Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Eczeem icm hoesten cq benauwd

<<

Anoniem336

Bericht 23 Okt 2023 12:47

Eczeem icm hoesten cq benauwd

X
Laatst gewijzigd door Anoniem336 op 31 Okt 2023 13:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 23 Okt 2023 12:52

Re: Eczeem icm hoesten cq benauwd

Huisarts een longfunctie onderzoek aanvragen.
En elke dag 2x smeren met cetomacrogol (als ik het goed schrijf), of frambozenpitzalf werkt bij mijn kinderen ook top.

https://www.ziltezusjes.nl/product/fram ... 10-370-ml/
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 23 Okt 2023 15:40

Ben je al eens gestopt met het geven van eten en drinken van producten met melk (erin)?
<<

Anoniem336

Bericht 23 Okt 2023 16:26

Bedankt voor de link Scandic, niet eerder van gehoord. Straks even kijken wat het precies is.
Longfunctie moeten we nog voor naar huisarts. Laatst was het heel erg en kregen we een puffer van de vervangend arts. Met advies langs te komen wanneer de huisarts er weer zou zijn. Maar sindsdien was het niet heel erg. Nu ook niet heel benauwd, maar wel veel hoesten met vlagen.

Die tip kreeg ik toevallig vanmiddag ook van een andere ouder lejow. Hij drinkt soms melk, eet soms yoghurt. Maar wel elke dag boter bijvoorbeeld. Morgenochtend ga ik de huisarts bellen en vragen of een allergietest een optie is. En dan neem ik dat longfunctie verhaal meteen mee.

Die zalf -ceto nogwattes- smeren we ook inderdaad.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 23 Okt 2023 20:31

Ik heb zelf precies hetzelfde en bij mij is het voornamelijk huisstofmijt. Ik heb recent weer een hoop extra dingen gedaan om van de klachten af te komen.

Wat ik altijd al doe is kort douchen zonder zeep. Daarnaast veel luchten, geen vloerbedekking, geen geparfumeerd wasmiddel.

Ik heb er nu een luchtfilter bij op de slaapkamer en dat doet veel met ademhaling. Ik wil er ook nog eentje beneden, maar nog even bedenken hoe we die goed wegmoffelen, want mooi is hij niet. Nu gebruiken we de airco met filter, maar de ruimte is te groot om volledig te filteren. Heb allergiehoezen op de kussens, robotstofzuiger die een paar keer per dag zuigt en dweilt. We hebben sinds kort een nieuwe bank, vooral uitgezocht met mijn allergieën. Kunstleer en de stofzuiger kan eronder. Dit haalt mijn luchtwegklachten grotendeels weg, heel fijn, want ik was zo ongeveer elke avond ziek.
De eczeem is nog wel, maar bij mij houdt het ook wel verband met mijn weerstand. Vaak heb ik een flinke uitbarsting en ben ik een paar dagen later ziek. Vet houden en smeren. En medicatie, maar denk dat hij degene die ik heb nog niet mag.

De ervaring met zeewater heb ik ook. Vroeger ging mijn moeder altijd een badje halen voor me. Zeezout prikt alleen maar.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Okt 2023 06:12

Mijn zoon heeft qua huid hetzelfde, voor zijn ogen gebruiken we wel de hormoonzalf regelmatig want daar is de eczeem bij hem het hardnekkigst, maar verder smeren we op advies van de apotheek niet meer met de lanette crème maar deze: https://www.newpharma.nl/eucerin/505311 ... gJnKPD_BwE
Helaas wel zelf betalen, maar ik gebruik het nu zelf ook, erg fijne crème voor de eczeemhuid. Ik ben erg enthousiast!

Mijn zoon is helemaal onderzocht en er kwamen geen allergieën uit. Hij is gewoon vatbaar voor verkoudheden en hoesten ed. Nu hoest hij ook alweer weken terwijl zijn broer nergens last van heeft en inderdaad weer onder de eczeem.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 24 Okt 2023 06:27

Ik heb de Eucerin crème besteld uit jouw post, Minoessepoes.
Heb zelf sinds deze zomer snel eczeem onder mijn ogen en verder een erg gevoelige huid.
Eens kijken of dit helpt.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 24 Okt 2023 08:46

Elja schreef:Bedankt voor de link Scandic, niet eerder van gehoord. Straks even kijken wat het precies is.
Longfunctie moeten we nog voor naar huisarts. Laatst was het heel erg en kregen we een puffer van de vervangend arts. Met advies langs te komen wanneer de huisarts er weer zou zijn. Maar sindsdien was het niet heel erg. Nu ook niet heel benauwd, maar wel veel hoesten met vlagen.

Die tip kreeg ik toevallig vanmiddag ook van een andere ouder lejow. Hij drinkt soms melk, eet soms yoghurt. Maar wel elke dag boter bijvoorbeeld. Morgenochtend ga ik de huisarts bellen en vragen of een allergietest een optie is. En dan neem ik dat longfunctie verhaal meteen mee.

Die zalf -ceto nogwattes- smeren we ook inderdaad.

Het zoontje van een vriendin kwam altijd ziek terug van het KDV, hoesten, koorts etc.. Daar kreeg hij dingen als yoghurt en melk, wat ze thuis eigenlijk praktisch niet aten/dronken. De huisarts heeft ze meerdere keren weggestuurd, want het kon echt geen KMA zijn, met alleen die klachten. Want dan zou hij ook wel diarree hebben etc etc.
Uiteindelijk na lang aandringen mochten ze een test laten doen in het ziekenhuis. Zo'n blaastest. Normaal gesproken, moet dat 3 keer om er een goede meting uit te krijgen. Bij hem gingen de metingen bij ronde 1 al ZO door het dak heen dat het meteen duidelijk was: Zeer heftige lactose intolerantie.

Ook mijn nichtje heeft 'alleen' astmatische klachten als ze melkproducten eet of drinkt.

Dus ik kan het je écht aanraden om eens te proberen om 5 a 6 weken compleet melk/lactose vrij te eten. En dat is best heftig, want het zit in heel veel! Paprika chips, voorverpakte vleeswaren, toetjes etc etc.. Maar dat is wel de 'makkelijkste' manier om er achter te komen.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 25 Okt 2023 10:13

Let wel op dat koemelk en lactose verschillende dingen zijn.

Mijn middelste heeft kma en ook eczeem en astma. De combinatie komt regelmatig voor. Longfunctie zijn ze met 6 op het randje qua leeftijd volgens onze kinderarts.
⁠♡♡♡
<<

Amelie123

Kwebbel

Bericht 26 Okt 2023 02:42

Met de benauwdheid geen ervaring, maar voor de plekken wel. Dochter had ook heftige eczeem, van alles geprobeerd, inclusief die nare hormoonzalf met als gevolg witte plekken, maar de oplossing hier was smeren met sheabutter (een natuurlijke zonder troep erin, bij interesse heb ik wel een linkje voor je) vermengd met een paar druppels lavendelolie en rozenwater. Paar weken gesmeerd en het is compleet weg! Zelfs afgelopen zomer met elke dag zwemmen in chloor etc niet terug gekomen (dan werd het hiervoor altijd heel erg). Dus dat is mijn ultieme tip!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 26 Okt 2023 11:28

Uffe schreef:Let wel op dat koemelk en lactose verschillende dingen zijn.

Mijn middelste heeft kma en ook eczeem en astma. De combinatie komt regelmatig voor. Longfunctie zijn ze met 6 op het randje qua leeftijd volgens onze kinderarts.

Nee hoor, wij doen ze al bij kinderen van 3 :P
Als de kinderen maar gemotiveerd zijn en het leuk vinden gaat dat prima.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 26 Okt 2023 11:47

Oh echt Sam! Dat is toch anders per ziekenhuis dan!

Kan jij vertellen wat het kan toevoegen aan de diagnose?
⁠♡♡♡
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 26 Okt 2023 12:45

Het ligt vooral aan hoe de kinderartsen kinderen in durven te sturen.
Sophietje heeft met 5 hier een test gedaan en dat ging top.
Het gaat vooral om het betrouwbaar blazen wat een probleem kan zijn, maar wij zijn kundig genoeg (en hoop al mijn collega's met mij) dat we dat wel kunnen beoordelen.

Wat het kan toevoegen? Evt kijken of puffers passend zijn en als de patiënt deze al gebruikt of ze voldoende hun werk doen.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 06 Nov 2023 17:07

Thanks Sam, had niet meer gereageerd hier.

Ik heb de laatste tijd het idee dat de benauwdheid toeneemt na haar longontsteking. Volgens de huisarts klinkt het goed, ga toch de afspraak bij de kinderarts vervroegen.
⁠♡♡♡

Terug naar Zwangerschap & kinderen