Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Ervaringen Joolz

<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 23 Dec 2022 12:54

Ervaringen Joolz

Ik kon hier niet echt een recent topic over vinden. Ik ben aan het kijken naar kinderwagens en kwam in de winkel op de Joolz Geo of Joolz day + uit. Van allebei was er een aanbieding, dus qua kosten redelijk vergelijkbaar. Heeft iemand ervaring met een van deze wagens?
Ik vind de Day eigenlijk iets mooier (ook iets goedkoper), maar de boodschappenmand is wat kleiner en op deze wagen kan bij een evt volgend kind geen extra stoeltje (wel meerijdplank etc). De Geo is wel uit te breiden, maar ik vind de wagenbak en een zitje ten opzichte van elkaar dan wel wat ‘gek’, eentje is heel laag. Je kunt dan ook nauwelijks nog iets kwijt in de boodschappenmand. En misschien wel het belangrijkst; ik heb nog geen idee of er ooit een tweede komt en zo ja, hoe groot het leeftijdsverschil dan zal zijn.
Voordeel van beide wagens is dat ze heerlijk lopen, maar ze zijn best zwaar om in de auto te leggen.

Dus ik zoek wat praktijkervaringen. Heb je een van deze wagens? Zo ja, wat bevalt jou er dan wel of juist niet aan? Ik hoop dat ik zo wat makkelijker een keuze kan maken.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Bericht 23 Dec 2022 13:52

Re: Ervaringen Joolz

Wij hebben een Joolz day 2 (dochter is al ruim 4,5, dus hij staat hier stof te vangen in de garage). Ik heb die wagen echt heel erg veel gebruikt. De boodschappenbak vond ik wel wat klein, maar er past wel net zoveel in als in een gewone boodschappentas schat ik.

Hij is gemakkelijk in te klappen, rijdt soepel, gaat makkelijk door de bocht. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar ben er altijd heel tevreden over geweest. Een meerijdplankje was bij ons niet van toepassing, omdat er geen tweede kwam.
<<

Max

Yipyapper

Bericht 23 Dec 2022 13:53

De grootste twee verschillen in de wagens benoem je zelf al. Geo heeft een grotere boodschappenmand en kan worden uitgebreid.
Daarnaast is de Geo als wagen een stukje groter (neemt dus ook meer plek in in de auto en in huis). Daar komt wel bij dat de Geo ook grotere wielen heeft die geschikt zijn voor all terrain. Dus als je een echt outdoor type bent is dat wel een plus.

Nog een ander klein verschil zit in de wieg. De Geo heeft extra ventilatie aan de onderkant van de wieg en een speciaal ademend matras waardoor je baby er ook een hele nacht in zou mogen slapen volgens alle veiligheidsvoorschriften en wetgevingen. Kan bij de Day natuurlijk ook prima, maar de Geo is hier specifiek voor goedgekeurd en dat hebben maar weinig wagens. Daarnaast heeft de nieuwste Geo een extra grote zonnekap die een stuk meer schaduw geeft dan de Day.

Ik vind persoonlijk de Geo wel erg groot en zou daarom eerder voor een Day gaan, maar dat is dus heel persoonlijk.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 23 Dec 2022 14:13

Ik ben lyrisch over de Joolz Geo. De tweede kwam net binnen 2 jaar en we hebben hem ook lang als duowagen gebruikt. Maar daarvoor dus als enkel.
Wij kwamen meerdere keren per week in het bos en hij rijdt zowel enkel als duowagen super over alle ondergronden.
Bij ons kon hij makkelijk in de kofferbak, maar in kleinere auto's hebben ze ook zo het wiel erop en eraf zonder moeite. Ik kan echt geen nadelen bedenken van deze kinderwagen.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 23 Dec 2022 14:18

Bij onze oudste hadden we de Geo, heerlijke wagen! Omdat ik bij komst van de tweeling graag wilde dat ze naast elkaar lagen ipv onder elkaar, zijn we toen overgestapt op de Buggaboo Donkey Twin. Maar ik miste eigenlijk toch steeds het gemak, de lichtheid en wendbaarheid van de Joolz.

Mijn man heeft een tijd bij Joolz gewerkt en raadt ook de Geo aan. Als je niet te maken hebt met ruimtegebrek zou ik daarvoor gaan.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 23 Dec 2022 14:50

Wij vonden de Joolz Geo (eerste model) heel zwaar lopen toen we 'm probeerden destijds. Niet zo wendbaar en moest best kracht zetten om 'm op te wippen voor een stoeprand. Op papier had ik 'm zo gewild maar in de praktijk vond ik het toen zodanig tegenvallen in de winkel dat we afknapten en voor een wendbaardere wagen zijn gegaan. Is wel zo'n zes jaar geleden intussen dus ze zijn vast doorontwikkeld.
Dus wel de moeite waard om even te testen in een grote winkel hoe het echt voelt voor je. Dat is mijn tip.
Let's discover the world together.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 23 Dec 2022 15:11

Wow, bijna uitsluitend positieve ervaringen dus. Ik geloof dat ik langzaam steeds meer overtuigd raak😉
En Marin, gisteren ben ik in een winkel geweest en zo ben ik op deze twee opties gekomen. Ik heb uiteraard gekeken wat ik mooi vond, maar deze wagens vond ik allebei zó fijn lopen dat dat me er toch wel overtuigd heeft iets meer geld uit te gaan geven dan eigenlijk de bedoeling was….
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 23 Dec 2022 15:21

Ah goed dat je bent gaan testen! Ik vind ze ook nog steeds heel mooi. Maar vond m zelf destijds niet lekker lopen dus helaas.
Let's discover the world together.
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 23 Dec 2022 15:24

Wij hebben bij de derde een tweedehands Joolz Geo gekocht. Ik vind het een hele fijne wagen. Die grote boodschappenmand vind ik ideaal, die van de Day lijkt me erg klein. Verder is de bak best lang waardoor ze er lang in passen.
Er staan er genoeg op marktplaats trouwens, ik vond het zelf een beetje zonde om er zoveel geld aan uit te geven 🙈
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 23 Dec 2022 16:23

Char schreef:Wow, bijna uitsluitend positieve ervaringen dus. Ik geloof dat ik langzaam steeds meer overtuigd raak😉
En Marin, gisteren ben ik in een winkel geweest en zo ben ik op deze twee opties gekomen. Ik heb uiteraard gekeken wat ik mooi vond, maar deze wagens vond ik allebei zó fijn lopen dat dat me er toch wel overtuigd heeft iets meer geld uit te gaan geven dan eigenlijk de bedoeling was….

Wij hebben de kinderwagen+uitbreiding uiteindelijk nog voor 650eu kunnen verkopen. Na 3 jaar intensief gebruik. Hij reed nog als nieuw. Weet niet hoe duur hij nu is maar ik denk dat we incl alles max 1300 voor betaald hebben. Uitbreidingsset hadden we toen wel via mp.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 23 Dec 2022 17:05

Dat is ook nog wel fijn, dat je er uiteindelijk nog zoveel voor hebt gekregen! Ik ga het maar ‘gewoon’ doen. En nu hopen dat de aanbieding niet straks uitverkocht is (ze hadden er een paar van) 🤞🏻
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 23 Dec 2022 17:40

Ik heb de eerste geo gehad en vond hem heerlijk. De boodschappenmand onderin, daar paste veel in! En een tas die je er aan de zijkant kon hangen. Toen de 2de vrij snel op de eerste kwam, hebben we de uitbreiding gekocht. Perfect! En toen de oudste niet meer wilde zitten, ging de jongste in de stoel. En als je dan vooruit had geplaatst, kon de oudste er voorop staan en hield de beugel van de jongste vast. Dus geen meerijdplank in de weg.
Ik vond hem helemaal niet zwaar of moeilijk drempels opgaan. Genoot er iedere dag van.
Nu gebruikt mijn broer hem nog en er hebben al 7 kinderen in gezeten van 3 gezinnen in bijna 8 jaar tijd. Het enige wat lijdt is het leer van het handvat, voor de rest nog als nieuw!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 23 Dec 2022 20:27

Joolz is echt te gek! Ook geniale accessoires te koop, zoals de UV doek 😍. Het is gewoon een luxe wagen, betaal je ook voor maar wordt ook waar gemaakt vind ik. Nooit problemen mee gehad en hij loopt echt super soepel.

Ik heb volgens mij de Joolz Day met kleine bak. Grote bak zou wel handiger zijn geweest, vooral als je ook lopend boodschappen haalt. Maar ik ben er wel mee uit gekomen hoor, het lukt altijd en kunt ook een tas aan de wagen hangen. Deze past ook beter in kleine auto’s omdat hij iets kleiner is.

Als denkt aan een tweede kind wat korter op elkaar is zo’n wagen met twee zitjes wel ideaal.
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 23 Dec 2022 20:35

Ow en nog een voordeel van de geo als je 2 kindjes mee hebt, je kan toch de kruidvat binnen en helemaal achterin de luiers halen! Veel moeders met tweelingwagens konden daar niet komen. Met een gewone kinderwagen was het soms echt moeilijk maar het lukte dus wel!
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 25 Dec 2022 10:03

9 jaar geleden was de Geo er nog niet dus toen voor de Day gegaan. Heb destijds ook geen andere wagen getest. Vind de Joolz echt een hele mooie en fijne wagen.

Het boodschappenmandje gebruikte ik nauwelijks. Daar lag standaard een pak billendoekjes en een hydrofiel in en that’s it.

Wij hadden toen een limited edition waar allerlei extra accessoires bij zaten en zo ook een XL boodschappen net. Die gebruikte ik altijd. Daar ging super veel in.

Toen de jongste geboren werd hebben we er een meerijplankje bij gekocht. Werkte ook echt goed.

Terug naar Zwangerschap & kinderen