Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Oudere kindjes tijdens bevalling

<<

Sunshine01

Noob

Bericht 21 Feb 2023 19:45

Oudere kindjes tijdens bevalling

Het duurt voor mij nog even maar ben benieuwd hoe jullie dat deden. Waar was jouw oudste / andere kindjes toen jouw bevalling begon? En op welk moment heb je jouw kind(jes) op laten halen? Wanneer wist je nu moet ik de oppas inschakelen? Ik ben benieuwd!
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 21 Feb 2023 20:04

Re: Oudere kindjes tijdens bevalling

x
Laatst gewijzigd door Tove_ op 28 Apr 2024 19:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Feb 2023 20:05

Ik wist al snel in de zwangerschap dat ik ingeleid zou worden en dan moest blijven, dus het moment waarop ouders dan ingeschakeld worden was goed te plannen. Ik werd ingeleid en moest na die tijd nog een nacht blijven. Mn dochter zou dan hopelijk 2 nachten naar mn ouders die bij ons om de hoek wonen. Het ging wat anders. Uiteindelijk is ze 5 nachten bij mijn schoonouders op een half uur rijden geweest omdat mijn inleiding dagen duurde en mn ouders corona hadden. Mijn vriend ging wat heen en weer tussen ziekenhuis, zijn ouders en ons eigen huis. Hij sliep thuis. Nu ik erover nadenk weet ik niet eens of mijn vriend de eerste nacht dat zoon er was wel in het ziekenhuis was of ook thuis sliep. De dag dat we naar huis mochten heeft mn vriend eerst dochter opgehaald en toen mij. Dochter zag haar broertje dus toen voor het eerst. Als ze bij mijn ouders was, was ze misschien die eerste dag wel meteen wel even langskomen omdat ze dan een stuk dichterbij was, maar dat was nu niet handig. Vond het ook helemaal prima zo (afgezien van de lange inleiding;).
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Feb 2023 20:08

Mijn kind zat beneden want de oppas was er nog niet en die was er denk ik binnen 30 minuten nadat we gebeld hadden 🤣. Toen ze kwam hoorde ze een baby huilen en snapte er niks van.

Wij hadden met schoonouders afgesproken dat we ze altijd konden bellen. Ik ben gaan bellen (eigenlijk man) toen ik echt dacht nu gaat het gebeuren, en toen ging het dus ook heel snel. Ik zou denk ik bellen bij frequente weeën of gewoon als je behoefte hebt aan rust. Hier was het nacht dus sliep kind gewoon. Overdag had ik misschien wel eerder gebeld. We hebben hem toen wakker gemaakt zodat hij mee kon, zat hij daar zo gedesoriënteerd slaapdronken op de bank midden in de nacht. Hij had best door kunnen slapen achteraf. Al vond ik het dan spannend als hij wel wakker zou worden. En na zo’n nacht was iets langer uitslapen ook wel fijn.
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 21 Feb 2023 20:09

Lot schreef:
Ik zou denk ik bellen bij frequente weeën of gewoon als je behoefte hebt aan rust.

Dit laatste zou ik een volgende keer doen!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 21 Feb 2023 20:14

Wij hadden mijn schoonouders stand-by staan. Zij wonen op een uur rijden. Voor een acute situatie hadden we de buren. We schatten in dat het ook bij de 2e niet méga snel zou gaan, hoewel dat natte vingerwerk blijft natuurlijk. Gelukkig klopte dat.

Ik ben gestript toen de oudste op de crèche zat. Bleek al vrij snel dat dat iets deed. Schoonouders gebeld en vriend heeft de oudste gehaald. Toen heb ik nog even fijn kunnen knuffelen met hem, kwamen schoonouders, en dat was allemaal ruim voordat het echt heftig werd!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 21 Feb 2023 20:15

Ik vond dat ook echt heel spannend en ik kon gewoon die laatste weken geen rust vinden met m'n zoon erbij. Maakte me ook echt druk van hoe dat moest als ik in de nacht weeen zou krijgen en wanneer bel je dan etc.
Hij was al een keer uit logeren geweest met 40 weken, maar toen kwam er toch niks op gang dus toch maar weer naar huis. Ik heb nog een foto van hem bovenop mij zittend, wachten tot de baby kwam. No time to relax met die eerste om je heen (ik had ook geen echt verlof/hij ging niet naar een kdv toen natuurlijk, dat hielp ook niet). Uiteindelijk hebben m'n schoonouders hem weer meegenomen toen ik 40+6 was en in die nacht zijn de weeen toch echt op gang gekomen. Ik denk dat het echt wel geholpen heeft (naast dat ik hartstikke overtijd was natuurlijk) dat hij er al niet was, ik voelde me veel vrijer om in de bevalling te komen, omdat ik niet meer hoefde te zorgen. Ik kon me volledig met m'n mama hart richten op deze baby en niet op de zorg van de oudste. Ik denk oprecht dat dat heeft geholpen.

Al hadden we m'n schoonouders gerust in de nacht mogen bellen natuurlijk.
Let's discover the world together.
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 21 Feb 2023 20:43

Hier zou mijn moeder hem/ze ophalen. Bij de tweede hebben we haar gebeld nadat we de verloskundige gebeld hadden (rond 8.00 uur). Bij de derde werd ik ingeleid omdat ik 42 weken was. Ik kreeg s'avonds een ballonnetje en dat zette 's nachts door maar toen sliepen ze dus al bij mijn ouders. Ik heb me er nooit echt druk om gemaakt omdat mijn moeder altijd snel kon komen en ik geen supersnelle bevallingen had. Mijn broer en schoonzus moesten laatst 's nachts best lang wachten op de oppas waardoor ze echt net op tijd in het ziekenhuis waren. Dat vond ik wel echt spannend klinken dus ik zou niet te laat bellen haha
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 21 Feb 2023 20:44

Hier stond mijn moeder paraat (uur rijden) en de buurvrouw voor nood.

Ik zou zeker bellen als de weeën frequent zijn. Op die manier hoef je daar niet over te stressen.

Overigens was onze oudste die dag bij mijn schoonouders (was hun vaste oppasdag). Hij is toen daar blijven eten en iets later naar huis gekomen, omdat ik niet zeker wist toen of de bevalling echt al begonnen was. Om 9 uur heb ik heb samen met mijn moeder, die toen net aankwam op bed gelegd. En 2 uur later ben ik beneden bevallen. Hij is er dus gewoon doorheen geslapen.

Overigens was ik erg blij dat er iemand was, want niet lang daarna moesten de baby en ik naar het ziekenhuis. Mijn vriend kon daardoor mee. Overigens hebben wij onze oudste wel wakker gemaakt om zijn zusje te ontmoeten. Ben ik erg blij mee ook, want we waren daarna 3 dagen weg samen.
<<

Romee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 21 Feb 2023 21:10

.
Laatst gewijzigd door Romee op 13 Nov 2023 16:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Feb 2023 21:36

Mijn schoonouders waren paraat (10 minuten) en als nodig hadden we buren kunnen vragen.

uiteindelijk was zoon net half uurtje in bed toen het begon door te zetten en heeft m’n vriend op aanraden van de verloskundige zoon snel weggebracht en was die precies op tijd terug om mij naar het ziekenhuis te rijden en binnen drie kwartier de baby te krijgen haha. Zoon is blijven slapen bij schoonouders uiteindelijk maar was toen we in de avond heel laat belden nog wakker van spanning en zag z’n zusje dus al via de telefoon. De volgende ochtend is m’n vriend zoon gaan ophalen om met z’n vieren te kunnen zijn en kennis te maken.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 21 Feb 2023 21:52

Wij hadden mijn schoonouders standby (wonen op 3 minuten lopen) en die hadden vanaf 38 weken ofzo hun telefoon 's nachts altijd aan 😁 uiteindelijk draaide zoon zich bij 39+ weken in stuit en werd er nog een draaipoging gepland waarbij ze meteen zeiden dat als dat lukte, ze gingen inleiden en als het niet lukte, ik een keizersnee zou krijgen. Baby nummer twee zou hoe dan ook op afspraak komen en dat was qua oppas regelen dus wel handig. Bij de draaipoging bleek zoon zich weer goed gedraaid te hebben trouwens, dus toen zijn ze gaan inleiden. Duurde drie dagen, dochter heeft al die dagen bij mijn schoonouders gelogeerd.
december 2016
juli 2019
<<

Loïs

Kletskop

Bericht 21 Feb 2023 22:56

Bij de tweede heeft mijn man onze zoon naar zijn ouders gebracht toen de weeen frequent waren.
Bij de derde heeft mijn man de oudste twee naar mijn ouders gebracht (tussen nummer 2 en 3 zijn we verhuisd en mijn ouders woonde toen dichterbij) was wel lastig, het was april 2020 en het voelde echt heel naar om de kinderen daarheen te laten gaan, met toen nog alle risico s van dien. Gelukkig vonden zij het niet erg. Ook gebracht toen de weëen frequent waren.

Er komt hier never nooit een vierde, maar met de ervaringen van nummer 2 en 3 zou ik het ook wel aandurven thuis te bevallen als ze liggen te slapen.
<<

Sunshine01

Noob

Bericht 22 Feb 2023 06:18

Ik vind het zo bijzonder dat sommige meiden thuis zijn bevallen terwijl de oudste lag te slapen. Ik ben tijdens mijn vorige bevalling ingeleid, daardoor enorm pijnlijke weeen en uiteindelijk gekozen voor een ruggeprik. Ik kan me niet voorstellen dat je rustig thuis aan het bevallen bent zonder enorm veel pijn te hebben en lawaai te maken haha. Lijkt me wel heel mooi!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 22 Feb 2023 07:54

Nou ik heb flink kabaal gemaakt hoor haha. Hij werd er gewoon niet wakker van.
<<

Sunshine01

Noob

Bericht 22 Feb 2023 07:59

Tabbie schreef:Nou ik heb flink kabaal gemaakt hoor haha. Hij werd er gewoon niet wakker van.

