Ik zit trouwens ook met een dilemma, zal hem meteen hier even plaatsen.
F zit dus op een kdv met daarnaast een bso. S zit ook op hetzelfde kdv.
Wanneer F naar de basisschool gaat gaat S naar een gastouder ivm de kosten die dan veel lager zullen gaan worden.
F gaat naar een bso naast haar basisschool, hier hebben we eigenlijk niet echt over nagedacht, de bso zit in onze wijk en naast haar school.
Maar beide kinderen hebben het zo leuk op het kdv en de bso is ook erg leuk. Mijn gevoel zegt steeds meer dat ik F op de BSO moet doen waar ze nu dus ook af en toe komt.
Alleen deze zit ver bij de scholen vandaan en kost meer door de vervoerkosten.
Eerst dacht ik ook dat we haar op de bso moesten doen vanwege de kindjes uit de wijk, maar alle kindjes van het kdv die bij haar op school zitten, gaan ook naar de bso bij het kdv ivm broertjes en zusjes die nog op het kdv zitten.
Dus wat dat betreft ziet ze nog steeds kindjes uit de wijk, maar geen nieuwe kindjes. Maar dat moet ook vast wel weer goedkomen, die ziet ze natuurlijk ook gewoon in de klas.
Nu keek ik vanmiddag dus even door de ramen van de bso bij de school, maar jeetje het ziet er gewoon doodsaai en ongezellig uit

Er stond helemaal geen speelgoed of iets kleurrijks... En die waar ze nu is is zo leuk! met een complete kinderkeuken en veel kleur en werkjes.
Maar de kosten... we moeten besparen op de maandelijkse kosten, vandaar de keuze om over te stappen naar een gastouder, waar we overigens een goed gevoel bij hebben!
Nu heb ik bij de afmelding van S een aanbieding gekregen van 10% korting om S daar te houden. Hier hebben we geen gebruik van gemaakt omdat we onze keuze gemaakt hebben. Nu zit ik dus te denken om gewoon brutaal te wezen en die korting te vragen voor de bso!
Maar ik weet het niet, aan de ene kant denk ik niet zeuren, ze zal het vast bij die andere ook naar haar zin hebben, maar dat gevoel.. dat zal toch ook niet voor niks zijn?? Helemaal sinds vanmiddag.
We moeten bezuinigen, maar we moeten er ons ook goed bij voelen..
Pff lang en warrig verhaal, maar in mijn hoofd is het ook warrig, haha.