Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Dag van de pedagogisch medewerk(st)er

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 16 Sep 2019 11:09

Dag van de pedagogisch medewerk(st)er

Jaaa ik heb veel teruggezocht maar nog niet hét antwoord gevonden, dus ik open gewoon mooi een nieuw topic!

Wat geven jullie voor de dag van de pedagogisch medewerk(st)er? In een oud topic las ik de tip van dat alle ouders een bloem gaven en dat ze juf dan aan het einde van de dag een groot boeket heeft. Leuk!

Maar, zowel T als M (verschillende locaties) hebben meerdere leid(st)ers. Dat maakt het wel lastiger... Zelfde geldt voor een tekening, waar ik eigenlijk gewoon naar neig: ik laat beide kids toch niet 5 tekeningen maken? :12:

Doe ik dan een pot thee, of een pot snoep? Vind ik weer zo onorigineel. Zucht, ik wou zo graag een moeder zijn die hier niet dagen over twijfelt :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 16 Sep 2019 11:17

Re: Dag van de pedagogisch medewerk(st)er

Nou toevallig vroeg ik dit vorige week in het stomme vragen topic, wat gebruikelijk is.

Ik heb net even gepeild bij de juf welke en hoeveel juffen er zijn donderdag. Vier stuks in dit geval. Dus ik denk dat ik koekjes ga bakken met O en dan over vier zakjes verdeel.

Mijn specialiteit zijn cantucci, van die Italiaanse koekjes met pistache nootjes. Maar dan moet ik eigenlijk peilen of de juffen geen noten allergie hebben (voor zover ik weet niet maar ja) maar dat komt ook zo mega overdreven over dus ik denk dat ik het gewoon bij standaard koekjes houd die ik dan voor de helft in chocolade dip en O'tje daar dan gekleurde hagel ofzo op laat sprinkelen. Zoiets. Beetje vrolijk maar niet te ingewikkeld.

Ik heb dus echt geen idee wat ik anders moet doen en creatief zijn is niet mijn forte maar koken wel dus ik gooi 't daar maar op.
Let's discover the world together.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Sep 2019 11:24

Bij ons kdv wordt altijd wat geregeld door de ouderraad. Ze verzinnen iedere keer weer iets wat de kinderen dan maken en dat voegen ze dan van allemaal samen en wordt op die dag gegeven.
Wij hoeven dus zelf niks te bedenken, heen fijn! Dit jaar hebben we een 'pasfoto' aan een theezakje gehangen. Zo krijgen ze dus van alle kinderen een theezakje met daaraan een foto van het betreffende kind. Individueel bijna geen werk, maar alles bij elkaar een leuk cadeautje.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 16 Sep 2019 11:47

Nou ideaal MdU! De ouderraad mailt ons alleen maar hier dát het eraan komt :laughcry:

Koekjes bakken is ook wel een goed idee Marin. Ik zou niet helemaal de allergieën gaan navragen idd.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Sep 2019 11:54

Ik heb vijf cadeautjes gemaakt en maak me er altijd wel een beetje makkelijk vanaf met ideen van Pinterest. Dit keer heb 3 Ferrero rocher bonbons in een zakje gedaan met een kaartje er aan met op de voorkant de tekst, "je bent goud waard" en op de achterkant de jongens wat laten kleuren/ krassen en daar een bedankje voor alle goede zorgen op gezet. En dat aan het zakje bonbons gehangen met goud lint.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 16 Sep 2019 11:56

Oehh brrr zo'n uitspraak gaat mij echt niet lukken haha, maar losse bonbons zijn wel een fantastische oplossing voor het 'vele leid(st)ers-probleem!' Misschien moet ik dat inderdaad gewoon doen, met desnoods een thee-zakje erbij ofzo.

Top!
<<

Anoniem277

Bericht 16 Sep 2019 12:42

Zora, theeglazen bij de action 6 voor 2 euro ofzo? Hier wat theezakjes en chocolaatjes in en een folie eromheen?
Kost niet zoveel en je hebt wat leuks.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 16 Sep 2019 12:48

Ik heb een doosje chocolaatjes gekocht voor de leidsters van kdv en een voor bso.
Mijn dochter heeft twee kaartjes gekocht, waar i wat liefs op heb geschreven.
2012-2016-2020-2024

Instagram
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 16 Sep 2019 12:57

Ik ben natuurlijk nieuw in dit wereldje, maar is het gebruikelijk dat ouders iets geven op deze dag? We zijn wel gevraagd om een theezakje te knutselen.
Smile, it's free!
<<

Anoniem277

Bericht 16 Sep 2019 13:03

@ Lavendel nee hoor. Ik doe dat ook niet, ze krijgen hier iets van de organisatie. Ik geef altijd iets met de verjaardag van mijn kinderen. Een bedankje voor het afgelopen jaar.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 16 Sep 2019 13:15

Haha ik ben zelf dus bang dat ik de enige ben die wat doet en dat 't dan stom staat. Maar volgens mij wordt er niks algemeens georganiseerd dus dan lijkt het me logisch dat je als ouder zelf wat doet.
Let's discover the world together.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Sep 2019 13:21

Wij krijgen elk jaar een mail van de oudercommissie met een reminder om iets te doen, vergelijkbaar met Zora. Staat in die mail dat het ook gewoon een tekening kan zijn hoor, hoeft in ieder geval niet iets groots of duurs te zijn.

