23 Jul 2023 19:51 door Niekske
Maar ik vraag me dan af, als het niet haalbaar is voor ouders om 6 weken vrij te zijn in de zomer... waarom dan wel de kinderen 6 weken thuis willen houden? Dagopvang en bso lopen door in de zomer en er is zelfs een optie om juist alleen voor de vakanties opvang/bso aan te vragen. Even los van het huidige personeelstekort in de opvang, maar toen wij onze kinderen inschrijven op de opvang, konden we kiezen uit een 52 of 40 weken arrangement en voor aparte vakantie opvang.
Het rustmoment voor kinderen, wat hier vaker genoemd wordt, zal dat echt zo ervaren worden door onze kinderen? Natuurlijk is ieder kind anders, maar die kinderen moeten voor een deel ge-entertained worden. Of ze dat zelf doen, of dat ouders dat doen, of dat de leidsters op de bso dat doen... maakt dat verschil? Bij onze oudste op de bso hebben ze bijvoorbeeld uitstapjes naar speeltuin/dierentuin ofzo, iets wat wij zelf ook zouden doen met de kinderen. En allerlei hippe knutseldingen, wat ik ook zou doen met mijn kinderen 😅 heerlijk voor haar, thuis moet ze meer zichzelf bezig houden, want ik moet was doen, boodschappen, klusjes enzo waar ik buiten de vakantie niet aan toe kom... op de bso kan ze de hele dag doen wat zij zelf wil. En natuurlijk maken wij ook tijd om leuke dingen met ze te doen, maar 6 weken lang thuis met zijn allen... veeg ons dan maar bij elkaar!
december 2016
juli 2019