Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Hoe kinderen vertellen dat oma ziek is?

<<

ShallY

Yipyapper

Bericht 10 Jun 2022 22:31

Hoe kinderen vertellen dat oma ziek is?

Mijn schoonmoeder heeft uitgezaaide alvleesklier kanker en is pas gestart met chemotherapie. We zien haar niet zo vaak (als in wekelijks) maar de laatste keer dat ze haar gezien hebben zag je nog niks aan haar maar blijkbaar is het nu toch wel te zien aan dat ze ziek is.

Morgen gaan we naar hun toe en zitten te twijfelen of we het al tegen de kinderen moeten zeggen? En wat zeggen we dan? Ze zijn 6 en bijna 4.
Dat oma ziek is? En het daar bij houden.. dat ze wel rustig moeten doen voor oma.

De oudste weet ook nog dat m’n zus ziek was en kaal werd/was en heeft het daar nog regelmatig over.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 11 Jun 2022 05:35

Re: Hoe kinderen vertellen dat oma ziek is?

Wat naar zeg, heel veel sterkte voor jullie familie!

Wij hebben dat vorig jaar gewoon verteld. Mijn vader had kanker en dat werd steeds meer zichtbaar. Uitgelegd dat opa ziek was, dat je dat eerst nog niet kon zien. Dat opa daar wel moe van was en vaker zou slapen. En dat ze dus rustig moesten doen. Dat ging best goed. Onze kinderen waren toen 4,5 en bijna 2. De jongste snapte het nog niet, maar voelde wel aan dat er iets was en was heel lief voor opa. De oudste kwam met allerlei vragen, of opa naar de dokter ging, of hij pilletjes kreeg, of hij weer beter werd... we hebben overal eerlijk antwoord op gegeven. Ze stelde die vragen ook aan opa zelf, hij vond dat prima. Toen het meer zichtbaar werd, waren ik de kinderen wel elke keer even onder de indruk van hoe opa erbij zat, maar als we dan even aan de koffie zaten ofzo, scharrelde ze wel weer naar hem toe om een knuffel te geven of weer iets te vragen.

Dus ik zou zeggen, in simpele taal gewoon uitleggen wat er is en het niet te zwaar brengen. Hier werkte dat prima.
december 2016
juli 2019
<<

Danny

Kletskop

Bericht 11 Jun 2022 07:35

Re: Hoe kinderen vertellen dat oma ziek is?

Ik zou t ook zo doen als Niekske..

Terug naar Zwangerschap & kinderen