Ik ga meestal voor gemak want mijn oudste zit op school en heeft het dus de hele dag al in zijn tas zitten voordat hij het kan geven. Een losse bloem of een theeglas is dan een heel leuk idee maar ligt al in 100stukken voordat het daar aan komt hem kennende.

Vorig jaar had ik kleine kartonnen doosjes met mini chocolade zoenen er in en de tekst, "Dikke zoen!" op een kaartje die de jongens ook bewerkt hadden met stiften.

Met de verjaardagen van de kinderen geef ik altijd een zakje stroopwafels of zo iets, ik weet dat die in de koffiekamer belanden en met alle leidsters gedeeld worden. Toen onze zomervakantie begon hebben we de leidsters een zelf gekweekt paprika plantje gegeven met een kaartje er aan om ze een fijne zomer te wensen, echte kleinigheidjes dus wel.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 16 Sep 2019 13:28

Haha Minoes van jou had ik een eerder bericht gevonden over die zoenen en dat leek me dus superleuk! Alleen ook mijn zoon kennende: die zoenen houden het nooit de hele dag!
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Sep 2019 13:48

Nee, dat was hier ook vorig jaar toen mijn oudste nog niet op school zat en het in de ochtend meteen gegeven kon worden. Zou het hier ook niet overleven mee naar school inderdaad :palm:
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 16 Sep 2019 13:50

Haha ja dat :D
<<

Anoniem304

Bericht 16 Sep 2019 13:53

Jezzie schreef:Ik heb een doosje chocolaatjes gekocht voor de leidsters van kdv en een voor bso.
Mijn dochter heeft twee kaartjes gekocht, waar i wat liefs op heb geschreven.

Wij hebben geen mail gehad toch? Dat het er aan komt? Ofzoiets?

Ik lees hier nu wat, maar ik weet van niks verder.
<<

Anoniem276

Bericht 16 Sep 2019 14:01

Oh helemaal niet over nagedacht, misschien wel leuk om iets te geven.
Het is donderdag zie ik? Dan zitten ze beide alleen niet op de opvang die dag ?
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 16 Sep 2019 14:18

Wij hebben hier niets vanuit de oudercommissie oid over gehoord, maar wij zijn erg blij met onze opvang dus ik doe gewoon zelf iets. Ik heb een doos met allerlei Milka chocolaatjes gehaald, en dit leuk ingepakt in folie met allemaal verschillende zakjes thee erin. Ik doe er nog een kaartje aan en laat zoontje daar wat op kliederen en klaar.
Ik wist ook niet hoeveel en welke leidsters er zijn en op welke groep, dus ik heb iets voor allemaal samen, wel zo makkelijk.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 16 Sep 2019 14:32

Ik moet ook even iets voor de gastouder, vorig jaar wist ze zelf helemaal niet dat dat was. Stond ik daar met mn reep chocolade haha!
⁠♡♡♡
<<

ShallY

Yipyapper

Bericht 16 Sep 2019 14:50

Ik werk zelf op een kinderdagverblijf maar we zien vaak 1 tekening voor alle leidsters die we dan ophangen.
Of chocola of drop en dan in een grote pot. Wij zijn al blij met her gebaar, dat er aan ons gedacht wordt, hoedt helemaal niks bijzonders te zijn hoor!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 16 Sep 2019 15:09

Bij ons doen ze dit jaar weer de losse bloemen. Voor iedere leidster een bloem, en of we ook aan de invallers willen denken. Ik denk dat ik maar een bos koop en dat onderverdeel ?. Oh ja en dan moet ik ook nog kaartjes knutselen voor eraan natuurlijk. Hopelijk wil mijn man dat woensdag met de kinderen doen.

Ik vind het wel leuk maar het wordt wat veel. Hier wordt ook wat van de ouders gevraagd als een juf op zwangerschapsverlof gaat, afscheid neemt etc en op verjaardagen van de kinderen geef ik natuurlijk ook altijd wat lekkers mee. En als de kinderen naar een anders groep gaan of straks naar school doe ik ook wel wat. Al met al vind ik het vaak en hoeft deze speciale dag niet zo.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 16 Sep 2019 15:13

Wij hebben een vlag versierd die aan een lijn wordt gehangen samen met die van andere kindjes. Verder doe ik niks, want volgende week is ze daar voor het laatst en moet ze ook al wat trakteren.
❤️ 7 juni 2018
<<

Anoniem313

Bericht 16 Sep 2019 15:23

Ik zou het lekker door je vent laten doen! Mijn hemel, wat een geneuzel allemaal, met folietjes en vlaggetjes en koekjes. Moet je eens bedenken wat voor tijd vrouwen hier collectief allemaal instoppen en hoeveel nuttige dingen je in die tijd zou kunnen doen. Vooral met de wijze woorden van ShallY in gedachten, dank daarvoor!
<<

Anoniem301

Bericht 16 Sep 2019 15:34

Zo inderdaad. Ik wilde als Bo op de peuterschool zit voor ik haar ophaal 3 repen Tony’s kopen en die aan elke juf geven. Leek me wel lekker en voldoende zo.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 16 Sep 2019 15:35

Ik heb vorig jaar ook een reep tony gedaan idd met een kaartje eraan waar F. wat op getekend had. Had geen zin en tijd om te knutselen.
⁠♡♡♡
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen