Puberiaans/straattaal
Even wat voorbeelden:
- skeer
- slay
- material girl
- loesoe
- on fleek
- etc.
Jullie aanvullingen? Ik ben benieuwd.
Giselle schreef:Hoe bekend zijn jullie met de woorden die pubers tegenwoordig gebruiken om van alles en nog wat aan te duiden? En weet je dan naast de betekenis ook wanneer je het moet gebruiken?
Even wat voorbeelden:
- skeer - armoedig
- slay-?
- material girl -?
- loesoe - weg gaan
- on fleek -?
- etc.
Jullie aanvullingen? Ik ben benieuwd.
Urban Naked schreef:Ik vind het vooral getuigen van een kloof als we nu dit soort taal als bijzonder/puberiaans/straattaal gaan bestempelen. Dit zijn termen die al weet ik hoelang gebezigd worden.
Giselle schreef:
- slay - wordt hier vooral gezegd wanneer iemand iets goed heeft geflikt bijv als het dansje van dansles goed uitgevoerd is of als iemand goed voor de dag komt met iets.
- material girl/boy - wordt hier op 2 manieren gebruikt, als relatie materiaal en voor meiden/jongens die lopen te pronken met dure spullen/kleding.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
Max schreef:hahaha ik dacht al, ga je dan met je schoen ergens tegen aan slaan?
ChiQ schreef:Ja wel een beetje eens met UN eigenlijk.
Wat is 'paga slaan' eigenlijk?
Urban Naked schreef:Ik vind de Surinaamse taal geen grappige taal, vind het een vreemd topic en ik neem geen korrels zout bij topics als deze.
Maple schreef:Urban Naked schreef:Ik vind het vooral getuigen van een kloof als we nu dit soort taal als bijzonder/puberiaans/straattaal gaan bestempelen. Dit zijn termen die al weet ik hoelang gebezigd worden.
Daarom voegde ik nog een edit toe. Verder denk ik dat dit topic misschien met een korrel zout genomen moet worden, vooral een leuk topic met uitdrukkingen waar je kind ineens mee thuiskomt waarvan je nooit eerder gehoord had. Zoiets?
Terug naar Zwangerschap & kinderen
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers