Flexibiliteit en kinderen
Met andere vrienden hebben we dit helemaal niet eigenlijk. Oké misschien beetje de andere kant doorgeslagen eerder, maar afgelopen weekend hebben de kinderen heerlijk in de tuin gespeeld terwijl wij nog zaten te eten en kletsen, kinderen gingen pas rond half 10 naar bed. Hebben ze niks van gekregen.
En onze dochter doet natuurlijk nog een middagslaapje, maar als het even zo uitkomt (als het míj beter uit komt), doet ze die ook wel eens in de kinderwagen, of uurtje vroeger en uurtje eerder wakker, of ze valt ook vaak genoeg in de auto in slaap (dan komt het mij soms niet uit haha) en dan is ze langer wakker in de middag. We zien wel. In principe doet ze haar slaapjes gewoon in bed, maar als het een keer uit komt dat ik ergens om 3 uur moet zijn, dan leg ik haar wel eerder op bed. Valt prima mee te fluctueren.
En 's avonds gaan we ook wel bijv naar m'n schoonouders toe, leggen hen na het eten op bed daar en plukken ze dan uit bed als we naar huis gaan. Of als we vanuit m'n moeder naar huis rijden in de avond, ze daarna overhevelen naar bed.
Nou is dat natuurlijk heel erg kind- en ouderafhankelijk en ik probeer het dus maar open te stellen (alleen merk ik dat die vrienden wel in m'n eigen irritatiefactor zitten intussen omdat het afspreken met hen op voorhand altijd al zo'n killjoy is) maar was wel benieuwd hoe dat bij jullie zit. Zitten jullie op de tijd als het met kinderen? Merk je dat het een ding is bij jullie, belemmert het je? Of ervaar je er zelf niet echt last van? Of kan je beetje go with the flow doen met je kind? Hoe reageert je kind daarop? Kan je kind overal slapen of alleen in bed?
Nogmaals, er klinkt wel een behoorlijk oordeel uit van mijn kant naar die vrienden, maar ben voor dit topic gewoon open benieuwd hoe jullie dit ervaren bij jullie zelf (ja sorry, ik klink als Sadie en dat bedoel ik niet zo).