Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Wat gaan jullie doen in de vakantie?

<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 16 Jun 2024 18:12

Wat gaan jullie doen in de vakantie?

Hebben jullie al leuke uitstapjes gepland met de kinderen?
Wij hebben vandaag een lijstje gemaakt met de kinderen. Kleine maar ook grote uitstapjes.
Afwisseling tussen gewoon plezier maken en educatief.
Dochter koos bv voor Toverland en eten bij een restaurant wat ze op school had gehoord.
Zoon wil naar het rijksmuseum en een dierentuin.

Ik werk altijd met een vakantieplanning om alles soepel te laten verlopen.
Maar hierbij is het wel duidelijk dat er afgewisseld kan worden, afhankelijk van het weer of bv vermoeidheid.
En tussendoor heel veel rustmomenten!
Nog maar 3 weken te gaan dus ben wel benieuwd naar jullie ideeën voor de vakantie.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Jun 2024 18:22

Re: Wat gaan jullie doen in de vakantie?

Hier voor de kinderen nog 5 weken school en voor ons nog 6 weken werken, best ver weg nog.
De eerste week van de vakantie gaan de jongens twee dagen naar de vakantie bso en een paar dagen bij opa en oma logeren.

Mijn man en ik krijgen op vrijdag vakantie en op zondag vertrekken we op vakantie dus de zaterdag zal voornamelijk inpakken en klaarmaken worden.
Dan zijn we twee weken op vakantie en de laatste week vrij zijn we lekker thuis en plannen we vooral niks, we zien per dag waar we zin in hebben (we hebben een museumkaart en een abonnement op een pretparkje in de buurt). De laatste donderdag van onze vakantie gaan de kinderen altijd een dagje naar de bso en hebben mijn man en ik een dagje samen, dan gaan we uitgebreid lunchen en wat winkelen of zo iets.

Daarna moeten mijn man en ik weer werken en gaat de oudste een weekje naar een kindervakantiedorp en de jongste gewoon 3 dagen naar de bso, de laatste week van de zomervakantie gaan ze waarschijnlijk nog even bij de andere opa en oma logeren.
Zes redelijk volle weken, maar heel veel ruimte voor spontane acties!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Jun 2024 18:27

Ik ben eerst een week alleen thuis met de kinderen. Nog geen plannen gemaakt voor die week. Iig huis opruimen en klaarmaken voor het nieuwe schooljaar alvast.
Daarna gaan we 5 weken op vakantie, naar Frankrijk. Voor daar ook nog geen plannen gemaakt voor uitstapjes oid. We komen zaterdags weer thuis, zondag uitpakken en wassen, maandag moeten ik en de kinderen weer naar school. Man vliegt maandag of dinsdag weer.
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 16 Jun 2024 19:01

Hier ook nog vijf weken te gaan tot de vakantie. Ik heb vijf weken vrij, mijn man ergens in die vijf weken ook drie (misschien vier) weken, maar hij weet nog niet wanneer. We hebben nog helemaal niets geboekt of gepland. Als het deze zomer nog mooi weer wordt gaan we met onze boot weg, anders boek ik denk ik nog een last minute ergens naar de zon. Verder helemaal geen plannen dus, daar gaan we (ik) het beste op! Oh ja dochter gaat in de eerste week drie dagen op turnkamp.
2011 2012 2017
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 16 Jun 2024 19:05

J en ik gaan het eerste weekend van zijn vakantie kamperen met z’n tweeën.
Dan gaat hij 2 weken naar z’n vader. Als hij dan thuis komt zijn vriend en ik al op de camping. Daar vieren we de verjaardag van J. Als we thuis komen gaat hij een week naar z’n vader. De laatste week is hij dan weer thuis.
En daarna? Geen idee of hij dan weer naar school gaat. Echt bizar als je er zo over nadenkt. Echt uitstapjes dus nog niet gepland. Ben er ook nog zo niet mee bezig het lijkt door het weer ook allemaal nog zo ver weg.
2015 💙
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 16 Jun 2024 19:06

Ik heb eigenlijk nog niet echt concrete plannen gemaakt behalve onze vakantie van anderhalve week en het kindervakantiefestijn in de laatste week (drie dagen). Ik denk dat we sowieso nog wel naar één of twee musea gaan, want we gebruiken onze museumjaarkaarten veel te weinig. Misschien wil ik met m'n dochter nog een nachtje weg met z'n tweeën en verder bekijk ik het gewoon per week denk ik. Oh en we gaan ook nog twee nachten met m'n schoonouders naar een huisje voor de 75e verjaardag van m'n schoonvader.
❤️ 7 juni 2018
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Jun 2024 19:10

Ik ben een week eerder vrij en moet een week eerder beginnen maar het hele gezin is ongeveer 4,5 tegelijk vrij. We gaan een week naar Ameland en ik wil Nederland wel wat zien deze zomer. Maar ben echt zo vreselijk zat van het weer en als dat deze zomer zo doorgaat weet ik niet of ik het wel lang trek. Ik vind super in Nederland maar dit weer gaat me steeds meer tegenstaan en beïnvloedt mijn humeur enorm. Nu ik werk gaat dat nog maar als ik straks vrij ben, dan weet ik het niet.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Jun 2024 19:44

Hier moeten de kinderen ook nog 5 weken en ikzelf nog 7,5. Ver weg nog dus. Maar er zijn wel plannen.
De eerste week zijn de oudste 2 op kamp met scouting. Dan 3 weken thuis waarin wij deels werken, dus moeten ze 2 dagen per week naar de bso/opvang. De rest ben ik wel vrij. Dus tussendoor nog wat kleine uitjes, sowieso een dagje met oma weg en ik denk dat we ook nog wel weer een dagje naar Borkum gaan. Zelf ga ik nog een dag met een vriendin op stap naar een stad. In de laatste 2 weken gaan we ca 12 dagen op vakantie naar Zuid-Frankrijk.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Jun 2024 19:56

Marsy31 schreef:Ik ben een week eerder vrij en moet een week eerder beginnen maar het hele gezin is ongeveer 4,5 tegelijk vrij. We gaan een week naar Ameland en ik wil Nederland wel wat zien deze zomer. Maar ben echt zo vreselijk zat van het weer en als dat deze zomer zo doorgaat weet ik niet of ik het wel lang trek. Ik vind super in Nederland maar dit weer gaat me steeds meer tegenstaan en beïnvloedt mijn humeur enorm. Nu ik werk gaat dat nog maar als ik straks vrij ben, dan weet ik het niet.

Ik snap dit zoooo. Afgelopen weken is het er meermaals door mn hoofd gegaan dat ik het ergens jammer vind dat ik niet naar een land met meer zonuren kan verhuizen omdat ik niet bij mn vrienden en familie weg wil.
Mijn humeur en algehele gesteldheid en levensvreugde zou zoveel beter en stabieler zijn dan.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Jun 2024 20:03

Wij gaan de de eerste 2 weken naar een camping in NL. Daarna nog een week met zn 4n vrij. Maken we geen plannen voor. Of thuis (dan vast nog wel een uitje, of last minute toch nog even paar dagen weg. Misschien gaan we het laatste weekend van onze vakantie nog zonder kinderen weg, kinderen dan dus logeren.
De laatste 3 weken werken wij en gaan kinderen 2 en 3 dagen pw naar bso en kdv. Geen plannen voor uitjes. Maar ik hoop op mooi weer en vaak naar een strandje in de buurt. En we zullen her en der vast nog wel eens ergens heen gaan maar ik ben er niet zo van dat ver van te voren te bedenken.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 16 Jun 2024 20:04

Meiden nog 5 weken maar school en ikzelf nog 8 weken werken.

Ze zijn drie weken bij mij in de vakantie. In de eerste week gaan ze naar de vakantie bso en opa en oma. Ik neem dan één dag vrij waarschijnlijk omdat er dan geen opvang of BSO is. Of ik moet dat extra aanvragen. Maar ik moet dan ook wel al beginnen met inpakken. Dan gaan we nog twee weken weg en is de vakantie alweer voorbij.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Jun 2024 20:08

Joey schreef:
Marsy31 schreef:Ik ben een week eerder vrij en moet een week eerder beginnen maar het hele gezin is ongeveer 4,5 tegelijk vrij. We gaan een week naar Ameland en ik wil Nederland wel wat zien deze zomer. Maar ben echt zo vreselijk zat van het weer en als dat deze zomer zo doorgaat weet ik niet of ik het wel lang trek. Ik vind super in Nederland maar dit weer gaat me steeds meer tegenstaan en beïnvloedt mijn humeur enorm. Nu ik werk gaat dat nog maar als ik straks vrij ben, dan weet ik het niet.

Ik snap dit zoooo. Afgelopen weken is het er meermaals door mn hoofd gegaan dat ik het ergens jammer vind dat ik niet naar een land met meer zonuren kan verhuizen omdat ik niet bij mn vrienden en familie weg wil.
Mijn humeur en algehele gesteldheid en levensvreugde zou zoveel beter en stabieler zijn dan.

Ja écht. En ik vind het zo oppervlakkig van mezelf maar wij hebben gewoon ook nog andere optie, we hoeven niet in dit weer te zitten. Maar werk en familie is nu even te sterk, maar ik vind wel oprecht kut.
Afbeelding
Afbeelding
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Jun 2024 20:20

Omdat ik overal kan werken zit ik te denken om nog iets bij te boeken in de zomer. Camping of familie bezoek. Maar helaas is het bereikbaarheidsdienst rooster nog niet bekend ivm een nieuwe collega. Ik vind het niet erg om te moeten werken maar dan wil ik natuurlijk wel de rest gewoon vrij zijn als ik ergens heen ga... Twee weken vakantie en de rest staat dus nog open :).
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Loïs

Kletskop

Bericht 16 Jun 2024 20:35

Hier nog 3 weken tot de zomervakantie van de kinderen. De oudste nog maar 2,5, aangezien groep 8 al op woensdag uitgezwaaid wordt.
Mn oudste en ik gaan dan een nachtje naar een hotel, sowieso winkelen om alle spullen te kopen voor de middelbare.

Dan hebben de kids een week vrij, geen bso voor ze want mn man is toevallig roostervrij op de bso dagen. Ze zullen vast wat leuks ondernemen, afhankelijk van het weer. Maar de kinderen vermaken zich thuis ook altijd uitstekend, de buurkinderen zijn er dan ook nog allemaal, dus veel buiten spelen.

Dan is het de week van de vierdaagse. Mn oudste en ik lopen hem samen. Spannend, maar we hebben er ook zin in! Mn man moet eerst 3 dagen werken en zullen de jongste 2 bij de oppas zijn. Dan heeft mn man vanaf donderdag vakantie en gaan ze ons aanmoedigen.

Die week erna gaan we op vakantie, ruim 2,5 week. Als we terugkomen, breekt de laatste week weer aan. Vakantie bouwdorp voor de oudste en middelste, jongste bso. En dan zit het er weer op.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 16 Jun 2024 21:03

Het weer is inderdaad echt vreselijk. Ik ben ook al jaren aan het klagen dat mijn favoriete seizoen, de lente, me steeds door de neus wordt geboord, maar ik ben inmiddels bang dat dit nu het nieuwe normaal is. Echt om te janken. Denk wel dat er nog mooi weer komt, maar dan is het meteen weer (te) heet vaak. Juist die lentetemperaturen met zon vind ik altijd zo heerlijk, knap ik echt van op. Bleh.
❤️ 7 juni 2018
<<

Loïs

Kletskop

Bericht 16 Jun 2024 21:48

Bliss schreef:Het weer is inderdaad echt vreselijk. Ik ben ook al jaren aan het klagen dat mijn favoriete seizoen, de lente, me steeds door de neus wordt geboord, maar ik ben inmiddels bang dat dit nu het nieuwe normaal is. Echt om te janken. Denk wel dat er nog mooi weer komt, maar dan is het meteen weer (te) heet vaak. Juist die lentetemperaturen met zon vind ik altijd zo heerlijk, knap ik echt van op. Bleh.

Dit jaar is het wel echt uitzonderlijk slecht. Vorig jaar in deze week was het erg heet, weet ik toevallig nog. Dit is het eerste jaar dat we half juni nog maar een keer buiten hebben gegeten. Voorgaande jaren was het ook wisselend (2020 was vanaf maart prachtig) maar zo slecht, en vooral koud als nu, is het in mijn beleving niet eerder geweest. Ik word er ook erg chaggerijnig van.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 16 Jun 2024 21:56

Ja klopt, m'n dochter was laatst jarig en ik weet nog hoe heet het was afgelopen jaar. Meestal zetten we ook na haar verjaardag het zwembad op in de tuin, maar ik denk dat dat er dit jaar helemaal niet van gaat komen.

Ik zag wel dat er wat beter weer in aantocht is na komende week, maar hoe dat daadwerkelijk uitpakt valt ook nog te bezien natuurlijk. Ik hoop in elk geval dan maar op een mooie nazomer.
❤️ 7 juni 2018
<<

Maple

Kletskop

Bericht 16 Jun 2024 22:33

Haha nou Bliss, het is nog geen zomer dus het kan gewoon nog alle kanten op met het zomerweer. Tussen nu en september heb je echt wel het zwembad op gezet, dat komt vast wel goed. Ben ook wel benieuwd wat er uit gaat komen van de voorspellingen van die loeihete zomer. Van mij mag die wel weg blijven. Maar komende tijd ziet er in elk geval rooskleuriger uit dan de afgelopen tijd!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 16 Jun 2024 22:35

Nee we gaan het echt niet doen, we zijn zelf ook nog weg in de zomer en vanaf eind augustus zijn we druk met voorbereiden voor een verbouwing. Dus ik vind het de moeite niet waard voor netto misschien een maand ofzo. Hopelijk volgend jaar weer.
❤️ 7 juni 2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 17 Jun 2024 06:02

Ik ben qua weer ook echt wel blij dat onze zomervakantie zo laat valt. Liever werken we nog ff door als het toch geen zomerweer is.

De eerste week zomervakantie gaan de jongens naar de BSO 3 dagen en werken wij gewoon. Als het mooi weer is gaan we lekker naar strandjes en buiten eten en een beetje vakantie preppings doen. De 2e t/m de 4e week zijn we op vakantie. Laatste 2 weken moeten we weer werken en gaan de jongens weer naar de BSO, maar ze hebben ook logeerpartijtjes bij m’n moeder en bij m’n zusje.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 17 Jun 2024 08:12

Ik hoop ook echt dat er nog wel wat zon in Nederland komt, want wij blijven dichtbij huis deze zomer.

De eerste week gaan de kinderen 2 dagen naar de BSO en moeten wij nog werken, maar vaak is het dan wel voor ons beiden al wat rustiger. Daarna hebben we 3 volle weken samen vakantie, waarin we in elk geval een weekje naar Drenthe gaan en we gaan naar de Efteling. Ik moet nog even kijken wat we rond de Efteling doen met overnachting, want zonder is gezien de reistijd niet te doen. Verder denk ik dat we vooral wat aan het aanrommelen zijn in de vakantie. Wat familiebezoekjes, dagjes strand / bos / weet ik veel. Vast nog wel eens naar de dierentuin want daar hebben we een abonnement. We zien wel waar we zin in hebben. De 5e week moet ik weer werken, maar zijn man en kinderen nog een week samen vrij. En de laatste week werken we beiden weer, gaan de meiden 2 dagen naar de bso en vang ik waarschijnlijk 1 dag nog 2 vriendinnetjes op van de meiden omdat die ouders een opvangprobleem hadden.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 17 Jun 2024 09:17

Over 3 weken hebben de kinderen en ik vakantie. We zijn eerst een weekje thuis en dan gaan we twee weken op vakantie. Daarna nog 3 weken. De kinderen gaan dan twee dagen per week naar de bso, die hebben allemaal leuke uitstapjes, workshops en creatieve activiteiten in de vakantie. Verder zullen we inderdaad wel uitstapjes doen tussendoor. We hebben museumkaarten en afhankelijk van het weer zullen we ook wel gaan zwemmen of naar een speeltuin enzo.
december 2016
juli 2019
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 17 Jun 2024 17:32

Ik dacht 'huh' zomervakantie. Maar wij zijn 'laat' dit jaar, dus we moeten nog 5 weken. Wij gaan direct de eerste drie weken op vakantie. Voor de rest nog geen ideeën.

Wat wel echt leuk is:

Dagje (of twee) naar Schiermonnikoog! Lekker fietsen en naar het strand. Dat voelt echt als een mini-vakantie.

Musea bezoeken i.c.m. de trein/ een stad(je) bekijken.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 17 Jun 2024 19:13

Vooralsnog weinig… ik ben bijna de hele vakantie vrij maar we zijn al op ‘grote vakantie’ geweest. Maar ik zou nog wel weg willen, maar eerst maar leuke deal tegenkomen. Ik heb nog een tweedaagse naar de gamebeurs in Keulen en zoon heeft kindervakantiespelen
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Amelie123

Kwebbel

Bericht 17 Jun 2024 19:40

Wij gaan de eerste 3 weken naar Spanje.
Dan 2 weken halve dagen werken. We wonen aan het strand dus hoop op beter weer dat we lekker vaak na werk naar het strand kunnen en daar avondeten. Verder ws nog een nachtje met m'n dochter met een vriendin en haar kind op hun boot slapen. Laatste week vakantie is hier 3 dagen hutten bouwen dus daar gaat dochter heen. Verder niet veel plannen nog
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen