08 Apr 2024 17:33 door DronkenTaart
Ik zei vroeger altijd 35 en werd op mijn 35ste op de valreep nog moeder maar dat was niet zo gepland als ik graag had gezien. Inmiddels denk ik er wel heel anders over. Naar mijn idee ben je te oud als je er lichamelijk niet meer in staat toe bent, als je er geen energie meer voor hebt. Ik heb familie die jaren bezig geweest is met een kindje krijgen en het is eindelijk gelukt op haar 43ste. Het geluk straalt er vanaf en het gaat haar allemaal zo goed af lichamelijk. De bevalling viel mee, het is een makkelijk kind, ze heeft bergen energie, een stabiele relatie etc. En ja, nu gaat ze voor een tweede en ze heeft groot gelijk. Zelf had ik een monsterlijke bevalling, stond er helemaal alleen voor en val sindsdien compleet uit elkaar. Ook de energie zou ik niet meer hebben voor nog een baby. Wellicht zou een stabiele relatie me nog over de streep kunnen trekken maar ik acht de kans vrij nihil. Persoonlijk voel ik me nu dus wel te oud en zit in dezelfde leeftijdscategorie. Maar ik heb niet echt een mening meer over vrouwen die op latere leeftijd nog graag moeder willen worden. Als dat in je leven past en gaat met je lichaam, lekker voor gaan.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.