Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Dochter wil niet naar kinderfeestje

<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 13 Mei 2024 09:12

Dochter wil niet naar kinderfeestje

Vorige week kreeg mijn dochter een uitnodiging voor een kinderfeestje van een jongetje waar ze vorig jaar nog besties mee was. Ze heeft het nu nooit meer over deze jongen.
Ze had na ontvangen van de uitnodiging bij haar bonusmoeder aan gegeven niet naar het feestje te willen. Ik heb dit met haar besproken, gevraagd waarom (ik speel nooit meer met hem, hij doet mij overal in na) en uitgelegd wat er kan gebeuren als ze niet wil gaan (hij verdrietig), maar aan gegeven dat als ze echt niet wil gaan ze niet hoeft.

Ze zou er over na denken, maar ze blijft bij haar mening: ze wil niet.
Als ze hier nou bij blijft, zal ik af moeten zeggen. Maar hoe doe je dit netjes?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 13 Mei 2024 09:23

Re: Dochter wil niet naar kinderfeestje

Ik zou zeggen dat ze helaas niet kan komen en er verder geen woorden aan vuil maken.
30-04-2017
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 13 Mei 2024 09:26

Nouja dat is iets wat ik eigenlijk normaal ook zou doen. Maar op de save-the-date (vind ik sowieso stom bij een kinderfeest) heb ik al met een duimpje omhoog gereageerd. En mijn vriend vind dat ik gewoon moet zeggen dat ze niet wil. Maarja.. ik ben een pleaser en wil graag iedereen te vriend houden, ook al heb ik zelf nog minder dan niks met deze mensen :palm:

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Mei 2024 10:46

Ik zou zeggen:

Hoi, hierbij meld ik mijn dochter af. Ze zal niet aanwezig zijn op het feestje. Wij wensen jullie en Piet een hele fijne verjaardag toe. Alvast veel plezier! Groetjes
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 13 Mei 2024 10:49

Ik ken de andere kant en die is niet tof. Ik zou alleen zeker niet op het laatste moment afzeggen, wij hadden dat met een smoesje toen echt op de ochtend zelf. Nu had ik J niet verteld wie er zouden komen dus dat scheelde. Ik zou zelf zoiets hebben van ga gewoon, je bent met meerdere kinderen en eigenlijk is het altijd leuk. 1 op 1 zou ik denken ja dat snap ik maar met een feestje hoeveel aandacht krijg je meestal van de jarige.
2015 💙
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Mei 2024 10:59

Ik zou ook aangeven dat er meer kinderen zijn en je altijd wel iets leuks gaat doen, er iets lekkers is etc. Mijn dochter wordt al jaren uitgenodigd door een jongetje waar ze nooit mee speelt, nooit zelf uitnodigt en niets mee heeft maar ze gaat gewoon en heeft het elk jaar ook leuk. Natuurlijk is het goed dat je je dochter zelf laat kiezen maar als je al een duimpje omhoog gegeven hebt (ik heb nog nooit van een save the date gehoord?) dan is het wel gek om nu te zeggen dat ze niet kan (dat het persoonlijk is zou ik ook niet aangeven). Sowieso inderdaad niet op het laatste moment afzeggen.

Je zou kunnen aangeven dat er helaas toch iets tussen is gekomen maar als je een kans hebt dat je die moeder tegenkomt op het schoolplein zal ze er naar kunnen vragen en moet je toch iets bedenken. Daarnaast vraag je dan eigenlijk ook van je dochter of ze wil liegen als het jongetje haar zou vragen hoe of wat. Lastig hoor...
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 13 Mei 2024 11:57

Sowieso nooit op het laatste moment. Het is woensdag over 3 weken. Dus wil uiterlijk woensdag weten wat ze wil. Ben ik dan ook wel duidelijk in naar haar toe.

Eigenlijk wil ik dan gewoon zeggen dat S niet komt. Hoef eigenlijk niet eens een reden te geven?
Zoiets als: Helaas zal S niet aanwezig zijn op het feestje?

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 13 Mei 2024 11:59

Minx schreef:Ik ken de andere kant en die is niet tof. Ik zou alleen zeker niet op het laatste moment afzeggen, wij hadden dat met een smoesje toen echt op de ochtend zelf. Nu had ik J niet verteld wie er zouden komen dus dat scheelde. Ik zou zelf zoiets hebben van ga gewoon, je bent met meerdere kinderen en eigenlijk is het altijd leuk. 1 op 1 zou ik denken ja dat snap ik maar met een feestje hoeveel aandacht krijg je meestal van de jarige.

Ik snap ook dat dat voor de jarige ook echt niet leuk is. En heb haar dat ook uitgelegd. Dat snapt ze en ze zou erover nadenken. Twee dagen later zegt ze dat ze echt niet wil gaan.
Wil haar ook niet dwingen. Is echt een heel lief meisje die zich het gevoel van anderen enorm aan trekt en heb daarom het gevoel dat er meer achter zit dan dat ze tegen mij zegt.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 13 Mei 2024 12:49

"Alvast gefeliciteerd met Henk! Ik heb helaas iets te voorbarig gereageerd op de 'save the date', Saskia zal niet aanwezig zijn bij het feestje. Veel plezier!".

Zoiets zou ik gewoon sturen, en haar iig niet dwingen. Komen nog genoeg sociale aangelegenheden in het leven waar je verplicht heen moet 😅
R. 2013💙
D. 2016💜
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Mei 2024 13:28

Ik zou gewoon die ene zin schrijven die je zelf zei te willen zeggen. En niet teveel erom heen zeggen/doen.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Mei 2024 13:29

Het is ook logisch als er kinderen niet kunnen/niet komen toch? Dat hadden wij ook laatst dat we niet konden.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Mei 2024 13:35

Ja zoiets als Spencer zou ik dan ook sturen. Zou denk ik nog wel een keer met haar bespreken, want het klinkt een beetje alsof er meer achter zit, omdat ze volgens mij oud genoeg is om te weten dat er altijd meer kinderen zijn en hoe verjaardagsfeestjes zijn.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 13 Mei 2024 16:42

Eens met Harrison en ik zou ook die toevoeging van Spencer over de save the date doen!

Save the date vind ik trouwens in het algemeen niet gek hoor. Wij doen dat wederzijds ook met de beste vriendjes. Maar dan meer overleg van: we willen graag die datum doen, kan Henkie dan wel?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 13 Mei 2024 18:11

‘Heb je mij al afgemeld van het kinderfeestje? Want ik hoorde vandaag dat x en x ook gaan. En dan kan ik dus gewoon lekker de hele middag met hen spelen… dus wil denk ik toch gaan.’

Ze had tot woensdag om te kiezen. Ook al is het niet met perse de juiste redenen 🫣😋 ze gaat dus wel nu.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 13 Mei 2024 18:12

Wel bedankt!
En ook fijn om te lezen dat jullie ook vonden dat ik haar niet moest dwingen.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Mei 2024 18:16

Minx schreef:Ik ken de andere kant en die is niet tof. Ik zou alleen zeker niet op het laatste moment afzeggen, wij hadden dat met een smoesje toen echt op de ochtend zelf. Nu had ik J niet verteld wie er zouden komen dus dat scheelde. Ik zou zelf zoiets hebben van ga gewoon, je bent met meerdere kinderen en eigenlijk is het altijd leuk. 1 op 1 zou ik denken ja dat snap ik maar met een feestje hoeveel aandacht krijg je meestal van de jarige.

Hoe weet je dat het een smoesje was?

Ik zou inderdaad nog even goed bij dochter vragen en dan zeggen dat ze toch niet zal komen, zonder verdere uitleg.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Mei 2024 18:17

Sam schreef:‘Heb je mij al afgemeld van het kinderfeestje? Want ik hoorde vandaag dat x en x ook gaan. En dan kan ik dus gewoon lekker de hele middag met hen spelen… dus wil denk ik toch gaan.’

Ze had tot woensdag om te kiezen. Ook al is het niet met perse de juiste redenen 🫣😋 ze gaat dus wel nu.

O hahaha, nou opgelost dus.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 13 Mei 2024 19:07

Luisa schreef:

Hoe weet je dat het een smoesje was?

Ik zou inderdaad nog even goed bij dochter vragen en dan zeggen dat ze toch niet zal komen, zonder verdere uitleg.

We wonen in zo’n kleine wijk, dat soort dingen komen altijd uit.
2015 💙
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 13 Mei 2024 22:09

Fijn dat het is opgelost. Van mij moeten ze wel altijd naar een kinderfeestje. Moeten is een groot woord, maar als ik vraag hoe zij het zouden vinden als iemand die ze uitgenodigd hebben zonder reden afmeld dan geven ze aan daar heel verdrietig van te worden en dat is tot nu toe altijd reden geweest om wel te gaan. Het is echt heel pijnlijk als de kinderen die je uitnodigt niet komen/ afzeggen. Net als het heel pijnlijk is als je niet teruggevraagd wordt. Op een feestje van vriendin van mijn dochter hadden 3 van de 5 meisjes afgezegd precies op zo’n manier zonder reden. Jarige meisje is niet zo populair. Mijn dochter wilde toen eigenlijk ook niet meer maar ik wilde echt dat ze er het beste van maakte. En er waren er daarom dus maar 2. Heel pijnlijk. Mijn dochter heeft een fijne dag gehad en ook gezien wat het met haar deed dat er maar 2 kwamen.

Terug naar Zwangerschap & kinderen