17 Sep 2023 14:14 door Marin
Dit is een beetje een am I the asshole achtige vraag. Ik heb een single vriendin zonder kinderen. Meestal spreken we bij ons thuis af om de Formule 1 te kijken (vinden we allebei leuk, ze is oorspronkelijk ook een vriendin van m'n man maar ik ben ook bevriend met haar geraakt) maar we spreken ook wel één op één af, bij haar thuis, lunchen ergens of iets van een activiteit doen, en soms ook met de kinderen erbij (bijv naar een museum of voorstelling). Ik probeer daar een beetje een balans in te vinden, soms met kinderen, soms zonder. Maar ik vind dat wel lastig, want voor mij betekent dat vaak oppas zoeken of ik voel me bezwaard om weg te zijn bij de kinderen. Nu wil ze binnenkort ook afspreken als m'n man een weekend weg is, maar dan moet ik dus oppas regelen. Dat vind ik dus niet zo'n fijn gevoel en bovendien kost het me voor een dagdeel me zo 50 euro extra bovenop een activiteit (concert, diner oid).
Maar om nou weer voor te stellen om een kindvriendelijke activiteit te doen in de middag vind ik ook lastig voor haar, ik proef ook niet zoveel enthousiasme vanuit haar daarvoor en dat vind ik ook begrijpelijk. In haar geval speelt er geen kinderwens oid dus daar ligt het in dit geval niet (waar ik alle begrip voor zou hebben natuurlijk) aan maar meer gewoon om het feit dat het gewoon anders is om één op één af te spreken.
Hebben jullie advies hierin? Ben ik inderdaad moeilijk of valt dat wel mee? Hebben jullie ook herkenbare situaties hierin? Hoe ga je daar mee om?
Let's discover the world together.