Speelafspraakjes
- Hoe oud is je kind en hoe vaak spreekt het met iemand af?
- Wordt dat op de dag zelf afgesproken of al van tevoren?
- Laat je je kind dit zelf regelen (bij de jongere kinderen) of bemoei je je er soms mee?
- Heb je liever dat ze bij jullie thuis spelen of bij de ander?
Ik vind het maar een gedoe, die play dates. M'n dochter is nog niet zo assertief dat ze zelf steeds op kinderen af stapt en ik zag dat sommige andere kinderen dat wel deden, dus tot nu toe heb ik me er een paar keer mee bemoeid. Er heeft nu een paar keer een kind bij ons gespeeld (steeds iemand anders) en ze heeft zelf ergens gespeeld. Eén vriendinnetje van haar was van de week bij ons, maar damn, wat een 'bijzonder' kind is dat eigenlijk. En druk! En luistert voor geen meter. Ik kan het met haar moeder wel goed vinden, al is dat ook nogal een aanwezig type, dus de appel valt niet ver van de boom. Maar ik ergerde me een paar keer dood aan dat meisje. Hoe gaan jullie om met kinderen die je wat minder leuk vindt of gewoon ronduit irritant? Ze keken even naar Kinderen voor Kinderen op tv en toen zei het kind ineens: "Kijk N, die is lelijk!" Pff ik vind dat dus helemaal niks hè, zulke uitspraken. Snap ook niet hoe een kind van 4 hierbij komt. En ik wil niet dat m'n dochter zulke gekkigheid gaat overnemen, maar dat voorkom je natuurlijk toch niet. Op school horen ze ook van alles.
Ik ben dus echt een beetje zoekende, vind het allemaal maar ongemakkelijk eigenlijk. Ik merk nu wel goed hoe lekker rustig N eigenlijk is en hoe fijn ik dat vind haha.
Ben benieuwd hoe jullie de speelafspraken ervaren!

Ik hoop maar dat ze in de komende paar jaar gewoon een paar vaste kinderen krijgt waar ze graag mee speelt en dat dit dan allemaal wat natuurlijker verloopt. Want ik wil me er niet te veel mee bemoeien, maar tot nu toe vind ik dat dus lastig omdat er dan ook niks gebeurt. En dan heb ik het idee dat ze erbuiten valt ofzo.
.
Op maandag haalt m'n vriend haar op en heeft ze zwemles en op dinsdag en donderdag gaat ze naar de bso. Op woensdag is ze om 12.30 uur uit en op vrijdag om 14.30 uur. Omdat de woensdag een lange middag is, wil ik op die dag ook nog weleens met haar op pad gaan om bijvoorbeeld iemand op te zoeken die wat verder weg woont. Ik bekijk het dus maar een beetje per week en geef 's ochtends dan wel aan dat ze eventueel die dag met iemand kan afspreken, maar ze doet nog weinig met deze informatie tot nu toe.