12 Mei 2024 20:51 door Marin
Ja ik doe dat bewust elke dag! Ik word daar heel blij van. Maar ik heb wel geluk dat wij de kinderen bijna altijd wakker moeten maken, ze slapen langer dan wij.
Ik zet om 6 uur de wekker, sta direct op (ik snooze nooit). Ga naar de wc, ga douchen, (intussen staat m'n man om 6.15 op en volgt mijn schema een stap later), kleed me aan, ga naar beneden, drink een kopje koffie in rust, ruim de vaatwasser uit, smeer brood voor school en tegen die tijd is het 7 uur of 7.15 en maak de kinderen dan wakker. Dan heb ik vast een headstart. Zoon springt vrolijk uit bed en kleed zichzelf aan en gaat dan beneden spelen /IPad kijken en ontbijten (dat maak ik dan). Dochter heeft een ochtendhumeur en heeft tijd nodig om wakker te worden. Daarna help ik haar met aankleden, ontbijt maken en ontbijt zij ook. Intussen heeft man zelf ontbeten, gaat hij de deur uit rond kwart over 7 a half 8, en ik ga rond half 8 ontbijten. Wij eten meestal een eitje dus dan sta ik ook 'te koken' in de ochtend, maar soms ook gewoon yoghurt of boterham. Rond tien voor 8 gaan we aanstalten maken om de deur uit de gaan. Dat duurt altijd even met gedoe met schoenen en jassen aan, je kent het wel. Dan breng ik eerst dochter naar het kdv en daarna zoon om 8.20 naar school. Om 8.30 rijd ik dan richting werk, om 9.15 begin ik met werken.
Dat was het wel zo'n beetje. Frusterend dat ik altijd te laat ben op werk ondanks dat ik om 6 uur op sta en er al een halve dag op heb zitten, maar dat is niet anders. Ik geniet wel echt elke keer van dat momentje alleen. Het is het me waard.
Let's discover the world together.