kindje wel of niet zou komen (tip: deadline geven, anders weet je nog niet hoe veel er defintief komen).
Het is bij ons 'niet normaal' om de kinderen zelf uit school mee te nemen en naar huis te brengen na het feestje omdat kinderen hier uit een wat uitgestrekter gebied komen. Dus ik heb de kindjes eerst thuis laten lunchen en dan om 14:00 bij de binnenspeeltuin laten komen. Dan krijgen ze daar een pannekoek en om 17:00 halen de ouders ze daar ook weer op. Onderling spreken ouders wel eens af om elkaars kinderen mee te nemen, maar dat kan je dan in de appgroep even kortsluiten met alle ouders. Het is ook gebruikelijk hier om in die appgroep eventuele foto's aan het einde van het feestje door te sturen.

Dus ik denk ongeveer het zelfde als bij Niekske hier!
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 10 Mrt 2025 13:24

Niekske schreef:Wij hebben nog nooit uitnodigingen verstuurd, ik heb elke keer een groepsapp gemaakt met alle ouders. Nummers die ik niet had, vroeg ik aan andere ouders en dan had ik uiteindelijk alle ouders in één app.

Wij hebben ook vaker het feestje op woensdagmiddag gedaan, na de lunch. Dus alle kinderen gingen dan eerst thuis lunchen en waren vanaf 14.00 welkom op een locatie. Ouders die dat niet konden realiseren met halen/brengen enzo, die vroegen in die groepsapp dan wle of hun kind met iemand anders mee kon en dat loste zich steeds wel op. Thuisbrengen is hier niet gebruikelijk, bovendien hebben wij één (kleine) auto, dus dat is ook gewoon niet haalbaar.

Ik heb me nooit zoveel aangetrokken van wat andere ouders 'normaal' vinden voor een kinderfeestje, iedereen organiseert het zoals het bij hem/haar past.

O ja ik vind dat wel lastig, bang dat mensen ons asociaal vinden oid omdat we niet halen of brengen. Zou ik me minder van aan moeten trekken ;) Wat een goed idee, die groepsapp!!
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Mrt 2025 15:05

Over het algemeen vind ik het vooral leuk als mijn dochter uitgenodigd wordt en volgens mij vindt niemand er wat van als die zn eigen kind moet brengen dan wel halen. Enige keren dat ik wellicht wat knorrig erover ben is als het best ver rijden is. Een half uur rijden voor een feestje van 2 uur bijvoorbeeld. Maar dan regel ik zelf gewoon een andere moeder en doen we de ene heen en de ander die dan terug rijdt en dan is het toch ook allemaal zo weer te regelen. Wat je zegt, niet iedereen heeft genoeg vervoer. Ik zou me daar dus echt niet druk om maken inderdaad.
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 10 Mrt 2025 16:06

Nee zelf zou ik het ook geen probleem vinden inderdaad. En we kunnen wel een aantal kinderen meenemen, dus in een groepsapp kan ik ook mooi zeggen dat dat een mogelijkheid is als ouders niet kunnen brengen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 10 Mrt 2025 16:41

Hier heb ik eerst alle nummers verzameld op het schoolplein van de ouders en hun een berichtje gestuurd. Zo kan er eventueel een ander kindje ook nog uitgenodigd worden als een ander kindje niet kan, die eerst misschien wel had gezien dat hij of zij geen uitnodiging had gekregen.
Daarna pas de uitnodigen rondgebracht (mag bij ons niet op school) en zo had ik direct ook alle adressen.

Net voor het feestje groepsapp aangemaakt met praktische info (ze krijgen van ons nog avondeten enzovoorts en hoe laat ongeveer thuis) en na het feestje daarin fotos gestuurd van het feestje (de groepsfoto en van een activiteit of iets).

Overigens is woensdag hier uit school ook 'normaal', maar ik plan het liever op de vrijdagmiddag. Zit je ook niet met de lunch en frietjes of pasta is zo op tafel gegooid.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 10 Mrt 2025 16:50

Ik stuur eerst een 'save the date' en dan maak ik met mijn kinderen nog een uitnodiging. Met het feestje zelf een groepsapp voor de foto's.

Ouders begrijpen het hier goed wanneer ik niet kan thuisbrengen. Maar ik doe tot nu toe feestjes thuis.

Ik twijfel nog over eten bij feestje dochter. Is vanuit school 14:00 tot 17:00. Heb zelf niet zo'n zin in met eten. Dus denk dat ik gewoon nog wat rauwkost en chippies neerzet om een uur of 16.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Radler

Yipyapper

Bericht 10 Mrt 2025 19:43

Hier hebben we een groepsapp met de klas en met een kinderfeestje wordt er een aparte app aangemaakt voor het kinderfeestje met de uitnodiging.

Hier is het standaard dat de kinderen op wo of vr middag meteen mee gaan uit school en dan ‘s middags opgehaald worden, heel soms worden ze ook thuisgebracht.
Ook wel eens een kinderfeestje op een zaterdag gehad, dan was het brengen en werden ze thuis gebracht.

Ik zou het zelf geen enkel probleem vinden als we zouden moeten brengen en halen.

Zelf check ik altijd wel even of er ouders zijn die niet kunnen halen ivm werk (omdat kind normaal bso zou gaan), dat die dan langer kunnen blijven.
Juli 2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 10 Mrt 2025 21:52

Oeh zo leuk Tove!
De eerste jaren drukten wij nog wel papieren uitnodigen af en brachten we die rond maar de laatste keren toch maar gewoon appjes. Irritant als je de nummers niet hebt! In de loop van de tijd heb ik de belangrijkste wel verzameld en ik heb net voor zoon z'n partijtje ook net zo'n appje gestuurd van hallo ben jij de moeder van die, ik ben de moeder van die.

Wij geven nu voor 't eerst een partijtje op woensdagmiddag, meestal op zaterdag of zondag. Thuisbrengen heb ik hier nog nooit meegemaakt, altijd zelf brengen / halen.

Kunnen jullie alle kinderen meenemen met de auto naar de locatie? Dan is thuis lunchen idd wel een optie.

Oh en ik maak via lijstje.nl altijd een verlanglijstje en stuur die mee met de uitnodiging. Vind ik zelf ook altijd fijn als mensen direct een lijstje hebben.
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 11 Mrt 2025 06:46

Ja dat lijstje.nl is ideaal! Ik stuur het dan wel altijd pas als mensen erom vragen 🫣 maar dat ligt aan mij haha

Hier zijn feestjes op woensdagen of op zaterdagen meestal. We hebben een continu rooster dus woensdag is 14u school uit, na de lunch. Kinderen worden dan meteen meegenomen naar het feestje. Soms vragen die ouders dan weleens 1 of 2 ouders mee te rijden/fietsen om iedereen op locatie te krijgen. Tot nu toe heb ik alleen nog maar feestjes gezien waarbij het ophalen is. Ik vind dat juist leuk! Krijg je nog een beetje een staartje mee van of ze het leuk hebben gehad, spreek je de ouders nog even kort of ze het overleefd hebben etc. Vind ik juist altijd een leuk moment!

Tove, als jullie graag op woensdag vieren dan zou ik het niet raar vinden als het pas na de lunch is dat iedereen eerst thuis eet hoor. Die kids zijn nog jong, dus een hele middag inclusief lunch kan best lang zijn. Woensdag is toch vaak een dag dat meestal een van de ouders vrij is dus dan zou dat moeten kunnen. Ik heb 1x een feestje gehad op dinsdag waar we moesten brengen. Dat vond ik wel heel onhandig want dat was een BSO dag dus we moesten van alles regelen met werk om kind bij dat feestje te krijgen. Maar goed, voor een keertje prima :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 12 Mrt 2025 10:01

Gelukkig dat het niet raar gevonden wordt! Ik denk dat we in ieder geval na de lunch gaan beginnen, even rust nog :) Inmiddels weet ik dat uitnodigingen niet in de klas mogen maar wel op het schoolplein, dus dat gaan we maar doen! Op dinsdag en donderdag is onze zoon inderdaad zelf ook bij de gastouder en veel van de kinderen bij de bso.

Terug naar Zwangerschap & kinderen