Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Mommy influencers (instagram)

<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 08 Jul 2022 08:28

Mommy influencers (instagram)

Volg jij ze? Zo ja, wie?
En wat vind je ervan?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 08 Jul 2022 08:44

Re: Mommy influencers (instagram)

Ik vraag me nu af of dit topic hier eigenlijk wel in de goede pijler staat.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 08 Jul 2022 08:45

Ik volg heel graag Michelle Bollen. Mooi, liefdevol gezin. Krijg daar altijd soort van gezonde jaloezie van.
De mama van vind ik ook heel leuk.

Maar er zijn er ook een paar waar ik de kriebels van krijg hoor.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 08 Jul 2022 09:25

Een vriendin van mij heeft 7000 volgers, dat is de enige 'mommy influencer' die ik volg.

Was het Holden die in het podcasttopic de podcast over mom influencers tipte? Dat vond ik een interessante podcast!

Ik heb een beetje moeite met het concept. Vooral als kinderen wekelijks in foto's en filmpjes moeten opdraven in mooie kleren, geposeerd, met gesponsorde spullen etc. De wetgeving is daar nog helemaal niet op ingericht, dus wie bewaakt de grenzen van die kinderen? Het lijkt me voor de ouders best ingewikkeld om financiële belangen en het belang van je kind steeds goed af te wegen.

Toen mijn zoon een jaar of 10 was, heeft hij aangegeven dat hij het niet fijn vond om op mijn insta te verschijnen. Ik heb toen een leuk fotoboekje gemaakt van de foto's die op insta stonden en mijn account verwijderd.
(Inmiddels vindt hij het wel weer prima trouwens, maar dat terzijde.)

Ik vraag me af of kinderen van influencers ook die mogelijkheid hebben, om eerlijk te vertellen wat ze wel en niet online willen hebben staan. Die kinderen weten op een gegeven moment dat daar geld mee verdiend wordt. Zouden ze dan hun ouders halt toe durven roepen?
Laatst gewijzigd door Filoria op 08 Jul 2022 09:42, in totaal 1 keer gewijzigd.
T (2008) en I (2013)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 08 Jul 2022 09:26

Sam schreef:Ik vraag me nu af of dit topic hier eigenlijk wel in de goede pijler staat.

Ja hoor denk het wel!

Ik volg denk ik geen echte mommy influencers. Ik zie dan van die veel te hippe zogenaamd perfecte accounts voor me. Daar heb ik niks mee.

Wel volg ik best wat accounts over kinderen zoals bijv busytoddler (met speel/activity tips), biglittlefeelings (met tips voor toddler tantrums bijv) en wat eet accounts zoals feedinglittles / thefamilynutritionist.

Maar dat is denk ik niet wat je bedoelt?
Let's discover the world together.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 08 Jul 2022 09:47

Sommige vind ik zelf 'walgelijk'. Er is iemand die het overlijden van haar kind (voor mijn gevoel) misbruikt om veel volgers te krijgen en influencer te worden. Die vraagt schaamteloos om een sponsoring van een nieuwe schutting en die krijgt dat gewoon bijvoorbeeld. Vind ik echt wat van, van dat schooien.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 08 Jul 2022 09:50

Marin schreef:Ik zie dan van die veel te hippe zogenaamd perfecte accounts voor me. Daar heb ik niks mee.
Nou, inderdaad. Dat zoetsappige, brrrr.

Wat ik wel knap vind van mom influencers (inclusief die vriendin van mij), is hoe ze al hun kleding en spullen zo knap in een bepaald kleurenpalet houden! Alles in pasteltinten of alles geel/groen of zo. Zouden die nou nooit een pimpelpaarse bloemenvaas cadeau krijgen, of een kind dat een rood spiderman-shirt wil dragen?
Mijn dochter loopt de laatste tijd het liefst rond met blauwe sandalen, een gele rok, paars t-shirt en oranje kattenoortjeshaarband. Hahaha.
T (2008) en I (2013)
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Jul 2022 09:52

Marin schreef:
Sam schreef:Ik vraag me nu af of dit topic hier eigenlijk wel in de goede pijler staat.

Ja hoor denk het wel!

Ik volg denk ik geen echte mommy influencers. Ik zie dan van die veel te hippe zogenaamd perfecte accounts voor me. Daar heb ik niks mee.

Wel volg ik best wat accounts over kinderen zoals bijv busytoddler (met speel/activity tips), biglittlefeelings (met tips voor toddler tantrums bijv) en wat eet accounts zoals feedinglittles / thefamilynutritionist.

Maar dat is denk ik niet wat je bedoelt?

Hier hetzelfde. Ik volg ook kidsvoeding en daar vaak ik ook inspiratie uit. Zij plaatst ook wel eens andere dingen over haar kinderen en dat vind ik ook direct niet boeiend.
<<

Juliet

Kletskop

Bericht 08 Jul 2022 09:59

Filoria schreef:
Marin schreef:Ik zie dan van die veel te hippe zogenaamd perfecte accounts voor me. Daar heb ik niks mee.

Wat ik wel knap vind van mom influencers (inclusief die vriendin van mij), is hoe ze al hun kleding en spullen zo knap in een bepaald kleurenpalet houden! Alles in pasteltinten of alles geel/groen of zo. Zouden die nou nooit een pimpelpaarse bloemenvaas cadeau krijgen, of een kind dat een rood spiderman-shirt wil dragen?
Mijn dochter loopt de laatste tijd het liefst rond met blauwe sandalen, een gele rok, paars t-shirt en oranje kattenoortjeshaarband. Hahaha.

Nou inderdaad veel van die mom influencers waarvan de kinderen alleen maar beige, witte ecru etc kleding aan hebben. En daarnaast ook al hun speelgoed in zandtinten etc hebben. Vind het knap dat ze dat kunnen, hier in huis genoeg “hysterische” kleuren te vinden hoor. Dochter zit in de unicorn/regenboog/prinsessen/glitters fase nou dan weet je het wel…
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 08 Jul 2022 10:01

Filoria schreef:

Ze maken vast niet elke dag fotos 😉

Ik volg er wel een aantal, die eerst vooral interieur postten en moeder zijn geworden.
<<

Sugarfall

Kletskop

Bericht 08 Jul 2022 10:11

Elisemilou & annarikeroberte vind ik leuk om te volgen 😃 Die laatste heeft wel een “perfecte” feed en inrichting, maar die inrichting vind ik zelf heel mooi dus niet storend om te zien. En ze maken allebei niet overdreven veel reclame. Er zijn er nog wel een aantal die ik leuk vind om te volgen maar kan er zo even niet op komen.
Laatst gewijzigd door Sugarfall op 08 Jul 2022 10:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 08 Jul 2022 10:11

Juliet schreef:
Filoria schreef:Nou, inderdaad. Dat zoetsappige, brrrr.

Nou inderdaad veel van die mom influencers waarvan de kinderen alleen maar beige, witte ecru etc kleding aan hebben. En daarnaast ook al hun speelgoed in zandtinten etc hebben. Vind het knap dat ze dat kunnen, hier in huis genoeg “hysterische” kleuren te vinden hoor. Dochter zit in de unicorn/regenboog/prinsessen/glitters fase nou dan weet je het wel…

Vind het ook knap. En soms ook wel sneu voor de kinderen hoor.
Zouden ze nergens bakken weggestopt hebben vol met gekleurde zooi? :smile:

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 08 Jul 2022 10:14

Als moeder lijkt het me wel heerlijk sereen om in zo'n strak, opgeruimd huis te wonen!
T (2008) en I (2013)
<<

Juliet

Kletskop

Bericht 08 Jul 2022 10:16

Natuurlijk ook wel sneu voor die kinderen. Toen dochter nog een baby was had ik de illusie alles qua speelgoed van hout etc. te doen. Nou dat heb ik maar even volgehouden haha.

Ja wie weet hebben ze wel bakken vol “niet instawaardig” speelgoed. Wat heel goed uit beeld wordt gehouden.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 08 Jul 2022 10:33

Dat lijkt mij dus echt heel vermoeiend, om je huis op te moeten ruimen (überhaupt 😁) voor een perfecte foto. Ik heb dat al bij interieur accounts laat staan met kinderen erbij haha.
Let's discover the world together.
<<

Juliet

Kletskop

Bericht 08 Jul 2022 10:34

Ik volg trouwens verschillende mommy influencers zoals: de mammavan, wendy_wylenzek, deviervankim, theletherfamily, milouhofmeester,
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 08 Jul 2022 11:10

Ik volg er ook wel een paar, maar moet eerlijk toegeven dat het vooral voor m’n portie irritainment is.

Wie ik wel heel leuk vind om te volgen is Laviesanne.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Jul 2022 11:18

Juliet schreef:Natuurlijk ook wel sneu voor die kinderen. Toen dochter nog een baby was had ik de illusie alles qua speelgoed van hout etc. te doen. Nou dat heb ik maar even volgehouden haha.

Ja wie weet hebben ze wel bakken vol “niet instawaardig” speelgoed. Wat heel goed uit beeld wordt gehouden.

Hier nog steeds nauwelijks plastic en m'n huis is ook niet vol speelgoed. Ja als ze gespeeld hebben wel, maar geen bakken vol. Heb verder geen insta waardig huis maar ik vind het niet sneu voor m'n kinderen hoor 😬.
Heb ook wel mazzel tot nu toe met mn dochter dat zij al het kleine 'troep' speelgoed die ze bijv bij de opvang krijgt bij traktaties of waar dan ook, niet boeiend vind. Dus dat kan vaak gelijk weg.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Jul 2022 11:21

Mijn schoonzus heeft een interieur/kids Instagram account (incl. zand en beige) en geloof me, zo perfect als haar feed eruit ziet, zien hun huis en kids er echt niet altijd uit 🤣
Ik volg zelf veel interieur-accounts en zodra daar een post komt "de reden voor mijn afwezigheid" incl. zwangerschapsaankondiging ontvolg ik ze direct 🙈
<<

Juliet

Kletskop

Bericht 08 Jul 2022 11:25

Joey schreef:
Juliet schreef:Natuurlijk ook wel sneu voor die kinderen. Toen dochter nog een baby was had ik de illusie alles qua speelgoed van hout etc. te doen. Nou dat heb ik maar even volgehouden haha.

Hier nog steeds nauwelijks plastic en m'n huis is ook niet vol speelgoed. Ja als ze gespeeld hebben wel, maar geen bakken vol. Heb verder geen insta waardig huis maar ik vind het niet sneu voor m'n kinderen hoor 😬.
Heb ook wel mazzel tot nu toe met mn dochter dat zij al het kleine 'troep' speelgoed die ze bijv bij de opvang krijgt bij traktaties of waar dan ook, niet boeiend vind. Dus dat kan vaak gelijk weg.

Oh maar dat vind ik ook niet sneu hoor, hier gaan we vanavond weer een opruiming houden als dochter op bed ligt. Eerst samen met haar trouwens maar daarna nog een beetje rigoureuzer.

Ik bedoelde dat ik het sneu vindt dat er zelfs op het gebied van speelgoed door sommige influencers rekening wordt gehouden met hun instafeed dat vind ik wel sneu/bijzonder.

En ja die troepjes qua traktaties etc vindt mijn dochter juist geweldig! Dat zijn voor haar echt schatten haha.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Jul 2022 11:36

Juliet schreef:
Joey schreef:Hier nog steeds nauwelijks plastic en m'n huis is ook niet vol speelgoed. Ja als ze gespeeld hebben wel, maar geen bakken vol. Heb verder geen insta waardig huis maar ik vind het niet sneu voor m'n kinderen hoor 😬.

Oh maar dat vind ik ook niet sneu hoor, hier gaan we vanavond weer een opruiming houden als dochter op bed ligt.
Ik bedoelde dat ik het sneu vindt dat er zelfs op het gebied van speelgoed door sommige influencers rekening wordt gehouden met hun instafeed dat vind ik wel sneu/bijzonder.

We zijn het denk ik ook eigenlijk wel redelijk met elkaar eens.
Ik vind het ook wel bijzonder, en heeft ook niet mijn interesse om zulke mensen te volgen.
Ik ken zelf ook iemand die een interieuraccount heeft (en daar niks over kinderen post.) Haar kinderen zien er ook altijd keurig uit net als bij die influencers zeg maar. Haar huis en ook de speelhoek zien er fantastisch gestyld uit. Maar de kinderen hebben alle ruimte om te spelen ed, die vind ik verder ook niet sneu. Zij heeft het er ook altijd wel druk mee met dat uiterlijk vertoon. Zou mij niks lijken. Maar zij heeft er wel oog voor en vind het belangrijk. Die kinderen 'moeten' soms wel daarin meegaan dat ik denk: dat zou ik zo echt niet doen. Maar zo vindt ze vast ook dingen van mij in de omgang met m'n kinderen.

Ik ben zelf niet actief op sociale media en ik zou daar ook nooit wat over m'n kinderen op zetten als ik zelf wel actief zou zijn. Vind het niet erg als anderen een foto delen waar mijn kinderen toevallig op staan. Ik vind er ook weinig van dat anderen dat wel doen, dat is gewoon deze tijd. Ik weet dat veel mensen daar wel hun dagelijks leven met kinderen delen op sm. Nog wel een verschil misschien of je dat als influencers doet of op een afgeschermd account voor alleen bekenden. Maar ook niet-influencers delen vaak alleen de mooie plaatjes. Ik voel dat verschil zelf niet zo dan met hoe influencers dat doen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 08 Jul 2022 11:59

Ik volg Wilvantien, maar zij wordt ook steeds commerciëler met al die merken die ze continu promoot. Dus ik verwijder haar binnenkort maar denk ik.

Verder volg ik de familie Jelies van Een Huis Vol. Dat is natuurlijk niets echt een influencer maar het is zo’n leuk gezien om te volgen :love: .
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 08 Jul 2022 12:10

Joey schreef:Maar ook niet-influencers delen vaak alleen de mooie plaatjes. Ik voel dat verschil zelf niet zo dan met hoe influencers dat doen.

Ik denk dat de gemiddelde moeder die af en toe een foto van haar kinderen plaatst, relatief spontane foto's post die echt 'in het moment' zijn genomen. Misschien wel geposeerd soms, met lachende gezichten, maar die kinderen waren dan op dat moment wel écht aan het knutselen of een boswandeling aan het maken voor de lol.

Influencers produceren. Die bouwen een set met hun kinderen als modellen / acteurs.

Mijn kinderen kunnen zeggen "nu even geen foto maken mama" en dan doe ik mijn telefoon weg. Als je influencer bent en je hebt je sponsor beloofd om uiterlijk vandaag een foto te posten van jouw kind in een pluizige onesie, dan móét je kind dus die pluizige onesie aan. Al is het 30 graden. (Oké dit specifieke voorbeeld is wel heel sneu, maar je snapt wat ik bedoel.)
T (2008) en I (2013)
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 08 Jul 2022 12:14

Scandic schreef:Mijn schoonzus heeft een interieur/kids Instagram account (incl. zand en beige) en geloof me, zo perfect als haar feed eruit ziet, zien hun huis en kids er echt niet altijd uit 🤣
Ik volg zelf veel interieur-accounts en zodra daar een post komt "de reden voor mijn afwezigheid" incl. zwangerschapsaankondiging ontvolg ik ze direct 🙈

Ben nu wel benieuwd naar het account van jouw schoonzus.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Jul 2022 12:18

Jaa ik snap het verschil ook hoor. Influencers verdienen er ook mee, ze verdienen dus aan hun kinderen. Kun je ook wat van vinden. En daar heb ik niet echt een mening over behalve dat ik het niet zou willen. Maar ook spontane momenten van (alleen leuke) dingen delen, wat anderen doen heb ik niks mee. Zit er ook niet op te wachten dat mensen daar 'slechte momenten' delen hoor 😬. Maar hoe oprecht of niet -aandachtstrekkerig je het ook bedoelt, je laat vaak alleen maar zien hoe leuk je leven is. Ik volg daarom ook geen vriendinnen of bekenden.
Voor mij voelt dat t niet zo heel anders dan het delen van momenten van hun kinderen wat influencers doen.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen