Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Ochtendritueel

<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Mei 2024 20:33

Ochtendritueel

Ik word eigenlijk vaak gewekt door de kinderen. Als ik mijn wekker zet en de kinderen slapen nog dan moet ik ze vrij snel weer wekken. Oftewel: niet veel tijd voor mezelf in de ochtend.

Als ik al wakker ben (en beneden ben) dan zijn de kinderen vaak ook erg vrolijk als ze wakker worden. Mij wekken (en wachten tot ik op sta) vinden ze niet zo leuk 😀.

Als ik heel vroeg moet werken start ik weleens de dag zonder drukte en dat is zo fijn (man doet dan de kids/ze slapen dan nog).

Ik zie dus eigenlijk een win/win als ik eerder op zou staan. Maar doe het maar eens 😅. Hoe gaat dat bij jullie en hoe ervaren jullie dat?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 12 Mei 2024 20:51

Re: Ochtendritueel

Ja ik doe dat bewust elke dag! Ik word daar heel blij van. Maar ik heb wel geluk dat wij de kinderen bijna altijd wakker moeten maken, ze slapen langer dan wij.
Ik zet om 6 uur de wekker, sta direct op (ik snooze nooit). Ga naar de wc, ga douchen, (intussen staat m'n man om 6.15 op en volgt mijn schema een stap later), kleed me aan, ga naar beneden, drink een kopje koffie in rust, ruim de vaatwasser uit, smeer brood voor school en tegen die tijd is het 7 uur of 7.15 en maak de kinderen dan wakker. Dan heb ik vast een headstart. Zoon springt vrolijk uit bed en kleed zichzelf aan en gaat dan beneden spelen /IPad kijken en ontbijten (dat maak ik dan). Dochter heeft een ochtendhumeur en heeft tijd nodig om wakker te worden. Daarna help ik haar met aankleden, ontbijt maken en ontbijt zij ook. Intussen heeft man zelf ontbeten, gaat hij de deur uit rond kwart over 7 a half 8, en ik ga rond half 8 ontbijten. Wij eten meestal een eitje dus dan sta ik ook 'te koken' in de ochtend, maar soms ook gewoon yoghurt of boterham. Rond tien voor 8 gaan we aanstalten maken om de deur uit de gaan. Dat duurt altijd even met gedoe met schoenen en jassen aan, je kent het wel. Dan breng ik eerst dochter naar het kdv en daarna zoon om 8.20 naar school. Om 8.30 rijd ik dan richting werk, om 9.15 begin ik met werken.

Dat was het wel zo'n beetje. Frusterend dat ik altijd te laat ben op werk ondanks dat ik om 6 uur op sta en er al een halve dag op heb zitten, maar dat is niet anders. Ik geniet wel echt elke keer van dat momentje alleen. Het is het me waard.
Let's discover the world together.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Mei 2024 20:57

Ik heb dat een tijd gedaan, 6/6.15 opstaan en het was HEERLIJK. Nu zijn de kinderen al meer dan een jaar rond die tijd meestal wakker, en heb ik dus geen tijd voor mezelf en dan vind ik zo vroeg wel echt stom. Het lukt mij nu niet om zelf zo vroeg wekker te zetten (mochten ze eens wel langer slapen) omdat ik dan juist extra chagie wordt als ze dan ook wakker zijn al of ik maar een kwartier ofzo heb.
Als je kinderen wel zelf later wakker zijn, raad ik het zeker aan. Mn ochtenden en daarmee mn hele dagen vond ik veel relaxter beginnen.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 12 Mei 2024 21:13

Man en ik doen om de beurt. Man staat elke dag sowieso half 6 op zodat hij wat werk kan doen (hij werkt 100% thuis), en diegene die ‘de ochtend heeft’ doet ontbijt en broodtrommels. Als hij het is, kom ik half 8 beneden, ben ik het, ben ik 6.45 beneden. Rafi staat 7 uur op en Maya maken we half 8 wakker. Zo heb ik op mijn ochtend in elk geval een rustig kopje thee voordat de dag begint. In het weekend is hetzelfde maar dan slaap ik op mans ochtend uit; hij slaapt nooit uit.
Tijdens ontbijt kinderen douchen we om de beurt en andere ruimt op/doet kinderen kleding aan. Het is best een geoliede machine bij ons in de ochtend. Alleen ben ik vaak 3 ochtenden er niet, dus dan doet man alles alleen. Dan is zijn vroege opstaan altijd extra lekker voor hem.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 12 Mei 2024 22:43

Toen J nog naar school ging stond ik om 7:15 op, plassen wassen en aankleden. J roepen dat hij zich aan moest kleden als hij dat nog niet gedaan had. Brood smeren en ontbijt maken als hij dat nog niet gedaan had en dan rond 7:45 werd hij opgehaald.

Inmiddels is het op thuiswerkdagen rond 7:45 opstaan en dan kleren aan en gaan werken. J begint dan met lezen zo’n 40 minuten en ik start rustig op met werk. Rond 09:00 ontbijt ik een keer.

J staat meestal ergens tussen 05:00 en 06:00 op. Dat vind ik echt te vroeg. Hij kleed zich dan aan en maakt ontbijt. Als ik een keer vroeg opsta vind hij dat maar vervelend. In dat opzicht. Is hij heel zelfstandig.
2015 💙
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 13 Mei 2024 05:52

Mijn jongens mogen niet voor 7u naar beneden dus ik zet mijn wekker iets over half 7, lees het nieuws op m’n tel, en ga dan naar beneden om 10 minuten in de stilte koffie te drinken 💗 doordeweeks dan hè. In het weekend mogen ze om 7u naar beneden en gaan ze samen filmpjes kijken.

Veel vroeger opstaan zou wel relax zijn qua tijdwinst, maar ik vrees dat mijn oudste daar wakker van wordt en ik word er denk ik zelf niet uitgeruster van.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 13 Mei 2024 08:05

Ik ga er 6.45 uit en dan douche ik. Dan maak ik de broodtrommels klaar en dek ik de tafel. Om 7.15 maakt mijn man de kinderen wakker. Dat half uur alleen is zo fijn, geeft echt rust.

Besef wel dat het luxe is dat we het samen kunnen doen. Als hij eerder is werken ga ik vaak nog iets eerder dan kunnen ze er alsnog 7.15 uit.
⁠♡♡♡
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 13 Mei 2024 08:07

Op maandag zet ik mijn wekker om 6:45 en kijk dan even in bed op mn telefoon. Om 6:55 ga ik eruit en kleed me aan. 7:00 meiden eruit en aankleden. Bij de oudste gaat iets voor 7 eennlalpje aan op haar kamer en dan gaat ze er zelf uit en aankleden. De jongste is soms wakker soms niet. Maar die komt er ook vrijwel meteen uit en aankleden. De regel is dat je aangekleed naar beneden gaat.

Als ik de schooltassen vul met de broodtrommels en ontbijt maak voor mezelf en hun brood op tafel zet (smeer ik altijd allemaal de avond van te voren, behalve mijn kwark) kijken zij even tv. Dan na ontbijt tandenpoetsen en haren kammen. Vanmorgen hadden we nog twintig minuten over en hebben we nog een kort spelletje gedaan. Om 7:55 gaan we jassen aan doen en fietsen om 8u weg.

Op dinsdag en woensdag hetzelfde maar dan alles een uur eerder. En rijden we met de auto weg ipv de fiets.

In het weekend mogen ze vanaf 7:30 naar beneden in pyjama. Ik doe dan de luier uit bij de jongste en dan gaan zij naar beneden en ik nog ongeveer een uur in bed liggen dutten. Ik kleed mij wel eerst aan voor ik naar beneden ga.

Donderdag en vrijdag heb ik geen kinderen. Ik sta dan o donderdag 7u op om te sporten voor werktijd en vrijdag half acht. Op vrijdag ben ik vrij, maar lang blijven liggen maakt me duf. Tenzij ik dus de meiden heb.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Mei 2024 08:41

Mijn dochter komt erg moeilijk uit bed. Toen ze nog kleiner was en ik meer tijd nodig had in de ochtend (alle dagen naar kantoor, nu niet meer) dan stond ik een half uur voor haar op om alles in orde te maken zoals mezelf maar ook lunch enzo voor haar.

Nu sta ik 15 minuten eerder op, kleed ik me aan, zet ik haar tas klaar, maak ik ontbijt en dan wek ik haar. De lunches maak ik tegenwoordig al op zondagavond voor maandag en dinsdag en woensdagavond voor donderdag en vrijdag klaar. Woensdag hoef ik amper wat voor te doen. Die lunch mag ze dan zelf bij elkaar rapen, aanvullen en haar tas pakken. Na 3 kwartier gaan we de deur uit en breng ik haar naar de bus. Binnenkort gaat ze dit zelf lopend doen. Hier maakt het verder niet echt uit wie eerder op staat. We hebben allebei een ochtendhumeur dus laten elkaar zo veel mogelijk met rust :haha:.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Mei 2024 08:46

Ik ervaar eigenlijk nooit stress in de ochtend. Mijn kinderen zijn in de ochtend ook best makkelijk/zelfstandig. Toen ik nog bij mijn vorige werkgever werkte moesten ze om 07.00 uur kant en klaar op het KDV zijn. Tegenwoordig voelt het een stuk relaxter.

6.40 wekker, dan ga ik even douchen. Daarna maak ik de kinderen wakker. Ze maken zichzelf klaar en pakken hun schooltas in. Ik doe dat ondertussen ook voor mijzelf. En 7.30 zet ik de kinderen af bij de gastouder. Daar ontbijten ze tegenwoordig zodat dat in alle rust kan (ma, di, woe) op donderdag en vrijdag breng ik ze zelf naar school en ontbijten ze thuis. Dan gaat mijn wekker om 07.00 uur.

Mijn man werkt onregelmatig, dus als hij vrij is zijn de kinderen ook thuis en gaat het zoals op de do/vrij. Eigenlijk nooit stress.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 13 Mei 2024 11:49

Ik word met de kinderen wakker. Als ik er eerder uitgaat of een wekker zet, dan zijn ze ook altijd direct wakker. Maar ik vind onze ochtend super chill. Meestal zijn we 7 uur allemaal wakker en om half 8 zijn we aangekleed beneden. Bij het maken van de boterham en lunchtrommel zitten ze vaak tv te kijken en heb ik ook gewoon rust. 10 voor 8 ontbijt ik zelf en om 8 uur zit ik naast ze (soms aan te sporen om te eten) en iets later is het jassen en schoenen aan.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 13 Mei 2024 14:39

Mijn man sport drie keer per week 's ochtends en maakt daarna de kinderen wakker, rond 7.05. om 7.20 moeten ze/we aan de ontbijttafel zitten. Ontbijten duurt precies een kwartier en mijn man doet ondertussen de inhoud voor de tassen. Daarna gaat hij douchen en ruimen de kinderen op. Daarna douchen ze zelf en dan gaan ze tv kijken tot ze naar school moeten.

Ik kom weinig voor in het verhaal, ik ben vaak al naar het werk. Als ik er wel ben, douche ik voor het ontbijt en probeer niet in de weg te lopen haha. Begin dan meestal direct na het ontbijt met werken dus zit vrij vroeg al achter de laptop.

Dit gaat dus allemaal mega soepel. Als mijn man er een dag niet is, is dat een stuk minder helaas.
R. 2013💙
D. 2016💜
<<

Amelie123

Kwebbel

Bericht 13 Mei 2024 17:14

Ik heb mijn wekker op 6.45 uur staan. Meestal komt mijn dochter rond 7.00/7.15 uit bed, maar regelmatig ook ineens om 6 uur ofzo. Dus ik heb de ene keer wel tijd voor een rustige kop koffie en de andere keer niet.

Als ik wakker word ga ik gelijk naar beneden, zet koffie, maak ontbijt voor dochter (ik eet pas op m'n werk) en doe de broodtrommels en evt gymspullen etc in de tassen. Mijn dochter kijkt tv met ontbijt. Dan geef ik de dieren eten, ruim de vaatwasser uit, en ga me wassen,/aankleden/opmaken. Mijn dochter komt naar boven na haar ontbijt en ook aankleden en tanden poetsen. Ik maak de bedden op, doe er vaak even een wasje in met timer, zet de stofzuigrobot aan en om 8 uur stappen we op de fiets.
<<

Max

Yipyapper

Bericht 13 Mei 2024 17:52

Ik ben za/zo/ma vrij. M’n vriend di/wo. Op donderdag zorgt hij dat zoon op de opvang komt en ik op vrijdag.

Op vrijdagen werk ik thuis. Ik word dan wakker als hij wakker wordt. Rond 7:30. Dan kleed ik hem aan. Ga zelf douchen en aankleden. Daarna geef ik hem ontbijt en breng ik m weg. Bij terugkomst doe ik dan make up en zelf ontbijten.

Op vrije dagen wordt ik ook wakker als hij wakker wordt. Ik laat m dan vaak nog even spelen in z’n bed zodat ik nog even kan blijven liggen. Dan douche ik vaak pas als hij z’n ochtend dutje doet zodat ik nog even kan sporten.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Mei 2024 18:32

Ik zet op kantoordagen de wekken op 6u en sta om 6.15 op. Man is dan al lang weg en meestal zijn de kinderen wel wakker dan, maar zij blijven in het ledikant (met de deur open). Dan ga ik douchen. Oudste aankleden en dan jongste aankleden. Om 7u naar beneden. Dan smeer ik boterhammen voor de oudste, de jongste voer ik een boterham. Ondertussen eet ik zelf cruesli. Opruimen, vaatwasser aan, insmeren, gel in de haren en om 7.20 gaan we naar de auto. Om half 8 staan ze dan bij de opvang.
Op thuiswerkdagen alles hetzelfde maar dan een kwartier later en gaan we met de fiets.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙

Terug naar Zwangerschap & kinderen