Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Tanden poetsen

<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 30 Aug 2024 15:13

Tanden poetsen

Ik zoek hulp:

Mijn dochter denkt iedere keer dat ze mishandeld wordt als we tanden poetsen.
Zelf poetsen lukt niet, samen poetsen is ook geen succes.
Elektrisch (zowel Philips als oral-b geprobeerd) en hand tandenborstel is geprobeerd maar maakt geen verschil.
App, timer, aftellen allemaal geprobeerd.

Niets lijkt te werken.
We werken met een dagplanning en tanden poetsen is altijd op hetzelfde moment. Die hebben we al aangepast naar direct na het eten ipv voor het slapengaan zodat ze niet uit haar spel gehaald wordt.
Het maakt ook geen verschil of man of ik tanden poetsen.

Heeft er nog iemand tips waar wij niet aan gedacht hebben?
<<

Max

Yipyapper

Bericht 30 Aug 2024 15:17

Re: Tanden poetsen

Vervelend die strijd!
Ik weet niet hoe oud je dochter is, maar wij gebruiken een tanden poets liedje. Het is een liedje in het Engels, maar ze hebben vast ook wel zoiets in het Nederlands.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 30 Aug 2024 17:10

Wij hebben ook twee poets weigeraars. Vaak gewoon echt in de houtgreep, niet leuk, maar het moet. Een filmpje laten kijken werkt hier wel. Onze zoon heeft net vier gaatjes gehad en ziet nu wel het belang van poetsen. En we hebben de regel (van de tandarts): Ben je elf? Dan poets je zelf. Dus onder de elf poetsen papa en mama.
Let's discover the world together.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 30 Aug 2024 17:34

Hoe oud is ze Siesa? En zijn er momenten of omstandigheden waarin het soms wel iets beter gaat / ging of is dit altijd al zo geweest? Hebben jullie een idee wat ze er concreet zo vervelend aan vindt?

Zo te lezen heb je echt al heel veel dingen geprobeerd, ook qua voorspelbaarheid. Alle dingen die ik nog kan bedenken zijn eigenlijk meer van hetzelfde als wat je al geprobeerd hebt, met weinig kans van slagen dan. Kan het ook aan smaak liggen en dus bijvoorbeeld de moeite waard om eens een andere tandpasta te proberen?
Hier twee kinderen die het poetsen nooit echt leuk vinden, maar in periodes is dat erger dan andere momenten. Bij hen lijkt dat vooral te maken te hebben met sensorische gevoeligheden, waarbij vooral jongste dus echt meer 'strijd' levert bij tanden poetsen als ze onrustiger in haar vel zit. Hier poetsen we wel elektrisch met een tandenborstel die de tijd aangeeft en een app heeft waar je kan zien wat goed gepoetst is en wat niet, dat werkt eigenlijk nu heel goed waardoor we nauwelijks meer strijd hebben. Voor oudste (10) hielp het ook om wat meer uitleg nog te krijgen, o.a. van de mondhygiëniste die een zwak plekje op haar gebit gereinigd heeft.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 30 Aug 2024 20:53

De oudste heeft in totaal al 7 gaatjes gehad. Vreselijk! Maar elke dag nog strijd. En de jongste wil niet dat ik haar kiezen poets... ik denk dat onze buren (lees: de hele straat) denkt dat ik mijn kinderen mishandel/vermoor omdat ze dan zo enorm tekeer gaan. De houdgreep is dan het enige dat 'helpt'. En heel soms is er niets aan de hand 😵‍💫 en dan doe ik echt niets anders.
Soms hebben ze een speeltje vast of mogen ze met de voetjes in de wasbak met water. Dat leidt nog weleens af. Het tandenpoetsliedje helpt helaas niet meer.
<<

Nightingale

Noob

Bericht 30 Aug 2024 22:00

Het is hier een tijd een strijd geweest, maar nu hebben we ze wijsgemaakt dat we de 'suikermannetjes' weg moeten poetsen. Dat zijn een soort mannetjes met hakbijltjes die vanuit de suiker op hun tandjes gaat wonen. Die maken gaatjes en die jagen we weg door te poetsen. Tijdens het poetsen benoem ik wat er die dag allemaal gegeten is wat ik op hun tanden 'zie zitten' en dat ik nog suikermannetjes zie en hoe we die goed gaan wegjagen. Als ik op die manier er een toneelstuk van maak dan lukt het meestal wel. Ze poetsen ook vraak nu zelf en daarna door mij nog een keertje na.

Ze gebruiken hier wel alleen echt kindertandpasta met aardbeiensmaak. De mildste mint pasta maakt het hier ook een gevecht en houdgreep situatie. Dat heb ik dus al snel opgegeven. Ooit zullen ze wel overstappen.
<<

Amelie123

Kwebbel

Bericht 31 Aug 2024 08:59

Je zal het vast al geprobeerd hebben, maar een andere tandpasta? Mijn dochter is niet heel lastig met tandenpoetsen, tot ik een andere tandpasta probeer (ze is 8 en ik wil haar het liefst een beetje aan de mint smaak leren wennen van grote mensen tandpasta, maar dat vind ze echt vreselijk). Wij poetsen met Jordan tandpasta 6-12 ,jaar en laat haar dan zelf kiezen in de winkel welk plaatje ze erop wil
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 31 Aug 2024 09:31

Wij doen het altijd voor de tv, in de avond. Dan poetsen wij eerst en mogen ze zelf napoetsen. 's Ochtends doen ze het zelf.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 31 Aug 2024 10:19

Onze kinderen schreeuwen niet maar vinden het ook niet zo leuk.
Wij leggen ze met een kussen op de grond en armen wijd. Dan gaan wij ook op de grond zitten met onze benen over hun armen. Dat is in ieder geval super handig en kan niemand zich bezeren. En we doen het tandenpoets lied met juffrouw Roos.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Barclay

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 03 Sep 2024 17:25

Bij mijn jongste helpt het om hem mijn telefoon in zijn handen te geven. daar mag hij normaal gesproken nooit aankomen, dus als dat onder het tandenpoetsen ineens wel mag is hij helemaal afgeleid.
2019 ons engeltje*
2021
2023
<<

Auxo

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 03 Sep 2024 17:40

Wij poetsen voor de spiegel met dochter. Dat vindt ze reuze interessant.
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 03 Sep 2024 20:28

Bloom schreef:Onze kinderen schreeuwen niet maar vinden het ook niet zo leuk.
Wij leggen ze met een kussen op de grond en armen wijd. Dan gaan wij ook op de grond zitten met onze benen over hun armen. Dat is in ieder geval super handig en kan niemand zich bezeren. En we doen het tandenpoets lied met juffrouw Roos.

Dit lijkt te werken! (Oke, voor nu dan) bedankt! En ik heb al bedacht dat als dit niet meer werkt, ik een bingo ga maken. Ik heb ook meteen een afspraak gemaakt bij de assistent, krijgen ze weer een poetsles, vind ik toch fijn om dat ieder jaar even te doen.

Terug naar Zwangerschap & kinderen