Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Aanschaf spullen middelbare school

<<

mardie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 20 Mrt 2024 15:33

Aanschaf spullen middelbare school

Nog een paar maanden en dan is het zover…onze oudste zoon gaat na de zomervakantie naar de middelbare school.
Ik merk dat ik dit best spannend vind, maar ook weer een ontzettende leuke tijd.
Voor de middelbare school moeten er natuurlijk allerlei spullen aangeschaft worden. Kleine dingetjes zoals schoonspuiten, maar ook een laptop, elektrische fiets (15 kn fietsen) en een goede rugzak.
Er zijn hier vast ervaren ouders of leerkrachten met goede tips en do’s en dont’s voor de aanschaf van:
- laptop (welk merk, verzekering, bescherming enz.)
- elektrische fiets
- rugzak
Maar ook tips voor kleinere spullen zijn van harte welkom.
Waar moet ik opletten? Wat is echt niet nodig?
Wat is je gouden tip? enz.
April 2012 -juni 2014-september 2016
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 20 Mrt 2024 17:02

Re: Aanschaf spullen middelbare school

Onze oudste zoon zit nu in de eerste klas. Na aanmelding kregen wij op een gegeven moment een mail waarin de laptop eisen stonden. We konden ook een laptop via school aanschaffen. Dit zou ik dus nog even afwachten. Wij hebben een tweedehands laptop aangeschaft.

De week voor de zomervakantie had hij een kennismakingsmiddag. Die dag zijn we samen naar de tassenwinkel geweest en heeft hij een goede rugzak uitgezocht. Op de kennismaking zelf kreeg hij een blad mee met alle materialen die hij nog moest aanschaffen, denk aan potloden, passer, geodriehoek en schriften. Ik zou echt dit nog even afwachten voordat je allemaal spullen aanschaft die je niet nodig hebt.

Onze zoon moet 10 km fietsen en heeft een gewone fiets. Wat hij wel heel handig vindt is zo'n rugzakdrager achterop zijn fiets waar je de rugzak op kunt vastbinden. Zijn rugzak is loeizwaar en dan is het fijn dat hij hem niet een half uur op zijn rug heeft. Verder heeft hij een goede gevoerde regenjas (en regenbroek) gekregen en een wind en waterdichte winterjas. Denk ook om een regenhoes voor om de rugzak. Die kregen wij gratis bij de rugzak.
2011 2012 2017
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 20 Mrt 2024 17:13

Ik ben docent op een middelbare school.

Moet je zelf de laptop aanschaffen? Bij ons op school kun je de laptop via school aanschaffen/huren, daar zit een bedrijf tussen. Die regelt dan ook alle verzekeringen enzo en zorgt voor een vervangende laptop bij schade of reparatie. Dus dat zou ik wel aanraden. De leerlingen krijgen er een stevige hoes bij. Dat zou ik ook aanraden, een hoes waarmee de laptop in je rugzak kan. Ik heb verder geen idee welk merk laptop ze hier gebruiken, maar een lange batterijduur is zeer wenselijk. Opladen in de klas kan eigenlijk niet.

Wat betreft rugzak zie ik echt vanalles. Meiden lopen vaak zelfs met handtassen ipv rugzakken en wisselen tussen de lessen steeds boeken om in hun kluisje. Eastpak blijft wel nog steeds een degelijk merk. Ik zie wel vaak dat leerlingen ergens in de loop van hun schoolloopbaan van stijl/interesse veranderen, dus misschien niet investeren in een geweldige tas die 4/5/6 jaar mee moet gaan.

Met elektrische fietsen heb ik geen ervaring.

Andere tips:
- een papieren agenda. Grote kans dat telefoons niet toegestaan zijn in het klaslokaal en ze zullen lang niet altijd de laptop kunnen pakken om rooster/huiswerk te checken.
- voor elk vak een apart schrift. Liefst allemaal verschillende kleuren. Al zie ik regelmatig leerlingen die dan hun schrift vergeten zijn en in een schrift van een ander vak gaan werken. Je kan ook voor collegebanken kiezen en dan al het gemaakt werk per vak ordenen in een organizer, met tabbladen. Maar dat is lastiger als je gemaakt huiswerk moet laten zien.
- transparant kaftpapier. Allemaal die hippe printjes of rekbare kaften zorgen ervoor dat veel boeken er hetzelfde uitzien en dan pak je in haast wel eens de verkeerde.
- pennen in andere kleur dan blauw/zwart om gemaakte opgaven goed na te kijken en achteraf ook snel te zien wat je fout had gedaan.

