Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Kleuterbril

<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 02 Feb 2024 10:31

Kleuterbril

Mijn 4 jarige moet een bril. Nu heeft hij zelf al aardig een mening met wat hij wil, maar waar moet ik zeker op letten? Of extra regelen? Of andere tips?
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Feb 2024 10:56

Re: Kleuterbril

Mijn 4-jarige heeft sinds de zomer een bril. Gaat verrassend goed! Wij kregen via bekenden de tip om naar eye wish te gaan, daar namen ze ook echt uitgebreid de tijd voor hem. Er was niet veel keuze in kinderbrillen, dus het is een eenvoudige blauwe geworden. Politiekleur! Zo hebben we em in ieder geval aangeprezen 😁 we hebben een reserve bril, maar die is nog niet nodig geweest. Dus ik heb eigenlijk geen tips, we hebben gewoon ene bril uitgezocht en de rest ging vanzelf.
december 2016
juli 2019
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 02 Feb 2024 11:44

Geen ervaring met een kleuterbril, mijn dochter kreeg er pas eentje in groep 4, maar het merk Milo&me bevalt ons super! De brillen zijn superflexibel, je kunt ze bijna volledig dubbelvouwen en ze gaan niet stuk. Blijft ook heel goed zitten bij bewegen en mijn dochter vindt hem heerlijk zitten (van hardere brillen krijgt ze gauw last achter haar oren). Wij zijn fan! Was hier bij meerdere brillenwinkels te krijgen.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Feb 2024 12:01

Wij gaan altijd naar de plaatselijke pearle. Zij hebben ook vaak (of altijd?) een actie van 2e bril gratis.
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 02 Feb 2024 18:16

Poeh he, dat ga ik de volgende keer doen. Een actie met 2e bril gratis, want wat zijn brillen prijzig 😅

Milo & me zet ik op het lijstje om dan te bekijken.

Maar voor nu heeft hij in de 3de brillenwinkel eindelijk een gouden bril gevonden 😆 want dat wilde hij super super graag.

Nu wachten totdat de glazen binnen zijn en de bril klaar. Zoon is iig blij.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Feb 2024 19:28

Mijn jongste heeft al vanaf drie jaar een bril, inmiddels is hij zes. Vanuit het ziekenhuis kregen we de tip om vooral een opticien in de buurt te zoeken zodat je makkelijk langs kan gaan als de bril kapot is. De opticien aan de overkant van de weg was dan ook een uitkomst, wekelijks gingen we er in het begin heen om de bril recht te laten zetten, schoon te laten maken en de pootje er opnieuw aan laten zetten of een veertje vervangen 🙈. Dat was allemaal service en hoefde we niet extra voor te betalen.
Ik heb zo vaak een berichtje gehad van de kleuterjuf dat er een pootje van de bril af was, er een glas uitgevallen was of dat hij hem niet meer op wilde omdat het glas gekrast was 🙈 Inmiddels gaat het een stuk beter.

Wat wij meestal doen is 1 bril van de opticien en een reserve en zonnebril via Charlie Temple.
Die laatste heeft niet super veel keus maar wel leuke modellen vaak, afstellen is wel lastiger om zelf te doen.

Ik moet zeggen dat ik ook echt wel kritisch ben qua bril voor mijn blonde ventje, felle kleuren steken gewoon heel hard af en dat vind ik persoonlijk niet mooi. Zijn eerste montuur was plastic, bruin gemarmerd, de meeste opticiens hier adviseren plastic modellen voor jonge kinderen omdat het steviger zou zijn, ik vind het persoonlijk veel minder mooi dan een metalen montuur bij mijn zoon. Mijn voorkeur gaat dus uit naar een metalen gouden montuur, eerst had hij een piloten model en nu een rond Rayban brilletje.
Mijn zoon wil ook altijd graag een gouden bril, dat vind hij stoer!

We hebben nu ook een speciaal schroevendraaiertje voor brillen gekocht en een trilbadje om hem schoon te maken, ideaal want nu hoeven we niet zo vaak meer langs de opticien. Mijn zoon ziet goed genoeg zonder bril om zich goed te kunnen redden dus vanuit de school en bso sturen ze er op aan dat hij zijn bril af doet met gymmen en ook in Monkeytown zet hij hem af bijvoorbeeld. Verder is hij er inmiddels zo aan gewend dat hij soms in slaap valt met zijn bril op 🥰
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Feb 2024 12:22

Tabbie schreef:Poeh he, dat ga ik de volgende keer doen. Een actie met 2e bril gratis, want wat zijn brillen prijzig 😅

Milo & me zet ik op het lijstje om dan te bekijken.

Maar voor nu heeft hij in de 3de brillenwinkel eindelijk een gouden bril gevonden 😆 want dat wilde hij super super graag.

Nu wachten totdat de glazen binnen zijn en de bril klaar. Zoon is iig blij.

Wij waren helemaal niet zoveel geld kwijt, inderdaad een actie van 2e bril gratis, maar ik geloof dat we ongeveer 100 euro betaald hebben.
december 2016
juli 2019
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 05 Feb 2024 09:25

Onze dochter kreeg een bril in groep 2 en zit nu in groep 4.
Bij die kleintjes merkte ik wel dat de bril snel scheef stond inderdaad of dat er net even wat kapot ging, sneller krassen op de glazen. Op deze leeftijd groeien de ogen ook nog en kan de sterkte veranderen. We hebben toen bewust voor 1 bril gekozen ondanks haar sport (korfbal).

Vorig jaar hebben we nieuwe glazen moeten laten zetten omdat de sterkte dusdanig anders was dat het wel nodig was.
Als de sterkte de volgende keer hetzelfde is gebleven gaat de oogarts er vanuit dat het redelijk stabiel blijft (ze is dan 8 jaar). Houdt er dus rekening mee dat het nog wel anders kan worden. Zeker als je meerdere brillen gaat aanschaffen.

Dit jaar wil ik wel een sportbril gaan aanschaffen omdat het spel ook wat fysieker wordt nu.

Hij heeft al een mooie bril uitgekozen in ieder geval. In het begin is het erg wennen en zal hij niet direct scherp zien. De ogen hebben al die tijd zelf moeten werken en hoeven dat nu niet meer zo hard te doen. Het went gelukkig snel.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Feb 2024 18:59

Wij gaan naar Specsavers. Qua service en garantie superfijn. Als er iets is wordt het altijd opgelost. Mijn meiden mogen zelf hun bril uitkiezen. Mijn ervaring is inmiddels dat ik er wel aan wen. Ze moeten hem zelf dragen. Hier hebben ze beide minimaal twee monturen. Dat is ook al vaak nodig geweest. Ze wisselen gewoon. Het is niet zo dat één bril altijd in de kast ligt. Wij hebben extra kraswerend en ontspiegeld glas. Iets duurder, maar dat verschil zie je echt!

Aan het begin gingen we met de oudste naar Pearl omdat dat in ons dorp zit. Daar moesten we een verzekering afsluiten. Zonder verzekering is niets garantie en kan je gewoon nieuwe brillen kopen. Wat dat betreft is specsavers voor mij al top.

Hier ook beide vanaf kleuterleeftijd een bril trouwens.ze sporten ook met bril. Dat gaat eigenlijk altijd goed.
<<

Saji

Kletskop

Bericht 08 Feb 2024 07:06

Mijn dochter heeft nu zowat 2 jaar een bril.
Ze heeft een zachtroze kunststof bril.
Andere kleur maakte haar heel hard in het gezicht. Bril komt van de eye wish.
Heb daar mijn eigen bril ook vandaan.
Leuk en vriendelijk geholpen, goede service etc.
In mei moet ze weer naar de oogarts, opnieuw ogen op laten meten.
In november had de arts al laten doorschemeren dat haar ogen iets achteruit gegaan waren, maar dat de bril nog wel voldoende zijn werk doet.
In mei dus opnieuw meten. Dan met oogdrup, was in november niet gedaan.
Ben benieuwd of ze daadwerkelijk achteruit gegaan zij.

De bril zelf is niet duur, het zijn de glazen die het zo duur maken.
Haar montuur was €100,-.
De glazen €250,-.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 08 Feb 2024 16:43

De glazen waren hier ook duur. Oeps. 300 euro.

Sinds gisteren de bril binnen, maar vandaag gym en feest op school, dus nog even niet meegegeven. Hij wilde de bril ook niet op gisteren. Mega drama..

Komende week vakantie, dus dan kan ik er goed op letten en hem helpen aan de bril te wennen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 08 Feb 2024 19:01

Nou ik heb niets gezegd. We komen net thuis en hij pakt direct zijn bril, zet em op en zegt: zo, nu kan ik beter zien.
🤣
<<

Saji

Kletskop

Bericht 11 Feb 2024 07:28

Dat is een goed teken Tabbie.

Hier zette ze hem in de winkel op, eerste wat ze zei, ow wow, alles is scherp!
Ze moest hem eigenlijk 20 minuten op, 2 minuten af, om zo haar ogen aan de bril te laten wennen, maar ze heeft hem in de winkel op gezet om hem vervolgens nooit meer af te doen.
Logisch ook wel met -1 en -0.75. En nu waarschijnlijk achteruitgang

Terug naar Zwangerschap & kinderen