Dyspraxie
M'n stiefdochter (10 jaar, groep 7) kan zo'n beetje alle symptomen afvinken. Een paar jaar geleden is er al eens onderzoek gedaan naar haar intelligentie en heeft ze fysio- en ergotherapie gehad en deze term is wel gevallen, maar er is geen diagnose gesteld. Nu, een paar jaar later, stuurde haar school aan op een onderzoek naar dyscalculie, maar dit is waarschijnlijk slechts een symptoom van dyspraxie. Ze gaan er nu mee aan de slag en willen proberen om toch dat label van dyspraxie te krijgen, omdat ze dan straks in het vo aanspraak kan maken op extra hulp en ondersteuning. Dit zou voor haar wel heel fijn zijn denk ik.
Ik ben benieuwd of anderen hier ervaring mee hebben. Zelf had ik er tot een paar jaar geleden nog nooit van gehoord, eigenlijk kwam dit pas ter sprake in een gesprek met een oud-collega die hier toen over begon.

, ze gaven op school aan dat hij het op de basisschool wel zal redden maar dat het voor het voorgezet wel handig is i.v.m. laptop aangezien hij geen schriftelijke aantekeningen kan maken.