Verder kom ik even niet, maar als ik nog iets bedenk, kom ik erop terug!
december 2016
juli 2019
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 20 Mrt 2024 17:59

Ik zal gewoon d brief van de school afwachten. Daarin geven ze bij ons op school altijd een leermiddelenlijst mee. Daarom staat wat ze nodig hebben. Ook qua rekenmachines welke versies etc

Qua fiets. Ik ben geen voorstander van elektrisch fietsen. Ik zie de leerlingen voorbij vliegen. Letten niet goed op. Ik fiets 15km naar mijn werk niet elektrisch en ik word echt voorbij gevlogen door leerlingen. Die met de telefoon in de hand bellen etc. Ja de tijden zijn veranderd want de luxe is er nu dat het snelle elan etc. Maar dit is wel wat ik zie gebeuren bij veel leerlingen op de fiets.

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 20 Mrt 2024 18:12

Ik zou ook het lijstje van school even afwachten met spullen die ze nodig hebben.

Hier moesten de oudste twee allebei een iPad hebben voor school, die hebben we via school aangeschaft, school zorgde er ook voor dat alle software met benodigde apps erop kwamen. En er zat ook een ipadhoes/bescherming bij (ze zitten niet op dezelfde school, hebben allebei een andere hoes voor eromheen en de jongste heeft er ook een toetsenbord bij).

Mijn dochter heeft een handtas als schooltas, mijn zoon een eastpak rugzak. Er zijn ook jongens met een north face rugzak en ook nog wat andere merken.

Als mijn kinderen 15 km zouden moeten fietsen, dan zou ik ook voor een elektrische fiets gaan. Maar de 1 hoeft maar 5 km te fietsen en de ander 400 meter, dus daarvoor geen tips.

Verschillende kleuren schriften is inderdaad handig. En koop meer dan 1 geodriehoek want die dingen zijn ze altijd kwijt of gaan kapot.

Hier wordt voor de oudste al het huiswerk in magister gezet en de ander heeft een planner van school. Agenda’s hoefden hier dus niet aangeschaft te worden.

Een etui met twee vakken vinden ze allebei handig.
<<

mardie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 20 Mrt 2024 20:10

Bedankt voor jullie reacties.
Wat een goede tips komen er voorbij.
Ook echt dingen waar ik zelf nog niet aan gedacht had.

We zullen de lijst van school afwachten voor de kleine spulletjes.

Wat betreft een laptop, volgens mij heb ik gelezen dat deze middelbare school ook samenwerkt met een bedrijf waar je ze kunt kopen en huren. Ik zal ook deze info nog even afwachten. Wel even goed om in de gaten te houden dat er ook een verzekering bij zit en we zullen ook kijken naar een waterdichte beschermhoes.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 20 Mrt 2024 20:43

Ik zou vooral niet te veel kopen. Mijn zoon kreeg een lijstje en dat was ook echt voldoende. Laptop ging via school, daar zit ook een verzekering en hoes bij en als er iets mee is dan maken ze het op school.
Zoon heeft een North Face rugzak. De meeste jongens die ik zie hebben NF of Eastpack. Dochter gaat na de zomervakantie naar de brugklas en die wil er een Cabaïa rugzak.
Elektrische fiets heeft mijn dochter ook nodig, maar nog geen idee welke dus ik ben benieuwd naar tips. Ik heb er zelf een van gazelle, maar die vind ik te duur om de hele dag op een schoolplein te zetten. Dus we gaan kijken voor iets in een wat lagere prijscategorie.
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 21 Mrt 2024 19:43

Wij hebben de laptops via school bij The Rent Company gekocht. Zijn laptops van Dell, wij hebben voor de uitgebreidste versie gekozen met 15 inch scherm, maar zij boden toen 3 verschillende aan, dus ook kleinere en goedkopere.

Ik heb nog wel even overwogen om ze elders te kopen omdat ik niet bekend was met Dell maar ben toch hiervoor gegaan omdat ze een leenlaptop mee krijgen wanneer er een defect is en ze via school zorgen dat de laptop gemaakt wordt. Bij zoon werkten de usb ingangen niet meer na een val. Toen hebben ze zijn laptop opgestuurd en heeft hij 3 weken een leenlaptop gehad waar alles op stond wat hij nodig heeft dus ik had er eigenlijk geen omkijken naar. De eerste keer was het ook gratis. Bij een volgende keer is het volgens mij € 50,-
Drama met de software lossen ze ook op school op met deze laptops.

Qua tassen heeft de één een Tommy Hilfiger rugtas en de ander een Guess rugtas, maar zij wil nu graag een handtas. Maar volgens mij moeten ze gewoon kopen wat ze mooi vinden en waar de regen niet direct doorheen gaat en genoeg ruimte. Daar hadden wij eerst niet opgelet dus dochter kwam eens met een doorweekte tas thuis 😂 gelukkig bleef het op de laptophoes liggen en had ze die dag geen boeken mee. Mijn zoon hoeft nooit boeken mee, die hebben het allemaal digitaal. Dochter sjouwt boeken en laptop mee. Is altijd proppen in haar tas.

Ze hebben een transporterfiets, ze hoeven niet zo ver. Ik zou verder ook de lijst van school afwachten, zoon en dochter hadden beiden een heel andere rekenmachine nodig en bij beiden mocht het geen andere zijn dan de voorgeschreven rekenmachine.

Agenda's hebben we gekocht maar liggen te verstoffen, staat geen enkel pennenstreepje in. Alles gaat via magister qua huiswerk.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 21 Mrt 2024 23:15

Schriften gebruiken mijn leerlingen (vmbo b/k) bijna niet, alleen voor wiskunde. Aantal hebben een aantekeningen blok en de rest maakt aantekeningen op de laptop of gewoon niet😅
⁠♡♡♡
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 22 Mrt 2024 09:06

Ik zou even afwachten wat school aangeeft. Bepaalde dingen die ik had verwacht hoefden niet, of juist weer dingen waar ik niet direct aan had gedacht stonden op de lijst. Meeste lag wel voor de hand, maar elke school kan daarin toch weer net iets andere keuzes maken.

Laptop is hier via school aangeschaft (mogelijkheid tot koop of huur) en komt dan met alle gewenste service en een servicepunt in de school. Ook verzekering hebben we erbij. Dat was eerlijk gezegd ook de enige optie die werd aangeboden door school, dus het leek me hierin zelf niet verstandig om dan een andere keuze te maken. Heel onhandig ook als je dan zelf achter de juiste software aan moet terwijl je anders alles compleet geïnstalleerd krijgt. Er zit ook een stevige beschermhoes bij, dochter zit nu in de eerste en tot nu toe ziet hij er nog tiptop uit en is echt goed stevig. Ik zou dus zeker even afwachten wat school hierin aanbiedt of adviseert.

Tas heeft ze gewoon eentje gekocht die ze mooi vond, een rugzak van Nike. Na een aantal maanden had ze toch liever een handtas en die heeft ze toen voor de feestdagen gekregen. Vind het zelf niet persé een aanrader als je ziet wat er nog in moet aan spullen, maar zij moet ermee lopen. Gelukkig veel digitaal dus op de laptop, maar ook wel enkele werkboeken die af en toe heen en weer moeten. We hebben wel een stevige gekocht waar de laptop in past en die wel wat kan hebben qua gewicht.

School adviseerde hier schriften (ze gebruikt er maar weinig maar heeft ze wel nodig voor wiskunde en ik dacht soms oa Nederlands). En dan een paar reserve voor in de kluis voor als er eentje vol is. Collegeblokken mogen ook maar raden ze hier af, blaadjes raken soms los en kwijt. En als je niet goed organiseert zijn er ook wel leerlingen die alles door elkaar hebben staan qua vakken in zo'n groot blok. Dus wij hebben dat advies overgenomen en schriften gekocht. Zelf had ik vroeger wel een tijdje zo'n blok en dat ging gewoon prima.

Kleine spulletjes daarvan was met name de rekenmachine die echt 1 bepaald type moest zijn. Ook heeft dochter een bepaalde papieren agenda via school (speciale plan-agenda) omdat ze hiermee leren het huiswerk in te plannen. Moet wel zeggen dat alles ook in magister staan en dat de papieren agenda inmiddels nog wel gebruikt wordt maar echt niet meer overal voor.

Qua fiets heeft mijn dochter een stevige transportfiets gekregen, met versnellingen. Rijdt heerlijk vindt ze. Maar voor school hoeft ze er niet ver mee te rijden, we wonen sinds kort op 5 minuten fietsafstand van school.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 22 Mrt 2024 15:06

Als je gaat shoppen niet teveel kaftpapier kopen :-) Dat is mijn ervaring. Beide dochters hadden iets anders uitgezocht we hadden geen idee wat we moesten halen dus beide hadden ze 3 of 4 rollen..... Maar er hoefde per kind maar 1 boek gekaft te worden! Ze hadden allerlei werkboeken. Dus wij hebben veel cadeaupapier in huis :-)

Hier moesten ze een ipad, ze hadden beiden nog een goede dus daar hebben we niks aan veranderd alleen naar een paar weken een toestenbord bijgekocht.
En verder krijgen ze van school een lijstje wat ze moesten aanschaffen. En iemand zei iets over de geodriehoek dat die zo kapot zijn, dat is ook heel herkenbaar!
:heart: :heart: 2011
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 22 Mrt 2024 15:11

Qua geodriehoeken. Maak een envelop in de boeken waarin ze het kunnen bewaren. Vroeger maakte ik altijd een hoekje in de agenda waar ik de geodriehoek dan kon inschuiven.
De mega felxible raar ik als wiskunde docent echt af. Rechte lijnen kunnen ze er niet echt mee tekenen en moeten ze er hoeken oid mee gaan teken klopt het vaak niet meer vanwege het vele bewegen met de geodriehoek. Breekbare zijn bij de Hema 60 cent tegenwoordig.

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 22 Mrt 2024 15:26

Laptop hadden wij inderdaad via school gekocht. Daar krijg je tzt zelf bericht van, evenals wat nodig is aan schoolspullen.

Qua tas hadden wij een Eastpak aangeschaft met laptopvak. Ondertussen, nu in de 3e, wordt er een andere tas gebruikt.

Qua fiets, wij hebben een cortina U4 aangeschaft met 3 versnellingen. Er moet elke dag 2x 12km gefietst worden en dat gaat prima. Ze koos zelf voor maar 3 versnellingen. Net als iemand anders ben ik er geen voorstander van om op deze leeftijd al een elektrische fiets aan te schaffen, ze zijn nog jong, kunnen veel aan. En inderdaad sommigen fietsen erg onverantwoord en sjezen zo voorbij.

Wij gaan straks weer kijken voor een fiets voor onze 2e, die wilt waarschijnlijk een cortina common.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 22 Mrt 2024 17:30

Viva schreef:Laptop hadden wij inderdaad via school gekocht. Daar krijg je tzt zelf bericht van, evenals wat nodig is aan schoolspullen.

Qua tas hadden wij een Eastpak aangeschaft met laptopvak. Ondertussen, nu in de 3e, wordt er een andere tas gebruikt.

Qua fiets, wij hebben een cortina U4 aangeschaft met 3 versnellingen. Er moet elke dag 2x 12km gefietst worden en dat gaat prima. Ze koos zelf voor maar 3 versnellingen. Net als iemand anders ben ik er geen voorstander van om op deze leeftijd al een elektrische fiets aan te schaffen, ze zijn nog jong, kunnen veel aan. En inderdaad sommigen fietsen erg onverantwoord en sjezen zo voorbij.

Wij gaan straks weer kijken voor een fiets voor onze 2e, die wilt waarschijnlijk een cortina common.

Niet alle kinderen kunnen veel aan omdat ze jong zijn. Mijn kind moet straks 2,5 kilometer fietsen en zal daarvoor een elektrische fiets krijgen.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 23 Mrt 2024 00:26

Lexi schreef:
Viva schreef:Laptop hadden wij inderdaad via school gekocht. Daar krijg je tzt zelf bericht van, evenals wat nodig is aan schoolspullen.

Niet alle kinderen kunnen veel aan omdat ze jong zijn. Mijn kind moet straks 2,5 kilometer fietsen en zal daarvoor een elektrische fiets krijgen.

Klopt zeker, niet alle kinderen kunnen het aan en je ziet het ook zeker niet altijd aan kinderen af of ze het kunnen of niet. Maar als ze prima zonder kunnen en het puur om de afstand gaat waar ze aan moeten wennen, dan zou ik toch daarvoor gaan. Ik moest vroeger 14km fietsen en had de 1e keren een pakje drinken mee voor halverwege op de terugweg 😅
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 23 Mrt 2024 07:32

Hier waren er strenge eisen aan de laptop, moest echt een bepaald merk en model zijn. Wij huren hem via je school. Ideaal want anders hadden we inmiddels al twee keer een nieuwe laptop moeten aanschaffen omdat hij kapot ging.

Voor de rest zou ik de mail van school afwachten waarin precies staat wat je moet aanschaffen. Het
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Elisabeth

Lady-post-a-lot

Bericht 23 Mrt 2024 09:41

Maar 2.5 km is toch helemaal niet zo ver om te fietsen op een normale fiets? En als ze het niet gewend zijn qua conditie dan is dat na een paar weekjes ook al stukken beter.

Mijn zoon heeft twee scholen in overweging en een daarvan is op 5 km afstand. Toen kreeg ik ook van twee vriendinnen de vraag of we dan een e-bike zouden aanschaffen. Het was nog geen seconde in mij opgekomen.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 23 Mrt 2024 10:20

Elisabeth schreef:Maar 2.5 km is toch helemaal niet zo ver om te fietsen op een normale fiets? En als ze het niet gewend zijn qua conditie dan is dat na een paar weekjes ook al stukken beter.

Mijn zoon heeft twee scholen in overweging en een daarvan is op 5 km afstand. Toen kreeg ik ook van twee vriendinnen de vraag of we dan een e-bike zouden aanschaffen. Het was nog geen seconde in mij opgekomen.

Nee is ook niet ver, het is 10 minuten fietsen hooguit. Maar mijn punt was dat niet elk kind veel aan kan omdat ze jong zijn. Ik vind het jammer dat dat soort opmerkingen vaak gemaakt worden. Ik denk dat als je ouder van een kind bent dat niet veel aankan, pas opvalt hoevaak dit soort dingen gezegd worden. En voor de kinderen zelf is het misschien nog wel vervelender. Hoevaak mijn dochter al niet te horen gekregen heeft ach kom op je hebt nog jonge benen of andere opmerkingen in die trant en dan voelt ze zich alleen maar rotter.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 23 Mrt 2024 13:27

Signature schreef:
Agenda's hebben we gekocht maar liggen te verstoffen, staat geen enkel pennenstreepje in. Alles gaat via magister qua huiswerk.

Hierom zou ik het niet laten. In magister moet je elke les open klikken om te zien wat het huiswerk is. Je hebt geen overzicht. In een agenda zie je meteen de hele week en kun je beter plannen. Nu is dat in de onderbouw nog neit super belangrijk, maar je wil inlever data en deadlines (boek gelezen, verslag af, etc) ook kunnen overzien. Wij zien leerlingen in de bovenbouw hierop vastlopen omdat magister wat betreft overzicht en plannen gewoon niet handig is. Bij ons op school werkt havo 4 bijvoorbeeld weer met een verplichte plan-agenda. Laat ze er maar meteen goed mee beginnen, dat scheelt veel voor de rest van de schoolloopbaan.
december 2016
juli 2019
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 23 Mrt 2024 14:31

Niekske schreef:
Signature schreef:

Hierom zou ik het niet laten. In magister moet je elke les open klikken om te zien wat het huiswerk is. Je hebt geen overzicht. In een agenda zie je meteen de hele week en kun je beter plannen. Nu is dat in de onderbouw nog neit super belangrijk, maar je wil inlever data en deadlines (boek gelezen, verslag af, etc) ook kunnen overzien. Wij zien leerlingen in de bovenbouw hierop vastlopen omdat magister wat betreft overzicht en plannen gewoon niet handig is. Bij ons op school werkt havo 4 bijvoorbeeld weer met een verplichte plan-agenda. Laat ze er maar meteen goed mee beginnen, dat scheelt veel voor de rest van de schoolloopbaan.

Nou ik snap helemaal wat jij zegt! Hier hebben ze een agenda van school gekregen, een enorm groot maat a4 tje. Want daar zouden ze dan in moeten plannen. Elke donderdag hebben ze mentorles en in die les moeten ze dan het werk voor de week erna plannen. Ik zie ze nooit in die agenda kijken.... werkt totaal niet. Ook omdat het nog wel eens in magister wordt aangepast en docenten zeggen kijk in magister. Dus het is jammer dat zo op deze manier niet goed leren plannen omdat er niet op terug gekeken wordt. Nu moeten ze van mij op zondag een planning maken per dag en dan opschrijven welk vak ze gaan maken. Dat ook maken tenzijn je een goede reden hebt en afstrepen wat je af hebt. Zo hoop ik dat plannen toch nog een beetje bij te brengen.
<<

mardie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 23 Mrt 2024 19:48

Oef ja dat plannen dat wordt nog wat denk ik.
Nu in groep 8 krijgt zoon ook al best veel huiswerk (dagelijks maakwerk en ook regelmatig leerwerk en presentaties enz. ). Maar dat plannen vindt hij nog zo lastig. En de discipline opbrengen om met het werk aan de slag te gaan en niet te gaan gamen of leuke dingen doen met vrienden is ook echt nog een dingetje.

Hier willen we wel gaan voor een elektrische fiets. Naast dat het 2x 15 km fietsen is (en ja die heb ik vroeger ook prima gefietst zonder elektrische fiets), is de busverbinding gewoon heel erg slecht tegenwoordig en in de winter dus geen optie.
En wat voor ons ook meespeelt is dat de kinderen hier in groepen naar school fietsen. Alle kinderen hebben een elektrische fiets. wil je meefietsen dan zul je wel een elektrische fiets moeten hebben. Een kennis van ons had dit vorig jaar niet. Maar binnen een week kwam er toch een. Het meisje kon echt niet meekomen met de groep.
<<

Loïs

Kletskop

Bericht 23 Mrt 2024 21:43

Ik ben wel benieuwd naar de kleding die gedragen wordt op de middelbare. Mijn zoon gaat na de zomer ook. hij heeft nieuwe shirts nodig en zoals gewoonlijk kijk ik dan snel bij merken als Vingino en Retour enzo, maar nu denk ik; wordt dat ook gedragen op de middelbare, of is dat wat kinderachtig? Het zou natuurlijk niets moeten uitmaken wat iemand draagt zolang hij zich daar prettig in voelt, maar mijn zoon 'hoort er graag bij' en is gevoelig voor de mening van anderen.
<<

Kira

Yipyapper

Bericht 24 Mrt 2024 08:40

Lois ik zou vooral kijken naar z'n eigen smaak. En stimuleren. Mijn zoon heeft een heel andere kledingstijl dan de meesten van zijn leeftijd en het gaf hem juist zelfvertrouwen te dragen wat hij mooi vind, ookal zijn daar ook wel eens opmerkingen over gekomen.

Agenda 2x gekocht en leeg weer weggegooid na het schooljaar. Dus dat zou ik al niet aanschaffen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 24 Mrt 2024 08:43

Loïs schreef:Ik ben wel benieuwd naar de kleding die gedragen wordt op de middelbare. Mijn zoon gaat na de zomer ook. hij heeft nieuwe shirts nodig en zoals gewoonlijk kijk ik dan snel bij merken als Vingino en Retour enzo, maar nu denk ik; wordt dat ook gedragen op de middelbare, of is dat wat kinderachtig? Het zou natuurlijk niets moeten uitmaken wat iemand draagt zolang hij zich daar prettig in voelt, maar mijn zoon 'hoort er graag bij' en is gevoelig voor de mening van anderen.

Ik zou dan meer voor Nike en The Northface gaan. Dat is het nu helemaal. Zeker geen Black Bananas, dat kan écht niet meer! 😭
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Mrt 2024 11:11

Loïs schreef:Ik ben wel benieuwd naar de kleding die gedragen wordt op de middelbare. Mijn zoon gaat na de zomer ook. hij heeft nieuwe shirts nodig en zoals gewoonlijk kijk ik dan snel bij merken als Vingino en Retour enzo, maar nu denk ik; wordt dat ook gedragen op de middelbare, of is dat wat kinderachtig? Het zou natuurlijk niets moeten uitmaken wat iemand draagt zolang hij zich daar prettig in voelt, maar mijn zoon 'hoort er graag bij' en is gevoelig voor de mening van anderen.

Ik heb geen zoons maar dochters. Maar hier is het heel wisselend, eigenlijk niet te opvallend willen ze. Beetje wat de rest ook heeft. Het is vaak een spijkerbroek en shirtje of trui. Ik kocht eerder ook retour voor ze maar dat zouden ze nu niet meer willen. Bij de Sting slagen ze wel goed. Maar er zijn ook een paar meisjes in de klas die echt korte shirtjes dragen en korte rokjes. Dat willen ze dan ook weer echt niet. Dus ik zou echt even met je zoon bekijken wat hij leuk vind.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen