Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Kinderalimentatie

<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 22 Dec 2022 08:14

Kinderalimentatie

Alles wat we maar kwijt willen.

(had er van de week al een aangemaakt, maar toen weer verwijdert)
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 22 Dec 2022 08:16

Re: Kinderalimentatie

Indexering weet ik ook. Wordt elk jaar doorgevoerd, dus wordt alleen maar duurder.

Ik en de vader van mijn kinderen betalen geen kinderalimentatie. Wij betalen elke maand een x bedrag, hij 2/3e en ik 1/3e voor kleding van de kinderen. De rest van de kosten betalen wij ook naar deze verhouding, denk aan kinderfeestjes, zwemles enzo. Ik betaal (volgens de wetgeving) veel te veel en hij veel te weinig. Maar ik wil noooooit dat mijn kinderen denken dat ik niet bij heb gedragen. Ik wil ook gewoon bijdragen aan de kosten van onze kinderen.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Morrisey

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 22 Dec 2022 08:36

Natuurlijk wil je bijdragen, maar waarom jij teveel en hij te weinig? Heb je geen zin in strijd misschien? Zou ik me goed kunnen voorstellen.
Het gaat niet zozeer om de metworst
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 22 Dec 2022 08:53

Morrisey schreef:Natuurlijk wil je bijdragen, maar waarom jij teveel en hij te weinig? Heb je geen zin in strijd misschien? Zou ik me goed kunnen voorstellen.

Ik heb geen zin in strijd inderdaad. Wij zijn online en heel goed en rustig gescheiden. Op goede voet met elkaar.
Ik heb gezien hoe het bij mijn ouders ging, dit willen wij (ik) onze kinderen niet aan doen. Dus ik vond het goed zo.
Wilde eerst 50/50 doen, maar hij gaf toen aan 1/3e en 2/3e dan eerlijker te vinden. Zolang het zo goed gaat, wil ik het zo laten. Kunnen later altijd nog kijken als het niet meer zou werken en/of onze situaties zouden veranderen.

Ik zie nu ook hoe de situatie aan de kant van mijn vriend is en hoeveel frustratie en gezeik dat oplevert. Geen zin in.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 22 Dec 2022 21:34

Hoe is de situatie aan de kant van je vriend dan? En mag ik vragen wat er zo'n beetje aan alimentatie betaald wordt per kind?
❤️ 7 juni 2018
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 23 Dec 2022 11:45

Ik betaal niets en krijg alleen. Bedrag is samen afgesproken en wordt ieder jaar geïndexeerd. Over 7 jaar is dat toch al zo’n 20% wat erbij is gekomen in totaal. Zwemles doet betaald ex de helft maar verder betaal ik eigenlijk alles. Alimentatie gaat bij mij dus ook op de grote hoop. Ex verzorgd 4 maaltijden per 14 dagen en 1 nacht (+de helft van de vakanties) vind het eigenlijk wel prima zo. Weinig zin in gezeur hierover.
2015 💙
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 23 Dec 2022 15:14

Mijn ex betaald ong. 245 euro kinderalimentatie aan mij voor 2 kinderen (14 en 12) Elk jaar per 1-1 gaat de index erover.
Hij betaalt daarnaast de helft van de medicatie van zoon, daar wordt niks van vergoedt. Verder bij uitzonderlijke kosten betaald hij de helft, laptop voor school, zoiets. De normale dagelijkse dingen betaal ik. Sport, kleding, verjaardagen, schoolkosten etc etc.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 23 Dec 2022 15:25

*
Laatst gewijzigd door Jip op 25 Dec 2022 13:51, in totaal 1 keer gewijzigd.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 23 Dec 2022 16:19

Wij storten beiden €200,- op de gezamenlijke rekening die we hebben aanhouden, die fungeert nu al kinderrekening. Ook de kinderbijslag storten we daar allebei op.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 23 Dec 2022 17:25

M'n vriend betaalt dus 362 euro en dat wordt 375 geloof ik per januari. Ik vind dat echt een enorm bedrag, vooral als ik lees dat een kind dit bedrag ook per maand kost. En dat is dan inclusief sportclubs, waar ze niet op zit, en activiteiten, die ze niet ondernemen. Zij betaalt zelf dus zo goed als niks aan haar kind en dat zit me niet lekker. Ze is wel weinig bij ons, dus ik snap dat je dan wat meer bijdraagt dan wanneer een kind er vaker is, maar toch niet alle kosten? Extra kosten voor school, zoals laptop oid, zijn overigens wel voor haar rekening.

