Kinderalimentatie
(had er van de week al een aangemaakt, maar toen weer verwijdert)
♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
Morrisey schreef:Natuurlijk wil je bijdragen, maar waarom jij teveel en hij te weinig? Heb je geen zin in strijd misschien? Zou ik me goed kunnen voorstellen.
Gijs. schreef:Ik ben altijd zo verbaasd als ik zulke bedragen zie. Ik krijg 160 euro voor 2 kinderen, en ik betaal alles. Verdient de vader dan zo goed of de moeder zo weinig? Opzich heb ik geen klagen hoor, maar voor 80 euro per maand kan ik momenteel niet eens hun douchkosten betalen ;)
Indexering heb ik ook niet meer gehad nadat ik ex daar drie jaar geleden op gewezen heb... ik herken het wel Sam dat je voor de lieve vrede hier geen stampij over gaat maken. Rust is ook wat waard.
Minx schreef:@lady, als het bedrag al 10 jaar hetzelfde is is er inderdaad nooit een indexering op geweest. Dat wordt namelijk elk jaar in november gepubliceerd voor het volgende jaar en is voor iedereen hetzelfde. Een herberekening is persoonlijk. En over de jaren tikt dat dus best wel aan. Bij mij is het bijvoorbeeld in 2023 al 20% hoger dan toen J in 2015 werd geboren.
Lady schreef:Minx schreef:@lady, als het bedrag al 10 jaar hetzelfde is is er inderdaad nooit een indexering op geweest. Dat wordt namelijk elk jaar in november gepubliceerd voor het volgende jaar en is voor iedereen hetzelfde. Een herberekening is persoonlijk. En over de jaren tikt dat dus best wel aan. Bij mij is het bijvoorbeeld in 2023 al 20% hoger dan toen J in 2015 werd geboren.
Maar krijgt alleen de betalende ouder daar bericht van of ook de ontvangende ouder?
Terug naar Zwangerschap & kinderen
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers