Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Trainings/joggingbroek naar school

<<

Lavina

Noob

Bericht 08 Mei 2023 09:06

Trainings/joggingbroek naar school

Mijn zoon is bijna 10jaar en begint echt een hele dwarse puber te worden. Spijkerbroeken vind hij drama en wilt hij het liefst niet aan. Ik vind alleen dat hij geen keuze heeft naar school, een trainings/ joggingbroek mag thuis maar niet naar school. Hij vindt mij maar streng en zegt dat alle andere jongens uit zijn klas het wel aanmogen.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen hierover!
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Mei 2023 09:23

Re: Trainings/joggingbroek naar school

Mijn zoons mogen ook geen joggingbroek aan naar school, maar als ik naar hun klassen kijk dan draagt overgroot deel ze wel. Ik heb een compromis gesloten en een paar lekker zittende maar (vind ik) leuk uitziende broeken voor ze gekocht. Zoals bijvoorbeeld
https://www.shoeby.nl/shoeby-boys-broek ... 31-14.html
L. 22-01-2012
M.16-05-2014
F. 28-09-2023
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 08 Mei 2023 09:25

Mijn zoon is een stuk jonger en op gym dagen trek ik 'm wel een joggingbroek aan zodat hij die makkelijk aan en uit kan doen.

Verder zou ik er niet heel blij van worden maar misschien zou ik er ook weer niet super streng in zijn denk ik. Ik kijk idd wel altijd naar broeken die ik zelf leuk vind, dus geen grote sportmerken logo's erop enzo.
Let's discover the world together.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 08 Mei 2023 09:53

Absoluut geen joggingbroeken naar school. Een mooie jogger ofzo vind ik wel wat anders.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Morrisey

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 08 Mei 2023 10:00

Mijn 11jarige wil ook trainers aan naar school en dat mag hij gerust, ook al vind ik het niet mooi. Ontwikkeling van eigen smaak hoort bij de (pre) puberteit.
Bij kleintjes zoals van Marin zou ik het ook niet doen, in die fase droegen ze wat ik mooi vond. Heerlijk was het.
Het gaat niet zozeer om de metworst
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Mei 2023 10:03

Toen mijn dochter nog klein was deed ik het juist wel. Haar kleding was weinig waard op dat schoolplein. Volgens mij kroop ze er de hele dag overheen. Nu ze ouder is heb ik het liever niet maar een keer vind ik ook geen drama. Als ze het echt elke dag zou willen zou ik inderdaad kijken voor een wat nettere variant.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 08 Mei 2023 10:11

Morrisey schreef:Bij kleintjes zoals van Marin zou ik het ook niet doen, in die fase droegen ze wat ik mooi vond. Heerlijk was het.

Ik vind het voor nu belangrijker dat hij zichzelf goed kan aan en uitkleden.
Let's discover the world together.
<<

Max

Yipyapper

Bericht 08 Mei 2023 10:16

Ik zou ze lekker laten dragen wat ze graag aan willen. Tegen die leeftijd wil je je eigen identiteit gaan uitdragen. Van mij mag hij bijvoorbeeld ook een hanenkam en z'n haar knalgroen verven (als hij dat zou willen). Helaas is die kans aardig aanwezig als ik naar foto's van m'n vriend tijdens pubertijd kijk :smile:
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 08 Mei 2023 10:20

In groep 1 en 2 vond ik het geen probleem dat hij af en toe een joggingbroek aantrok. Vanaf groep 3 is het echt een uitzondering als hij in jogging broek naar school gaat. Klasgenoten lopen wel eens in een joggingbroek maar vaak zijn ze dan pillig of verwassen waardoor ik het er slordig uit vind zien. Ik stuur J dus ook wel eens terug naar boven om een spijkerbroek aan te trekken. Moet wel zeggen dat ik het bij korte broeken op de een of andere manier minder storend vind.
2015 💙
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 08 Mei 2023 10:21

Mijn dochter van 13 gaat ook in joggingbroek naar school… ze wisselt het af met spijkerbroeken . Ik vind het prima, ze moet er zelf in lopen niet ik haha
08-03-2010
08-02-2016
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Mei 2023 10:22

Heeft absoluut niet mijn voorkeur, maar ze moeten dat helemaal zelf weten.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Mei 2023 10:27

Mijn zoon van bijna 4 wil ook geen spijkerbroeken aan. Is wel handig omdat hij nu zelf naar de wc gaat. Ik weet niet precies het verschil tussen joggers en joggingbroeken, ik denk dat die laatste meer baggy zijn? Meer trainingsbroek zeg maar? Joggers zijn smaller en zien er nog iets netter uit toch? Zoon heeft die ook met biker stiksel erop bijvoorbeeld.

Ik geef les in het VO en daar lopen heel veel jongens in joggers. Ook in trainingsbroeken trouwens. Het zou mijn keuze ook niet zijn, maar ja, pubers.
december 2016
juli 2019
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Mei 2023 10:44

Mijn zoon loopt dagelijks in een joggingbroek. Ik vind dat goed, zou niet weten waarom niet, het speelt fijn en hij vindt andere broeken ook niet lekker zitten.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Lavina

Noob

Bericht 08 Mei 2023 10:48

Superleuke broek maar dat wilt mijn zoon echt niet aan. Misschien kan ik naar zoiets kijken in een effen kleur.

Ik vind er overigens ook wel een verschil in zitten of ze in groep 1 of 2 zitten of al in de bovenbouw.
<<

Max

Yipyapper

Bericht 08 Mei 2023 10:49

Joggingsbroeken zijn ook gewoon in de mode op het moment. Ik denk dus niet dat het erom gaat dat het lekker zit of niet, maar dat ze mee willen doen met de trend.
<<

Kira

Yipyapper

Bericht 08 Mei 2023 10:54

Op de basisschool absoluut niet. Het waren echt de aso kinderen ok zijn school die in zo'n ding naar school kwamen.
Maar nu mag hij zelf kiezen, hij heeft er een aantal gekocht die doet hij met breakdance aan. Maar naar school draagt hij die niet. Hij heeft wel een andere uitgesproken smaak en dat vind ik helemaal prima.
<<

Mara

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 08 Mei 2023 11:31

De oudste is 7 en stugge strakke spijkerbroeken vindt hij niet lekker maar van die jogdenim broeken zijn geen probleem dus die draagt hij vaak. Zolang het nog geaccepteerd wordt gaat hij niet in de jogging- of trainingsbroek naar school. De jongste van 3 trek ik ook nooit zo'n broek aan.
In de zomer is een voetbaltenue meer een discussie of hij die aan mag naar school of op visite dan een trainings- of joggingbroek.
💙 2016
💙 2020
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Mei 2023 11:45

Ik vraag me ook het verschil af. Hier ook wat mooie joggingsbroeken maar die vind ik dus ook gewoon leuk staan!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 08 Mei 2023 11:52

Waarom zou dit niet mogen?

Mijn zoon heeft enkel joggings achtig broeken.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 08 Mei 2023 12:09

Mijn kinderen mogen ook geen joggingbroek aan naar school. Zoon is net 9 en vraagt er niet om. Hij heeft altijd een spijkerbroek aan (wel van dat zachtere spul, niet die stugge). Thuis dragen ze wel vaker een joggingbroek. Op gym en zwemles dagen zorg ik er altijd voor dat dochter (net 7) geen jurkjes draagt en geen strak zittende broek.

Dit is wel ff een goed topic voor als zoon een eigen mening zal gaan krijgen over zijn kleren, dan moet ik wel echt even m'n visie bijsturen. Maar wat voor mij uiteindelijk het meest belangrijk is, is dat er geen gaten in zitten en het moet een beetje op maat vallen allemaal. En liefst niks dat echt extreem bij elkaar vloekt, maar als ze ouder zijn dan doen ze maar wat ze willen.

En, de ene joggingbroek is de andere niet. Er zijn genoeg leuke joggingbroeken te vinden!
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 08 Mei 2023 12:17

Ik voel me een beetje een ontaarde moeder nu, maar mijn zoon van 9 draagt dit dus elke dag, ook naar school. Niet omdat ik het nou zo geweldig vind staan, al vind ik dat we best leuke broeken voor hem hebben. Maar het is het enige wat hij fijn vindt zitten. Hij heeft om een of andere reden nogal sensorische issues met z'n kleding, als het niet fijn voelt is het drama. Met name bij broeken betekent dat jogging/trainingsbroeken, want soepele stof, geen rits/knopen etc. Ik heb het geaccepteerd, het is mij de strijd ook niet waard, hij moet zich er goed bij voelen.

Toen hij kleiner was had hij wel meer variatie in broeken, maar dat kwam met name omdat in kleinere maten er wel meer te krijgen is in joggermodel. Toen had hij best veel van die jogjeans, in pull up model. Het probleem met de jogjeans die ik nu kan vinden in zijn maat is dat er toch een knoop, rits oid bij komt kijken. Dus hij heeft voornamelijk allerlei soorten joggong/trainingsbroeken. En er is nog best wat keuze gelukkig.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 08 Mei 2023 12:23

Je hebt echt trainingsbroeken bedoeld om in te sporten en de wat smaller vallende joggingbroeken. Daar vind ik nog wel een verschil tussen zitten. Dat laatste dragen mijn kinderen ook naar school en het staat nog leuk ook.

What a time to be alive, ik vind dat er nu juist heel veel keuze is in lekker zittende kleding waar je gerust mee naar school of naar de supermarkt kunt. Ik vind het ook een beetje streng om daar zo in te sturen eigenlijk.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 08 Mei 2023 12:26

Ik bedoel met wat ze echt niet aan mogen die broeken om in te sporten, of die hele brede joggingbroeken.

Joggers zijn voor mij wat meer aansluitende broeken. Vaak ook van een andere stof dan sweatstof.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Max

Yipyapper

Bericht 08 Mei 2023 12:38

Teun schreef:Je hebt echt trainingsbroeken bedoeld om in te sporten en de wat smaller vallende joggingbroeken. Daar vind ik nog wel een verschil tussen zitten. Dat laatste dragen mijn kinderen ook naar school en het staat nog leuk ook.

What a time to be alive, ik vind dat er nu juist heel veel keuze is in lekker zittende kleding waar je gerust mee naar school of naar de supermarkt kunt. Ik vind het ook een beetje streng om daar zo in te sturen eigenlijk.

Je kunt in principe in elk kledingstuk naar de supermarkt of school. Volwassenen hangen hier een oordeel aan (zie bijv Kira's reactie - alleen aso's dragen joggingbroeken naar school). Ik wil gaan proberen om de vooroordelen die ik als volwassene heb niet (teveel) over te brengen. Dus ook niet wat betreft kleding.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 08 Mei 2023 12:43

Mijn 9 jarige heeft deze https://www.z8.nl/dean-cold-blue. Dat voelt als joggingbroek, maar ziet er toch nog leuk uit.

Verder draagt hij spijkerbroeken van de Hema, daar hoor ik hem vooralsnog gelukkig niet over klagen. Echte joggingsbroeken zijn voor thuis, of als ze op school iets speciaals doen.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ ♡ ♡ ♡
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen