Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Speciaal onderwijs topic

<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 02 Feb 2023 10:31

Speciaal onderwijs topic

Ik merkte dat ik deze mis en ik denk dat er meer ouders zijn die hun ei kwijt willen.
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 02 Feb 2023 10:34

Re: Speciaal onderwijs topic

Mijn kind zit er nu sinds begin dit jaar. Hoe doen andere dit met sociale contacten?
Kind zit op zwemles maar wil afspreken. Maar klasgenoten wonen te ver weg en verder is er niemand in de buurt.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Feb 2023 14:10

Mijn zoon heeft vanaf groep 4 op het sbo gezeten. Hij zit nu in de brugklas van het vso. Qua afspreken was dat hier ook altijd lastig. De keren dat hij afsprak bracht en haalde ik hem naar het betreffende kind, maar vroeg ik vooraf al om de gegevens van de ouders om het daarmee kort te sluiten.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Feb 2023 14:54

Ik heb zelf geen kind op s(b)o maar er wel 6 jaar gewerkt. Ik merkte inderdaad dat ouders het vooraf al afspraken en zelf dan heen brachten.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Feb 2023 16:14

Mijn oudste zit op speciaal onderwijs. Al sinds hij naar school gaat. Wel gaat hij ook 1 dag per week (voor het sociale aspect dus) naar regulier onderwijs. Dit is waarschijnlijk niet voor iedereen een optie, maar zo heeft hij dus ook vriendjes in ons eigen dorp. Heeft hij ook af en toe een feestje enz.
Daarnaast is er 1 vriendje van zijn so school waar we regelmatig mee proberen af te spreken. Maar dat is wel een gepuzzel en opgave want om hem daar te brengen of weg te halen ben ik ruim een uur onderweg voor ik weer thuis ben. Maar dit doen we uiteraard voor het plezier van zoon.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Feb 2023 18:21

Om idd aansluiting te hebben in het dorp zit mijn zoon op voetbal. Met deze jongens voetbalt hij al jaren en die weten ook niet beter. Ze kennen hem al lang en hij hoort er gewoon bij ondanks dat hij al lang op een andere school zit. Met deze kinderen spreekt hij ook wel eens af na schooltijd of in het weekend.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

widko

Noob

Bericht 02 Feb 2023 20:24

Hier ook een zoon op so. Sociale contacten zijn lastig indd. Wij spreken meestal af net de ouders erbij dat is voor mijn zoon iniedergeval prettiger. Hier zou 1 dag regulier ook heel fijn zijn alleen is dat op dit moment niet mogelijk voor onze zoon hopelijk op termijn wel.
Onze stoere bink 20-08-2015
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 03 Feb 2023 11:44

1 dag naar het regulier zou echt mooi zijn als dat kan maar dat is hier echt geen optie helaas.
<<

widko

Noob

Bericht 03 Feb 2023 12:15

Siesa schreef:1 dag naar het regulier zou echt mooi zijn als dat kan maar dat is hier echt geen optie helaas.

Hier ook niet. Maar mijn moeder hart zou het hem zo gunnen! Hij weet niet beter heeft nooit op regulier gezeten.
Onze stoere bink 20-08-2015

Terug naar Zwangerschap & kinderen