24 Okt 2023 16:10 door Niekske
Kinderen krijgen is het mooiste en het heftigste dat me is overkomen. Je pieken, je geluksmomenten worden intenser, mooier, groter, maar je dalen, onzekerheid, vermoeidheid enzo worden ook groter en intenser.
Ik denk dat 'wij vrouwen' wellicht denken als 'gedeelde smart is halve smart' ofzo en dat soort dingen dus graag delen. Dus ik denk dat het meer te maken heeft met degene die het zegt dan dat jij je er iets van aan moet trekken.
Wat Tabbie zegt, heb ik trouwens ook wel zo ervaren. Je snapt het zelf pas echt als je kinderen hebt. Ik heb bij vriendinnen wel eens doorgevraagd over emoties en vermoeidheid enzo en die zeiden dat ook wel eens 'dat snap je toch niet als je zelf geen kinderen hebt'. Ik vond het zo'n gruwelijk irritante uitspraak! Maar sinds ik zelf kinderen heb, moet ik ze gelijk geven. Het is niet uit te leggen, je snapt het echt pas als je zelf moeder bent.
Ik kan er trouwens nog eentje aan het lijstje toevoegen, denk je dat je al het baby gedoe enzo gehad hebt als ze naar school gaan, komt de volgende hel: zwemles! 🤪
december 2016
juli 2019