21 Mrt 2023 09:19 door Filoria
Ik vind het altijd best wel eng op regenachtige dagen, al die auto's bij de school. Vooral toen mijn dochter jonger was en er op haar kleuterfietsje tussendoor moest. Mensen hier in de wijk hebben van die brede, hoge auto's. Brrr.
De oplossing is volgens mij om gewoon goede regenkleding voor je kind te kopen. HEMA heeft bijvoorbeeld fijne, wat langer vallende, kinderregenjassen die prima een paar jaar meegaan.
Ik vind het soms zo gek dat kinderen op druilerige dagen rondlopen met jassen zonder capuchon, van die teddystofjasjes, schoenen die niet tegen regen kunnen... Dat is toch niet handig?
Ze gaan toch ook op het schoolplein spelen, met vrienden mee uit school etc?
Het is in mijn dochters klas zo erg, met kinderen die overal met de auto naartoe gebracht worden, dat sommigen in de winter niet eens handschoenen hebben. Mijn dochter vindt het zielig dat haar vriendinnen het dan koud hebben in de pauzes op het schoolplein, en neemt de afgelopen winters steeds een paar extra handschoenen mee naar school voor die vriendinnen. En geloof me: die ouders kunnen prima een paar handschoenen betalen. Ze staan er gewoon niet bij stil dat hun prinsesje soms even níét droog in een auto zit.
(Sorry, ik heb hier echt een stellige mening over, hahaha.)
T (2008) en I (2013)