Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Bolderkar

<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 18 Jun 2023 20:24

Bolderkar

Wij hebben in het verleden een simpele bolderkar gekocht met trekstang.
Maar ik vind dat niet fijn (lees: ik kan de kar niet trekken met mijn dochter erin).
Nu is de zomer weer in aantocht en wil ik weer uitstapjes maken maar niet met deze kar.
Dochter kan geen grote afstanden lopen en is snel overprikkeld. Ze is al 1.30m en weegt bijna 30 kilo.
Hebben jullie tips voor een fijne bolderkar die ik kan duwen? Waar moet ik dan opletten?
Is met een dakje fijn of zit ze dan nog steeds continu in de zon? Lijkt mij wel fijn om even wat meer af te sluiten van de prikkels.
Als je een fijne hebt, wil je dan meteen een link plaatsen? Dat zoekt wat makkelijker.
Ik twijfel of ik met een zitje wil of juist niet. Met een zitje lijkt mij wel fijner voor haar.
En het moet ook nog opvouwbaar zijn zodat het in de auto kan.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 19 Jun 2023 02:51

Re: Bolderkar

Wij hebben de beach wagon lite: https://www.bolderkar-shop.nl/opvouwbar ... agon-lite/

Gebruiken hem nu nog maar weinig. Maar vorig jaar bijvoorbeeld mee naar Disney gehad en mijn zoons van 5 en 7 konden er samen in. Daarnaast is hij makkelijk in te klappen ( niet super klein) dus ging hij ook makkelijk mee in de auto en de trein. De jongste heeft er heerlijk in liggen slapen. Ik kon de bolderkar prima trekken met twee kinderen er in, maar na een tijdje wordt het wel zwaar, mijn man had daar geen last van.

Je kan ook 1 zijkant in klappen en dan heb je een soort van bankje, mijn zoons hebben vaak zo even uit zitten rusten of zitten wachten tot de parade begon bijvoorbeeld.

Ook op de camping veel plezier van gehad, hij rijdt soepel dus de oudste kon er zelf al goed mee overweg, spullen mee nemen naar het riviertje, vuile vaat naar de afwasruimte brengen of gewoon in liggen met een boekje.

Je kan er allemaal extra’s bijkopen zoals een soort van tentje en een stoeltje. Die spullen hebben wij allemaal niet dus daar heb ik geen ervaring mee, geen idee of dat nog past voor een kind van 130cm. Enige nadeel vind ik de prijs tot nu toe en dat er geen rem op zit.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 19 Jun 2023 08:41

Ik heb hier laatst een topic over geopend dacht ik.

Ik heb deze gekocht
https://www.bol.com/nl/p/lifegoods-bold ... androidapp

Mijn twee meiden passen er nog in. Wel met een kussentje in de rug. Je kunt geloof ik ook losse matjes kopen voor er in. (Of schuimrubber op maat laten maken).

Ik kan m trekken en duwen. Maar tot nu toe alleen maar als duw kar gebruikt. Ik ben er erg blij mee! Dagje weg en alle tassen kunnen er in. Dat vind ik vooral fijn.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Bimbam

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 19 Jun 2023 18:30

Ik heb deze: https://www.bol.com/nl/p/arebos-bolderk ... androidapp

Heb hem nu 2 jaar en gebruik hem wekelijks. Deze heeft geen bankje maar dat heb ik niet gemist.

Je kunt hem trekken en duwen maar ik gebruik eigenlijk alleen de duwstang.

Volgens mij is hij ook nog met dakje verkrijgbaar maar die heb ik zelf niet dus ik weet niet in hoeverre je dan alsnog in de zon zit of niet.
19-12-2012
04-07-2015
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 20 Jun 2023 04:34

Ik was naar dit merk aan het kijken. Twijfel alleen tussen de dunne en dikke banden. Fijn dat hij goed bevalt!
<<

Sublimo

Bericht 20 Jun 2023 08:39

Wij hebben een vergelijkbare bolderkar als Jip en Bimbam, maar dan alleen met trekstang en ik wou echt dat ik geweten had dat ze er ook zijn met duwstang! Ik vind trekken niet optimaal, vooral omdat die trekstang eigenlijk te kort is, dus je loopt met je hakken tegen de bolderkar aan en het is gewoon zwaar. Dus ik zou zeker adviseren om voor een bolderkar met duwstang te gaan!
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 20 Jun 2023 19:53

Bedankt voor jullie hulp, ik heb hem besteld! Kan ik in de vakantie ook weer verschillende dierentuinen bezoeken met de kinderen.

Terug naar Zwangerschap & kinderen