22 Mrt 2024 09:06 door Hippie
Ik zou even afwachten wat school aangeeft. Bepaalde dingen die ik had verwacht hoefden niet, of juist weer dingen waar ik niet direct aan had gedacht stonden op de lijst. Meeste lag wel voor de hand, maar elke school kan daarin toch weer net iets andere keuzes maken.
Laptop is hier via school aangeschaft (mogelijkheid tot koop of huur) en komt dan met alle gewenste service en een servicepunt in de school. Ook verzekering hebben we erbij. Dat was eerlijk gezegd ook de enige optie die werd aangeboden door school, dus het leek me hierin zelf niet verstandig om dan een andere keuze te maken. Heel onhandig ook als je dan zelf achter de juiste software aan moet terwijl je anders alles compleet geïnstalleerd krijgt. Er zit ook een stevige beschermhoes bij, dochter zit nu in de eerste en tot nu toe ziet hij er nog tiptop uit en is echt goed stevig. Ik zou dus zeker even afwachten wat school hierin aanbiedt of adviseert.
Tas heeft ze gewoon eentje gekocht die ze mooi vond, een rugzak van Nike. Na een aantal maanden had ze toch liever een handtas en die heeft ze toen voor de feestdagen gekregen. Vind het zelf niet persé een aanrader als je ziet wat er nog in moet aan spullen, maar zij moet ermee lopen. Gelukkig veel digitaal dus op de laptop, maar ook wel enkele werkboeken die af en toe heen en weer moeten. We hebben wel een stevige gekocht waar de laptop in past en die wel wat kan hebben qua gewicht.
School adviseerde hier schriften (ze gebruikt er maar weinig maar heeft ze wel nodig voor wiskunde en ik dacht soms oa Nederlands). En dan een paar reserve voor in de kluis voor als er eentje vol is. Collegeblokken mogen ook maar raden ze hier af, blaadjes raken soms los en kwijt. En als je niet goed organiseert zijn er ook wel leerlingen die alles door elkaar hebben staan qua vakken in zo'n groot blok. Dus wij hebben dat advies overgenomen en schriften gekocht. Zelf had ik vroeger wel een tijdje zo'n blok en dat ging gewoon prima.
Kleine spulletjes daarvan was met name de rekenmachine die echt 1 bepaald type moest zijn. Ook heeft dochter een bepaalde papieren agenda via school (speciale plan-agenda) omdat ze hiermee leren het huiswerk in te plannen. Moet wel zeggen dat alles ook in magister staan en dat de papieren agenda inmiddels nog wel gebruikt wordt maar echt niet meer overal voor.
Qua fiets heeft mijn dochter een stevige transportfiets gekregen, met versnellingen. Rijdt heerlijk vindt ze. Maar voor school hoeft ze er niet ver mee te rijden, we wonen sinds kort op 5 minuten fietsafstand van school.