Ontbijt en lunch schoolkind
Dus we hebben het ontbijt en de lunch wat aangevuld zeg maar. Maar de boterhammen geven veel strijd en ze wil iets anders. We geven naar school wel eens een (groenten)wrap met humous of sandwichspread mee ipv brood (als het brood op is 😅) maar ik weet ook niet of dat nou genoeg voedingsstoffen heeft en of dat genoeg vult. Bij het ontbijt doen we ook wel eens yoghurt of kwark met muesli. Daar vraagt ze dan zelf om, maar vaak laat ze dan ook een deel staan om een uur later weer om eten te gaan vragen.
Ik weet niet zo goed wat te doen. Ik wil graag dat ze een voedzaam en vullend ontbijt en lunch krijgt, want al die extra tussendoortjes vind ik niet nodig. En ik wil best kijken naar alternatieven voor brood, maar ik vind het lastig om te beoordelen of dat dan genoeg vult en genoeg voedingsstoffen heeft. En voor een basisschool lunch vind ik wraps enzo ook gewoon een beetje overbodige luxe ofzo 😅 ze vroeg ook al wortels met een humous dip voor lunch... dat gaat me eigenlijk iets te ver. Dus ik wil wel met haar meedenken, maar aan de andere kant denk ik ook: eet gewoon je brood en doe niet zo moeilijk 😁 ik hoor graag of jullie adviezen en tips hebben hierin!
juli 2019

een pretzel en een kaasbroodje (een hard broodje met geraspte kaas er op).