Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Wijzigen omgangsregeling

<<

Buurvrouw Jansen

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 15 Apr 2024 08:15

Wijzigen omgangsregeling

Ik ben hard op zoek naar inzichten, adviezen en tips.

1,5 jaar geleden ben ik gescheiden. Mijn ex heeft altijd weinig tijd in de kinderen gestoken. Hij werkte veel, was vaak afwezig. Dat betaalde zich uit in een gezinssituatie waarin ik naast mijn werk alles voor en met de kinderen deed, en hij niet echt een band met ze heeft opgebouwd.

Ik was ten tijde van de scheiding aardig verbaasd dat hij co-ouderschap wilde. De kinderen wilden dit eigenlijk niet. Maar uiteindelijk is er wel een 60-40 verdeling gekomen.

Al 1,5 jaar rommelt het tussen hem en de kinderen. Er is ontzettend veel gebeurd. De kinderen lopen op eieren bij hem. Praten niet tegen hem, zeggen alleen het hoognodige. Zitten alleen maar op hun kamer als ze daar zijn. En inmiddels is het al een paar keer behoorlijk geëscaleerd en geven ze al geruime tijd alle 3 aan dat ze meer bij mij willen zijn.

Ik ben het gesprek met hem aangegaan hierover. Ook via de mediator. Maar ik krijg weinig reactie van hem, behalve dat hij de regeling in stand wil houden. Hij gaat volledig voorbij aan wat de kinderen willen en voelen als ze bij hem zijn.

Nu is het zover gekomen dat alle 3 de kinderen afzonderlijk van elkaar zeggen, we willen niet meer. 1x in de 2 weken een weekend is te doen, maar meer dan dat willen we niet. Ik begrijp ze heel goed, dit is niet zomaar op wat puber gedrag gebaseerd.

Maar, hoe nu verder? Het gesprek met z'n 5en voeren? Hulp zoeken? Ik heb al een paar keer voorgesteld om hulp te zoeken, daarvoor moet hij in de benen komen en hij laat ook dat continu afweten. Hij vecht niet voor zijn kinderen, alles overkomt hem maar.

De oudste 2 zijn ouder dan 12 en hebben dus een stem. En ze hebben echt valide redenen waarom ze geen co-ouderschap meer willen. Ik moet nu praten als brugman om ze zijn kant nog op te krijgen en het wordt steeds moeilijker.

Kortom: wie heeft er advies?
2009~2011~2014
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 15 Apr 2024 09:05

Re: Wijzigen omgangsregeling

Je kunt een omgangsregeling niet eenzijdig veranderen. Als je ex niet mee wil werken dan moet je naar een rechter en heb je een advocaat nodig. Als je meer dan 31.000 alleen verdient of 44.000 samen (mocht je een nieuwe partner hebben) dan krijg je geen toevoeging en moet je het zelf betalen. Een advocaat kost zo’n 250 ex btw per uur. Dus het gaat je duizenden euro’s kosten. Ik hoop dat je er samen met je ex uitkomt. Ik zou opnieuw met een mediator gaan zitten.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 15 Apr 2024 09:24

Ik zou zelf niet meer praten als brugman en ze gewoon lekker niet laten gaan. Als je ex dan gaat klagen, dan kun je het weer aankaarten. Maar als ik het zo lees, weet ik niet of hij daarover gaat klagen.
<<

Max

Yipyapper

Bericht 15 Apr 2024 09:25

Werkt dat ook zo als de kinderen boven de 12 zijn Gstq? Ik dacht altijd dat ze dan zelf mogen kiezen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 15 Apr 2024 09:28

Max schreef:Werkt dat ook zo als de kinderen boven de 12 zijn Gstq? Ik dacht altijd dat ze dan zelf mogen kiezen.

Nee, dat is niet zo. Ze hebben inbreng maar een rechter bepaalt uiteindelijk of hij daarin mee gaat of niet.

Moeilijke situatie, ik heb zo een twee drie geen tips voor je. Sterkte!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 15 Apr 2024 09:34

Tabbie schreef:Ik zou zelf niet meer praten als brugman en ze gewoon lekker niet laten gaan. Als je ex dan gaat klagen, dan kun je het weer aankaarten. Maar als ik het zo lees, weet ik niet of hij daarover gaat klagen.

Als hij er wel een melding van maakt, heb je een groot probleem. Je mag niet eenzijdig contact terugbrengen. Dan voldoe je niet meer aan de ouderschapsnormen. Ik zou altijd de correcte weg bewandelen en je laten voorlichten door een advocaat.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 15 Apr 2024 11:13

Eens met gtsq. Dit zijn wel hele lastige zaken. Vooral ook omdat kinderen het ook echt uit moeten gaan spreken tegen anderen en niet alleen tegen de ouder waar ze graag willen zijn.

Sterkte in ieder geval.
2015 💙
<<

Buurvrouw Jansen

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 15 Apr 2024 11:32

Bedankt voor jullie reacties.

Begrijp me goed, het is niet mijn bedoeling om eenzijdig de regeling aan te passen. Het is wel mijn bedoeling om de kinderen serieus te nemen en dus het gesprek met de ex hierover aan te gaan en te kijken of ik kan doordringen tot hem.

3 weken geleden hebben we een gesprek gehad. Onder andere hierover. Afgesproken is toen: we nemen via de mediator contact op met een kindercoach. Zij kan begeleiden, de kinderen aanhoren en besluiten wat goed is. Dit heb ik direct in gang gezet, maar kan ik niet eenzijdig opstarten. Er brandt nu al 3 weken een mail van de mediator in onze inboxen waar hij op moet reageren, maar wat hij niet doet. Dus het traject kan niet opgestart worden.

In de tussentijd tikt de klok door, gebeuren er weer dingen en krijg ik appjes van de kinderen met mam, ik kom vanmiddag naar jou ipv dat ik naar papa ga. Vooralsnog heb ik dat kunnen tegenhouden en zijn ze braaf naar hem gegaan, maar dit gaat me niet heel lang meer lukken.

Volgende week heb ik weer een gesprek met hem. Eerder had hij kennelijk geen tijd. En eigenlijk wil ik daar dit op tafel gooien.

Maar als hij hier niet in mee gaat, dan wordt het denk ik een advocaat?
2009~2011~2014
<<

Buurvrouw Jansen

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 15 Apr 2024 11:37

En over het uitspreken van de kinderen, gister is er wat gebeurd waar ze best gekwetst over zijn, en ze zeggen nu dat ze het er zelf met hem over willen hebben. Ook tegenover anderen hebben ze zich uitgesproken, niet alleen naar mij.

Daarom ook, misschien een gesprek met z'n 5en? Maar daar twijfel ik wel over, ik wil ze ook niet voor het blok zetten tegenover hun eigen vader.
2009~2011~2014
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 15 Apr 2024 11:38

Och wat lastig, mail beantwoorden zou toch niet zo lastig moeten zijn.

Gesprek met 5 zou ik niet doen. Ik zou daar altijd een onafhankelijk iemand bij zetten. Vooral ook ter bescherming van jezelf. Anders heb jij het straks gedaan.
2015 💙
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Apr 2024 13:44

Ik zou dat niet doen. Daarmee komen kinderen sowieso in een loyaliteitsconflict en jullie zijn uit elkaar. Ik zou de kinderen adviseren het met een oom/tante/kennis van hun vaders kant te bespreken en te vragen of die kan helpen. Wellicht kun jij helpen om dat contact te leggen.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Kira

Yipyapper

Bericht 15 Apr 2024 15:34

Een vriendin haar oudste dochter wil ook niet meer naar haar vader. Haar moeder appt hem dat, die zegt dan ok, dat kan. En dochter blijft gewoon bij de moeder. Kinderen tegen hun wil, met goede argumenten naar hun vader laten gaan zou ik niet doen.
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 15 Apr 2024 15:43

Ik ben het eens met June dat je niet samen met je kinderen het gesprek met je ex aan moet gaan. Dat kan opgevat worden als de kinderen in een loyaliteitsconflict plaatsen. Het voorstel van June om de kinderen met ex en iemand uit zijn netwerk het gesprek te laten voeren vind ik een goede tip.

En als je ex het veranderen van de regeling niet wil en niet wil meewerken dan kun je niet anders dan het zo laten of een advocaat inschakelen. Je zou eventueel kunnen overwegen om het contact al af te bouwen, omdat hij niet reageert op de mails van mediator en dus niet meewerkt aan een oplossing. Maar helemaal correct is het niet.

Terug naar Zwangerschap & kinderen