07 Okt 2022 12:40 door Loïs
Merken jullie dat de ouderbijdrage vrijwillig is of zit er een bepaalde druk op?
Er zit een bepaalde druk op. Ik ben hem weleens vergeten te betalen, omdat ze gewoon een keer in de nieuwsbrief er een regel aanwijden, maar mijn kind kreeg toen een aparte enveloppe mee met het verzoek alsnog te betalen. Jammer, zo wist de hele klas dat zijn ouders verzaakt hadden. Was lullig geweest als dat was omdat we hem niet konden betalen. Kinderen worden nooit buitengesloten van activiteiten, de bijdrage dekt de lading voor het percentage kinderen dat niet betaald.
Daarnaast wordt wel gezegd dat als je hem niet kan betalen je hem kan indienen bij stichting leergeld vanuit de gemeente.
Hoeveel betalen jullie aan de bijdrage?
37,50 per kind
Wat vind je van dat bedrag?
Prima
Betalen jullie altijd?
Uiteraard
Wat wordt ermee betaald?
Schoolreisje (om het jaar) schoolkamp van groep 8, Sinterklaas activiteiten en ik denk het klassenbudget (geloof dat dat 75 euro per klas is)
Zit jouw kind ik een grote of een kleine school?
(Ter aanvulling, minder dan 100 leerlingen is een kleine school, gemiddeld is 101-349 en een grote school is 350+)
Groot
Woon je in een stad of dorp?
Stad
De middelste is na de zomer gestart op een andere basisschool, middelgrote school, ieder jaar schoolreisje en meer activiteiten, geen idee wat het bedrag is, tot nu toe ook nog niks van vernomen.
Laatst gewijzigd door
Loïs op 07 Okt 2022 12:45, in totaal 1 keer gewijzigd.