Oooh haha.. heel bijzonder lijkt me dat. Ben je in de woonkamer bevallen?
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 22 Feb 2023 08:02

Het bevalbad stond in de open keuken en heb op de bank weeën opgevangen. Sowieso mega pech gehad met alle soorten weeën die er waren. Maar ik vond thuis bevallen wel een fijne ervaring.
<<

Sunshine01

Noob

Bericht 22 Feb 2023 08:21

Tabbie schreef:Het bevalbad stond in de open keuken en heb op de bank weeën opgevangen. Sowieso mega pech gehad met alle soorten weeën die er waren. Maar ik vond thuis bevallen wel een fijne ervaring.

Ja dat lijkt mij ook heel erg fijn! Wel vervelend dat jullie alsnog naar het ziekenhuis moesten. Mocht je snel weer naar huis?
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 22 Feb 2023 11:23

Bij de 2e heeft mijn man de oudste bij mijn ouders gebracht, begon om 10 uur 's avonds dus uit bed en zo door naar bed daar.

Bij de 3e waren de meiden al bij mijn ouders omdat we in 6 uur richting ziekenhuis moesten voor de inleiding. Uiteindelijk werd hij in half 4 's nachts geboren.

Zelfde als Loïs, geen 4e maar dan zou ik het ook wel aandurven. Bovendien gaan mijn bevalling zo snel dat mijn man niet meer weg mag als het begint.
⁠♡♡♡
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 22 Feb 2023 11:38

Ik had een inleiding dus mijn zoon was uit logeren.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 22 Feb 2023 20:18

Ow daar maakte ik me ook het meest zorgen over van de hele bevalling. Ook omdat de oudste er binnen 1.5uur was en de verloskundige me bij de tweede maar op het hart bleef drukken dat ik er echt rekening mee moest houden dat ik de tweede keer het ziekenhuis niet zou halen. Mijn man werkte op 45 minuten rijden en mijn ouders waren in principe de opvang ( ook andere opties achter de hand hoor)met 1.5 uur rijden. Mijn ouders hadden vanaf 37 weken ook echt een vluchtkoffer klaar staan.

Uiteindelijk bleek ik bij de controle bij de verloskundige een veel te hoge bloeddruk te hebben en na doorgestuurd te zijn naar het ziekenhuis moest ik daar blijven en zijn ze uiteindelijk gaan inleiden. Op dat moment was de oudste bij de gastouder en hebben we mijn ouders gebeld dat ze lekker rustig aan konden doen en hem daar om uiterlijk 18:00uur op moesten halen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 22 Feb 2023 21:46

Ik mocht om medische reden niet thuis bevallen en had verhoogde kans op vroeggeboorte en een hele snelle bevalling/weeën niet voelen dus dit vond ik wel spannend. Ik moest ook meteen het ziekenhuis bellen als ik dacht dat er iets gebeurde. We hadden schoonouders gevraagd hierheen te komen (1 uur rijden) en mocht het heel snel gaan vrienden hier in de buurt. Maar door corona had zoontje die vrienden niet vaak gezien meer dus dat vond ik wel lastig.
Schoonouders zijn dus ook een keer voor niets gekomen want ik had wel weeën maar in het ziekenhuis bleek ik geen ontsluiting te hebben dus kon ik weer naar huis. Dag erna hebben we ze 's nachts weer laten komen, mijn man heeft mij toen eerst bij het ziekenhuis afgezet en heeft toen thuis met zoontje gewacht tot ze er waren en is weer naar het ziekenhuis gekomen. Klinkt een beetje gek maar door corona mocht man toch pas komen als duidelijk was dat ik moest blijven dus het was prima zo.
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 22 Feb 2023 22:25

Bij mijn vorige bevalling ben ik ingeleid omdat ik overtijd liep. We hebben onze dochter de avond ervoor naar mijn ouders gebracht en de ochtend erna moest ik mij vroeg melden in het ziekenhuis.

Mijn vader is heel flexibel in zijn werk. Als ik hem in de nacht of overdag bel is het geen probleem om onze dochter op te halen. Hij kan dit dan makkelijk regelen. Dat is dus ook de afspraak die wij hier nu weer gemaakt hebben. Wanneer ik hem dan precies ga bellen weet ik nog niet.
Ergens verwacht ik nu wederom geen spontane bevalling na 2 keer ingeleid te zijn (met 41+3 en 41+0) maar je weet het natuurlijk nooit.
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 22 Feb 2023 22:53

Mijn weeën begonnen bij de 2e vanuit het niets volle bak om 19.00u, rond 20.00u mijn ouders gebeld en die waren hier 10 minuutjes later.

2u later kon ik ze bellen dat ik was bevallen. We bleven de nacht nog in het ziekenhuis.

Mn moeder is blijven slapen en was er zo 's ochtends voor de oudste.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 22 Feb 2023 23:12

Drie keer ingeleid, dus van tevoren alles kunnen regelen. Bij de bevalling van de middelste bleef de oudste bij opa en oma logeren. Bij de bevalling van de jongste was mijn man ‘s nachts gewoon weer thuis. Ik ben alle keren 1/2 nachten in het ziekenhuis gebleven na de bevalling.
3 dochters van 12, 9 en 8 jaar 🖤
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen