Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Kind naar school brengen met de auto

<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 21 Mrt 2023 08:07

Kind naar school brengen met de auto

Wanneer brengen jullie je kind naar school met de auto als het regent?

Mijn dochter woont ong 7 minuten van school en mijn moeder brengt haar dus regelmatig naar school op de donderdag bv als het iets regent of waait ofzo. Ik vind het onzin maar goed ik kan daar verder niets mee.
Maar nu regent het dus vandaag en verwacht mijn dochter eigenlijk dat ik haar ook naar school ga rijden. Ik heb haar als ontaarde moeder dus gewoon met de regen op de fiets gestuurd… hoe kan ik dat nou doen.

Laten jullie ze bij normale regen ook gewoon zelf fietsen en hoe ver moeten ze dan?
08-03-2010
08-02-2016
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 21 Mrt 2023 08:17

Re: Kind naar school brengen met de auto

Ik nooit, maar ze zitten droog in de bakfiets.

Vroeger fietste ik altijd door weer en wind naar school,12km enkele reis.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 21 Mrt 2023 08:23

Ik denk dat het ook ligt aan je eigen normen en waarden. Als ik mee zou moeten fietsen, zou ik zelf ook de auto pakken 😉 maar ik heb een hekel aan fietsen en regen.

Dus ik kan nu wel zeggen dat ze lekker door de regen moeten fietsen straks.. maar zelf doe ik dat dus niet.

Vroeger moest ik wel en heel soms mocht ik de bus pakken. Daar komt ook wel echt mijn hekel vandaan. Maar dat was 15 km door de regen heen en daarna weer terug. Wel iets langer dus dan 7 min fietsen.
<<

Morrisey

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 21 Mrt 2023 08:25

Helemaal nooit. Mijn oudste fietst 10 minuten naar school en van regen krijgt ie niks. Wij hebben geen tijd om te brengen en ik wil geen discussie bij een spatje regen.
Het gaat niet zozeer om de metworst
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 21 Mrt 2023 08:30

Wij lopen nu ook altijd door de regen naar de opvang, dus verwacht dat straks naar school ook op de fiets gewoon te doen. Niet fijn maar regenjas aan en we overleven het wel. Heb er ook gewoon geen tijd voor om dat met de auto te doen. Of wil het er niet voor maken. Plus, ik stoor me nu al mateloos aan die file auto’s bij de opvang die overal en nergens geparkeerd staan en aan komen scheuren zonder goed op te letten, daar wil ik niet aan mee doen.
Smile, it's free!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 21 Mrt 2023 08:42

Ik ga sinds ik werk vaker met de auto, omdat ik dan eerst dochter naar het kdv moet brengen (buiten onze wijk) en daarna weer onze wijk in voor school, en vanuit daar door naar werk (weer langs dochter). Omslachtig maar het is niet anders (tenzij we splitsen maar in het geval dus dat ik allebei breng, bedoel ik).
Ik geneer me altijd een beetje omdat we letterlijk om de hoek van de school wonen maar ik heb er dan dus al wel een ritje op zitten. Dat doe ik dus met of zonder regen. Vandaag met veel regen. Viel me inderdaad wel op (had dit topic net gescand voor ik naar school reed) dat er meer auto's waren nu.

Op woensdag en vrijdag breng ik ze altijd lopend. Als het dan echt giet van de regen zou ik misschien wel met de auto gaan maar dat komt misschien twee keer per jaar voor. En op vrijdag zou ik het dan combineren met direct daarna naar de AH gaan ofzo.

Ik ben zelf wel een kind wat altijd gebracht werd met de auto, dus dat zit ook wel beetje in me. Zo'n Hollandse instelling van je bent niet van suiker heb ik van huis uit niet meegekregen.
Let's discover the world together.
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 21 Mrt 2023 09:13

Wij gaan eigenlijk altijd te voet, 5 minuten lopen. Soms met de auto als ik boodschappen moet doen. Ik vind dat fijner om meteen te doen zodat ik de rest van de dag thuis kan rommelen.
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 21 Mrt 2023 09:15

Ik pak zelf de auto als het hard regent, omdat ik niet kletsnat aan wil komen op werk. Dus ja, ik pas de auto. En dat doe ik ook als ik thuiswerk en het regent. Omdat ik er zelf zo'n hekel aan heb. Dat had ik ook toen ik kind was en kletsnat op school aan kwam. Lopen in de regen met paraplu vind ik niet erg. Mijn vader bracht me weleens naar de middelbare school (als hij thuis was) als het regende en dat vond ik zó fijn. Dus daar zou ik als de kinderen groter zijn ook zeker nog toe in staat zijn. Ik en mijn kinderen zijn dus wel van suiker :angel:
<<

Snirp

Major Yipyapper

Bericht 21 Mrt 2023 09:15

Ik breng de kinderen eigenlijk altijd lopend, wat voor weer dan ook...
Wij wonen op 8 minuutjes lopen van school.

Mijn man brengt ze op dinsdag en donderdag wel vaak met de auto.
Dat is dan vooral omdat hij daarna meteen door moet naar werk en op dinsdag moet hij eerst zoon afzetten bij de gym en dan dochter naar school brengen. Dat gaat sneller met de auto.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 21 Mrt 2023 09:16

Nooit. Wij wonen zo dicht bij school dat ik de auto zou moeten parkeren bij de poort die uitkomt op onze tuin. Met in en uitstappen ben je dan net zo nat als dat je doorloopt. Toen wij nog in het vorige huis woonden deed ik het ook nooit. Dan pakten we de paraplu. Al was dat ook erg dichtbij.

Als ik naar mezelf kijk vond ik het vroeger wel heel fijn om gebracht en gehaald te worden met de auto. Na een dag school was ik echt wel moe en dit gaf dan wel rust. Lekker kneuterig met zijn allen in de auto. Als ik verder weg zou wonen zou het wel een overweging zijn, maar vooral omdat ik regen zelf heel naar aan vind voelen.
2015 💙
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 21 Mrt 2023 09:19

Ik vind het altijd best wel eng op regenachtige dagen, al die auto's bij de school. Vooral toen mijn dochter jonger was en er op haar kleuterfietsje tussendoor moest. Mensen hier in de wijk hebben van die brede, hoge auto's. Brrr.

De oplossing is volgens mij om gewoon goede regenkleding voor je kind te kopen. HEMA heeft bijvoorbeeld fijne, wat langer vallende, kinderregenjassen die prima een paar jaar meegaan.

Ik vind het soms zo gek dat kinderen op druilerige dagen rondlopen met jassen zonder capuchon, van die teddystofjasjes, schoenen die niet tegen regen kunnen... Dat is toch niet handig?

Ze gaan toch ook op het schoolplein spelen, met vrienden mee uit school etc?

Het is in mijn dochters klas zo erg, met kinderen die overal met de auto naartoe gebracht worden, dat sommigen in de winter niet eens handschoenen hebben. Mijn dochter vindt het zielig dat haar vriendinnen het dan koud hebben in de pauzes op het schoolplein, en neemt de afgelopen winters steeds een paar extra handschoenen mee naar school voor die vriendinnen. En geloof me: die ouders kunnen prima een paar handschoenen betalen. Ze staan er gewoon niet bij stil dat hun prinsesje soms even níét droog in een auto zit.

(Sorry, ik heb hier echt een stellige mening over, hahaha.)
T (2008) en I (2013)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 21 Mrt 2023 09:22

Filoria schreef: schoenen die niet tegen regen kunnen... Dat is toch niet handig?

Hahaha oh god dit zei ik vanochtend nog tegen m'n kinderen. Die willen dus ALTIJD laarzen aan en vandaag niet, wilden perse schoenen aan. Zeiknatte schoenen al bij binnenkomst op school.

Mijn kinderen zouden trouwens geen handschoenen dragen al hebben ze ze. En dan slepen er van die natte dingen over de grond aan die touwtjes. Maar mijn kinderen zijn ook jonger dan jouw dochter en haar klasgenootjes natuurlijk.
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 21 Mrt 2023 09:28

Ja, dat is anders. Die kleuters rennen ook nog lekker over het schoolplein. Meisjes van 9 of 10 zijn meestal wat meer aan het 'rondhangen' en als je dan alleen een spijkerjasje aan hebt, terwijl het vriest, dan krijg je het koud...

Schoenen die niet tegen water kunnen snáp ik gewoon niet. Koop je die dan omdat ze er leuk uitzien? In mijn ogen zijn schoenen en jassen iets praktisch en moeten ze altijd tegen regen kunnen. Dus daar kijk ik eerst naar, en dan kiezen we uit de regenbestendige opties de leukste.
T (2008) en I (2013)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 21 Mrt 2023 09:31

Nou ja op zich zouden Timberlands redelijk waterproof moeten zijn en ze zijn ingespoten, maar alsnog was de neus tot aan het midden van de schoen nat. ach dat overleeft hij ook wel weer maar voortaan ga ik wel weer meer aandringen op laarzen (maar dat willen we ook weer niet, dat hij de hele winter op laarzen loopt, het is weer beter om op goede schoenen te lopen).
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 21 Mrt 2023 09:35

Ooh ja Timberlands zouden er wel tegen moeten kunnen inderdaad.

Ik bedoel meer van die open schoenen, schoenen met van dat gaas, of Uggs-achtige schoenen (als je het schoenen mag noemen, het zijn eigenlijk meer sloffen). Daar is je kind mooi klaar mee op een plein vol regenplassen.
T (2008) en I (2013)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 21 Mrt 2023 09:36

Haha ja dat is in dit weer niet zo denderend. Dat van die Uggs weet ik nog maar al te goed van mezelf uit m'n studententijd. En stinken die dingen, nat schaap!
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 21 Mrt 2023 09:40

Hahaha, hoe weet jij hoe natte schapen ruiken?
T (2008) en I (2013)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 21 Mrt 2023 09:42

Ik kom uit Groningen :smile:
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Mrt 2023 09:45

Ik mocht vroeger met het OV als het regende dus hangt daar een beetje vanaf waar ze met de tijd heen gaat. Als dat niet kan zou ik haar wel even brengen. Ik zou zelf ook niet door de zeikregen willen fietsen. Maar ik heb verder geen mening over kinderen die dat wel moeten. Tis ook niet dat ze zullen smelten.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 21 Mrt 2023 09:52

Wij brengen ze denk ik 1x in het jaar met de auto, als ze een traktatie mee hebben ofzo die niet op de fiets kan. Anders met elk weer op de fiets. De kinderen staan er niet eens bij stil dat het ook anders kan, en kijken gewoon zelf of ze hun regenpak aan willen of een gewone jas.

Bestemmingen in het centrum (zoals school) zijn hier sowieso horror met de auto dus dat scheelt wel. Ik kan me wel voorstellen dat ik ze later weleens breng of haal naar de middelbare school als ze er eentje kiezen die verder weg is. Lijkt me wel knus! Dan fiets je ook niet meer mee natuurlijk haha dus lijkt het me meer een quality time momentje 🥰
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Mrt 2023 09:54

Ik breng en haal mijn kind bijna altijd met de auto naar de opvang omdat ik in een keer door ga naar werk. Als ik thuis aan het werk ben lopen of fietsen we, ook als het regent. Mijn vriend brengt hem altijd op de fiets, want die gaat door naar werk op de fiets.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 21 Mrt 2023 09:58

Marin schreef:Nou ja op zich zouden Timberlands redelijk waterproof moeten zijn en ze zijn ingespoten, maar alsnog was de neus tot aan het midden van de schoen nat. ach dat overleeft hij ook wel weer maar voortaan ga ik wel weer meer aandringen op laarzen (maar dat willen we ook weer niet, dat hij de hele winter op laarzen loopt, het is weer beter om op goede schoenen te lopen).

Ik heb in de tas van J een paar sloffen gestopt. Die trekt hij regelmatig aan op school. Als hij laarzen aan heeft zeker dan doe hij die uit in de klas en trekt zijn sloffen aan.
2015 💙
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Mrt 2023 10:36

Ik moest van mijn ouders vroeger altijd op de fiets door weer en wind. Klopt niet helemaal want als er erg veel sneeuw lag dan brachten ze me wel weg naar de middelbare school (10km). Ik vond dat toen ook erg stom (fietsen door de regen, en ik vond regenpakken toen ook voorschut) maar ik vond kinderen die altijd weg gebracht werden wel verwend en watjes. Dus stiekem ben ik wel blij dat ik niet zo flauw ben opgevoed.

Maar toch is het ergens fout gegaan… 😜 Want sinds ik een auto heb pak ik de auto bij regen of harde wind. Ik vind wind eng met de bakfiets en wil niet heel nat regenen. Ik ben ook nog in dubio, aan de ene kant zou ik mijn kinderen graag leren dat door de regen fietsen oké is maar aan de andere kant zie ik ze mezelf ook wel wegbrengen als ik daar die dag de tijd voor heb.

Ik zou ook nog steeds graag lopend naar school gaan maar tot nu toe lukt me dat nog steeds niet echt. Het is 2km. Ik maak er geen tijd voor en ben bang dat mijn kind dan te moe is/het teveel tijd kost in de ochtend of dat ik daarna ergens anders naartoe moet.

Mijn zus heeft geen auto en fietst altijd overal naartoe. Kan dan ook een beetje verontwaardigd vragen “ben jij met de auto?”. Ik merk wel dat mijn opvoeding me hier soms wel dwars in zit want ik voel me dus wel vaak “slecht” als ik de auto pak.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 21 Mrt 2023 10:45

Ik vind 2 km een prima afstand om met de auto dan wel bakfiets te gaan hoor Lot! Lijkt me best veelgevraagd voor een kleuter om 2 km naar school te lopen, en ook weer terug na een lange dag? Ik merk dat de terug wandeling hier (500 meter) echt al een fikse uitdaging is met vermoeidheid met die twee. Dat is heel veel op de stoep lig en huil werk en ik die een fiets en step til/duw en twee kinderen mee probeer te slepen. Dat zou ik met 2 km nooit aandurven dus respect als je dat wel eens probeert!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Mrt 2023 10:59

Ik was hem laatst met de wagen en loopfiets gaan halen (was mooi weer). Eerste stuk had ik hem even op het zitje achter de kinderwagen gezet en wat te drinken gegeven (altijd super honger en dorst na school). Toen het nog 1km was heb ik gezegd dat hij op de loopfiets naar huis mocht fietsen. Dochter zat toen in kinderwagen. Dat was wel heel geslaagd. Het lijkt me gewoon knus en gezond of zo, maar waarschijnlijk romantiseer ik het 🤣. Als ik dichterbij zou wonen zou ik het wel fijn vinden!

Nou ook respect voor jou trouwens. Dan zou ik er één vastsnoeren in de kinderwagen en de ander op het zitje zetten (of in tweelingwagen). Als je geen stap vooruit komt vind ik heel vervelend.

Ik zie dat het geen 2km is maar 1.3. Vind het nog ver lopend 🤣.
Laatst gewijzigd door Lot op 21 Mrt 2023 11:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen