Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Speelafspraakjes

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 11 Nov 2022 19:55

Speelafspraakjes

Ik heb een paar vragen over speelafspraakjes:
- Hoe oud is je kind en hoe vaak spreekt het met iemand af?
- Wordt dat op de dag zelf afgesproken of al van tevoren?
- Laat je je kind dit zelf regelen (bij de jongere kinderen) of bemoei je je er soms mee?
- Heb je liever dat ze bij jullie thuis spelen of bij de ander?

Ik vind het maar een gedoe, die play dates. M'n dochter is nog niet zo assertief dat ze zelf steeds op kinderen af stapt en ik zag dat sommige andere kinderen dat wel deden, dus tot nu toe heb ik me er een paar keer mee bemoeid. Er heeft nu een paar keer een kind bij ons gespeeld (steeds iemand anders) en ze heeft zelf ergens gespeeld. Eén vriendinnetje van haar was van de week bij ons, maar damn, wat een 'bijzonder' kind is dat eigenlijk. En druk! En luistert voor geen meter. Ik kan het met haar moeder wel goed vinden, al is dat ook nogal een aanwezig type, dus de appel valt niet ver van de boom. Maar ik ergerde me een paar keer dood aan dat meisje. Hoe gaan jullie om met kinderen die je wat minder leuk vindt of gewoon ronduit irritant? Ze keken even naar Kinderen voor Kinderen op tv en toen zei het kind ineens: "Kijk N, die is lelijk!" Pff ik vind dat dus helemaal niks hè, zulke uitspraken. Snap ook niet hoe een kind van 4 hierbij komt. En ik wil niet dat m'n dochter zulke gekkigheid gaat overnemen, maar dat voorkom je natuurlijk toch niet. Op school horen ze ook van alles.

Ik ben dus echt een beetje zoekende, vind het allemaal maar ongemakkelijk eigenlijk. Ik merk nu wel goed hoe lekker rustig N eigenlijk is en hoe fijn ik dat vind haha.

Ben benieuwd hoe jullie de speelafspraken ervaren!
❤️ 7 juni 2018
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 11 Nov 2022 20:06

Re: Speelafspraakjes

5 en 7. Ze spreken gemiddelde 1 keer per week af beide.
Op de dag zelf (ze zijn op zn laatst 14.15 vrij, dus ook elke dag mogelijkheden tot spelen). Op vorige school had je alleen de vrijdag en woensdag eigenlijk en werd het wel tevoren vaak afgesproken.
- Laat je je kind dit zelf regelen (bij de jongere kinderen) of bemoei je je er soms mee? Ik stimuleer ze tot zelf regelen, maar in geval van een kindje waarmee ze nog nooit gespeeld hebben vinden ze dit vaak spannend en help ik/loop ik mee naar het kindje/de ouder.
- Heb je liever dat ze bij jullie thuis spelen of bij de ander? Ik vind beide voor en nadelen hebben, dus het maakt me eigenlijk niet uit. Ik probeer wel vaak te stimuleren tot afwisselen.

Ik snap jou 'ik vind het wel rustig zo' gevoel hoor. Ik stimuleer daarom ook zeker niet tot meer afspreken haha.
Juli 2015
Maart 2017
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 11 Nov 2022 20:07

Och ja, ik ben ook nooit zo’n fan en ben ook na 2 jaar nog steeds een beetje zoekende. Mijn dochter is 6 en spreekt 1 à 2 keer per week af. Dat wordt meestal op de zelfde dag besproken. Het verandert ook weer steeds gedurende de dag, ik laat het altijd op z’n beloop en ik bemoei me er zelden tot nooit mee. Wel heb ik veel liever dat ze bij ons spelen dan ergens anders. Vooral bij 1 gezin, die hebben een andere kijk op veiligheid dan wij en we delen ook niet echt dezelfde normen en waarden. Ik vind de meeste kindjes waar mijn dochter mee afspreekt ook best brutaal, sommigen zitten zelfs in mijn voorraadkast. Ik kan alleen maar hopen dat mijn dochter niet zo is. En 1 kindje heeft een stemgeluid, dat is naast erg irritant ook best bewonderenswaardig.

Vandaag kwam ze zonder iemand de school uit en dan ben ik ook wel zo’n moeder van hup, snel weg voordat er weer een kindje komt die wil spelen. Ook koop ik haar weleens om met gezellig koekjes bakken enzo omdat ik dan gezellig samen wil zijn. Don’t judge me. 😇
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 11 Nov 2022 20:14

Hahaha SoGood ik snap je helemaal!

Op de dag zelf afspreken lijkt mij dus ook best vervelend, want ik wil zelf altijd graag weten waar ik aan toe ben. Oftewel: of ik het huis een beetje extra moet opruimen voordat ik haar ga ophalen. :wink: Maar misschien moet ik dat gewoon standaard doen haha. Pff ja dat meisje van de week zat ook zo te gillen joh, en m'n dochter gaat dat dan nadoen, terwijl ze zelf helemaal niet zo is. Lastig allemaal zeg.
❤️ 7 juni 2018
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 11 Nov 2022 20:16

Dat herken ik wel So Good.
Die woensdagmiddag samen vind ik ook soms zo fijn. Dan denk ik: nee, nu even geen andere kids hier. Even lekker samen haha
Hij is maar 1x klein.
2016
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 11 Nov 2022 20:21

Er zit inderdaad wel een groot verschil in welk kind er komt spelen. Mijn vijfjarige is echt een speler die lang ergens mee kan spelen. Hij kan er niet zoveel mee als hij met iemand speelt die elke 10 minuten iets anders wil doen, dus ik heb zeker wel mijn voorkeur voor met wie hij speelt. Als hij fijn met iemand speelt, heb ik er zelf ook geen werk van, dus soms probeer ik dit wel een beetje te sturen.

Ik merk dat het initiatief vooral bij anderen ligt, er zijn wel veel kinderen die met hem willen spelen. Hij vraagt zelf eigenlijk nooit echt iemand. Het eerste jaar op school speelde hij dus ook niet zo vaak met iemand, dat kwam later vanzelf. Ik vond dat wel lekker rustig haha.

Bij wie ze spelen maakt mij niet zoveel uit. Ik merk dat mijn zoon het altijd een ander laat bepalen, dus dat probeer ik wel te sturen, dat hij daarin ook zijn eigen keuze maakt. Afspreken is eigenlijk altijd op de dag zelf, we plannen dat niet. Er wonen ook vriendjes in de straat die wel eens aan komen waaien, ook prima. Hoe vaak hij per week speelt is heel wisselend. Soms elke dag, soms een week niet. Hij speelt ook graag alleen of met zijn broer en zus.

Als ze ouder worden, wordt het gelukkig een heel stuk makkelijker. Mijn oudste twee kinderen regelen dat nu helemaal zelf, heerlijk!
2011 2012 2017
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 11 Nov 2022 20:22

Hahaha dat van dat opruimen herken ik wel. Snel toch nog even de keuken aan kant maken en stofzuigen voordat ik de kinderen ophaal. Het is wel een goede stok achter de deur voor mij.
2011 2012 2017
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 11 Nov 2022 20:30

Mijn oudste dochter (6, groep 3) heeft in de middagen 2x BSO, 1x zwemles en 1x hockey dus dan blijft er niet zoveel tijd over om af te spreken. En op de dag die overblijft halen opa en oma hen meestal uit school dus dat is afspreken ook minder makkelijk. Gelukkig zitten er ook veel vriendinnetjes op de BSO. En hockey doet ze ook met een vriendinnetje.

Mijn zoontje (4) heeft nog geen speelafspraakjes. Wel vriendjes op school maar zijn beste vriendje durft niet zo. Het hele afspreken met elkaar ‘speelt’ onder de jongetjes in groep 1 ook nog wat minder heb ik het idee.

Mijn jongste dochter (4) heeft dan wel weer volop speelafspraakjes, zeker 1x per week. Ze heeft 2 dikke vriendinnen gemaakt al en speelt ook weleens met een ander meisje. Soms speelt mijn zoontje dan mee want het zijn ook zijn klasgenootjes.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 11 Nov 2022 20:32

Dat herken ik ook, er was ook eens een vriendje van het kdv bij ons en die jongen wilde echt elke paar minuten wat anders doen zo'n beetje. Ik was KAPOT na twee uur. M'n dochter kan ook lang achter elkaar ergens mee spelen.

Tijdje geleden kwam een rustig jongetje uit haar klas bij ons spelen en dat was echt top. Had er nauwelijks omkijken naar en er was ook geen gedoe of te veel drukte, heerlijk! Maar ik hoor haar nu nooit meer over hem helaas. :P Ik hoop maar dat ze in de komende paar jaar gewoon een paar vaste kinderen krijgt waar ze graag mee speelt en dat dit dan allemaal wat natuurlijker verloopt. Want ik wil me er niet te veel mee bemoeien, maar tot nu toe vind ik dat dus lastig omdat er dan ook niks gebeurt. En dan heb ik het idee dat ze erbuiten valt ofzo.

We wonen sowieso ook al het verst van school van de hele klas volgens mij (alsnog maar zes minuten fietsen, maar toch), dus om die reden ben ik ook al steeds bang dat dat een probleem is op de één of andere manier.
❤️ 7 juni 2018
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 11 Nov 2022 20:35

Ik snap je ook goed Bliss. Volgens mij heb ik hier ook weleens gepost over een vriendinnetje van mijn oudste destijds in groep 1 die ik ook niet trok. Die noemde mij steeds ‘mama’, liep de hele middag achter mij aan en vroeg steeds heel specifiek om crackers met Philadelphia.

Nou moet ik zeggen dat mijn oudste ook weleens om eten blijkt te vragen als ze speeldates heeft. En dan ook veel eet als haar dat wordt aangeboden 🥴. Ik heb het daar wel met haar over, al is het wel lastig daarin te sturen. Gelukkig wordt ze nog steeds uitgenodigd, haha.

Maar speeldates bij ons kan ik ook heel gezellig vinden als het leuke kinderen zijn en ze spelen zo lief samen. Ik ruim trouwens nooit extra op hoor! Jammer dan ;-)
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 11 Nov 2022 20:45

Oef nou Bliss, ik had er vandaag ook zo een. Een jochie van vier dat al op de terugweg naar huis het over squid game en woorden gebruikte als what the fuck en what the hell. En over zombies praatte en weet ik veel wat. Noemde ons huis lelijk, duwde m'n dochter steeds opzij. M'n oren klapperden echt. Ik hoop dat dat jochie een grote broer heeft ofzo.
Verder hebben ze wel echt heel leuk gespeeld. De hele tijd in het Engels gepraat (dat jochie heeft tijd in 't buitenland gewoond), wat ik heel leuk vond voor O. En lekker samen buiten gescharreld.
Boven spelen vind ik altijd nog wel spannend bij ons in z'n kamer met de vide. En alllll dat speelgoed overal. Maar ik vind het heerlijk om zoon te zien spelen met anderen. Het is altijd wel veel bemiddelen en er wordt veel geruzied maar er wordt ook echt samen gespeeld en dat is voor ons heel fijn om te zien.

Oh en er was een keer een jochie en die wilde heel graag wortels met hummus eten. Dat vond ik gewoon heel lollig.

Je vragen:

Hoe oud is je kind en hoe vaak spreekt het met iemand af?

Vijf, dit was denk ik ook z'n vijfde speelafspraakje ongeveer. Op alle keren met kinderen van onze vrienden (waar hij ook echt mee bevriend is) na dan. Maar dus van school uit z'n klas speelafspraakjes nu zo'n vijf keer denk ik.

Dit was van te voren. Meestal wel van te voren. Eén keer zoon in tranen toen hij het eindelijk durfde te vragen en 't niet mocht van een moeder omdat t meisje te moe was.

- Laat je je kind dit zelf regelen (bij de jongere kinderen) of bemoei je je er soms mee?
Nee zeker mee bemoeien. Hij vindt het heel spannend en ik laat het hem eerst proberen maar dat is nog wel een stap te ver.

Bij ons want vind het heel leuk om te zien hoe zoon speelt met andere kinderen en hoe andere kinderen zijn. Maar verder zie hierboven. En af en toe een keer rust is ook wel leuk hoor.
Let's discover the world together.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Bericht 11 Nov 2022 20:58

De jongste is 5, de oudste 7. Oudste spreekt af vanaf dat hij 4,5 is. Jongste meteen vanaf de eerste schooldag. Als het aan hun ligt, spreken ze ma/di/woe af, haha. Donderdag is BSO dag en vrijdag hebben ze beiden zwemles.
Ook in het weekend wordt er nog wel eens afgesproken.

Meestal op de dag zelf, dan komen ze uit school rennen en ipv 'hoi mama' is het meteen 'mama, mag ik afspreken?'.

Ik bemoei me er soms mee, vooral in de zin van dat ik dan met de vader / moeder de tijd afspreek. Verder mogen ze zelf onderhandelen.

Maakt mij niet uit. Met bepaalde vriendjes wordt wekelijks afgesproken, dan wisselen we om :).
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 11 Nov 2022 21:12

Mijn zoon zit echt net op school en spreekt nog niet af. Lekker rustig zo, ik kijk er nog niet echt naar uit dus moedig het ook niet aan 😀. Hij is ook erg moe als hij uit school komt. Laatst vroeg een jongentje uit de straat wel of hij even kon spelen na school en toen had ik wel ja gezegd ook al was hij toen ook erg moe. Wilde dat andere kind ook niet teleurstellen, stom hè. Maar dat ging toen toch niet door, vond ik niet erg haha.

Ik weet wel dat ik vroeger dagen had dat ik mocht afspreken, dat lijkt me wel wat. En dan elke dag tegen hem zeggen of het vandaag mag of niet. Nadeel is dan wel als ik zeg dat het mag dat hij misschien iemand gaat zoeken omdat het mag. En dan sta je aan school “voor niks” en moet je hem daarna ook nog ergens anders halen. En samen spelen op deze leeftijd is ook nog niet echt heel soepel dus kost ouders ook energie.

Ik vind vooraf appen met ouders ook wel een goede! Maar eigenlijk is niet teveel bemoeien ook wel erg goed. Ik sprak vroeger altijd met 5 kinderen tegelijk af en dan moest iedereen dus huilen na school omdat ik niet met 5 tegelijk kon afspreken. Die emoties horen er ook allemaal bij maar heb er niet altijd zin in, een bak emoties.

Wat ik wel laatst hoorde is 1.5u afspreken, dat vond ik wel een top tijd! En daarna weer lekker naar huis.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 11 Nov 2022 21:15

Ow Marin, ik hoor het mijn jongste allemaal zo zeggen om stoer te doen 🙈 ( niet dat het huis lelijk is en je dochter duwen) maar what the hell ed wel. Uiteraard weet hij dat hij dat niet mag zeggen, maar hij heeft een grote broer en die roept dat soort dingen soms ook.

Ik ben op woensdag en vrijdag thuis na school en dan mogen ze afspreken. De jongste zit sinds afgelopen week op zwemles op woensdag dus hij kan dan niet meer afspreken die dag, de oudste wel bij iemand anders. Ze zijn bijna 8 en 5 trouwens.

Ik heb het altijd gelaten en niet gestuurd en lat het volledig los, ik stel me gewoon in op kinderen over de vloer. Zodra ze met een kind bij me komen loop ik naar de ouder toe om het te regelen.
Bij de oudste duurde het wel een half jaar voordat hij afspraakjes had, hij was gewoon moe na school en had er weinig oog voor. Vanaf dat moment is het wel echt los en spreekt hij eigenlijk altijd wel af. Eerst heb ik wel wat wisselende kinderen gezien, maar inmiddels heeft hij al jaren dezelfde vrienden. Ik vind het heerlijk als hij met iemand speelt want hij wordt graag vermaakt en dan hoef ik dat niet te doen. Vaak gaan ze buitenspelen, dus na wat lekker en iets te drinken zijn ze weg en zie ik ze vaak pas weer als dat kind naar huis moet.
Ik ken alle ouders inmiddels goed en spelen gaat echt over en weer, voor mij is het ook beide prima.
Spelen wordt eigenlijk altijd last-minute afgesproken. De oudste kan al wel wat plannen maar het meeste is toch van het laatste moment. De jongste kan in de ochtend nog zeggen dat hij met kind A gaat spelen en dan hand in hand met kind B uit de school lopen.

De jongste had natuurlijk bij zijn broer gezien hoe het werkt en maakte direct speelafspraakjes. Veel kinderen willen met hem afspreken. Hij spreekt ook eigenlijk altijd af als het kan. Inmiddels heeft hij ook wel een beetje zijn vaste vrienden. Ze spelen vaak in de achtertuin, boven of in de woonkamer, alleen op straat mag nog niet van mij. Ze maken wel meer rommel maar ik help altijd even opruimen op het eind en dan is het ook zo klaar. Ruzie maak ik eigenlijk nooit mee, ik hoef me ook eigenlijk nergens mee te bemoeien, behalve een klein beetje in de gaten houden dat het geen mega zooi wordt.

Soms heb ik hier dus vier jongens over de vloer en soms zit ik alleen op de bank. Als ik hier 1 kind heb spelen en 1 van mijn zoons speelt ook ergens dan biedt ik meestal aan dat kind thuis te brengen omdat ik toch moet fietsen en dat gaat over en weer wel zo eigenlijk en soms drink ik op vrijdag gezellig nog even een wijntje met die ouders, heel gezellig ook wel.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 11 Nov 2022 21:19

M'n dochter heeft ook maar twee dagen waarop ze af kan spreken, helaas zijn dat wel precies mijn vrije dagen. :laughcry: Op maandag haalt m'n vriend haar op en heeft ze zwemles en op dinsdag en donderdag gaat ze naar de bso. Op woensdag is ze om 12.30 uur uit en op vrijdag om 14.30 uur. Omdat de woensdag een lange middag is, wil ik op die dag ook nog weleens met haar op pad gaan om bijvoorbeeld iemand op te zoeken die wat verder weg woont. Ik bekijk het dus maar een beetje per week en geef 's ochtends dan wel aan dat ze eventueel die dag met iemand kan afspreken, maar ze doet nog weinig met deze informatie tot nu toe.
❤️ 7 juni 2018
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 11 Nov 2022 21:25

5. Eh hoe vaak... soms een week niet en dan weer wel. Meestal op woensdag- of vrijdagmiddag. De andere dagen speelt ze met vriendjes en vriendinnetjes op de bso.

Meestal op de dag zelf. Dan komt ze samen met iemand de school uitgelopen.

Dat regelt ze zelf. Althans de kinderen vragen elkaar, ik spar met de ouders of het kan en bij wie.

Liever bij een ander, maar probeer toch zoveel mogelijk af te wisselen.

Gelukkig pas 1 keer een kind over de vloer gehad dat niet luisterde en hartstikke wild speelde.
Oh ja, m’n man is op woensdag thuis, ik op vrijdag.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 11 Nov 2022 21:46

5 en 4. Die van 5 spreekt gemiddeld 1x per week af en die van 4 nog niet (gaat sinds september naar school)
Op de dag zelf
Ik zeg altijd dat ze het in de klas al moeten regelen. Ik ga niet op het schoolplein nog iemand zoeken om mee af te spreken. Ik loop dan met hem naar het kind en ouder om het te regelen.
- Heb je liever dat ze bij jullie thuis spelen of bij de ander
Liever bij ons, vind het zo ongezellig als hij er niet is en de middelste verveelt zich dan ook een beetje.

Ik ben ook nog een beetje zoekende. Ik merk dat ik het afspreken helemaal niet zo fijn vind, vooral nu hij niet meer zoveel vriendjes in zijn klas heeft. Vorig jaar trok hij het meeste op met de kinderen uit groep 2 die nu in groep 3 zitten. De kinderen waar hij nu mee afspreekt vind ik niet zo leuk of trekken meer naar zijn broertje toe als ze er zijn omdat ze jonger zijn of zich wat jonger gedragen. Dat vind ik dan ook sneu voor de oudste.
Ik merk dat het voor hem fijner is om voor school al te weten of hij af mag spreken. Dus dat probeer ik nu met hem af te spreken en dat werkt beter. Ik vind het ook gewoon gezelliger om ze beide thuis te hebben of iets te kunnen gaan doen dus soms heb ik er geen zin in. Ze kunnen hier in principe op woensdag en vrijdag afspreken (dan hebben ze tot 12.30 school) alleen is dat weer lastig met brengen ivm het slaapje van de jongste. Op maandag zijn ze na school bij mijn ouders, dan mogen ze ook afspreken maar dat komt minder vaak voor.
Ik vind het maar een gedoe af en toe 🙈
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 11 Nov 2022 21:50

Maar Bliss, wil ze zelf wel afspreken dan?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 11 Nov 2022 21:53

Ja ze wil wel, ze vindt het heel leuk om met andere kinderen te spelen, maar zelf het initiatief nemen vindt ze nog lastig. Ze kijkt graag de kat uit de boom en is niet haantje de voorste zoals sommige andere kinderen. Bijvoorbeeld één meisje uit haar klas, dat laatst ook een keer hier heeft gespeeld, heb ik volgens mij al wel met een stuk of acht verschilende kinderen zien afspreken haha. Die is niet op haar mondje gevallen en vraagt volgens mij iedereen of ze willen spelen ofzo. M'n dochter is totaal niet zo, en dat vind ik ook helemaal prima. Maar vraag me dan soms af of ze niet 'achter loopt', maar als ik het zo lees hier valt dat wel mee.
❤️ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 11 Nov 2022 21:56

Ik moet ook zeggen dat ik 't met al die bso dagen ik op vrijdag het ook wel prima fijn vind gewoon lekker thuis zonder andere kinderen. Op woensdagmiddag heeft hij zwemles dus die dag valt al af voor spelen dus 't is echt alleen de vrijdag dat kan. Maar op de bso speelt hij ook heel veel natuurlijk.

@ Minoes, oh op zich wel fijn om te horen dat dit jochie niet de enige is die dat soort dingen zegt door grote broers. Ik schrok er zelf een beetje van omdat ik die fase nog niet ken maar waarschijnlijk gaat onze dochter dat ook wel doen als ze zo blijft papagaaien als ze nu doet. En waarschijnlijk vond dit kereltje 't inderdaad ook wel beetje spannend in het begin dus beetje stoer doen.

Bliss nee joh lijkt me niet. Ze is echt nog een jonge kleuter en zo te horen ook een beetje rustig van karakter. Lijkt me dat ze dit lekker op haar eigen tempo doet en daar lijkt me niks mis mee. Fijn juist dat ze t doet zoals het bij haar past.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 11 Nov 2022 22:00

Ze is ook echt wel moe van school vaak hoor, zeker op de bso-dagen. De laatste paar keren is het gewoon huilen geblazen als we haar ophalen, dan heeft ze de knollen echt op (om er maar even een Achterhoeks gezegde in te gooien haha). Dus ik probeer de activiteiten in een week ook wel een beetje te doseren en de rust te bewaren.
❤️ 7 juni 2018
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 11 Nov 2022 22:01

6&9, 1-2 keer per week

Op de dag zelf

Ik bemoei me er nooit mee

- Heb je liever dat ze bij jullie thuis spelen of bij de ander
Beetje afwisseling vind ik leuk.

Mijn oudste speelt heeeel vaak met zijn beste vriend, ze spelen vrijwel altijd bij ons thuis en dat is helemaal prima. Ze gamen en voetballen vooral.

De jongste heeft heel veel verschillende vriendinnen. Hij speelt zelf het liefst bij anderen, maar ik probeer wel hem niet meerdere keren achter elkaar bij hetzelfde kind te laten spelen.

Beide hebben ze geen vrienden die ik niet uit kan staan. Wel gehad, en dan ga ik in m'n slaapkamer een serie kijken en dan is het ook opgelost.
R. 2013💙
D. 2016💜
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 11 Nov 2022 22:05

Oh ja, dan is het wel fijn om haar een beetje te helpen soms. Maar ik zou het gewoon niet te actief doen, heb jij rust 😂 en het komt vast vanzelf op gang als ze ouder wordt.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 11 Nov 2022 22:14

Wat ik me nog afvroeg: als kinderen rare dingen zeggen of doen, koppel je dit dan ook terug naar de ouders? Ik durfde nu niet echt iets te zeggen over die rare opmerking van dat meisje, al heb ik wel laten doorschemeren dat het kind vrij intens was (maar dat was geen nieuws voor de moeder).
❤️ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 11 Nov 2022 22:23

Nee ik zeg gewoon dat 't leuk was, dat ze soms wel even wat ruzie hadden over a en b en dat ze leuk gespeeld hebben met x en y. (wat ook zo is). Mijn kind is vast ook een rare kwiebus volgens andere ouders, dat hoef ik ook niet zo nodig te horen. Tenzij er echt iets is voorgevallen met vallen ofzo, zoiets zou ik wel altijd zeggen qua bulten enzo. Maar gedrag wat ik als bijzonder ervaar (zoals vandaag) zeg ik maar niet. Ik weet niet of daar een grens aan zit, misschien wel, maar dat heb ik nog niet ervaren.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen