Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Zitverhoger met isofix

<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Jul 2024 12:27

Zitverhoger met isofix

Mijn jongste dochter (9 jaar), 136 cm, zit nog in een autostoel. Ze heeft echter (in verhouding) een lang bovenlijf en zit er er strak in. Daarnaast gaat ze, als ze een koptelefoon draagt, naar voren hangen omdat dat niet meer tussen de hoofdsteunen past.

Nu heb ik bedacht om een zitverhoger met isofix te kopen. Sowieso moet ze in het buitenland tot 1.50 op een stoel zitten, dus er moet wel een vervanger komen.

Welke zitverhoger is dan goed? Ze lijken allemaal hetzelfde keurmerk te hebben en verder kan ik behalve uiterlijk geen verschillen ontdekken. Ik begrijp dat het bij zijwaartse botsingen niet helpt, maar verder?

Welke zitverhoger (met isofix!) Hebben jullie?
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Jul 2024 13:08

Re: Zitverhoger met isofix

Wij hebben een Maxi Cosi Rodifix Airprotect. De zijsteunen kun je een klikje naar buiten zetten indien nodig.

Onze dochter is nu 1.22 meter, lang en atletisch gebouwd. Ze slaapt ook nog geregeld in de stoel als we lange afstanden rijden.
08/2018
05/2021
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Jul 2024 13:37

MissEnergy schreef:Wij hebben een Maxi Cosi Rodifix Airprotect. De zijsteunen kun je een klikje naar buiten zetten indien nodig.

Onze dochter is nu 1.22 meter, lang en atletisch gebouwd. Ze slaapt ook nog geregeld in de stoel als we lange afstanden rijden.

Onze stoel (britax romer) kan inderdaad niet breder, maar ze zit vooral vast onder de hoofdsteun (met haar schouders). Een tijdje geleden was ze 1.36, dus ook echt wel een stukje langer al. Vandaar dat ik nu kijk naar een verhoger zonder rugleuning.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Jul 2024 14:16

Wij hebben ook die rodifix.
T is nu 138 en hij staat op de grootste stand
We hebben de rodifix alleen nog voor Frankrijk.
In mijn auto heb ik alleen een zitverhoger.
Deze is van Lionelo ofzo. Ook met Isofix.
Die had toen goede recensies op bol.
2016
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 02 Jul 2024 14:23

Wij hadden zo'n stoel waar je de rugleuning af kon halen. Ook omdat ze met haar schouders vast zat. Stom dat ze die niet groter maken als het tot 1.50 wordt geadviseerd.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Jul 2024 15:20

Onze oudste past ook echt niet meer in de rodifix, dus hij zit ook op een zitverhoger.
(Hij lijkt trouwens wel de enige te zijn van zijn klas, groep 5, 9 jaar, 140 cm. Zelfs bij dochter in de klas, groep 3, 7 jaar, 125 cm zitten de meeste niet meer in een stoel, zelfs niet op een verhoger)

Ik heb gewoon de eerste de beste zitverhoger met isofix besteld destijds
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 02 Jul 2024 17:42

Blue Phone schreef:Onze oudste past ook echt niet meer in de rodifix, dus hij zit ook op een zitverhoger.
(Hij lijkt trouwens wel de enige te zijn van zijn klas, groep 5, 9 jaar, 140 cm. Zelfs bij dochter in de klas, groep 3, 7 jaar, 125 cm zitten de meeste niet meer in een stoel, zelfs niet op een verhoger)

J zit niet meer op een verhoger, vanaf 1,35 mogen ze zonder. Hij heeft er tot 1,35 ook echt op gezeten. Het viel mij inderdaad ook op dat veel ‘te vroeg’ stoppen. Wij zijn gestopt omdat het toevallig met iets samenviel, weet niet eens meer waarom.
2015 💙
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Jul 2024 19:21

Blue Phone schreef:Onze oudste past ook echt niet meer in de rodifix, dus hij zit ook op een zitverhoger.

Gek he, dat het eigenlijk niet meer past na 1.35 terwijl in het buitenland tot 1.50 wordt geadviseerd.

Ik zie om me heen ook veel jonge kinderen die geen stoeltje hebben. Of vriendjes en vriendinnetjes die mee komen en dan niet in een stoel willen. Ik ben daar best streng in. Geen stoel = niet mee.

Ik ga maar gewoon een zitverhoger bestellen. Volgens mij maakt het allemaal niet zoveel uit.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Jul 2024 19:25

Ik vind dat zonder zitverhoger de gordel echt nog te hoog in zijn nek zit hoor.
Ookal is T dus 138cm.
Ik vind dat echt geen veilig idee.
T is vrij smal, daar hebben er geluk mee haha. Hij past dus nog prima in de rodifix voor het buitenland
2016
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Jul 2024 19:27

Wij hebben eentje van maxi cosi waar je het boven gedeelte los kunt maken en dan losse zitverhoger hebt, daar zit zoon eigenlijk altijd op (1.29) maar hebben ook losse zit verhoger en die is wel dikker en zit iets comfortabeler dus zou vooral daarnaar kijken.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 02 Jul 2024 20:08

Ik zou haar vooral laten zitten om te proberen wat lekker zit. R (die is 11 maar klein) vindt de goedkope Maxi Cosi stoelverhoger veel lekkerder zitten dan de duurdere die we hebben.

Overigens zit hij in het buitenland nog wel in een stoel, de Rodi/Rodifix (nog even bedenken welke we meenemen).
R. 2013💙
D. 2016💜
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 02 Jul 2024 20:19

Onze achterbank is best wel laag dus bij ons zit de gordel zonder verhoger ook gewoon goed.
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 02 Jul 2024 20:36

Hier hebben we stoelen van Cybex, daar kan de rugleuning af. De stoelen zijn geschikt tot 1.50 en 50kg. Mijn zoon is intussen 1.45 en geeft aan dat de zitting niet meer comfortabel zit (lange benen). Momenteel zit hij wel nog in de hele stoel. Komende zomer rijden we zo’n 3500km, we beginnen wel met de zitverhoger (dus leuning eraf). Mocht dat gezien het aantal km niet meer fijn zijn, halen we die er ook uit.

Terug naar Zwangerschap & kinderen