Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Plasongelukjes op vakantie

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 03 Aug 2022 07:36

Plasongelukjes op vakantie

Mijn dochters zijn nu sinds een maand of twee dag en nacht zindelijk. Vooral ‘s nachts hebben ze zo nu en dan (L. ongeveer eens per maand en J. iets vaker, max. eens per week) een ongelukje in bed. Thuis is dat niet zo’n probleem, ik heb genoeg schone lakens en zeiltjes om even snel de boel te verschonen en weer verder te slapen. Maar we gaan binnenkort op vakantie naar een huisje en daar is geen wasmachine. Ik kan dus wel onze eigen bed zeiltjes meenemen, maar wassen kan niet (alleen met de hand). Zou zo’n celstofmatje werken, of is dat te klein? Hoe hebben jullie dat gedaan op vakantie met kinderen die nog niet heel lang zindelijk zijn?

♥♥
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Aug 2022 07:48

Re: Plasongelukjes op vakantie

Is er ook geen wasmachine op het park? Ik zou een fles wasmiddel meenemen en twee matrasbeschermers. Mijn ervaring is dat het juist op vakantie wel goed gaat allemaal. Als het toch misgaat op z'n campings uitwassen en lekker in het zonnetje laten drogen.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Aug 2022 08:21

Wij hebben toen schone set lakens gekregen bij de receptie; en heb de onderhoes met hand uitgewassen met tube handwasmiddel en op wasrek gehangen. Maar was uiteindelijk alleen eerste nacht in ander bed wat ff spannend was toen, daarna ging het goed.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Bericht 03 Aug 2022 08:25

Bij veel parken kun je in principe wel was draaien. Dan zou ik mezelf een hoop geregel besparen en een wasmuntje kopen. En eventueel wel een zeiltje mee idd, zou het vooral rot vinden als het matras van het huisje vies zou worden.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 03 Aug 2022 09:24

Ik doe gewoon weer luier aan maar dat is vast niet de populaire en verstandige oplossing. Ik weiger het om in een vreemd huis een bed te gaan verschonen 's nachts dus het is een beetje egoïstisch.

Maar ik kies vakantiepleklen wel redelijk bewust uit op wasmachines tegenwoordig. Met kinderen vind ik dat toch wel essentieel. Zeker omdat zoon soms wagenziek is.

In jouw geval zou ik een waterdichte molton meenemen zelf zodat je die over het matras van het huisje kan doen. Vind ik wel zo netjes tegenover de eigenaren. Wij gebruiken er van die plas matten tussen. Kruidvat en Huggies hebben die ook in kleine hoeveelheid (wij gebruiken bulk van Amazon) en ik zou zelf extra hoeslakens meenemen en neerleggen op een plek dat je 't zelf onthoud en dus niet 's nachts hoeft te gaan zoeken naar beddengoed van het huisje. Daar zou ik stik chagrijnig van worden namelijk haha.
Let's discover the world together.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Aug 2022 09:28

Hoezo weiger je dat marin? Is niet anders dan thuis op zo’n moment toch of snap ik hem niet?

De matrassen die wij in het huisje hadden toen zoon die leeftijd had was met een plastic hoes eromheen dus was perfect beschermd juist, beter dan thuis. Dus was echt kwestie van onderlaken eraf, matje erop en weer door, en dan laken wassen. En op een park zijn ze dit wel gewend en krijg je gewoon nieuwe lakens en kan je de vieze aan de schoonmaker geven.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 03 Aug 2022 09:45

Nou als je eigen spullen mee neemt zou ik t idd wel doen maar ik zou het gewoon zoveel extra gedoe vinden op een onbekende plek. En bijv in het hotel in Oostenrijk sliepen ze samen op één kamer (en nu afgelopen dagen trouwens ook). Dan ga ik ook niet riskeren dat dochter wakker wordt van nachtelijke verschoningen. Maar de dochters van Elliot zullen dat wel veel beter gewend zijn natuurlijk als ze altijd samen slapen. Dat zal wel schelen.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 03 Aug 2022 10:36

Mijn oudste krijgt als hij niet thuis slaapt ook een luier om. Zo'n speciaal drynites broekje inmiddels
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 03 Aug 2022 11:04

Een luier krijg ik echt niet meer om bij ze, “wij zijn geen baby mama, wij zijn een tweeling”. En het gaat meestal ook wel goed. We zitten niet op een park, we hebben gewoon een huisje gehuurd van iemand (we zitten in een populair dorpje in Cornwall en daar staan veel woonhuizen vlak bij het strand die zomers door de eigenaars zelf verhuurd worden aan toeristen), dus een receptie of een wasmachine is er niet. Er zat toen wij boekten een wasmachine in, maar die is er inmiddels uitgehaald en vervangen door een vaatwasser 🤓

De eigenaar van het huisje heeft me gebeld en gezegd dat we altijd even bij de buurvrouw mogen aanbellen om een wasje in de machine te doen, vet lief. En ik heb ook handwasmiddel mee. Bij de Action heb ik van die puppy matjes gehaald, die leg ik voor de zekerheid op het bed en dan maar gewoon hopen dat het goed gaat!

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 03 Aug 2022 11:24

Ja dat soort puppy matjes gebruiken wij ook altijd dus. Lief van de buurvrouw!
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 03 Aug 2022 17:22

Ik zou een vuilniszak/zeiltje met een grote badhanddoek erover heen dwars op het bed leggen.
<<

Loïs

Kletskop

Bericht 03 Aug 2022 22:01

Ik zou idd iets eronder leggen waardoor het matras niet nat kan worden. En dan een tube handwasmiddel mee en wassen in een emmer en uithangen. Ik zou mijzelf namelijk wel een beetje opgelaten voelen om bij de buurvrouw aan te bellen om plaslakens in haar wasmachine te doen. Ik zou ook geen luier meer aan doen. Aangezien het zo weinig gebeurd die ongelukjes. Misschien zit er wel een wasserette in het dorp? Of bij een tankstation zo n grote wasmachine?
Misschien nog laten plassen als jullie naar bed gaan? Geen idee of dat een oplossing kan zijn.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Aug 2022 05:41

De matjes van huggies hebben een plak strip.
Die plakten wij gewoon op de molton en dan onderlaken erover.
Extra onderlakens mee en fles wasmiddel.
Ik spoelde het dan met de hand uit.
2016
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 04 Aug 2022 07:35

En een handdoek over het matje. Dan neemt die ook al goed wat op en zit je zeker goed.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 04 Aug 2022 16:14

Wat voor matjes/zeiltjes gebruiken jullie (linkje)?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 04 Aug 2022 16:27

Amazon Basics Trainingspads für Hunde und Welpen, auslaufsicheres 5-lagiges Design mit schnell trocknender Oberfläche, normale Größe, 100 Stück https://amzn.eu/d/3S0wmOU

Dit soort hebben wij, vonden we stukken goedkoper dan die van Huggies of kruidvat.
Laatst gewijzigd door Marin op 04 Aug 2022 16:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem338

Bericht 04 Aug 2022 16:42

Wij hebben een tijdje van die Dry Nights bedmatjes voor onder het hoeslaken gebruikt. Kan ook wel onder een (grote) handdoek.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 04 Aug 2022 18:48

Bedankt voor de tip Marin. Maar ik gok dat ik er maar een paar nodig heb dus dan is dit niet zo handig. Maar dan heb ik iig een beeld van wat ik moet zoeken.
Jij ook bedankt voor de tip Klaproos. Ik ga eens kijken!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 04 Aug 2022 18:55

Ja als je er maar een paar nodig hebt kan je juist beter die van Huggies of kruidvat doen. Die verpakkingen zijn veel kleiner (en voor ons dus niet handig want veel te duur op die manier)
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 04 Aug 2022 19:03

Ja hij is al best lang droog en hij wil eigenlijk ook geen luier meer aan, maar nu op vakantie doen we dat toch maar wel want we hebben ook geen extra beddengoed mee of zo. Maar we gaan binnenkort nog een weekje weg dus dan wil ik die matjes meenemen en wellicht thuis ook even uitproberen vooraf. Maar het is dus meer voor de zekerheid ivm vakantie dan echt nodig.
<<

ShallY

Yipyapper

Bericht 04 Aug 2022 20:06

Ik heb voor beide kinderen een extra onderlaken mee wat het tegen houdt en een extra hoeslaken. We blijken een wasmachine in het huisje te hebben maar anders had ik het ook mee genomen en met de hand gewassen. (O ff in dit geval naar m’n ouders of zus gegaan die in de buurt wonen).
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Aug 2022 21:51

Mizz_S schreef:Bedankt voor de tip Marin. Maar ik gok dat ik er maar een paar nodig heb dus dan is dit niet zo handig. Maar dan heb ik iig een beeld van wat ik moet zoeken.

Action heeft vaak ook van die hondenmatjes, zijn vast goedkoper dan huggies
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Anoniem330

Bericht 05 Aug 2022 07:38

Mizz_S schreef:Bedankt voor de tip Marin. Maar ik gok dat ik er maar een paar nodig heb dus dan is dit niet zo handig. Maar dan heb ik iig een beeld van wat ik moet zoeken.

Action heeft ze voor honden. Die zijn ideaal.
Ik legde ze ook in de autostoel toen ze net zindelijk was.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 05 Aug 2022 11:46

Action kom ik niet meer voor de vakantie, maar zal ik onthouden mocht meer nodig zijn dan 1 pak. Ik heb nu Huggies besteld want die kon ik meebestellen met de boodschappen bij AH.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 14 Aug 2022 21:38

We zijn inmiddels weer terug en zonder ongelukjes de vakantie doorgekomen! Was nog even spannend, omdat onze oudste de tweede dag van de vakantie begon met spugen (gelukkig waren we toen nog in een hotel, dus we konden het gewoon aangeven bij de receptie en zij kwamen met schone spullen) en we daarna een voor een aan de beurt waren. L. heeft het gelukkig niet gehad, maar J. heeft een nacht vreselijk veel overgegeven. We hadden een emmertje naast haar bed gezet en de kanjer heeft steeds keurig in de emmer gespuugd. Ik ben zo trots op haar! Op allebei eigenlijk, zo keurig zonder ongelukjes de vakantie doorgekomen. Toppers ❤️

♥♥
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen