Fietsafstand middelbare school
Ruim een jaar geleden ben ik gescheiden en sindsdien heb ik co-ouderschap met mijn ex. Dat gaat allemaal prima en zo positief als het kan zijn rondom/na een scheiding gelukkig.
Nu zijn mijn nieuwe geliefde (🥰) en ik op zoek naar een nieuw huis en hebben wij onze droomwoning gevonden. Alleen…de afstand naar de middelbare school van mijn kinderen zou daardoor flink groter worden. Mijn kinderen zijn ook helemaal weg van het huis (en van mijn geliefde gelukkig 🥰), maar wat me tegenstaat is de afstand… kan ik ze dat aandoen?
Voor de beeldvorming:
Dochter, 15, zit in 4 VWO en zal ruim acht kilometer moeten gaan fietsen (dat lijkt me prima te overzien).
Zoon, 13, zit in 3 TTO Gym en zal iets meer dan 13 kilometer moeten gaan fietsen.
De afstand naar hun vader zal ongeveer 11 kilometer bedragen.
Ik had al bedacht dat zoon een elektrische fiets zou krijgen, om de reistijd te beperken.
Hoe ver fietsen jullie kinderen naar de middelbare?
(Ik wil vooral voorkomen dat ze met tegenzin naar mij zouden komen omdat ze veel verder moeten fietsen dan vanuit hun vader, dat vind ik emotioneel lastig denk ik, ook al omdat de scheiding meer mijn keuze is geweest en ik me daarover best schuldig voel..)