Jaren geleden betaalde hij haar zelfs 512 euro, maar dat hebben we laten herberekenen toen ik zwanger was en er dus een kind bij kwam.
❤️ 7 juni 2018
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 23 Dec 2022 17:37

Ik ben altijd zo verbaasd als ik zulke bedragen zie. Ik krijg 160 euro voor 2 kinderen, en ik betaal alles. Verdient de vader dan zo goed of de moeder zo weinig? Opzich heb ik geen klagen hoor, maar voor 80 euro per maand kan ik momenteel niet eens hun douchkosten betalen ;)
Indexering heb ik ook niet meer gehad nadat ik ex daar drie jaar geleden op gewezen heb... ik herken het wel Sam dat je voor de lieve vrede hier geen stampij over gaat maken. Rust is ook wat waard.
L. 22-01-2012
M.16-05-2014
F. 28-09-2023
<<

Max

Yipyapper

Bericht 23 Dec 2022 18:29

Alimentatie wordt berrekend naar draagkracht van beide ouders, zodat het kind niet financieel te lijden heeft onder de scheiding. Als in kind was een bepaalde stand gewend en moet dat blijven ontvangen.
Het gaat er dus niet om hoe het bij een ander zit.

Hoe is je relatie met je stiefdochter verder Bliss?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 23 Dec 2022 18:29

Prima!
❤️ 7 juni 2018
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 23 Dec 2022 18:38

Maar dan hebben jullie in de meeste gevallen ook geen co-ouderschap?

Hier storten we elke maand €50 op de kinderrekening. Komen we daar niet mee uit dan splitten we de kosten.
We hebben allebei afgezien van alimentatie. Maar denk dat ik wel een uitzonderlijke relatie heb met mijn ex-man als ik dat zo van iedereen hoor.
Toen hij het wat slechter had gaf ik hem wat geld en vice versa. Das nog nooit een ding geweest.

Wij hebben overigens wel co-ouderschap.
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 23 Dec 2022 18:59

Wij hebben geen co-ouderschap. De kinderen zijn 12 vd 14 nachten/dagen bij mij.

En wat hier boven gezegd wordt, toen wij gingen scheiden werkten we allebei, hij verdiende iets meer. In het geval van bliss werkte de moeder waarschijnlijk niet, of verdiende een heel stuk minder dan de vader, waardoor de alimentatie zo "hoog" is.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 23 Dec 2022 19:00

Gijs. schreef:Ik ben altijd zo verbaasd als ik zulke bedragen zie. Ik krijg 160 euro voor 2 kinderen, en ik betaal alles. Verdient de vader dan zo goed of de moeder zo weinig? Opzich heb ik geen klagen hoor, maar voor 80 euro per maand kan ik momenteel niet eens hun douchkosten betalen ;)
Indexering heb ik ook niet meer gehad nadat ik ex daar drie jaar geleden op gewezen heb... ik herken het wel Sam dat je voor de lieve vrede hier geen stampij over gaat maken. Rust is ook wat waard.

Ja ik verbaas me daar ook echt over. Bliss, ik vind het echt heel veel wat jouw vriend moet betalen hoor! Volgens mij is jouw stiefkind bijna net zo oud als het mijne en wij krijgen 90 euro per maand. Al bijna tien jaar en er is nog nooit een indexering op los gelaten (voor zover wij weten). Maar net als Sam vinden we de goede vrede belangrijker dan het geld en laten we het zo. Maar ergens voelt het ook wel wat krom.

Onze situatie is trouwens wat anders dan ‘normaal’: stiefkind woont bij ons en heeft een omgangsregeling met moeder.
Niet quoten ivm herkenbaarheid!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 23 Dec 2022 21:27

@lady, als het bedrag al 10 jaar hetzelfde is is er inderdaad nooit een indexering op geweest. Dat wordt namelijk elk jaar in november gepubliceerd voor het volgende jaar en is voor iedereen hetzelfde. Een herberekening is persoonlijk. En over de jaren tikt dat dus best wel aan. Bij mij is het bijvoorbeeld in 2023 al 20% hoger dan toen J in 2015 werd geboren.
2015 💙
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 23 Dec 2022 21:40

Ik lees hier even mee.
Omdat wij een co ouderschap hebben, hebben we een kinderrekening, waarbij we beide (naar rato) een bedrag op storten. Het was volgens mediator nodig dat we er elke maand (samen) iets van 300 euro op moesten storten (voor 1 kind), want ja, dit was de gewende stand zeg maar.
We hebben die man net niet uitgelachen. Samen hebben we vervolgens een bedrag afgesproken. Hij iets meer dan ik, omdat ze hier ietsje meer is onderaan de streep.

Nu is het zo dat het afgelopen januari compleet gebarsten is tussen mijn ex en onze dochter en sindsdien heeft ze daar niet meer geslapen. Na een aantal maanden hebben we samen besloten dat hij al meer op de rekening zou gaan zetten en ik minder. Maar, dit is voor het 'onderhoud' van dochter. Kleding, sport, school enz.
Ik krijg dus geen compensatie voor het feit dat ze hier nu al een jaar lang 7 dgn per week eet/slaapt/doucht etc.

Nu ben ik aan het twijfelen of ik het moet gaan laten aanpassen, zeker in deze dure tijden.
Maar ik weet én niet zo goed hoe, én ik ben natuurlijk hertrouwd, wat mijn man 'financieel verantwoordelijk maakt' voor mijn dochter...
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 24 Dec 2022 22:18

Wij hebben co ouderschap. Door alle dubbele lasten die ik de afgelopen maanden had en omdat ik KGB nog niet kreeg (en ex ook niet.) ebben we tot nu toe nog geen één keer het volledige bedrag gestort. Beide steeds 100 euro en soms iets extra. Hier gaat die 200 wel op door kinderfeestje, zwemlessen x2, keertje kapper, nieuwe kleding. Ik hoop ergens dat we die gewoon zo kunnen blijven afspreken om per maand minder te doen, zolang meer nog niet nodig is..
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 25 Dec 2022 08:48

Minx schreef:@lady, als het bedrag al 10 jaar hetzelfde is is er inderdaad nooit een indexering op geweest. Dat wordt namelijk elk jaar in november gepubliceerd voor het volgende jaar en is voor iedereen hetzelfde. Een herberekening is persoonlijk. En over de jaren tikt dat dus best wel aan. Bij mij is het bijvoorbeeld in 2023 al 20% hoger dan toen J in 2015 werd geboren.

Maar krijgt alleen de betalende ouder daar bericht van of ook de ontvangende ouder?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 25 Dec 2022 09:54

Dat is iets wat je zelf moet regelen en toepassen, volgens mij.

*toch maar weggehaald ivm herkenbaarheid

Blijft zo lastig. Gelukkig kunnen we het steeds beter los laten.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 26 Dec 2022 08:56

Lady schreef:
Minx schreef:@lady, als het bedrag al 10 jaar hetzelfde is is er inderdaad nooit een indexering op geweest. Dat wordt namelijk elk jaar in november gepubliceerd voor het volgende jaar en is voor iedereen hetzelfde. Een herberekening is persoonlijk. En over de jaren tikt dat dus best wel aan. Bij mij is het bijvoorbeeld in 2023 al 20% hoger dan toen J in 2015 werd geboren.

Maar krijgt alleen de betalende ouder daar bericht van of ook de ontvangende ouder?

Niemand krijgt daar bericht van, dat moet je zelf opzoeken en toepassen.
2015 💙
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 26 Dec 2022 13:34

Je kunt dat hier uitrekenen.
https://lbio.nl/indexering-alimentatie

Terug naar Zwangerschap & kinderen