Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

typecursus

<<

Anoniem336

Bericht 04 Sep 2019 13:32

typecursus

Heeft jouw kind een typecursus gevolgd, of gaat hij of zij dit nog volgen?
Zo ja, via school? En op welke leeftijd?

De oudste is nu 9 (groep 6), en sommigen beginnen er dit jaar al mee. Ik vind het persoonlijk nog een beetje vroeg, en wil er volgend schooljaar mee starten. Hoorde al wel het bedrag wat dit grapje gaat kosten, rond de 280 euro.
Maar alternatieven zie ik ook niet zo 123. En blind typen is wel iets waar ze echt profijt van gaan hebben.

Dus vertel, ben benieuwd!
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 04 Sep 2019 13:42

Re: typecursus

Mijn dochter is nu 11 en zit in groep 8. Vorig jaar in groep 7 zijn ze klassikaal gestart met de cursus, welke dit schooljaar verder loopt. Er is maar 1 kindje uit de klas die niet meedoet.
Omdat ze het met de hele klas doen en ook onder schooltijd, zijn de kosten laag. Slechts 30,- per kind.
Ze hebben elke week 1 uur les, ze moeten daarnaast ongeveer 1,5 uur huiswerk per week maken.
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 04 Sep 2019 13:44

http://www.typewriteronline.nl/index.ph ... ter-online

Met dit systeem werken ze, alleen dan dus klassikaal in thuis, maar kan ook met een online cursus. Misschien is dat wat, scheelt al een hoop ten opzichte van 280,-
<<

*foef*

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 04 Sep 2019 15:22

Mijn zoon is 10 en zit in groep 7. Hij begint volgende week met een typcursus. Hij gaat deze volgen bij de ergotherapeut.
Het is mij nog wat onduidelijk wie de kosten (350 euro) gaat betalen. Zorgverzekeraar, school of ik. Bij ons op school werken ze alleen nog met snappets en daarom wordt er niks georganiseerd qua typcursussen.
<<

Meggy

Noob

Bericht 04 Sep 2019 15:25

Onze oudste heeft het via school gegaan, dan was het gratis. Ze heeft het via Pica typen gegaan. Met 11 jaar gehaald. Al met 10 jaar begonnen maar toen deed ze er niet veel mee. Daarna binnen paar weken alsnog afgemaakt.
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 04 Sep 2019 16:03

Bij mij op werk lag een folder van typetuin. Met 50% korting kost het dan 60 euro uit Mn hoofd. Moet ik kijken of ik ze nog heb liggen?
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Sep 2019 16:49

Vorig jaar heb ik hier voor mijn dochter ook naar gekeken maar uiteindelijk toch besloten om nog even te wachten.
Ze is nu 10 jaar en zit in groep 8 en binnenkort gaat ze beginnen met typetopia. Ik heb een heleboel vergeleken op internet en reviews gelezen en ik vond dit de beste optie (wel 1 van de duurste ook maar een stuk goedkoper dan de 280 euro die jij noemt). Ze gaat het dus gewoon thuis online doen, via school wordt niks aangeboden.
<<

Anoniem276

Bericht 04 Sep 2019 17:56

Toevallig heeft mijn dochter een folder mee gekregen via school (9,5 jaar groep 6)

Ik heb ook op internet gezocht en kwam er achter dat de ideale leeftijd is om te starten tussen de 8 en 13 jaar.

Het gaat via loi kidzz en is gewoon thuis

Ze wil het zelf wel graag volgen zegt ze. We zijn er nog niet helemaal uit.
Het zou 119 euro kosten
<<

Fred

Major Yipyapper

Bericht 04 Sep 2019 18:23

Ik schrik van de bedragen hier. Bij mij zat het gewoon in mijn administratieve opleiding.
Een diploma ervoor krijgen vind ik de grootste onzin overigens. Als het kind kan laten zien een bepaalde tekst binnen een bepaalde tijd (aanslagen per minuut) kan typen dan is het voldoende lijkt mij. Dit zou standaard al in de normale lessen gegeven kunnen worden en eventueel thuis geoefend kunnen worden. Dat hoeft echt niet boven de 50 euro te kosten.
<<

Anoniem331

Bericht 04 Sep 2019 21:42

Helaas houden de kosten ons echt tegen. 175 euro per kind, 2 kinderen. Veel geld hoor.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Bericht 05 Sep 2019 11:56

Leren de kinderen niet vanzelf snel typen op school? Of zitten kinderen tegenwoordig niet meer zoveel achter een computer of laptop?
Als ik kijk naar mezelf, ik kan niet blind typen met 10 vingers, maar ik kan wel enorm snel typen, puur door het veelvuldig te doen.

Ik vind het ook knap geld zeg.
<<

Anoniem336

Bericht 05 Sep 2019 13:24

ekiaam87 schreef:Bij mij op werk lag een folder van typetuin. Met 50% korting kost het dan 60 euro uit Mn hoofd. Moet ik kijken of ik ze nog heb liggen?

Via de site kan ik het ook vinden, bedankt iig!

Ga sowieso eens kijken naar een online aanbieders. De middelste zoon gaat over 2 jr naar groep 6, niet van plan om dan weer zo'n bedrag te moeten neerleggen.
<<

Anoniem315

Bericht 11 Sep 2019 21:05

Er is nu ook Ducktypen. Erg leuk: je leert spelenderwijs blind typen door middel van allerlei spelletjes en oefeningen met de typetjes uit de Donald Duck. Elke keer kom je een level verder en er zit een hele theorie achter. Enkele kinderen uit mijn groep (5/6) zijn hier heel enthousiast over. Je kan eerst een paar proeflessen proberen.
<<

Anoniem315

Bericht 11 Sep 2019 21:07

*foef* schreef:Mijn zoon is 10 en zit in groep 7. Hij begint volgende week met een typcursus. Hij gaat deze volgen bij de ergotherapeut.
Het is mij nog wat onduidelijk wie de kosten (350 euro) gaat betalen. Zorgverzekeraar, school of ik. Bij ons op school werken ze alleen nog met snappets en daarom wordt er niks georganiseerd qua typcursussen.

Wat zijn Snappets? Ik ken wel het programma Snappet.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Sep 2019 07:13

Winegum schreef:Leren de kinderen niet vanzelf snel typen op school? Of zitten kinderen tegenwoordig niet meer zoveel achter een computer of laptop?
Als ik kijk naar mezelf, ik kan niet blind typen met 10 vingers, maar ik kan wel enorm snel typen, puur door het veelvuldig te doen.

Ik vind het ook knap geld zeg.

Als ik hier op het VO kijk, zeg ik ‘nee’. De meeste kunnen snel papjes sturen, maar echt typen kunnen de meeste niet goed. Ook dingen als tekst dikgedrukt maken enzo, moeten wij ze echt nog leren.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Sep 2019 21:25

Ducktypen leek mij ook leuk, maar de reviews zijn niet zo goed, daarom gaan wij toch voor typotopia.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Nov 2019 21:27

Inmiddels is mijn dochter een paar weken bezig met typetopia en ze heeft sinds vandaag alle letters aangeleerd, in januari/februari zal ze klaar zijn en op mogen voor haar typediploma.
Ze is er nu ook aan gewend om elke dag 20-30 minuten te moeten oefenen en ze vindt typetopia ook wel prima opgezet en ze vindt het verhaal leuk.
Ik ben heel tevreden tot nu toe, ik krijg elke keer nadat ze een dagtaak gedaan heeft een update via de mail gestuurd en ik kan goed volgen daardoor wat goed en soms wat minder goed gaat.
Als mijn dochter klaar is met de cursus gaat mijn zoon beginnen.
<<

Anoniem331

Bericht 10 Nov 2019 21:30

Leuke update!
Ben benieuwd wat je er voor betaald hebt?
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Nov 2019 21:46

We hebben 139 euro betaald, dat is dan dus alleen voor mijn dochter.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 10 Nov 2019 22:32

Dat dat thuis moet joh. Ik heb dat op de middelbare school geleerd en daar nu echt ontzettend veel profijt van. Kreeg je zo'n deksel over je toetsenbord en typen maar ?
R. 2013💙
D. 2016💜
<<

Anoniem336

Bericht 11 Nov 2019 11:01

Fijne update Liadan. Ga mij daar ook eens in verdiepen, een thuiscursus.
<<

Dot

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 13 Nov 2019 11:24

Ik ben ook aan het oriënteren op een typecursus, het liefst een cursus die ook geschikt is voor kinderen met dyslexie. Iemand hier ervaring mee?
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Nov 2019 14:50

Typetopia heeft ook een dyslexie versie maar mijn dochter doet de reguliere dus ik heb er geen ervaring mee.
<<

Dot

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 13 Nov 2019 19:01

Liadan schreef:Typetopia heeft ook een dyslexie versie maar mijn dochter doet de reguliere dus ik heb er geen ervaring mee.

Dank je wel, Liadan. Er zijn veel typecursussen die een dyslexie variant hebben, maar ik kan niet goed terugvinden wat de ervaringen zijn, en wat er dan zo anders is voor dyslecten. Misschien heeft hij niet eens een aparte variant nodig.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Nov 2019 08:18

Mijn dochter is 8 en is begonnen met LOI kidzz, ze vindt het wel oké. Ze oefent een paar keer per week, niet elke dag, maar vooralsnog lijkt het voor haar te werken. Na elke weektoets krijgen wij een rapportage gemaild.
Ik vind groep 5 zelf eigenlijk ook wel jong, maar ze hebben chrome books in de klas en ze zit in de plusklas waar ook presentaties gemaakt moeten worden dus vond ik het toch een goed moment voor haar.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen