Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Laten strippen om bevalling op te wekken

<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Mei 2024 08:11

Laten strippen om bevalling op te wekken

Wie heeft hier ervaring mee? Deed het pijn? Heeft het uiteindelijk geholpen?

Ik hoop dat de bevalling dit weekend vanzelf op gang komt, maar ik voel nog amper iets qua krampen dus heb er een beetje een hard hoofd in 😅
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Mei 2024 08:21

Re: Laten strippen om bevalling op te wekken

Ik heb verschillende keren gestript.
De enige keren dat het echt pijn deed was op de momenten dat er echt nog 0,0 ontsluiting was. In principe kun je dan ook niet strippen, maar de gynaecologen hebben dat toen telkens wel geprobeerd om een inleiding te voorkomen.
Vanaf het moment dat er wel iets van een opening was, was het onprettig maar niet meer echt pijnlijk.

Bij mij heeft het overigens nooit iets uitgehaald, beide zwangerschappen niet. Beide keren dus ook ingeleid.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 18 Mei 2024 08:33

Ik ben bij onze tweede gestript toen ik al wat ontsluiting had (1cm) en heel veel harde buiken 's avonds. Deed geen pijn bij mij. En de volgende dag of 2 dagen (weet ik niet meer zeker) ben ik bevallen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 18 Mei 2024 08:36

Even opgezocht: maar het was de volgende dag (in de avond)
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 18 Mei 2024 08:39

Ik ben bij mijn derde op maandag gestript en dinsdagavond kwam de bevalling op gang. Het was niet erg prettig, maar ik vond het qua pijn meevallen.
2011 2012 2017
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Mei 2024 08:42

Ik ben 2 keer gestript voor dezelfde bevalling.
Het deed geen pijn, had al 1 cm ontsluiting, maar hielp ook helemaal niks.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 18 Mei 2024 08:43

Hier werd er pas gestript na 40+5. Bij de eerste (40+2 bevallen) vroeg ik er om maar mocht het niet. Bij de tweede (41 bevallen) ben ik met 40+6 gestript. Dat was in de middag en heel vroeg in de ochtend daarna begon de bevalling (en die avond bevallen).
Of het echt wat heeft gedaan weet ik niet want tja die bevallig zat er toch aan te komen.

Ik vond het niet heel pijnlijk, het viel me mee.
Let's discover the world together.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 18 Mei 2024 08:45

Wat vervelend Marin dat ze daar zo stellig over zijn dan. Ik werd met 38+3 gestript 😄 en ik was mega blij dat ze de dag erna kwam. Ik vond het toen al veel te lang duren.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 18 Mei 2024 09:37

Strippen voor de 41 weken heeft nauwelijks/geen zin. Daarna doet het iets bij 1 op de 6
(Bevallen als een baas)

@scandic, je hoeft ook niks te voelen he. Ik ging maandagavond gewoon naar bed en dinsdagochtend had ik een baby. Zonder enkel voorteken of krampje.
2021🩷
2024 💙
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 18 Mei 2024 09:41

Ik ben 2x ingeleid omdat de baby's eruit moesten. Ik kan me bij de eerste niet meer herinneren of er gestript is, denk het wel. Bij de 2e ben ik de dag voor de inleiding (38+3) gestript en heb ik erg veel voorweeen gehad. Na een aantal uur viel dat stil. Met 38+4 bevallen. Ik heb het idee dat het strippen zeker heeft geholpen omdat er al voorwerk was daardoor.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Mei 2024 09:59

Hier strippen ze ook in principe pas bij 41 weken maar de VK wil dinsdag wel kijken of het lukt (40+5 dan).
Bij 41 weken maken ze een afspraak bij de gynaecoloog en ik ben bang dat ze daar zo erg gaan aandringen op inleiden. Mijn bloeddruk is nog net aan goed, maar wel hoger geworden afgelopen weken.
Als het even kan wil ik inleiden echt voorkomen.
Fijn om te lezen dat het toch bij meerdere mensen geholpen lijkt te hebben!
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 18 Mei 2024 10:02

Ik zou ook de voorkeur geven aan een bevalling zonder inleiding. Volg je gevoel en je verstand, maar luister ook naar de mensen met kennis. Ik had echt geen keuze helaas, anders had ik het ook liever anders gehad.
Alvast heel veel succes gewenst :hug:
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Mei 2024 10:33

Bij beide zwangerschappen gedaan, en ook ruim voor de 41 weken. Bij de oudste zat ik in een burn-out en vond de verloskundige het niet verstandig me over tijd te laten lopen.

Bij de oudste was het maar 1x nodig. De zelfde avond begon de bevalling. Ze is op de uitgerekende datum geboren.

De uitgerekende datum voor de jongste lag voor mij erg gevoelig, daarom zijn we extra vroeg begonnen met strippen. Al met 38+5. Uiteindelijk ben ik toen 3x gestript en is ze 1 dag voor de uitgerekende datum geboren.

Pijn heeft het bij mij nooit gedaan. Bij de jongste vond ik het hooguit onprettig maar dat lag denk ik vooral aan het feit dat we zo vroeg al probeerden.
<<

Anoniem338

Bericht 18 Mei 2024 10:40

Bij beide zwangerschappen ben ik gestript. Bij de oudste hielp het: eind van de middag gestript en in de avond de eerste weeën. Dat was met 40+3.
Bij de jongste ben ik meerdere keren en op meerdere dagen gestript, na de 40 weken. Dat leek geen effect te hebben. Ik zou moeten worden ingeleid vanwege te weinig vruchtwater dus was in het ziekenhuis en de verloskundige daar wilde het ook nog wel eens proberen voor ik de volgende dag aan de beurt was. Nog geen uur later had ik weeën. Dit was met 41 weken precies.

Echt pijn deed het niet maar heel prettig was het ook niet. Wel prima te doen verder. Goed ontspannen en doorademen.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Mei 2024 11:49

Bij dochter wilden ze strippen met 40 weken precies maar toen was het Sinterklaas weekend en wilde ik liever even afwachten, die maandag met 40+4 gestript, alleen wat onrustige buik gekregen en op woensdag spontaan bevallen met 40+6.

Strippen deed geen zeer, ik had wel al bijna 2 z’n ontsluiting dus ging heel soepel zei ze.

Bij zoon ingeleid met 37+6 dus nooit gestript oid.
Laatst gewijzigd door Pippa op 18 Mei 2024 11:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Romee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 18 Mei 2024 11:49

Toevallig een paar dagen geleden voor het eerst gestript, bij 39.3. Had al 2 cm ontsluiting en grotendeels verstreken baarmoedermond maar toch heeft het hier niet geleid tot een bevalling. Het heeft 2 dagen veel gerommeld en nu is het weer redelijk rustig.
Ik vond het niet zo prettig maar ook niet heel erg pijnlijk, maar scheelt misschien ook dat het al mijn 3e kindje is.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Mei 2024 16:06

Waarom zou er zo vaak/veel gestript worden? En wordt dat zelfs gepromoot door verloskundigen? Om een inleiding te voorkomen? Zou ik snappen.Maar waarom zo vroeg al dan in een zwangerschap?
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 18 Mei 2024 17:30

Volgens mij vaak om een inleiding te voorkomen ja. Maar ik weet niet wat het officiële protocol zegt, mijn VK zei iig pas vanaf 41 weken en dat het maar bij 1 op de 6 iets doet.
Officieel heb ik een indicatie voor inleiden en de gynaecoloog had mij met 38 of 39 weken al uit voorzorg willen inleiden maar dat wilde ik zelf niet, mij lijkt inleiden behoorlijk heftig/onnatuurlijk. Strippen is een stuk milder.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 18 Mei 2024 20:21

Ik heb geen ervaring met strippen, maar Scandic, hier waren er ook totaal geen voortekenen. ‘S avonds gewoon gaan slapen en rond drie uur ‘s nachts wakker geworden. Eind van de ochtend was hij geboren, dus alles bij elkaar vanaf wakker worden tot geboorte nog geen 9 uur en 12 uur voor de geboorte voelde ik écht nog niks. Dus wie weet….🤞🏻
<<

Loïs

Kletskop

Bericht 18 Mei 2024 22:50

Ik ben bij de jongste gestript, met 39+4 in de middag, op een woensdag. Op donderdag avond laat begon de bevalling en in de hele vroege vrijdag morgen ben ik bevallen. Geen idee of dit door het strippen kwam.

Bij de oudste twee had ik een verloskundige die niet aan strippen deed voor de 41 weken.
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 18 Mei 2024 23:05

Ik kan er kort over zijn:

Ja, het deed pijn.
Nee, het heeft niet geholpen.

(Met 38 weken trouwens, ik heb bij mijn zwangerschappen de 39 weken niet gehaald, blijkbaar is mijn draagtijd korter 😅)
T (2008) en I (2013)
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 19 Mei 2024 18:26

Ik ben bij de jongste gestript met 40+4. Deed totaal geen pijn, voelde er helemaal niets van, maar had ook al een goed 2-3 cm geloof ik. VK was helemaal positief (voelt zo gunstig, ik spreek je vanavond wel) dus had goede hoop, maar er gebeurde helemaal niets. Twee dagen later zouden ze nog een keer strippen, maar het was druk die dag en ‘s avonds wilde ze mij niet meer strippen vanwege mijn medische geschiedenis en grotere kans dat ik dan die nacht zou bevallen. Gelukkig begon het aan het eind van die nacht als nog uit zichzelf en beviel ik binnen 2,5 uur.
2014~2017~2020
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 19 Mei 2024 19:30

Ik had na lang wikken en wegen besloten om mezelf met 41+3 te laten strippen. Maar die ochtend begon het spontaan en met 41+4 (thuis) bevallen.

Succes! Any day now!
11.21
10.23
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 20 Mei 2024 17:39

Ik ben helaas zaterdag ziek geworden, blijk een blaasontsteking te hebben en ook een buikgriep/virus (al denk ik zelf eerder aan maagontsteking omdat ik al maanden last heb van mijn maag).
Dus ik voel me alles behalve top momenteel, zit aan de antibiotica en maagbeschermers en heb gisteren niks binnen kunnen houden. Vandaag gaat het een klein beetje beter, heb 3 cracottes en thee op.
Duimen jullie mee dat hij nog even blijft zitten? 🙈 Het strippen stel ik in ieder geval uit tot woensdag of donderdag, afhankelijk van hoe het gaat.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 20 Mei 2024 18:38

oeh dat is niet fijn dat je nu ziek bent. Hopelijk blijft hij nu nog even zitten

Mij hebben ze gestript nadat ik een ballon katheter heb gehad. In de avond had ik ballon en ochtend vroeg gestript. Om 2 uur kreeg ik infuus om de weeën op te wekken . Ik heb er niks van gevoeld verder. Ik vond inleiden ook niet vervelend. Vond vervelendste het lange wachten omdat het zo druk was
Afbeelding
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen