Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Kleding middelbare school

<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 26 Mei 2022 17:48

Kleding middelbare school

Mijn zoon gaat na de zomer na de brugklas. Wat is daar nou een beetje gangbare kleding voor jongens? Watvoor shirts enz? Hij heeft nu nog graag Spiderman of marvel shirts aan (ook wel andere hoor) maar dat lijkt me niet echt geschikt meer in de brugklas. En korte broeken, kan dat nog?
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 26 Mei 2022 17:54

Re: Kleding middelbare school

Als ik naar de jongens bij ons op school kijk zie ik inderdaad geen Marvel of Spiderman shirts. Veel effen shirts met een klein logo.

Lyle and Scott is erg populair bij ons en millenions(?) Korte broeken dragen de jongens wel, van die korte spijkerbroeken vooral.
⁠♡♡♡
<<

Kira

Yipyapper

Bericht 26 Mei 2022 18:44

Ik zou aanraden dragen wat je zelf leuk vind. Of in dit geval hij dan ;)
Waarschijnlijk zal zijn kledingstijl vanzelf veranderen als hij wat langer mee draait en dan kan hij zelf kiezen wat hij leuk vind.
Ik vind het juist leuk te zien dat mijn zoon echt zijn eigen kledingstijl heeft, en het ook draagt ondanks dat anderen het misschien niet leuk vinden.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 26 Mei 2022 21:33

Kira schreef:Ik zou aanraden dragen wat je zelf leuk vind. Of in dit geval hij dan ;)
Waarschijnlijk zal zijn kledingstijl vanzelf veranderen als hij wat langer mee draait en dan kan hij zelf kiezen wat hij leuk vind.
Ik vind het juist leuk te zien dat mijn zoon echt zijn eigen kledingstijl heeft, en het ook draagt ondanks dat anderen het misschien niet leuk vinden.

Ja dat ben ik me je eens hoor. Probleem is alleen dat hij eigenlijk geen mening heeft over kleding. Hij heeft een hekel aan kleding kijken/kopen/passen. Dus het komt erop neer dat ik het koop, hij het met veel tegenzin past en het dan wel prima vindt. Maar zodra hij er iets van gaat vinden juich ik dat vooral toe. Het enige waar hij een mening over heeft zijn schoenen dus die zoekt hij wel altijd zelf uit.
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 26 Mei 2022 22:18

Op deze school is dat geen issue hoor. Kinderen lopen in van alles rond. Van Spidermanshirts tot Tommy Hilfiger kleding tot meisjes met paarsgeverfd haar en Metallica t-shirt.

T. moest laatst door omstandigheden (lang verhaal) naar school op een veel te kleine oude fiets, met de rugzak van zijn vader, een korte broek en regenkleding. Niet bepaald cool, maar hij heeft er 0 opmerkingen over gekregen.

Het boeit hemzelf helemaal niks, misschien helpt het dat hij dat uitstraalt, haha.
T (2008) en I (2013)
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 26 Mei 2022 22:36

Eerlijk. Het ligt er ook heel erg aan naar wat voor school je kind gaat. Mijn leerlingen lopen gerust in een joggingpak rond op school. Ik vind het geen gezicht, maar het is hun keuze.
Ik zie wel dat de meeste gewoon aantrekken waar ze zich comfortabel in voelen.

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 27 Mei 2022 07:12

Ja die joggingpakken, maar dan zijn het bij ons wel merk joggingpakken hoor!
⁠♡♡♡
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 27 Mei 2022 07:23

Onze oudste zit in de eerste en loopt er (in onze ogen) echt als een zwerver bij met joggingsbroeken en vaak te grote t-shirts. Hij vindt het zelf heel mooi en vooral heel lekker zitten. Hij moet van ons twee keer per week een jeans aan naar school, hij ziet er dan zoveel mooier en ouder uit (hij is heel klein voor zijn leeftijd vandaar dat over er ouder uitzien).

Ik troost me maar met de gedachte dat hij over een jaar of twee waarschijnlijk heel veel meer aandacht aan zijn uiterlijk wil besteden en er dan en stuk netter bij wil lopen.

Ik heb het idee dat het bij hem op school niet zoveel uitmaakt hoe en wat je aanhebt. Black Bananas is qua merk wel veruit favoriet.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 27 Mei 2022 07:31

Bedankt voor de tips allemaal. Denk dat ik hem toch maar gewoon een keer over moet halen om te gaan shoppen samen.

Filoria, fijn om te weten dat het niet zoveel uit maakt op die school. Mijn zoon maakt het tot nu toe ook niks uit wat anderen van hem denken, hopelijk blijft dat zo.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 27 Mei 2022 07:50

Bij ons op school is het ook erg gevarieerd wat leerlingen dragen. En dat is prima. Ook best wel wat jogging broeken/pakken. En ook de andere kant, de Ralph Lauren polo's enzo. Ook best wel wat afwijkende stijlen, met gekleurd haar, wijde zwarte shirts, veel ringen/piercings, meisjes met gemillimeterd haar... ik vind het mooi om te zien hoe dat allemaal geaccepteerd wordt onder elkaar.
december 2016
juli 2019
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Bericht 31 Mei 2022 09:02

Ik vind het ook wel een dingetje.. Want je wilt natuurlijk niet dat hij er buiten valt.

Ik heb voor de zomer wat jogging korte broeken van retour kunnen scoren in de opruiming.

Ook heb ik hem de pakken van Black Bananas en millenions laten zien maar daar wou hij nog niks van weten.
Maar ik ben bang dat hij daar nog wel op terug komt.
<<

Anoniem331

Bericht 31 Mei 2022 10:43

Ik heb daar eigenlijk nooit bij stil gestaan en mijn dochter blijkbaar ook niet. Zij heeft er ook geen moeite mee dat een ander er wat van vind, en ben daar wel blij om.
Ze draagt wat ze wil. Voor mijn zoon die na de vakantie gaat ben ik dan ook niet van plan iets anders aan te schaffen.
Dan creëer je in mijn ogen ook iets, wat we misschien helemaal niet is.
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Bericht 31 Mei 2022 11:34

Ik sta daar dus wel bij stil, en dat is misschien wel helemaal niet goed.
Mijn zoon daar in tegen heeft het nergens over.

Ik zou vreselijk vinden als hij gepest zou worden of buiten de boot zou vallen.
Ze heeft mijn zoon rood haar, iets wat ik vreselijk vond bij de geboorte.
En daar heb ik soms nog wel moeit mee. Niet dat ik lelijk vind, het staat hem prachtig.
Maar gewoon idee dat hij er niet mee gepest gaat worden ofzo..

Ik zal wel overbezorgd zijn :palm:
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 31 Mei 2022 11:36

In mijn eigen middelbareschooltijd was er wel echt een dress code, dus ik zou me als ouder inderdaad daar ook wat in verdiepen. Niet dat er echt gepest werd bij ons hoor, maar ik liep er best hip bij omdat mijn vader de directeur was en de dress code goed wist (zelf had en heb ik geen smaak). Ben wel blij dat hier uniformen vanaf lagere school tot einde high school verplicht zijn. Hoef ik me daar niet in te verdiepen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Kira

Yipyapper

Bericht 31 Mei 2022 11:43

Karnemelk schreef:Ik heb daar eigenlijk nooit bij stil gestaan en mijn dochter blijkbaar ook niet. Zij heeft er ook geen moeite mee dat een ander er wat van vind, en ben daar wel blij om.
Ze draagt wat ze wil. Voor mijn zoon die na de vakantie gaat ben ik dan ook niet van plan iets anders aan te schaffen.
Dan creëer je in mijn ogen ook iets, wat we misschien helemaal niet is.

Nou dit is eigenlijk wat ik bedoel. Ik zou er dus nu niks mee doen, uiteindelijk verandert zijn stijl in iets wat hij zelf leuk vindt. En dan is het het mooiste als ze kunnen dragen wat ze willen, met zelfvertrouwen, zonder gepest te worden.
<<

Anoniem331

Bericht 31 Mei 2022 12:05

Misschien dat het bij ons op het platteland anders is, weet ik niet?
Maar ik zou niet in het voren vaak dure kleren aanschaffen omdat mijn kind anders misschien gepest word.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 31 Mei 2022 12:37

kippie schreef:Ik sta daar dus wel bij stil, en dat is misschien wel helemaal niet goed.
Mijn zoon daar in tegen heeft het nergens over.

Ik zou vreselijk vinden als hij gepest zou worden of buiten de boot zou vallen.
Ze heeft mijn zoon rood haar, iets wat ik vreselijk vond bij de geboorte.
En daar heb ik soms nog wel moeit mee. Niet dat ik lelijk vind, het staat hem prachtig.
Maar gewoon idee dat hij er niet mee gepest gaat worden ofzo..

Ik zal wel overbezorgd zijn :palm:

Ik snap je heel goed hoor en ook ik heb daar wel over nagedacht. Mijn ervaring is inmiddels wel dat het in ieder geval in de eerste klas nog niet zoveel uitmaakt. Als ik terugdenk aan mijn eigen middelbare schooltijd heb ik ook het idee dat het pas vanaf de 2e/3e klas echt belangrijk(er) werd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 31 Mei 2022 12:57

Lady schreef:Ik snap je heel goed hoor en ook ik heb daar wel over nagedacht. Mijn ervaring is inmiddels wel dat het in ieder geval in de eerste klas nog niet zoveel uitmaakt. Als ik terugdenk aan mijn eigen middelbare schooltijd heb ik ook het idee dat het pas vanaf de 2e/3e klas echt belangrijk(er) werd.

Dit denk ik ook. De anderen in de klas zijn sowieso ook allemaal nieuw en komen vers van de basisschool, dus zij zullen evenmin weten wat je op die school hoort te dragen, tenzij ze oudere broers of zussen daar hebben rondlopen, maar dat geldt natuurlijk lang niet voor allemaal. Ik denk dat je, zeker in de eerste periode, daar in de brugklas nog niet op wordt afgerekend. Op mijn oude middelbare school hoorde je een Levi's 501 te dragen, dat was toen zeker in mijn eerste jaren daar echt dé spijkerbroek die iedereen had, maar die had ik helemaal in het begin echt nog niet, en ook niet de andere merken die toen hip waren, maar ik kan me niet herinneren dat ik daarop werd aangekeken. Daar kom je gewoon gaandeweg achter en dan wil je die dingen ook. Of niet, en dat is volgens mij ook oké. Kinderen die geen zin hebben om zich daaraan te conformeren omdat ze hun eigen stijl hebben of het gewoon niet belangrijk vinden stralen dat volgens mij ook wel uit.

Ik herinner me sowieso niet dat je echt gepest werd om je kleren, en ik zat echt wel op een school waar veel kinderen uit rijke gezinnen op zaten en waar merkkleding dus de norm was. Maar pesten of buitengesloten worden had meestal met iets anders te maken, iets waar je sowieso niet altijd de vinger op kan leggen. Uiteraard snap ik wel dat jongeren er met hun kleding graag bij willen horen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 03 Dec 2022 18:03

Ik stond vandaag in de winkel met zoon en toen moest ik aan dit topic denken. Hij wilde winkelen om kleding uit te zoeken voor het kerstgala. Hij stond alles kritisch te bekijken in de spiegel en heeft volgens hem de perfecte kerstoutfit gevonden. Op z'n lijstje voor kerst staan Tommy Hilfiger truien (want die vind ik te duur om voor zomaar een stapel van te kopen). Hoe een paar maanden een kind zo kan veranderen blijft me verbazen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 04 Dec 2022 19:05

Grappig hoe dat kan omslaan.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 07 Dec 2022 23:28

Wat leuk Lexi! Misschien is marktplaats nog een idee voor Tommy truien, ze blijven vaak lang mooi dus als je beetje goed zoekt kun je echt nog mooie vinden.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Jolieke

Noob

Bericht 08 Dec 2022 09:41

Ik vind het juist heel goed dat je je erin verdiept! Onze oudste zit nu in de tweede klas, en wilde ook alleen maar joggingbroeken dragen. Na twee dagen gewinkeld te hebben, had hij nog steeds geen kleren en toen heb ik hem verplicht op kleertjes.com drie truien laten uitzoeken. Met liefde draagt hij deze, een zwarte van Raizzed en een zwarte van Cars en een blauwe van Champion. Hij was ook nogal van de merkkleding, maar sinds hij kleedgeld krijgt, is hij wat prijsbewuster geworden :-)
<<

mardie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 02 Jul 2024 11:06

Even een up van dit topic.
Mijn zoon groeit momenteel héééél hard en heeft eigenlijk allemaal nieuwe kleding nodig.
Nu gaat hij na de zomervakantie na de middelbare en ik vroeg me af wat daar momenteel de do’s en dont’s zijn.
Welke merken worden er veel gedragen?
En weet er iemand nog een leuk jeans merk voor lange maar smalle jongens (zonder billen/taille)? Hij vindt bijvoorbeeld die cargo broeken die je op dit moment veel ziet leuk, maar die zijn bijna allemaal te wijd rond de taille.
April 2012 -juni 2014-september 2016
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 02 Jul 2024 12:58

Ik heb de indruk dat iedereen gewoon draagt wat ze prettig/mooi vinden op de middelbare scholen van mijn pubers. Er komt echt vanalles voorbij, dure merken en ook gewoon We, Jack & Jones etc. Het enige wat ik eigenlijk niet veel meer zie zijn de skinny jeans bij de jongens.
We hadden gisterenavond iets van de school van mijn zoon (14) en bij de jongens was denk ik ongeveer 25% trainingsbroeken 25% joggingsbroeken 25 % regular jeans en 15% wijde/cargo jeans en 10% met een wat alternatievere look.

Merken gewoon kopen wat hij zelf leuk vindt, ik heb niet de indruk dat er op afgerekend wordt en het merkkleding moet zijn. Maar misschien is dat in andere regio's wel zo.

Mijn zoon is vooral Nike Jordan (joggingsbroeken, truien en shirts) en Tommy Hilfiger fan, en t-shirts van Ed Hardy maar heeft ook jeans van PME Legend (1m73). Maar gaat net zo goed in zijn korte joggingsbroek van de Primark naar school met een WE t-shirt. Boeit hem (en anderen) echt niks. Zijn beste vriend heeft een alternatievere look maar dat is ook geen issue op school.

Mijn dochter heeft een paar Lacoste joggingspakken maar draagt de broeken en vesten meestal apart van elkaar. Broeken vooral met goedkope shirts/topjes (Shein, Zara, H&M etc) en het vest dan juist weer op een jeans (Zara, H&M, Shein) en een goedkoop topje/shirtje eronder. Sowieso wordt er onder de meiden veel Shein gedragen en is sportkleding of een casual t-shirt alleen van merken en jeans gewoon vaak Zara, H&M etc.
Daar loopt denk ik wel 90% van de jongens in trainings-/joggingspakken, voornamelijk Malelions, Nike (Tech en Jordan) AB lifestyle, Moncler, Lumiere, Under Armour.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Jul 2024 15:26

Verschilt dat ook niet enorm per regio, school en niveau? Net als bij ons vroeger?
Hier in het dorp was het anders dan in de stad verderop, op de openbare was het anders dan op de christelijke en de vmbo leerlingen kleedden zich anders dan de gymnasten
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen