Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

kind gaat op kamp en heel soms nog ongelukjes in de nacht..

<<

Tess_droom

Noob

Bericht 03 Nov 2023 10:50

kind gaat op kamp en heel soms nog ongelukjes in de nacht..

Hoi hoi,

Mijn 9 jarige zoon plast soms in de nacht nog in zijn broek bij spannende gebeurtenissen.
Hij voelt dit dan niet zegt ie en hij slaapt dan te diep maar als ouders weten wij dat dit vaak is bij spannende gebeurtenissen.

Natuurlijk gebruikt hij hier voor want zo vaak is het ook weer niet.
2 nachtjes kamp s dan weer extra spannend.

Dit is echt wel een dingetje.

Hebben jullie misschien tips om te doen voor ons? Voornamelijk stiekem zodat de andere kindjes dit niet merken natuurlijk.

Groetjes Tess
.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 03 Nov 2023 11:13

Re: kind gaat op kamp en heel soms nog ongelukjes in de nach

Volgens mij kun je via de huisarts een neusspray krijgen die hier goed bij helpt.
30-04-2017
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Nov 2023 11:16

Ik heb 2 tips voor je:

1. Ik plaste zelf nog best lang in bed tot ik een edelsteentje kreeg tegen het bed plassen. Het was een groen steentje aan een ketting. Ik ben zelf erg nuchter en geloofde er niet in maar ik heb nooit meer in mijn bed geplast. Ik heb de tip eerder hier gegeven op dit forum (kan het niet terugvinden) en bij dat kind hielp het ook.

2. Bespreek het met de leiding van het kamp. Zelf haalden ze me voor dat zij gingen slapen nog even uit bed om te plassen. Die extra plas onder het slapen hielp. Plus dat ik een vertrouwenspersoon had bij wie ik terecht kon als het toch mis zou gaan.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 03 Nov 2023 11:41

Die vertrouwenspersoon van mocht er toch iets zijn, lijkt me ook erg fijn!
<<

Anoniem338

Bericht 03 Nov 2023 12:08

Ik heb ook lang bedgeplast. Op een kamp (volgens mij was ik ook 9) maakten ze mij nog een keer wakker om te plassen 's avonds / 's nachts. Zelf ook wel eens als leiding mee geweest en we vroegen dat van te voren ook aan ouders zodat we er rekening mee konden houden en betreffende kinderen subtiel helpen. Een vertrouwenspersoon is wel heel fijn denk ik!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 03 Nov 2023 13:35

Ik heb voor mijn zoon een soort pyjamabroeken met een waterdichte laag genaaid en binnenin een absorberende laag. Mijn zoon droeg tot voor kort nog luiers ‘s nachts en is al 3 keer op scoutingkamp geweest (een week) en twee keer op schookamp (4 dagen). Ik zorgde er voor dat je de luiers er ook niet onder zag zitten. Hij ging zich dan op de wc omkleden zodat niemand het zou zien. Dat is eigenlijk heel goed gegaan.
Ik ben geinspireerd geraakt door pyjamabroeken die geschikt waren voor bedplassers, die vond ik wel erg duur. Maar die zijn dus wel te koop en misschien toch wel interessant voor je zoon.
<<

Tess_droom

Noob

Bericht 03 Nov 2023 13:43

Wat super fijn dat wij niet de enige zijn!
9 jaar is natuurlijk niet echt een normale leeftijd om dit nog te doen dus extra beschamend voor hem!! Hij beseft het ook erg.

Thuis helpt het om hem midden in de nacht nog een keer te laten plassen en ik ga ze mailen of zei dit kunnen doen! Maar als het echt echt echt spannend is dan helpt dit dus niet!

Wij gebruiken al 4 jaar geen luierbroekjes meer in de nacht maar tot zijn 5 heeft hij dit wel nodig gehad (ook later dan andere kinderen).

Een tussenoplossing is de leiding hem even uit bed kan halen maar dan is er een kans dat het alsnog mis kan gaan en een tweede optie is om dus nu na 4 jaar weer van die drynights pyjama broekjes te kopen. Maar hier schaamt hij zich wel heeeeeel erg voor dan!! Maar hierbij zijn er geen zorgen.

Ik twijfel nog even tussen deze 2 opties.. 100%zekerheid (met die broekjes) of 75% zekerheid (midden in de nacht laten plassen).
Het is wel echt een gedoe als zijn slaapzak nat is + zijn matje en hij moet dan nog een nachtje..

9 jaar is al een behoorlijke leeftijd en je hoort hier haast nooit leeftijds genootjes over natuurlijk.

Nu zijn het 2 nachtjes en vind hij mega spannend! Straks met de week op kamp heeft ie het allemaal al een keertje gedaa ..
.
<<

Tess_droom

Noob

Bericht 03 Nov 2023 13:47

Wat een goed idee Pompoen!!
Maar dat is hier geen optie met mijn naai skills.

En thuis heeft hij dus helemaal geen luierbroekjes nodig en al 4 jaar niet meer gekocht!

Wel een goede oplossing als je kind hem echt nog heel vaak draagt!
.
<<

Tess_droom

Noob

Bericht 03 Nov 2023 13:50

DronkenTaart schreef:Ik heb 2 tips voor je:

1. Ik plaste zelf nog best lang in bed tot ik een edelsteentje kreeg tegen het bed plassen. Het was een groen steentje aan een ketting. Ik ben zelf erg nuchter en geloofde er niet in maar ik heb nooit meer in mijn bed geplast. Ik heb de tip eerder hier gegeven op dit forum (kan het niet terugvinden) en bij dat kind hielp het ook.

2. Bespreek het met de leiding van het kamp. Zelf haalden ze me voor dat zij gingen slapen nog even uit bed om te plassen. Die extra plas onder het slapen hielp. Plus dat ik een vertrouwenspersoon had bij wie ik terecht kon als het toch mis zou gaan.

Wauw dit vind ik een mega mega goed tip!!
Wij geloven echt in steentjes en hebben er best wel wat.

Dit ga ik zeer zeker kopen en proberen voor de langere periode :-) :-) Dan kunnen wij dit thuis gaan gebruiken!!

Maar voor nu (over 1 week) zoek ik wel iets wat 100% werkt of zo goed mogelijk.
.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Nov 2023 17:16

Dat snap ik ja. Het gaf mij ook uiteindelijk zekerheid toen ik doorhad dat het mij wel hielp (en ik geloofde er niet in toen ik er mee begon haha). Het komt veel vaker voor dan je denkt hoor. Er wordt alleen altijd zo stiekem over gedaan. Jammer want het is niet iets waar je iets aan kunt doen natuurlijk. Als ik jou was zou ik gewoon kijken of je 2 luierbroekjes kunt fixen, scheelt een hoop gedoe inderdaad met natte en stinkende was en extra spullen meegeven. Als hij dan terug is kun je kijken of die edelsteen ook voor hem werkt. Zou hem dan zeker proberen in spannende tijden als hij wel gewoon thuis slaapt. Wellicht geeft het hem diezelfde zekerheid dan voor de toekomst.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 03 Nov 2023 18:39

Ga er maar vanuit dat op elke kamp minimaal 1 maar vaak meer kinderen zijn die hier last van hebben. Is helemaal niet raar. Ik zou het aangeven bij de leiding dan kunnen zij een keertje extra laten plassen.
2015 💙
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 03 Nov 2023 18:59

Ik heb geen tips maar wel herkenning. Onze zoon van 8,5 plast ook nog regelmatig in bed. Soms gaat het weken goed maar we zitten nu alweer een paar weken in een fase dat hij bijna iedere nacht nat is. We doen er vooralsnog niet echt iets mee, de oudste heeft dit ook vrij lang gedaan. Maar ik ga wel kijken naar zo’n steentje, wat een fijne tip!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Nov 2023 19:43

Ik zou broekjes meegeven en die aan laten doen in de w.c. Ik denk dat een nat bed erger is idd. In de ochtend kan hij hem dan uitdoen en in de prullenbak van het toilet doen. Ik zou dan even goed bespreken hoe hij dit kan aanpakken. En een vertrouwenspersoon (iemand die er vanaf weet) lijkt me ook wel handig.
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 03 Nov 2023 20:23

Ik ben wel eens mee geweest op kamp als leiding.
Er was een ouder bij die had 2 dezelfde slaapzakken, 1 lag verstopt in de kast, was voor de tweede nacht. Als er dan een ongeluk was gebeurd, kon die stiekem omgewisseld worden zonder dat de rest het zag.
Als de kinderen wakker werden, dan namen we iedereen mee naar buiten voor even wat ochtendgymnastiek, dat jongetje bleef nog even liggen 'ivm hoofdpijn'. Kon even droge kleren aandoen, werd bij de slaapzak neergelegd in de kast. Daarna sloot hij dus weer aan bij de rest van de groep. In de ochtend was er een spel waarbij we niet aanwezig waren op het kampterrein en dan konden de ouders even de natte spullen ophalen.
Aan de ze hadden wel een soort kussensloop aan de binnenkant genaaid, ter hoogte van de billen. Daarin konden ze zo'n matje in schuiven (die ook gebruikt worden bij bevallingen, weet even niet hoe het heet) zodat het niet doorlekt.
Dit kindje had er heel veel last van en dit werkte heel goed. Misschien heb je een handige moeder of buurvrouw met een naaimachine die in een slaapzak heel simpel een sloop kan naaien? Zijn gewoon 2 rechte lijnen. Kan je daar al een matje inschuiven (desnoods 2).
Het kindje had ook 2 dezelfde pyjamabroeken. De andere lag helemaal onderin (bleef gewoon droog), hij kon in de slaapzak snel ondergoed en pyjamabroek verwisselen als dat nodig was.
Dat had hij goed onder de knie zonder dat iemand het zag.

Misschien heb je iets aan deze tips. Probeer het thuis eerst even uit met een glas water bv.

Dat jongetje ging wel regelmatig logeren en door medische oorzaak, kwam het heel vaak voor dat alles nat was. Niemand had ooit iets gemerkt.
<<

Tess_droom

Noob

Bericht 04 Nov 2023 14:41

Goed bedoelt hoor de laatste post maar zover ga ik dus niet hoor, ben gek!! Sorry!

Het is hier echt bij spanning en het klinkt een beetje hetzelfde dan bij jouw Lady want zo gaat het hier ook.
Nu al 5 nachten op een rij gewoon droog en soms weer een aantal keren achter elkaar een beetje nat.

Denk dat ik gewoon voor die broekjes ga. Ik denk dat hem dit ook rust geeft dat hij bescherming aan heeft. Alleen wel erg gek want normaal draagt hij dit dus al 4 jaar niet meer.
Misschien gaat het gewoon goed maar lijkt me vervelender als het wel mis zou gaan.

Zon steentje ga ik zeker naar op zoek. Er zijn verschillende zie ik dus even kijken welke het gaat worden.

Thanks!!
.
<<

Tess_droom

Noob

Bericht 04 Nov 2023 15:01

Ik ga het denk ik wel doen maar het voelt enigzins helemaal verkeerd om een broekje aan te trekken!! (Terwijl het een normale/gezonde jongen is zonder iets medisch).

Voor hem zelf voelt het ook heel raar en stom haha..
.
<<

Ginny

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 04 Nov 2023 15:58

Tess_Droom, ik zou wel zo’n luierbroekje laten aandoen. Het maakt niet uit dat het misschien niet medisch is maar psychisch, toch? De uitkomst is hetzelfde: soms wordt hij nat ‘s nachts en zoiets gun je hem gewoon niet (zeker niet op kamp).

Vertel het iemand van de leiding die hem hierbij kan helpen, opgelost. De kinderen gaan daar niks van merken hoor. Geef hem een lekkere wijde pyjama mee bijv.

Ik heb zelf tot m’n 12e ofzo nog in bed geplast als kind, ook niet medisch maar psychisch. Ik vond het zelf ook vreselijk maar kon er weinig aan doen. Het is vanzelf beter geworden en heel eerlijk? Wanneer ik koortsig ben of gestrest, schrik ik ‘s nachts nog wakker wanneer ik in m’n droom naar het toilet wil 😉 Maar nu word ik dus wel goed wakker en kan gewoon op tijd naar het toilet.
<<

Tess_droom

Noob

Bericht 04 Nov 2023 16:13

Dank je wel :-)
.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Nov 2023 18:31

Hoeft volgens mij niet eens perse medisch of psychisch te zijn. Ik sliep gewoon te vast. Mijn ouders deden me lange periodes ook nog naar de wc als zij naar bed gingen en ik sliep dan gewoon door terwijl ik zelf dus naar de wc liep enzo. Tegenwoordig wordt ik dan weer te vaak wakker in de nacht omdat ik moet plassen :palm: :haha:

Het steentje wat ik had zag er ongeveer zo uit (die lichtere versies):

Afbeelding

Ik wilde dus zeggen dat ik niet precies weet hoe ze heten maar volgens de link naar de foto is het een trommelsteen Nefriet. En als je daarop zoekt dan zie je ook Jade voorbij komen. Maar in dat soort winkels weten ze er vast ook meer over. Mijn vader had het ook ooit gehaald in een edelstenenwinkel.
<<

Tess_droom

Noob

Bericht 04 Nov 2023 19:08

Sorry dat ik nu veel dezelfde "soort" tekst typ!
Laatst gewijzigd door Tess_droom op 04 Nov 2023 20:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
.
<<

Max

Yipyapper

Bericht 04 Nov 2023 19:24

https://edelstenen.blog/welke-edelstenen-helpen-bedplassen/#:~:text=Bedplassen%2C%20ook%20wel%20bewateren%20genoemd,chalcedoon%20en%20de%20mooie%20agaat.

Heb t even gegoogled: De bekendste stenen die helpen bij bedplassen zijn de thunderegg, blauwe chalcedoon en de mooie agaat.
<<

Tess_droom

Noob

Bericht 04 Nov 2023 19:27

Op elke site staat wat anders 🙄
Laatst gewijzigd door Tess_droom op 04 Nov 2023 19:44, in totaal 1 keer gewijzigd.
.
<<

Tess_droom

Noob

Bericht 04 Nov 2023 19:33

Jade nefriet is het beste kom ik op uit!
.
<<

Tess_droom

Noob

Bericht 04 Nov 2023 19:43

Deze gaat het worden!

Lees de tekst erbij maar..
Laatst gewijzigd door Tess_droom op 05 Nov 2023 12:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
.
<<

Tess_droom

Noob

Bericht 04 Nov 2023 19:52

.

Terug naar Zwangerschap & kinderen