Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Zoontje heeft puntjes bloed over lichaam

<<

ShallY

Yipyapper

Bericht 02 Sep 2022 18:43

Zoontje heeft puntjes bloed over lichaam

Ik plaats hier niet zo vaak maar ik wil dit toch even van me afschrijven..moet het even kwijt wat er nu in m’n hoofd omgaat.

Ons oudste zoontje is een beetje aan het kwakkelen. Nu was van de week eerst de jongste 1,5 dag ziek en woensdag volgde de oudste met even een dag hoge koorts, buik en keelpijn.
Gisteren ‘alleen’ nog hele erge buikpijn.

Nu viel het me net op toen hij onder de douche stond dat hij allemaal kleine puntjes bloed over zijn lichaam heeft.
Hopelijk komt het gewoon omdat hij van de week ziek was maar ik ben gaan googelen wat het zou kunnen zijn (ja ik weet het, moet ik niet doen).. en die puntjes zouden kunnen duiden op leukemie. Las ook andere symptomen die hij ook wel (met regelmaat) heeft.

Dus je begrijpt wel, ik ben me nu suf aan het piekeren en druk aan het maken. Zoiets natuurlijk net voor het weekend, kan nu geen huisarts bellen.
Eerst dacht ik, nog lekker van het weekend genieten maar nu mag het al maandag zijn zodat ik direct de huisarts kan bellen.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Bericht 02 Sep 2022 18:50

Re: Zoontje heeft puntjes bloed over lichaam

Oh ik zou desnoods gewoon de HAP bellen, al was het alleen maar voorbije eigen gemoedsrust dat je niet nog eens een paar dagen moet wachten. Sterkte!
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Sep 2022 18:52

Die zou ik ook bellen. Kans is groot dat het iets onschuldigs kan zijn, maar dat kunnen zij beter beoordelen.
<<

ShallY

Yipyapper

Bericht 02 Sep 2022 19:03

Gewoon nu bellen dan?
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 02 Sep 2022 19:03

Ik zou ook de hap bellen, zeker omdat het een jong kind betreft.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Bericht 02 Sep 2022 19:04

ShallY schreef:Gewoon nu bellen dan?

Ja zou ik doen!
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 02 Sep 2022 19:13

Ik zou zeker bellen.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

ShallY

Yipyapper

Bericht 02 Sep 2022 19:14

Ik zit te twijfelen nu of morgen ochtend maar voor m’n gemoedsrust ga ik nu toch even bellen.
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 02 Sep 2022 19:17

Groot gelijk dat je nu belt hoor. Anders slaap jij niet van de stress denk ik.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Whatever

Major Yipyapper

Bericht 02 Sep 2022 19:20

Voor dit soort wijdverspreide niet wegdrukbare rode vlekjes oftewel puntbloedinkjes ALTIJD de huisarts/huisartsenpost bellen. Doctor's order! ;)

Als het inderdaad puntbloedinkjes zijn zullen ze je hoogstwaarschijnlijk ook willen zien. Goed dat je belt in ieder geval. Heb je ze al te pakken gekregen? Sterkte daar!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 02 Sep 2022 19:31

Goed dat je belt! Hou je ons op de hoogte?
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 02 Sep 2022 20:15

Hee wat naar Shally! Ik hoop dat het meevalt en dat ze het goed bekijken daar bij de HAP.

Sterkte joh.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Noor

Major Yipyapper

Bericht 02 Sep 2022 20:16

Goed dat je hebt gebeld.
Sterkte, hopelijk valt het mee.
💙: 07-09-2012
🩷: 15-07-2014
<<

Neno

Kletskop

Bericht 02 Sep 2022 20:33

Je kan ook even het onderste ooglid aan de binnenkant bekijken (is het wit of goed rood) hoe kleuren de lippen. Mijn dochtertje heeft leukemie gehad en voordat de diagnose werd gesteld zijn we ook heel lang aan het kwakkelen geweest/ weggestuurd bij de ha. Dring aan op een bloedonderzoek (gewoon afname en standaard lab onderzoek). Sterkte en hopelijk valt het gewoon mee( in de meeste gevallen)
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Bericht 03 Sep 2022 06:42

Hoe gaat het nu Shally?
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 03 Sep 2022 16:00

Ik ben heel benieuwd hoe het nu gaat.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Sep 2022 19:30

Ik kijk ook steeds of er al nieuws is
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

ShallY

Yipyapper

Bericht 04 Sep 2022 08:32

Sorry dat ik niks heb laten weten gisteren maar kreeg van Teun net een berichtje dus dacht zal het even hier plaatsen.

En bedankt voor de belangstelling!

Maar na lang wikken en wegen toch niet meer de hap gebeld vrijdagavond. Hij lag lekker te slapen. Gisteren alsnog lang getwijfeld om te bellen maar ook niet gedaan. Hij voelt zich weer goed.
Een kennis heeft me gerust gesteld (is geen dokter maar toch) dat als het van die kleine rode speldenknopjes zijn, dat je je daar dan wel zorgen om kan maken maar die van hem zijn groter en je voelt ze ook.
Morgen wel de huisarts bellen om even te laten kijken maar ik kan wel rustig slapen nu.

Ik ga hem sowieso (weer) eens goed na laten kijken want het ventje is met regelmaat ziek. We hebben hem al eerder goed laten onderzoeken maar er is toen, op allergieën na niks uitgekomen.

En bedankt Neno, gelijk even gekeken maar is wel rood.
Hoe gaat het nu met je dochtertje? Vreselijk dat ze dat gehad heeft. Welke klachten had ze daarvoor, omdat je zegt dat ze ook lang aan het kwakkelen was?

Sorry voor mijn zorgelijk berichtje en dat ik er dan uiteindelijk niks mee gedaan heb. (Of nog niet). Maar op dat moment bekroop me zo’n angstig gevoel dat ik niet helder kon nadenken en dan moet ik het even kwijt en dat deed ik hier.
In ieder geval bedankt voor de lieve reacties! En zal het even laten weten als we bij de huisarts zijn geweest.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Bericht 04 Sep 2022 08:48

Fijn om te horen dat alles goed met jullie gaat. En je hoeft geen sorry te zeggen hoor. Hoe is het met zijn huiduitslag? En is het nou wegdrukbaar of niet?

Voor de zekerheid (ook omdat er hier meerdere moeders zitten) wil ik wel nog even zeggen dat bij vlekkerige huiduitslag, vooral het niet wegdrukbaar zijn een belangrijk punt is om onderscheid op te maken. Dat betekent namelijk vaak dat het bloedingen zijn, waar bijvoorbeeld vlekjes van kinderziekte of allergie onder druk weer bleek worden. De grootte van de vlekjes is veel minder relevant, zowel kleine puntbloedinkjes (petechien) als grotere, voelbare vlekjes (purpura of ecchymosen) kunnen duiden op een ernstige oorzaak.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Bericht 04 Sep 2022 09:13

Wat Whatever zegt, heb ik ook altijd geleerd en is ook wat ik ouders meegeef. As je met je vinger op de huid drukt en de vlekjes worden (even) licht dan is er geen reden tot directe zorgen. Blijven ze direct na de druk op de huid zichtbaar, is het aan te raden om zsm contact met een arts op te nemen.
Fijn dat het voor nu beter lijkt te gaan, ik ben verder ook benieuwd hoe het nu met zijn uitslag is.
<<

ShallY

Yipyapper

Bericht 04 Sep 2022 11:04

Whatever schreef:Fijn om te horen dat alles goed met jullie gaat. En je hoeft geen sorry te zeggen hoor. Hoe is het met zijn huiduitslag? En is het nou wegdrukbaar of niet?

De plekjes zitten er nog maar is niet meer geworden. Volgens mij zijn ze niet weg drukbaar.

Morgen ga ik de huisarts bellen want ik wil wel dat er naar gekeken wordt.

Voor de zekerheid (ook omdat er hier meerdere moeders zitten) wil ik wel nog even zeggen dat bij vlekkerige huiduitslag, vooral het niet wegdrukbaar zijn een belangrijk punt is om onderscheid op te maken. Dat betekent namelijk vaak dat het bloedingen zijn, waar bijvoorbeeld vlekjes van kinderziekte of allergie onder druk weer bleek worden. De grootte van de vlekjes is veel minder relevant, zowel kleine puntbloedinkjes (petechien) als grotere, voelbare vlekjes (purpura of ecchymosen) kunnen duiden op een ernstige oorzaak.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Bericht 04 Sep 2022 12:28

Als ze níét wegdrukbaar zijn zou ik direct bellen.
<<

Neno

Kletskop

Bericht 04 Sep 2022 13:54

Wat fijn dat je wat geruster bent en dat het beter lijkt te gaan, hopelijk voelt ie zich gauw weer de oude. Het is sowieso goed om het te laten checken

Dochter was al een paar weken niet fit, op en af koorts, keelontsteking die niet overging met antibiotica en uiteindelijk de puntbloedinkjes ( op de romp) bloedneusje en heel erg moe. Het is inmiddels zes jaar na einde behandeling en het gaat goed met haar, dank je. Ik kreeg steeds een ongeruster gevoel, zo’n onderbuikgevoel, maar je wuift het weg omdat het bizar lijkt.
<<

ShallY

Yipyapper

Bericht 09 Sep 2022 15:14

Het was gelukkig niks bijzonders. Ze kon ook niet zeggen wat het wel was maar zolang ze niet groter werden of meer werden hoeden we ons geen zorgen te maken. Alleen als ons zoontje weer koorts zou krijgen moesten we weer aan de bel trekken. Gelukkig was dat het niet geval en binnen een paar dagen waren ze weg.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Bericht 09 Sep 2022 18:21

Heel fijn om te horen dat het allemaal goed gaat! Was er nog bloedonderzoek gedaan of dat nief eens?

Het hoeft ook niet iets ernstigs te zijn, maar dit is wel een van de weinige dingen waarbij het ook best vaak wel iets ernstigs is dat het veroorzaakt. Dus zeker altijd een arts bellen met dit soort dingen.

Nogmaals, goed om te horen dat hij weer helemaal opgeknapt is en dank voor de update.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen