Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Zomervakantie met een dreumes

<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 08 Feb 2024 20:33

Zomervakantie met een dreumes

Ik ben mij aan het oriënteren op de zomervakantie. Wat ik eigenlijk wil is een simpele accommodatie op een kleine camping in NL. Ik heb al een paar leuke dingen gevonden, maar ik loop tegen wat praktische vragen aan.
Mijn zoon is tegen die tijd ongeveer 15-16 maanden en ik verwacht dat hij dan kan lopen. De accomodaties die ik nu heb gezien hebben een veranda. Hoe kan ik die evt afsluiten zodat hij niet van het trapje stuitert? Een ander ‘probleem’ is het slapen. Het zijn kleine chaletjes met maar 1 slaapkamer en een kleine woonkamer-keuken waar waarschijnlijk in de slaapkamer geen ruimte is voor een campingbedje. Ik ga alleen met hem en vind het niet erg om samen in het tweepersoonsbed te slapen. Maar…. hoe zorg ik dat hij óp het bed blijft liggen? Zo’n deryan slaaptentje mag niet op het bed geplaatst worden en ik vraag me af of hij daar tegen die tijd niet te groot voor is en met tentje en al op de grond schuift. Ik kan ook een gewoon campingbedje meenemen en in de woonkamer zetten. Met mooi weer geen probleem, dan zit ik zelf ‘s avonds buiten. Maar met kouder weer kan ik dan geen kant op als hij slaapt en wordt hij waarschijnlijk van alles wat ik doe wakker.

Ik wil eigenlijk binnenkort wel boeken, maar vind het zo lastig in te schatten hoe dingen tegen die tijd gaan. Kortom, ik ben op zoek naar handige tips van ervaringsdeskundigen 😀
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 08 Feb 2024 20:39

Re: Zomervakantie met een dreumes

Eerste wat ik dacht was: misschien loopt hij dan nog niet 😅 wij zeiden echt drie vakanties van: nou dan loopt hij vast. Uiteindelijk liep hij pas met 18 maanden het eerste stapje los en pas met 20 maanden echt.

Wat betreft het slapen, je hebt van die valhekjes die handig zijn om mee te nemen. Dan schuif je het bed tegen de muur en aan de andere kant zoiets: https://www.bol.com/nl/nl/p/safety-1st- ... mAQAvD_BwE
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 08 Feb 2024 20:54

Ja, ik heb natuurlijk geen idee of hij dan echt al loopt. Maar hij is nu al druk aan het oefenen, dus vandaar dat ik er wel rekening mee wil houden😉

Werkt zo’n hekje ook al bij echt een klein kind? Want dan zou dat wel ideaal zijn denk ik!
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 08 Feb 2024 20:57

Ja hoor! Je zou alleen even moeten kijken dat hij niet heel het bed door gaat en dan bijv aan het voeteneind eruit kan schuiven.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Feb 2024 21:06

Dochter was rond die leeftijd dat we naar hotels gingen of huisjes en ze sliep altijd op eenpersoonsbed alleen of naast 1 van ons op tweepersoonsbed. We maakten dan een nestje met kussens of haalden een plank uit een kast en drukten die bij matras erin. Hierdoor sliep ze in ons huidige huis ook meteen onderin een stapelbed met een bedhekje. Wij hebben haar met 1 geleerd achteruit van trappen te gaan (en glijbaan) en daarom ook nooit traphekje gehad bij trap. Bij zoon hadden we altijd campingbedje mee.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 08 Feb 2024 21:09

J sliep op die leeftijd standaard naast mij. Hij begon in zijn eigen bedje maar dat was snel gedaan. Dat ging eigenlijk altijd goed. Als je er zo’n hekje naast hebt moet dat zeker goed komen. Campingbed zou ik hoe dan ook meenemen al is het alleen maar om als box te fungeren. Dan ben je zelf ook niet de hele dag aan het jagen. Ervaring is wel dat kinderen op een camping echt KO zijn en veel minder snel wakker worden.
2015 💙
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 08 Feb 2024 21:26

Deryan past hij nog wel in hoor!

Zo een inschuifrekje voor het bed werkt prima.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Feb 2024 00:14

Ik schoof overal waar ik kwam de beide bedden tegen de muur en legde mijn dochter dan in de hoek dus die kon nergens heen. Dingen afsluiten enzo, heb ik nooit gedaan. Voor mijn gevoel liep dat vanzelf allemaal wel. Maar goed, misschien heb je aan mijn ervaring wat minder. Ik ging gewoon en dacht nooit echt na over dat soort dingen haha.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Feb 2024 07:33

Oh ja DronkenTaart, dat deden wij ook inderdaad, de kamer verschuiven
Afbeelding
Afbeelding
<<

Hugo

Lady-post-a-lot

Bericht 09 Feb 2024 07:57

Bedhekje! Ik sleep dat ding overal mee naar toe en nu hij een 1-persoonsbed heeft gebruik ik hem ook permanent. Vriendinnen lenen ‘m ook wel eens, ik vind het echt ideaal.

Met de veranda loopt wel los. Hier is hij er 1 ook voorover vanaf gevallen, daarna begreep hij wel waarom ik continu riep “omdraaien en dan eraf”!
• @alsik30bengaiknaardespermabank •
<<

Fantine

Bericht 09 Feb 2024 08:44

DronkenTaart schreef:Ik schoof overal waar ik kwam de beide bedden tegen de muur en legde mijn dochter dan in de hoek dus die kon nergens heen. Dingen afsluiten enzo, heb ik nooit gedaan. Voor mijn gevoel liep dat vanzelf allemaal wel. Maar goed, misschien heb je aan mijn ervaring wat minder. Ik ging gewoon en dacht nooit echt na over dat soort dingen haha.

Dit idd. Wij hebben ook nooit wat afgesloten ook geen traphekjes. Die heb je echt niet nodig. Op vakantie al helemaal niet wat een gedoe om dat soort dingen mee te gaan slepen. Ik zou een campingbedje meenemen en een accommodatie boeken waar deze in ieder geval op de slaapkamer erbij past.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 09 Feb 2024 20:21

Ik ben ook niet iemand die alle gevaren volledig wil uitsluiten hoor. Ben ‘m nu bijvoorbeeld ook al aan het leren met zijn voeten eerst van de bank af te gaan. De echt gevaarlijke dingen zoals stroom beveilig ik wel uiteraard 😉
Maar juist op vakantie wil ik het ook wel een kléin beetje makkelijk maken voor mezelf. Maar dankzij jullie tips denk ik dat ik zo’n bedhekje maar ga aanschaffen. Kan ik nog jaren plezier van hebben. En het campingbedje gaat als het enigszins past dan ook wel mee om óf in te slapen óf als box te kunnen dienen. Thanks voor het delen van jullie ervaringen!
<<

Max

Yipyapper

Bericht 10 Feb 2024 03:41

Zou me over het trapje van de veranda niet te druk maken. Ik denk dat ie tegen die tijd al wel achterste voren van de trap af kan. Anders kun je altijd iets voor de trap zetten, zoals een stoel/wasrekje/tafeltje/ koffer.

We zijn nu weg met ons zoontje van 12 maanden en hebben elke 2-3 nachten een ander hotel en er valt altijd wel een mouw te passen aan de kamer met de spullen die erin staan. Hier laten we m trouwens gewoon oefenen op kleine veranda trapjes.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Feb 2024 08:12

Hier zetten we de kinderwagen voor het trapje van de veranda. Of een wasrek met een speelgoedbak eronder. Als ze op missie zijn kunnen ze overal langs maar dat vertraagt de tijd wat voor je 😀.

Hier eigenlijk altijd campingbed bij. Anders bed in hoek of een kussen aan de kant waar kind ligt en kussen op de grond. Past Deryan tentje niet naast het bed?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 10 Feb 2024 19:51

Ik zou er wel vanuit gaan dat hij dan loopt. En ik zou een campingbedje en eventueel een kinderstoel meenemen en verder niks. Je past je wel aan aan de middelen die je daar hebt.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!

Terug naar Zwangerschap & kinderen