Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Mobiel nummer kind

<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 26 Jan 2025 16:04

Mobiel nummer kind

Ik wil een mobiel nummer voor mijn kind regelen. Is er iets om rekening mee te houden?
Ik zag bv dat kpn een kinderabonnement heeft. Dan zijn bepaalde dingen geblokkeerd. Wij hebben zelf ook kpn.
Maar misschien hebben jullie nog tips?
<<

Loïs

Kletskop

Bericht 29 Jan 2025 17:25

Re: Mobiel nummer kind

Wij hebben als gezin Vodafone red together. Dan deel je als gezin je internetbundel.

Met kpn geen ervaring. Maar als je je kind een iPhone geeft, vul dan de juiste geboortedatum in. Dit hebben wij destijds niet gedaan (had met bepaalde games geloof ik te maken) en nu kunnen we het niet meer veranderen.
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 29 Jan 2025 17:41

Hij heeft een oude Samsung. Eigen geboortedatum kon niet voor de instellingen omdat ik dan een creditcard nodig had en die hebben we niet.
Moet er nog eens voor gaan zitten.
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 29 Jan 2025 23:28

Die kinderen zitten zo veel op Wifi (de mijne dan), dat het qua kosten volgens mij niet slim is om een duur abonnement bij KPN of Odido of zo af te sluiten.

Als je al KPN hebt in huis, kun je eventueel wel kijken naar Simyo. Daar krijg je korting op mobiele abonnementen als je een KPN thuis abonnement hebt. Simyo is de goedkope dochter van KPN.

Het allergoedkoopste bij weinig gebruik is een prepaidkaartje. Dochter heeft er eentje van Lebara en die hebben we maar een enkele keer op hoeven waarderen. We zijn gisteren, omdat haar oude telefoon stuk was, overgestapt op een toestel + abonnement van 2 euro per maand voor haar. Ook bij Lebara.

Met kinderabonnementen heb ik geen ervaring, maar ik heb gisteren wel even mee zitten kijken welke apps dochter wel en niet wilde hebben. Op een Samsung wordt TikTok automatisch geïnstalleerd!
T (2008) en I (2013)
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 29 Jan 2025 23:53

Filoria schreef:Die kinderen zitten zo veel op Wifi (de mijne dan), dat het qua kosten volgens mij niet slim is om een duur abonnement bij KPN of Odido of zo af te sluiten.

Als je al KPN hebt in huis, kun je eventueel wel kijken naar Simyo. Daar krijg je korting op mobiele abonnementen als je een KPN thuis abonnement hebt. Simyo is de goedkope dochter van KPN.

Het allergoedkoopste bij weinig gebruik is een prepaidkaartje. Dochter heeft er eentje van Lebara en die hebben we maar een enkele keer op hoeven waarderen. We zijn gisteren, omdat haar oude telefoon stuk was, overgestapt op een toestel + abonnement van 2 euro per maand voor haar. Ook bij Lebara.

Met kinderabonnementen heb ik geen ervaring, maar ik heb gisteren wel even mee zitten kijken welke apps dochter wel en niet wilde hebben. Op een Samsung wordt TikTok automatisch geïnstalleerd!

Zo duur zijn de abbonementen van kpn toch niet? Voor J zou ik nu 8,50 betalen. Onbeperkt bellen en sms en ook nog flink wat data. Plus hij zou dan ook mijn onbeperkte data kunnen gebruiken. Vanaf 12 zou dat dan 12,50 zijn. Ik kreeg vroeger geloof 10 euro beltegoed per maand als ik dit dan vergelijk.

J heeft tzt overigens geen keuze die krijgt een teen abbo van kpn.
2015 💙
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 30 Jan 2025 08:39

Onze dochter heeft een Kids Sim van KPN.

De abonnementen van mij en mijn man zijn ook van KPN waardoor we voor de Kids Sim maar €8,50 per maand kwijt zijn.
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 30 Jan 2025 08:42

Ik vind 8,50 best duur als het ook voor 2 euro kan. Onbeperkt bellen en veel data, dat heeft een kind in de basisschoolleeftijd toch helemaal niet nodig?

Mijn dochter belt graag met vriendinnen, maar dat doet ze thuis op de wifi. Ze gebruikt haar belminuten en de mobiele data alleen om af en toe mij te laten weten dat ze bij een vriendinnetje gaat spelen na school of zo. Dan heb je aan het allerkleinste abonnement genoeg.

Zoon is 16 en gebruikt zijn telefoon wat meer buitenshuis, maar die redt het met een abonnement van 7 euro.
T (2008) en I (2013)
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 30 Jan 2025 09:12

Minx schreef:Ik kreeg vroeger geloof 10 euro beltegoed per maand als ik dit dan vergelijk
Vroeger konden we niet bellen via de wifi 😅
T (2008) en I (2013)
<<

Noor

Major Yipyapper

Bericht 30 Jan 2025 09:41

Luuk heeft eind groep 8 een sim only abonnement gekregen van ik dacht 50+ mobiel die had toen een goede aanbieding van een paar euro per maand. Voor die tijd gebruikte hij zijn mobiel alleen thuis via de WiFi.
Moet zeggen dat Luuk zijn mobiel weinig buitenshuis gebruikt. Hij mag geen mobiel op school, ja alleen in de kluis maar hij laat hem altijd thuis liggen.
Dus alleen als hij een keer ergens naartoe gaat gebruikt hij zijn abonnement.

Nora heeft ook een eigen nummer, maar gebruikt hem nu alleen nog thuis hij de WiFi. Eind groep 8 kijken we voor haar voor een sim only abonnement.
💙: 07-09-2012
🩷: 15-07-2014

Terug naar Zwangerschap & kinderen