Welke bordspellen
Van een aantal spellen hebben wij de juniorversie (ticket to ride bijvoorbeeld). Is het de moeite waard om de gewone versie aan te schaffen?
Filoria schreef:Ooeh dit soort vragen vind ik altijd leuk! Wij zijn gek op bordspellen.
Kun je me op weg helpen met wat jullie zoeken?
- wat is nu jullie lievelingsspel? Keer op keer en Stratego zijn op dit moment de meest gespeelde spellen. Ticket to ride junior vinden ze leuk. Ik heb zelf een hekel aan monopoly 😅
- liever tegen elkaar spelen (één winnaar) of met elkaar (coöperatief, samen winnen)? Dit mag beide!
- liever meer tactisch (veel nadenken over slimme zetten) of meer geluk (dobbelstenen gooien, kaarten trekken)? Ik vind tactische spellen leuker
- spelen jullie meestal met zijn vieren, of ook met twee of drie of juist met meer dan vier? Het is handig als het met minimaal 2 spelers kan, maar 3 of 4 is handiger. Met stratego is er altijd één teleurgesteld
- hoe lang willen jullie uittrekken voor een potje? Mag het bijvoorbeeld twee uur duren? Vaak is met een uurtje de rek er wel uit.
- zijn er bepaalde thema's die de kinderen leuk vinden? Draken, ruimtevaart, katten, de middeleeuwen?

DronkenTaart schreef:Ik lees hier over Ticket to ride. Die dozen zien er altijd zo leuk uit maar vraag me af of dat een leuk spel is met maar 2 personen?
Filoria schreef:DronkenTaart, spelletjeswinkels zijn inderdaad zo fijn!Nee, het spel komt het beste tot zijn recht met 4.DronkenTaart schreef:Ik lees hier over Ticket to ride. Die dozen zien er altijd zo leuk uit maar vraag me af of dat een leuk spel is met maar 2 personen?
Als je vaak met 2 speelt, heb je dan van die speciale tweepersoonsspellen thuis? Die vind ik altijd het leukste. 7 Wonders Duel bijvoorbeeld, Kahuna, of het Kolonisten Kaartspel.
DronkenTaart schreef:Heb je niet een leuke spelletjes winkel in de buurt? Daar staan de grootste liefhebbers en die winkels zijn zo heerlijk.
Ik lees hier over Ticket to ride. Die dozen zien er altijd zo leuk uit maar vraag me af of dat een leuk spel is met maar 2 personen?
Hier op het verlanglijstje:
Meeple Land
Dodo
Wonderboek
Terug naar Zwangerschap & kinderen
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers